Verkiezingen 15 maart

Forum voor Democratie -FVD heeft dit bericht verstuurd:
De ondersteuningsverklaringen voor Forum voor Democratie blijven binnenstromen. FVD nu in alle kieskringen al minimaal op dubbele van de vereiste 30 verklaringen. Heel veel dank aan alle ondersteuners en aan alle mensen die dit mogelijk maakten! Wij zijn er klaar voor!
Stem Forum voor Democratie -FVD op 15 maart!
www.fvd.nl
 
De regentenpartijen hoefden niet eens in gesprek te gaan. Vooraf was al (in een van de 'achterkamertjes') beklonken in het kartel om de geheimen geheim te houden: geen parlementair onderzoek toegestaan. De ruim 45.000 handtekeningen gooien ze in de papierversnipperaar.
 
Zondag 5 februari, 12.10 uur, NPO1
Volgens Thierry Baudet, lijsttrekker van de nieuwe partij Forum Voor Democratie, verkeert onze democratie in een crisis. De gevestigde politieke elite, ‘het partijkartel’, is te machtig. Kiezers hebben geen enkel vertrouwen meer in de politiek, zegt hij in zijn net verschenen boek ‘Breek het partijkartel! Het medicijn: meer directe democratie door de invoering van een facultatief initiërend referendum.
http://www.vpro.nl/buitenhof
 
Volgens Thierry Baudet, lijsttrekker van de nieuwe partij Forum Voor Democratie, verkeert onze democratie in een crisis.

Nee, want er is geen democratie en dus kan daar ook geen crisis omheen gebouwd worden.
Na 13 mei 1940 bestaat deze bananenmonarchie wettelijk niet eens alleen weet u het nog niet.

https://gerard1945.wordpress.com/2015/10/17/met-de-smadelijke-vlucht-op-13-mei-1940-schonden-koningin-wilhelmina-en-haar-regering-de-grondwet/

 
Ja hij staat op 6 zetels en verwacht er 10 te halen. Mijn stem heeft hij alvast!
 
Ik geloof je graag. Ook al is de wens de vader van de gedachte. "Eerst geloven, dan zien" is 1000 keer krachtiger dan het fatalistische 'eerst zien, dan geloven'.
Dit zei Thierry in Wassenaar:
Thierry Baudet bij het Clingendael Institute, in debat over populisme.
“De politieke elite baseert zich op een ‘oikofobe’ ideologie. Wij willen een culturele renaissance en onze nationale identiteit, onze democratie herpakken. Wij willen ons thuis kunnen voelen in ons land. Kinderen moeten zich weer kunnen verbinden met onze tradities. Wij zijn trots op onze geschiedenis.“
&list=TLGGeINEi-aFQ-cwOTAyMjAxNw
 
Gezien de te verwachten verkiezingswinst van de PVV zou het mooi zijn als er een rechts blok zou ontstaan, waaraan FvD en de rechtse christelijke partijen deelnemen, zonder de VVD!

Mike
 
Dat snap ik en onderschrijf ik ook, maar het gaat hier niet om wat jij vindt of ik vind. Feit is dat ze geheid de grootste partij gaan worden op 15 maart en dan een coalitie moeten gaan formeren om een kamermeerderheid te krijgen.

De linkse partijen, middenpartijen en de VVD op 'rechts' (over dom rechts gesproken!) zullen naar alle waarschijnlijkheid een 'cordon sanitaire' aanleggen en weigeren met de PVV in een kabinet te gaan zitten, al is het alleen maar om de opmars van populisme in ons land te dwarsbomen.

Dan rest de PVV alleen nog samenwerking te zoeken met rechtse christelijke partijen en andere populisten. Ik verwacht niet dat VNL of Geen Peil iets gaat worden, maar heb goede hoop voor FvD. Hopelijk zal een coalitie van PVV, FvD en de rechtse christelijke partijen voldoende zijn voor een tweederde meerderheid. Dit kan alleen maar als er overwegend rechts zal worden gestemd en links een historische nederlaag gaat lijden, het moet echt een 'landslide' worden voor rechts. 'Slim rechts' zal dan 'dom rechts' een en ander bijleren over hoe een land moet worden bestuurd.

Mike
 
De partijen die vóór zijn hoop ik niet terug te zien op het pluche na 15 maart.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.138
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan