Verkiezingen 15 maart

Het is goed dat je dit aanhaalt, Muis.

Het is inderdaad geweldig.

Mike, je zou zelfs in die partij kunnen gaan. Je weet zo veel.

Dorothé
 
Die partijmannen willen niet met elkaar in de clinch want ...
De PvdA is bang stemmen te verliezen aan de SP en D66 is bang dat na een debat meer kiezers naar GroenLinks gaan.
Onbeduidende schermutselingen binnen het partijkartel. Het bruto-resultaat verandert er niet door.
Waar Thierry Baudet het hier over heeft – “de kracht van kunst en cultuur” ligt buiten het gezichtsveld van de ‘progressief-linkse idealisten’.
&feature=share

Dit is een interessant genuanceerd verhaal “Als moslim steun ik Trump”:
https://www.trouw.nl/democratie/als-moslim-steun-ik-trump~af8ba49e/


 
Mike, je brief prikkelt weer tot bezinning!
Ik zie het iets optimistischer misschien dan jij, hoewel, nee, meer als een proces van de lange adem.
Iedere beweging roept tegenbeweging op en de gevestigde machten zijn vooralsnog sterk. Je ziet het momenteel in het continu bestrijden van Wilders door ‘allen tegen één’. En in Amerika waar alle registers open gaan tegen Trump.
De tegenkrachten die je opsomt, ze zijn er allemaal.
Maar dat je slechts één kans hebt, nee, ik denk dat het toch meer een langdurig proces is. Zelfs bij een parlementaire meerderheid en een rol in de regering worden we geconfronteerd met saboterende krachten van het kartel in de (brede) ambtelijke top, de media, de semi-overheidsinstanties in het onderwijs, de gezondheidszorg, de vakbonden, het verzekeringswezen, de rechtspraak enzovoort t/m de machtige private bancaire sector.
Ook de tegenkrachten bij het ‘progressieve linkse’ deel van de bevolking (de mensen die stemmen op GroenLinks, D66, PvdA, VVD en ook de SP) zijn voorlopig nog sterk. En het agressieve islamitische veroveren van ‘de straat’ of: van de staat is misschien wel de grootste tegenkracht.
Afshin Ellian schreef in zijn column “Verkiezingen moeten ook over Nederlandse identiteit gaan” naar aanleiding van een rapport van het SCP, dat 40 procent van de Turkse en Marokkaanse Nederlanders zich niet thuis voelt in dit land, zich oriënteert op de ‘oemma’ (de islamitische wereldgemeenschap) die morele kaders biedt en hen het gevoel geeft dat men ergens onderdeel van is.
SCP: ‘Zij hechten groot belang aan het navolgen van de regels die uit de islam voortvloeien. De islam is in het leven van veel jongeren het belangrijkste ijkpunt, dat richting geeft aan bijna alle aspecten van hun leven’.
Er zijn mensen die nog een burgeroorlog verwachten in het proces naar verandering.
De staat van bewustzijn van de mensen en alles bij elkaar het collectieve bewustzijn van de bevolking geven uiteindelijk de doorslag. Hier ligt volgens mij het belangrijkste werk. En dat is zoiets als ‘het kwartje moet vallen’, waar je van buitenaf zelfs vrij weinig invloed op hebt.
“It is easier to fool people than to convince them they have been fooled” (Mark Twain).
 
Kees,

Ik ben met je eens dat de ontwikkeling naar populisme niet meer te stoppen is. Mocht Trump worden afgezet of zelfs vermoord, het zal deze ontwikkeling alleen maar sterker maken. Het gaat niet om Trump of Wilders of Le Pen of willekeurig welke partij of politicus ook, het gaat om de hang naar soevereinieit en autonomie vanuit het volk zelf. De elite heeft het nog niet door, maar dat kwartje is allang gevallen bij de massa.

Je onderschat echter de tegenkrachten en daar ging mijn waarschuwing nu precies over. Alleen maar omdat je het momentum mee hebt, wil nog niet zeggen dat je deze slag gaat winnen. De tegenpartij speelt vies, heel vies. En ze hebben het systeem aan hun kant, want dat systeem hebben ze zelf in de laatste 100 jaar geinfiltreerd en besmet. Als een politieke partij datzelfde systeem gebruikt om - tegen alle verwachtingen in - gekozen te worden door een volk dat er schoon genoeg van heeft en nu echte veranderingen wil, dan zullen zij proberen deze volksdienaren op zoveel mogelijk manieren te dwarsbomen en het kiesstelsel 'hervormen' naar hun model om te voorkomen dat het ooit nog weer gebeurt.

Het is dus wel degelijk nu of nooit. Overigens blijkt uit de reactie die ik ontving van FvD dat de boodschap is overgekomen:



Dank voor je uitvoerige betoog en je meedenken in een mogelijk tricky situatie. Een gewaarschuwde partij telt voor twee!!

Eerst moeten we knokken om met een zo groot mogelijke afvaardiging in de Tweede Kamer te komen!

Ik ga deze open brief ook in het Engels vertalen en naar Front National en AfD sturen!

Mike
 
Goed bezig Mike. Toen ik jouw betoog las gericht aan Kees/FvD dacht ik ook meteen je kan zo die partij in. Maar ik denk dat je van buiten af meer invloed kan hebben omdat je beter zicht hebt van buiten af dan van binnen uit.
Doet me denken aan de rode apen van Jef Staes (die zegt dat organisaties vol zitten met schapen, oftewel passieloze mensen die niet zorgen voor verandering). Als er rode apen om heen sluipen en op de juiste plekken binnendringen kunnen zij zorgen voor de broodnodige veranderingen. Die komen meestal niet van binnenuit. Overigens zorgt ons schoolsysteem voor het creëren van schapen, 'zet een hek om mensen heen en je krijgt schapen'. Volgzaamheid moet er daar al in worden geramd. (Jef Staes zegt heel mooi: we jagen diploma's na maar hebben veel meer aan een competentieplaylist want je hebt meer aan iemand die snel kan inspelen op de veranderingen dan iemand die teert op een achterhaald diploma). Maar sorry ik dwaal af :-)
 
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/gemist/alles/datum/jaar

Thierry en Silvana Simons, wat een bijzondere combi.
 
Moet je juichen om de Vijf Sterren Beweging van Grillo? Ik weet het niet.
Beppe Grillo is in het EU-parlement uit de fractie van Nigel Farage gestapt. Hij wilde de Vijf Sterren Beweging aansluiten bij de liberalen van Guy Verhofstadt, maar die hebben hem de deur gewezen: te riskant voor die sterk pro-EU partij (met o.a. VVD en D66). Grillo is het oneens is met de Engelse uittreding, Brexit. Eerder al probeerde Grillo aansluiting te vinden bij de Groenen, maar is daar ook geweigerd.
De Vijf Sterren Beweging wil de eurozone verlaten en misschien willen ze ook uit de EU, maar dat is niet helemaal duidelijk.
 
Een poll over het niet dragen van een hoofddoek door Marine le Pen, ingevuld door ruim 1100 mensen:

Uitslag tot nu toe:

74% Ja. Vrijheid. Gelijkheid
11% Nee. Respect voor religie
15% Blijf dan liever weg
 
Precies zoals ik al voorspeld had. Zie mijn Nederlandstalige of Engelstalige open brief aan de populisten.

Mike
 
Een uitstekende column geschreven door een vrouw:

http://nieuws.tpo.nl/column/open-brief-rectoren-nederlandse-universiteiten-is-linkse-borrelpraat/

Van begin tot eind lezen, deze column. Zulke vrouwen moeten we koesteren!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan