Verschrompelde nier en diabetes type 1

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jur
  • Startdatum Startdatum
Ik ben 1.85 lang en weeg 80 kg! Een mooi gewicht en als ik het zo lees valt iedereen ervan af! 5kg in 6 weken .

Dit is niet te bedoeling want ik ben al slank, eigenlijk perfect op gewicht. En afvallen lijkt mij dan niet zo gezond.

Heeft iemand ook een lijst met het soort eten wat ik wel en niet mag nemen?

Allvast bedankt voor het meedenken

 
Lol, echt niet iedereen valt af hoor! Ik ben 1 van de gelukkigen die is aangekomen. Iets te veel, maar dat gaat er vast wel weer af, toch?

We werken hier niet met lijsten, er zijn wel veel recepten terug te vinden op het forum. De basis is vet, minder eiwitten en minimaalt koolhydraten, niet meer dan 100 gram per dag. Kijk eens op de site van Poekie www.voedingisgezondheid.nl en daar kan je terugvinden wat zij eten per dag. Ook het recept van de yoghurtsmoothie staat daar. Zeker in het begin een ideale manier om te ontbijten en eventueel te lunchen. Want naast aardappelen is brood ook niet meer aan de orde. Het is even omschakelen, maar je krijgt er veel voor terug!

 
hallo Johandelf: http://www.rainforestnaturopathic.com/uploads/Diabetes_Dr._Bernstein.pdf

http://www.mendosa.com/DiabetesAndDiet.pdf

http://www.diabetes-book.com/readit.shtml

http://sync.nl/eten-als-een-oermens-voorkomt-diabetes/

Als je meer wil lezen: hier nog veel meer info http://www.leefbewust.com/themas/diabetes.html : met als klapper het genezende effect van vitamine D voor diabetes type I ("Vitamine D verlaagt risico op diabetes met 43 procent"): verdiep je als je wilt anders ook eens in het nut van de uvb-lamp ivm vitamine d-opkikkertjes http://www.news4all.org/mijn-uvb-lamp

Zier daar ook deze opmerking: Mensen die gevoelig zijn voor gluten (tot die groep hoort de categorie diabetes type I patienten statistisch vaak) nemen vitamine d oraal minder goed in de darmen op:
Quote:
Where does vitamin D fit into all of this? We know that persons with celiac disease have low blood levels of vitamin D. This is thought to be due their inability to absorb the vitamin D. The atrophy (cell death) that occurs in the small bowel makes it virtually impossible for patients with advanced celiac disease to absorb vitamin D.

It is also possible that low vitamin D early in life can lead to celiac disease. This has to do with vtamin D’s actions.


 
ik heb zoveel mogelijk de tips die ik krijg voor het verlagen van de bloedsuikers ten harte genomen maar wat ik ook doe ze blijven te hoog! Wel schommelen ze niet meer zo erg maar ze zitten heel de dag tussen 8 en 12.

Ik ga vandaag het boek eet vet word slank ophalen zo ook het boek bijnieruitputting, misschien dat ik hier ook nog iets uit kan halen wbt de bloedsuikers. Het E-book van Mike heb ik ook.

Ik blijf lezen lezen lezen.

Kavana ik heb gelezen dat jij ook zo met hoge bloedsuikers te kampen hebt gehad hoe gaat het nu?

Ik heb al 37 jaar diabetes altijd gevallen onder type 1 maar sinds 2013 is dit veranderd in modi 3 (erfelijksheidssuiker)

 
Ingrid, ik wil ook graag mijn bloedsuikers weten, wat voor apparaat heb je daarvoor?

Ik heb al gezocht op het net maar er zijn er ontelbaar en zie door de bomen het bos niet meer.

Van 20 naar 200 euro of meer, wat voldoet?

 
oh ja, Ingrid, dit artikel werd hier van de week door iemand geplaatst (of vorige week)

ik had gisteren pas tijd om dit te lezen en misschien voor jou interessant ivm je bloedsuikers:

http://www.westonaprice.org/dutch/treating-diabetes-dutch

Misschien had je het wel gezien, ik lees ook niet altijd alles ivm tijdgebrek.

Het artikel is in het Nederlands vertaald op de link.

 
Het gaat steeds beter met mijn bloedsuikers. Zolang ik maar weinig koolhydraten eet blijf ik erg goed rond de 5,5 hangen en is het ook lekker stabiel. Ik heb een insuline pomp dus de basaal hoeveelheid krijg ik geleidelijk en ik heb de goede balans hierin gevonden. Ik gebruik ook kaneel in mijn yoghurt voor ontbijt. Ik gebruik er ook nog wel metformine bij voor mijn insuline resistentie, maar hier wil ik nog graag vanaf.

 
Hoi Marijan,

Ik heb de accu chek mobile deze bevalt mij goed.

Dank je voor de link!

Kavana fijn dat je een goede balans wbt je bloedsuikers hebt nu, mag ik vragen wat je op een dag eet dan?

 
ik zie het even echt niet meer zitten, mijn bloedsuikers blijven zo hoog vanmorgen 1/2 uur gefietst, vanmiddag een uur gelopen om mijn bloedsuikers omlaag te krijgen.

Ik probeer vetten eiwitten en koolhydraten in deze volgorde te nemen maar hoe ik ook probeer het lukt me niet om dit omlaag te krijgen. Dat wekt toch ook weer stress op en dat is weer niet goed voor mijn bijnieruitputting maar echt ik ben nu bijna op het punt om maar te stoppen met WAPF.

 
hoi Ingrid, dit is echt balen voor je.

Ik geloof niet dat ik je iets goeds te melden extra heb.

die hormonen zijn zulke communicerende vaten, dat je ze niet zomaar 1,2,3 getemd krijgt lijkt wel.

Tenminste zo zie ik het nu.

Ik vind het echt heel shit voor je meid.

Heb je ervaring met natuurartsen of energetische behandelaars? (bijv. homeopathie, bioresonantie o.i.d.)?

Ik zou me ook daarop gaan richten.

Maar eten moet je toch ook.

Blijft staan de vraag wat en in welke volgorde.

Ik hoorde dit weekend van een natuurarts die iemand met me/cvs goed heeft geholpen bij de darmen weer rustig krijgen (wat voor mij ook belangrijk is): de dood zit in de darmen nietwaar? : en ook bij suikerziekte spelen de darmen een grote rol.

Zou het niet ook iets voor jou kunnen zijn Ingrid?

Zat je al aan de adrenal of misschien eerder nog de adrenal cortex? http://www.iherb.com/Nutricology-Adrenal-Cortex-100-Veggie-Caps/3415

Ingrid, ergens ligt de sleutel ook voor jou naar meer gezondheid.

De vraag is alleen nog: waar.

Geef niet op!

 
Je schrijf ik probeer vetten, eiwitten en kh in deze volgorde te nemen. Wat ik dan lees is dat je de omslag nog niet hebt gemaakt. Je kan niet verwachten dat je na 2 weken (zie je voorsteltopic van 2 weken geleden waarin je vraagt hoe het aan te pakken) dusdannig in een patroon zit dat je grote gezondheidswinst behaald. Je kan niet in een week je tekorten hebben aangevuld en het lijkt me niet meer dan normaal dat je nog zoekende bent.

Aan jou om te zorgen dat je door middel van goede voeding komt tot een gezonde balans. Dat is niet bij iedereen binnen een week geraliseerd. Zoals je bij velen kunt lezen, daar gaat flink wat tijd overeen. Op zich niet zo heel vreemd, aangezien we met degeneratie worden geboren en ons vervolgens denken te kunnen voeden met vulling.

 
Ingrid, je bent nog maar net begonnen. Ik ben al een paar jaar aan het WAPFen en m'n schildklier werkt nog steeds niet naar behoren, te traag. Dus val niet af.

Je schrijft:
Quote:
mijn bloedsuikers blijven zo hoog vanmorgen 1/2 uur gefietst, vanmiddag een uur gelopen om mijn bloedsuikers omlaag te krijgen.



Volgens mij gaan daar je bloedsuikers niet van omlaag, niet zozeer omdat je veel beweegt maar meer omdat je je er zo druk over maakt. STRESS!!!!!!

Met al die vitamines die je beschrijft zou ik stoppen zodra de potjes leeg geraken.

Neem bottenbouillons, room, kefir (beste probiotica) tenzij je een zuivelallergie hebt, eidooiers, appelazijn en bij voorkeur orgaanvlees, lekker vet en stampvol met de vitaminen en mineralen die je nodig hebt. En minimaal koolhydraten, minder dan 100 gram per dag.

En niet meteen opgeven, daar help je jezelf niet mee. Kom op meid, we hebben allemaal wel eens een dipje. Lekker op tijd naar bed en volgende dag gewoon weer door gaan.

 
Quote:
Ik ben al een paar jaar aan het WAPFen en m'n schildklier werkt nog steeds niet naar behoren, te traag. Dus val niet af.


Hoi Marijan: dit heb ik denk ik dus ook! (verdorie)

En bij mij is het niet eens een probleem dat ik honger heb als ik geen koolhydraten eet, of dat ik heel moe word.

Maar ik krijg blaasontstekingen: heel raar (vind ik zelf).

 
hoi Lievergezond,

ik heb helemaal nergens last van (geloof ik) :mrgreen:

Ik val alleen niet af :roll:

 
ingridvan1965

Quote:
Kavana fijn dat je een goede balans wbt je bloedsuikers hebt nu, mag ik vragen wat je op een dag eet dan?


Ochtend: 0,5 liter rauwe volle yoghurt met een rauwe eidooier en een heel klein beetje zuur fruit of een beetje honing.

Middag: 0,75- 1 liter rauwe melkse kefir, 1 rijstwafel met dik roomboter en iets van kaas of leverworst of brie. Soms heb ik ook een gekookt ei bij me en eet ik die tussendoor of bij de lunch. of als ik thuis ben maak ik eieren met spek en als ik heb heb avocado erbij.

Avond: vlees en groente en een klein beetje rijst of zoete aardappel erbij. Dingen zoals stoofpotjes en botten boulion eet ik ook regelmatig.

Quote:
Kavana gebruik jij ook honing??


Honing gebruik ik ook nog als ik bijvoorbeeld een hypo heb, werkt net zo goed als van die dextro tabletjes, ik heb alleen niet zo vaak een hypo meer, nu in de zomer is het iets vaker met warm weer.

Quote:
ik zie het even echt niet meer zitten, mijn bloedsuikers blijven zo hoog vanmorgen 1/2 uur gefietst, vanmiddag een uur gelopen om mijn bloedsuikers omlaag te krijgen.


Bewegen met hoge bloedsuikers werkt averechts , dus als ze boven de 13/15 uitkomen juist niet meer gaan bewegen.

 
Quote:
ik heb alleen niet zo vaak een hypo meer, nu in de zomer is het iets vaker met warm weer.


Hier zit ook een aardige aanwijzing. Vroeger, toen ik veel zwakkere bijnieren had, kon ik totaal niet tegen dat hete zomerweer. Ik werd er chagrijnig en passief van (nu niet meer, hoewel de zomer nooit mijn favoriete seizoen zal worden). Mijn vriendin wordt letterlijk ziek als ze zich te lang in de bakkende zon begeeft. Dit kan dus ook een vorm van belasting voor het lichaam zijn en daarmee dus stress.

Mike

 
ik begrijp echt wel dat na drie weken WAP Alexandra :wink: ik geen wonderen kan verwachten.

Ik heb al 25 jaar lang natuurartsen, orthomoleculaire geneeskunde, homeopaat, bioresonantie, acupunctuur etc bezocht, altijd wel resultaat geboekt maar het is nooit echt geweest wat het zou moeten zijn en werd het voor mij uiteindelijk onbetaalbaar.

Ik heb mijn bloedsuikers altijd onder controle weten te houden natuurlijk zijn er uitzonderingen geweest bij stress/ziekte/medicijnen enz. dmv lichte lichaamsbeweging 1/2 uur per dag hield ik mijn bloedsuikers prachtig altijd tussen 4 en 6. Ik had meestal aan 0.20 mg novonorm genoeg. Nu zit ik al aan de 0.70 mg en eigenlijk is dit te weinig, ik wist dat dit ging gebeuren als ik met anders eten zou beginnen en het bracht niet echt stress met zich mee.

Nu begint dit wel op te spelen ja, ik moet volgende maand naar de internist en ik denk dat deze niet echt heel tevreden is. Als ik niet ga bewegen (ik doe rustig aan niet als een gek gaan lopen en fietsen) Kavana dan zijn de resultaten echt veel hoger. Van hoge bloedsuikers word ik erg moe, geen energie etc. daarom alleen al zal het fijn zijn wanneer ze uiteindelijk weer lager uitkomen. Kavana gebruik jij dan niets om een gerecht wat zoeter te maken?

Marijan, ik gebruik al veel minder supplementen, alles wat jij schrijft neem ik al mee in mijn voeding.Ook levertraan met boterolie.Ik gebruikte wel extra vitamine D3 maar had begrepen als ik levertraan gebruik dat ik vitamine d3 weg mag laten maar misschien is alleen de levertraan te weinig?

Ook gebruik ik adrenal ik heb in ernstige mate bijnieruitputting.

Ik zal geduld moeten hebben ik begrijp het echt maar na zoveel jaar ziek (ong 30 jaar) zijn wil ik eindelijk eens een keer echt gaan leven ik denk dat jullie allemaal toch wel begrijpen wat ik bedoel en natuurlijk 30 jaar kan ik niet oplossen in 3 weken ik snap het :oops:

Een heel ander onderwerp is mijn ontlastig :?

erg verstopt, ik doe de waterflush, drink lever/gal thee, milde leverreiniging ik heb ergens gelezen dat ik bij ernstige bijnieruitputting alleen de milde mag doen. Maar tot nu toe nog niet veel veranderd, mijn buik is nu opgezet en heb er last van.

En nog een andere vraag mijn zoon gebruikt smorgens en savonds een glaasje sole, ook in de smoothie gaat 1 tl sole, verder gebruik ik het zout bij mijn avondeten, nu heeft hij veel dorst op een dag zegt hij me gisteren en heb ik gelezen dat hij dan zout te veel binnen krijgt klopt dit??stoppen met sole voor hem nu?

en.... sinsds ik op dit forum zit kan ik me nergens anders meer op concentreren niet op tv, een boek, een gesprek zo vol zit mijn hoofd van dit alles, hebben jullie dit ook of gehad??

pffffffffffff stomme vraag misschien?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan