Verschrompelde nier en diabetes type 1

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jur
  • Startdatum Startdatum
Voor het hoge bloedsuiker probleem: het boek Menopauze, wat de dokter je niet verteld, is misschien wel wat om te lezen. Ik ben het zelf nu aan het lezen en er vallen weer heel veel dingen op zijn plek voor mij. Oestrogeen dominantie zorgt ook voor hoge bloedsuikers. En misschien herken je er wel meer in. Ik zelf ben van plan om de progesteron crème uit te proberen en te kijken wat het voor mij kan doen. Ik heb het al binnen.

 
Ingrid1965
Quote:
Ik heb de accu chek mobile deze bevalt mij goed.



ik vond dit apparaatje, wil er niet teveel aan kwijt zijn maar heb helemaal geen verstand van apparaatjes :oops: :roll:

http://nl.vitazita.com/nl/kopen/accu-chek-mobile-test-cassette-50-unidosis/?utm_medium=gmc

Is deze dan geschikt en wat zijn de voor- en nadelen?

 
Marijan, dit is alleen een cassette (strips) je moet de starterkit hebben,die staat daaronder. Bij elke apotheek te kopen/bestellen. Het voordeel vind ik dat de strips in het apparaat zitten.

Het nadeel vind ik ze zijn best groot.

Maar er zijn genoeg apparaatjes die goed zijn en niet duur informeer gewoon even bij de apotheek. Goed adressen zijn Bosman en Mediq Direct.

Bedankt voor de tips d3 en het boek.

Nog geen verandering omtrent bloedsuikers, begin nuchter al rond de 9 en krijg dit niet omlaag gaat alleen maar hoger en hoger, probeer me er niet druk om te maken in de hoop dat het ooit in orde komt.

Lees dat het beter is kleine beetjes te eten en dan om de 2 of 3 uur te eten maar als ik wat gegeten heb en ik prik na 2 uurtjes zit ik zo hoog dat ik niets mag eten.

Ik begin nu met milde leverreiniging daar gaan mijn bloedsuikers al van omhoog dan 1/2 uur daarna drink ik 1/2 lt rauwe melk,na 2 uur ongeveer een kop kruidenthee, smiddags 1/2 liter rauwe melk met een eidooier, rijstwafel met dik roomboter, beetje slagroom soms,of alleen de yoghurtsmoothie de yoghurt vervang ik door rauwe melk, savonds vlees 120 gr gebakken in vet (roomboter en cocosolie) 60 gr droge basmatirijst en daar pak ik de helft van als deze klaar is en groente soms nog een heel klein beetje yoghurt. Heel af en toe stukje kaas met dik roomboter

heb ook 1 keer de appelsmoothie gegeten ahum doe ik maar even niet meer.

Ik ben gewoon bang omdat ik nu deze weken zo hoog zit wat dit van binnen doet begrijp je, ik pak ook steeds meer het medicijn novonorm zit al op 0.95 mg anders gaat het helemaal niet goed. Ik vind het ook nog steeds moeilijk rauwe melk is dit als eerste bron van vetten of eiwitten of koolhydraten. En hoe zit het met slagroom? Ik moet vetten dan eiwitten dan koolhydraten tot me nemen doe ik het zo dan goed?

Ook heb ik al een paar dagen last van evenwichtstoornissen en een heel raar prikkelend gevoel vooral in mijn hoofd maar ook elders in mijn lichaam ik denk dat dit misschien ook komt van het verhogen van mijn diabetesmedicijnen

 
marijan ja je moet de optie mmol hebben, ikzelf ken deze meter niet.

Ik hoop voor je dat deze idd mooie waardes zullen aangeven, ben zeer benieuwd!

Succes

 
Urine is altijd goed geweest, nu krijgt mijn zoon een uitslag dat de waarde in de urine wat verhoogd is maar nog niet kan spreken van nierproblemen, kan dit te maken hebben met wap? of adrenal, h202, azijn etc, of te weinig drinken?? Maandag naar de internist en kijken hoe of wat, maar sinds ik op dit forum zit ben ik tegen alles wat met regulier te maken heeft, ben bang dat hij dan weer medicijnen moet gaan slikken wat we niet willen, ik wil zo graag met voeding en zonder medicijnen een ommekeer maken, zo ook met onze diabetes, heb ergens gelezen op het forum dat we eigenlijk moeten stoppen met novo norm, ik zou dit graag willen maar de bloedsuiker in ieder geval van mij zijn nog veel te hoog,novonorm heb ik helaas nodig nu, ik kom echt niet onder de 7,dus als ik nu zou stoppen ben ik bang dat het helemaal verkeerd gaat. Wij hebben allebei modi 3. Als ik een 1/2 lt rauwe melk of een smoothie maak dan zit ik rond de 13, pak ik de helft nog boven de 10,nu eet ik bv. s'morgens 1 beker rauwe melk, levertraan,1/2 el mariadistel, eidooier, kaneel

na ongeveer 2 uur wat kaas met roomboter, s'middags 2 eidooiers met spek, vet, en wat kaas, 150 ml yoghurt met klein beetje slagroom,na ongeveer weer 2 uur kaas met roomboter, s'avonds vlees in veel vet, soms met groente, soms zonder groente met een beetje basmatirijst ong. 30 gr (droog) en daar pak ik dan de helft van.

Ik vind het moeilijk om de juiste balans te vinden tussen vetten, eitwitten, koolhydraten.

Marijan jij schrijft wbt de supplementen ik daar maar snel mee moet stoppen als ze op zijn maar ik lees toch op het forum bv. magnesium, vit b = biergist,vit. B12, adrenal, R-alfa liponzuur, jodium, oxy powder, vit. c, levertraan (kan zijn dat ik iets vergeten ben) dat dit ook heel belangrijk is om te slikken? Ik zou het idd graag uit de voeding willen halen, wat de voeding betreft is alles wat ik eet volgens wap

 
appelazijn wil echt niet lukken steeds blijf ik daar reakties op houden, dus maar overgestapt op citroensap, heb gisteren yoghurt gemaakt ben zeer benieuwd en volgende week kefir.

Lever doe ik tussen ander vlees zodat de smaak wegvalt, vind ik :D

Ik schrijf omdat ik het zo graag goed wil doen maar doe ik het ook echt goed???? :roll:

Blijf twijfelen daarom maar weer een aantal vragen.

 
Hallo Ingrid, nog even in aanvulling op wat Kavana schreef over oestrogeendominantie: om het maar even nog moeilijker te maken: wat ik begrijp van het boek De kracht van vrouwelijke hormonen van Silvie Demers kan (hoeft dus niet) een dalend oestradiolgehalte ook medeverantwoordelijk zijn voor bloedsuikerproblemen rond de overgang in elk geval.

Een naaste van mij kreeg diabetes type I in de overgang.

 
Dank jullie wel voor de tips, ga me maar eens verdiepen in de boeken bedankt.

 
'Oestrogeendominantie' is in werkelijkheid omzetting van progesteron naar testosteron, omdat progesteron als twee druppels water lijkt op testosteron. Zie deze lezing van Phil Valentine vanaf 5:06:00.

Mike

 
de boeken gereserveerd, blijf wel met een dubbel gevoel zitten, ik eet volgens wap om eindelijk weer gezond te worden, ben duidelijk aan het ontgiften etc. maar tegelijkertijd ben ik me aan het vergiftigen met novonorm die ik extra moet verhogen wegens de hoge bloedsuikers.

Ik eet nog steeds volgens eerder vermeld in bovenstaand bericht alleen als ik geen basmatirijst of andere droge koolhydraten meer eet, heb ik bloedsuikers rond de 7 rond etenstijd maar ook doordat ik meer novonorm pak. belangrijk is het verlagen van de koolhydraten voor een normale bloedsuikerspiegel te krijgen, dus ben/was ik hier mee bezig, ik voelde me daar wel goed bij maar nu denk ik dat ik wat te laag zit want sinds een paar dagen had ik pijn in mijn lichaam, hoofdpijn en erg moe.(vandaag is dit weg alleen de pijn in mijn lichaam is nog aanwezig) Als ik wat droge koolhydraten toevoeg hoppa bloedsuikers schieten naar de 15 of hoger. Nu toch gisteren wat boekweitcrackers gegeten met dik roomboter en kaas, (vandaag niet meer zo moe, meer energie, geen hoofdpijn alleen de pijn in mijn lichaam is nog aanwezig) maar weet niet of dit nu van de crackers is gekomen of van de magnesium citraat?

Ben met magnisium citraat poeder begonnen maar na het innemen krijg ik erge hoofdpijn misschien moet ik hier aan wennen?

Ik hoop dat de boeken me meer inzicht geven, ik neem rust,probeer stress te vermijden, ook niet om de hoge bloedsuikers :lol: ik weet dat dit uiteindelijk wel goed komt maar het innemen van de novonorm wringt nu het hardst!

 
Quote:
Insulin 'still produced' in most people with type 1 diabetes

[...] new research led by the University of Exeter Medical School, which has been funded by Diabetes UK and published in Diabetologia (the journal of the European Association for the Study of Diabetes), shows that around three quarters of patients with the condition possess a small number of beta cells that are not only producing insulin, but that they are producing it in response to food in the same way as someone without the condition.


Quote:
[...]we may help work out how to preserve or replenish beta cells in type 1 diabetes. It could be a key step on the road to therapies which protect beta cells or encourage them to regenerate.

"The next step is a much larger-scale study, to look at the genetics and immune systems of people still making insulin, and to answer the important question of whether the complications of Type 1 Diabetes are reduced in people with low levels of insulin."

http://www.eurekalert.org/pub_releases/2013-10/d-ip100813.php

 
Stelling over diabetes type 1:

De mens kan draaien op twee verbrandingsmachines, suiker- en vetverbranding.

Wanneer je suiker 1 hebt is het suikerverbrandingsmechanisme defect.

Dus in dat geval dien je gewoon geen suikers meer te eten. Geen brood, geen granen, geen rijst of aardappelen, geen suiker, geen fruit, niets van deze rotzooi. En dat je de koolhydraten die je binnen krijgt via echte voeding eventueel moet helpen met wat insuline. Maar dat je zeker geen insuline moet gebruiken om bovenstaande bommen te kunnen verwerken.

Is dit boerenperspectief of zit er wat in?

(mijn zusje kreeg vorig jaar de diagnose suiker 1 en is sindsdien 50 kilo aangekomen, vandaar mijn interesse)

 
hoi Tralala, hoe oud is je zusje als ik vragen mag?

Iemand uit mijn familie heeft op 50 jarige leeftijd ook de diagnose diabetes type 1 gekregen en ze vermoedt zelfs dat ze het haar hele leven al heeft.

Je boerenperspectief klopt wel alleen mijn zus heeft dus waarschijnlijk ook een autoimmuunziekte en dan vermoed ik bij haar ook bijnieruitputting: je moet zeker in dat geval toch altijd iets van koolhydraten naar binnen krijgen: dus toch een beetje bijspuiten denk ik dan zolang je die bijnieruitputting ook hebt.

 
Lievergezond, Ze wordt in juni 26.

Ik heb geen idee hoe ze eraan is gekomen en wanneer.

Het zit wel in de familie aan onze vader zijn kant.

Ze was heel erg afgevallen. Maar nu blijkt dat te komen omdat ze toen al suiker had.

Ik vind het zo ontzettend naar voor haar dat ze zo terug valt in haar oude gewicht en wil haar zo graag op het juiste pad zetten.

Nu worden haar zes boterhammen per dag aangeraden en fruit onbeperkt. Voor dit alles moet ze insuline spuiten. Maar van insuline kom je aan. Hoe meer je weegt hoe meer insuline je nodig hebt om suiker te verwerken en zomaar zit je in een cirkel...

Maar ik zei haar, alles wat invloed heeft op je suiker de deur uit. Maar vroeg me later af of dit wel klopte ;)

Dank voor je reactie!

 
Tralalalaaa, ja tuurlijk: die suiker en koolhydraten zoveel mogelijk schrappen idd!

De persoon over wie ik het heb met diabetes type I die is juist vel over been: dat is mijn beeld bij mensen met diabetes type I, maar dat klopt dus ook weer niet.

Diabetes type I is bij ons in de familie totaal niet gangbaar.

Wat ook typisch is tralalaaa; dat jouw zus en mijn familielid kennelijk pas op volwassen leeftijd weten dat ze diabetes type I hebben: terwijl die diabetes is toch de zogenaamde jeugddiabetes?

Weet je wel zeker dat je het over de diabetes type I hebt bij jouw zus (omdat je het hebt over aankomen)?

Nog iets: die persoon over wie ik het heb die zegt: als ik op vakantie ben in de zon: dan hoef ik totaal niet bij te spuiten: stress weg en die zon dus (vitamine d) bij haar hebben die goede invloed.

 
Lievergezond, volgens de artsen heeft ze echt type 1. Steeds vaker komt het voor dat dit type zich ook op latere leeftijd nog manifesteert. Ik heb een oom en een tante, beide met type 1 en die zijn idd vel over been. Maar zij kregen nog het advies mee om zo weinig mogelijk koolhydraten te eten. Mijn zusje krijgt juist het tegenovergestelde advies. Van de zomer is zij bij ons langs gekomen in warm en zonnig Frankrijk, en haar bloedsuiker sloeg daar juist totaal van op hol. Maar goed, ze at dan ook lekker stokbrood e.d. omdat dit haar was aangeraden door de vrienden van het ziekenhuis.

Zij heeft van jongs af aan al problemen met haar gewicht. Werd door haar moeder (ze is mijn half zus) op vetloze diëten gezet op leeftijd van 12. Behaalde nooit het gewenste resultaat omdat ze voor die tijd dan op zomervakantie ging en lekker aan de ijsjes en snoepjes...

Ze heeft een tijdje in de States gewoond en daar at ze heel verkeerd. Toen is ze enorm aangekomen. Daarna is ze langzaam begonnen met afvallen en uiteindelijk is ze zelfs voorbij haar streefgewicht geschoten. Niet lang daarna werd ze opgenomen in het ziekenhuis omdat het helemaal mis was.

Als je insuline het niet meer doet gaat het kennelijk je vetvoorraad op eten. Daardoor is ze dus uiteindelijk zoveel afgevallen. Toen ze is begonnen met insuline bijspuiten begon ze dus weer aan te komen. Artsen zeiden dat ze bij zou komen wat ze onnatuurlijk was afgevallen. Nou en nog heel veel erbij dus. En ja, ze moet wel boterhammen enzo blijven eten, die zijn juist goed voor haar.

Wat een slechte toestand zeg die gezondheidszorg. Ik heb haar verteld over dit forum en hoop dat ze binnenkort (na haar tentamens) zelf aansluit om eens goed na te gaan denken over een en ander. Vind het zo naar voor haar!

 
Tralalaa,

Het boek van Dr. Bernstein is een aanrader voor haar, als ze er op tijd bij is kan ze misschien zelfs nog wat van haar insuline productie redden.

http://www.diabetes-book.com/

Bedenk ook dat diabetes 1 een auto-immuun ziekte is dus daar zou ik zeker ook naar gaan kijken. Sowieso de gluten 100% laten staan.

Quote:
This simple, straightforward program is based in good nutrition, healthy exercise, and (where necessary) small doses of medication. Dr. Bernstein will show you what he has learned during his 64 years of living with Type 1 diabetes and how, through intense research and experimentation he developed his unique but simple plan which has helped countless diabetics. "It's astonishing no one thought of it before," he says. "Many in the field of diabetes care still do not accept it!" But those who follow the program stick with it for one reason: it works!

Developed almost completely outside the mainstream of diabetology, his low carbohydrate solution has helped patients of various ages and symptoms, young and old. Achieving normal blood sugars is not as difficult as one might believe, and he has included case studies of patients who have experienced dramatic improvements in their diabetes.


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan