versnelde hartslag

Dan kun je beter weer beginnen Klavertje. Ik zit nog steeds met een enorme hartslag. In rust soms 95 of 100. Ik ben bang dat ik met de Adrenal mijn hartslag verpest heb. Ik was na de bevalling al gevoelig voor een hogere hartslag, en het is door de Adrenal nog veel erger geworden. Nu kom ik er niet vanaf....

Daar heb je gelijk in. En die vlieger zou voor mij opgaan, ware het niet dat ik na mijn vreselijke bevalling met huilbaby zwaar onder stress stond. Toen had ik al last van mijn hartslag: de kraamverzorgster checkte dit elke ochtend en kwam uit op 80! Als ik nu meet na het opstaan zit ik op 90. Ik heb helaas nog wel stress, maar echt niet meer zoals toen. Ik was toen flink de weg kwijt. Misschien is mijn hart door de Adrenal "gewend" harder te slaan. Ik bedenk ook maar iets. Juist vanwege bovenstaand voorbeeld zie ik er geen logica in.

Wat is er mis met een hartslag in rust van 80? Dat is toch niet abnormaal? Je kunt wel zeggen dat je toen meer stress had als nu, misschien heb je nu niet meer zoveel stress nodig om er evenveel last van te hebben. Dat gefocus op je hartslag is in elk geval stress. Als je last hebt van je hartslag zou ik ook geen adrenal nemen maar de cortex variant zonder adrenaline.

80 is voor een vrouw niet abnormaal. Maar ik had er last van: voelde mijn hart constant kloppen, en 's avonds kon ik niet slapen. Adrenaline dus. Voor mij was 80 geen goede hartslag.

Ik heb me lange tijd niet echt gefocust op de hartslag. Tot ik merkte dat ik soms buiten adem was, of in bed een kloppend hart ervoer. Na inspanning bleef en blijf ik lang met een hoge hartslag zitten. Ik slaap daarom ook op mijn buik, om het hart te kalmeren. Toen ben ik pas gaan meten, en kwam ik erachter dat het in rust 90 of hoger is.

@Klavertje4,

Ik heb nog 2 potjes adrenal cortex staan. Als je interesse hebt mail mij dan even.

pikesupplementen(at)gmail(punt)com

Even een update aangaande mijn hartslag: ik meet 's ochtends nu al een paar dagen rond de 73 slagen p/m. Hoera! Dit was eerst boven de 80, soms richting de 90. Meerdere keren per dag krijg ik nu een getal in de 70, terwijl dit eerder steeds boven de 80/90 was. Ik voel me iig een stuk beter!

Ik kan niet direct zeggen dat ik iets anders ben gaan doen: ben nu een maand (denk ik) van de Adrenal af. Fitter door een ferritinesupplement. Wel iets meer gaan drinken, dronk echt veel te weinig. Dat is het enige. Mijn persoonlijke situatie is niet veranderd binnen een korte tijd, mijn "stressfactoren" zijn niet weggenomen (ook niet vermeerderd), dus vermoed niet dat de hartslag iets psychisch was.

Hoe gaat het bij jou Klavertje?

Hey San. Wat goed seg dat het beter gaat! :-) Bij mij nog geen verbetering helaas. Sinds gisteren gestart met adrenal cortex, die zou toch geen hartkloppingen mogen geven. Ik ben ook aan het minderen met kokosolie.

Had je te weinig ferritine? Mijn gehalte is ook aan de lage kant.

Groetjes

Balen dat het bij jou nog niet lekker loopt. Ga je wel dagelijks wandelen? Dat helpt tegen overmatig cortisol. Drink je genoeg? Ik dronk soms een paar slokken water per dag, dat was echt te weinig. Hopelijk heb je veel baat bij de cortex. Ik heb (voorlopig) besloten geen supplement in die richting te gebruiken, aangezien ik geen verschil merk, behalve een rustiger hart. Na een maand kan ik er wel wat over zeggen. Zelfs nu rond mijn menstruatie merk ik geen verschil, heb eigenlijk het idee zelfs minder opgefokt te zijn.

Ik had inderdaad te weinig ferritine, eerst 31, en in oktober verder gezakt naar 24. Moet rond de 120 zitten...

Heb je bij bijnieruitputting niet juist te weinig cortisol of vergis ik mij? Wandelen doe ik wat minder de laatste tijd omdat ik zo'n koukleum ben :-) Water drink ik genoeg ik heb veel last van een droge mond, dat komt door de seroxat maar die ben ik dus aan het afbouwen. Oei mijn ferritine is duidelijk ook te laag dan.

@Klavertje4

Je schrijft dat je de Seroxat aan het afbouwen bent. Dit afbouwen kan ook heftige reacties geven zoals hartkloppingen. Misschien ga je te snel met afbouwen.

Tja, wat is langzaam. Het hangt er ook vanaf met hoeveel gram tegelijk je mindert.

Ikzelf ben ook aan het afbouwen onder goede begeleiding. Ik verlaag mijn dosis steeds met maximaal 2,5 mg. Deze dosering hanteer ik dan 3 maanden, gaat het dan goed dan weer 2,5 mg verlagen. Dus eigenlijk maximaal 10 mg per jaar. Ik zat op 40 mg en nu op 15 mg. Alleen van 40 naar 30 mg heb ik in 2 stappen van 5 mg gedaan.

Je moet het eigenlijk ook zien als percentagegewijs minderen. Ga je van 20 naar 15 mg is dat ineens 25 % minder. Dat is heel heftig bij een medicijn als Seroxat. Ik heb begrepen dat met name het afbouwen van 10 of 5 mg naar 0 heel heftig kan zijn.

Daarom kan je op het laatst ook vloeibare seroxat nemen. Dit gaat per aantal druppels en kan je dus heel precies doseren.

@Klavertje4

Gebruik jij dan al de vloeibare seroxat? Want 4 mg is lastig te doen met pillen.

Op zich is 10 % per periode wel goed. Maar misschien is je periode te kort. Wellicht kan je nu proberen om de 6 weken wat te verlengen, het is uitproberen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan