Klavertje ik begrijp je twijfels en verwarring, een hoge hartslag is ook vervelend en beangstigend, maar uiteindelijk moet je gewoon iets proberen. Blijf even van de Adrenal af. Ruil de kokosolie in voor roomboter op je boekweitcracker. Ghee vind ik ook niet te hachelen hoor. De hartkloppingen heb ik 's nachts ook als ik naar mijn dochter moet om het speentje te geven: je ligt plat in rust, en gaat opeens rechtop. Zelfs mijn vriend met normale kalme hartslag ervaart dat 's nachts als hij plotseling moet opstaan uit liggende toestand. Niks geks.
Heb je een zapper? Die leg ik 's avonds op mijn hart, als een soort tegenwicht tegen het kloppen. En misschien een gekke tip: ga eens met een ploegje mensen koeknuffelen. Als je tegen een ontspannen koe aanzit word je hartslag gelijk met die van de koe (ik heb dit laatst gedaan, was heel fijn).
Aangaande angst voor je bijnieren door stoppen met Adrenal: dat kun je best een tijdje hebben. Je bent nu veel te angstig en gespannen. En ik herken het wel hoor, alleen merk ik aan mezelf hoe meer ik er extreem op let, hoe erger het wordt.
Edit: @ Tanja: ik ben het nu aan het minderen, benieuwd of het effect heeft. Mijn hartslag lijkt al iets kalmer, alleen zelf mijn pols meten vind ik lastig. Binnenkort weer bij de schoonouders aan het apparaat.