verzadigd vet binnenkrijgen zonder melkproducten. Hoe ?

Quote:
De vetten in merg zijn vooral onverzadigd



Echt waar? Het wordt altijd erg hard in de koelkast dus volgens mij zit er behoorlijk wat verzadigd vet in maar ik kan mij vergissen

 
Als het echt compleet gedetailleerd moet Zotteke: een avocado bevat 28% verzadigd vet. Maar ik wilde alleen tips geven voor Zonne, verder geen discussie opwekken o.i.d.

 
Quote:
Begrijp ik het overigens goed dat dat minder koolhydraten eten niet echt WP is, maar meer van Mike vandaan komt ???


Ja, dat klopt:

https://www.fatsforum.nl/topic/weston-price-en-voortschrijdend-inzicht

Quote:
Even voor de zekerheid : Is lactose altijd de oorzaak van geen melk kunnen verdragen ?


Nee. Maar al te vaak is de oorzaak een slechte eiwitvertering a.g.v. te weinig maagzuur a.g.v. bijnieruitputting a.g.v. chronische stress. Caseine is het melkeiwit dat dan slecht verteerd wordt, omdat het een kanjer van een voedselmolecuul is, waarvoor veel maagzuur is vereist voor de vertering.

Mike

 
Ik vrees dat ik wel last heb van bijnieruiputting. Boek van Wilson is , als het goed is, naar me onderweg.

Dus dan is franse roomboter toch geen aanrader ? Of toch gewoon proberen ?

 
Er zit blijkbaar toch meer onverzadigd dan verzadigd vet in merg. Maar er zit wel verzadigd vet in en het is heel erg gezond.

In ghee zit ook geen caseine meer in Zonne dus ik zou daar gewoon voor gaan.

 
Ik las het ook net Pike, dat het een combi is. Net als bij avocado. Toch apart, zou je niet van merg verwachten. Zou het Voedingscentrum het gaan aanraden als ze er achterkomen? ;-) Vis is dan inderdaad meervoudig onverzadigd.

 
Ja ik heb soms vet in de koelkast van de mergpijpjesbouillon dat zo hard is daar kan je een ruit mee ingooien!

Quote:
Zou het Voedingscentrum het gaan aanraden als ze er achterkomen?



Ik ga ze meteen bellen. "goed nieuws! merg is oke oleole!"

Gaan ze meteen aanpassen denk ik..

 
Ik ben ook verrast door dit gegeven, vooral omdat het zo hard wordt. Valt nog niet mee om aan je verzadigde vet te komen als je het een beetje nauw neemt ;) Reuzel is behoorlijk verzadigd.

 
reuzel. ik ben niet gek op bakken in kokosolie en bak tegenwoordig veel in reuzel. gewoon een zakje bij de slager halen, even op laag vuurtje uismelten, in een potje...klaar!

 
Ja reuzel wist ik dat is vrij zacht in de koelkast.

Satan net gebeld. Het was toch niet goed, alleen meervoudig onverzadigde vetzuren worden aanbevolen. :evil:

 
Nee haha ! Daar valt toch niet tegen te praten. Kan ik beter tegen mijn kat praten dan krijg ik een intelligentere respons :mrgreen: 8)

 
Ik dacht dat ze misschien minder goed waren ivm zetmeel. Maar mooi, mijn dochter is er gek op, dus ik kan ze haar gewoon blijven geven.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan