Verzoek om adresjes voor rauwe melk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ja, maar de eieren van Daalhoeve zijn supergezond. Daalhoeve is een kinderboerderij en de kippen lopen daar gewoon rond. Het zijn er ook maar een paar. Ze hebben een geweldig leven en dat proef je. Maar goed, dit is natuurlijk even en offtopic.

Vandaag was ik in Amersfoort en ben natuurlijk even langs de boerderij van de familie Kok gegaan. Het is een mooie boerderij. Bij de ingang van het erf loopt een varken. Waar zie je dat nog? De koeien stonden in de stal, daarom heb ik helaas niet die mooie koeien met hoorns en zonder oormerken gezien op het land kunnen zien lopen.

Jammer dat ik niet in de buurt woon, anders was ik zeker vaker daar naartoe gegaan.

Wat leuk om te zien waar jullie allemaal op letten als jullie rauwe melk kopen.

Wij hebben zelf ook koeien. Niet biologisch.

De koeien gaan bij ons van mei tot september naar buiten de hele dag op het weiland.

Krijgen verder kuil met mais, aardappelen, mineralen en groente en fruitrestjes van de groenteboer.

Zou dat voor jullie een goed voedingspatroon zijn?

Ik heb ook een "nieuwe" boerin :) Het is de boerin van de eieren aan de Rithenseweg, maar ze hebben een boerderijwinkel geopend. Niet alles is biologisch, maar alles wat uit eigen tuin komt wel. Gewoon even vragen.

Varkensvlees, compleet scharrel, bio en goed gevoerd. Wild, geschoten in de buurt, rundvlees, eieren, groente, rauwe kaas, rauwe melk, yoghurt en nog veel meer.

De winkel is open op dinsdag, woensdag en vrijdag van 13-17 uur en op zaterdagen tussen 9 en 17 uur. Er is ook een Facebook pagina.https://www.facebook.com/hoeve.overa

Overaseweg 188 Breda is het adres.

boerderij 'Erve het Loo' in Raalte heeft zich begin januari bij ons aangemeld voor op de site en de WAPF kaart. Ze waren toen alleen open op afspraak.

Vandaag kreeg ik bericht dat de openingstijden wegens de vele klanten verruimd zijn naar 5 dagen in de week, dat is toch een geweldig bericht.
Dat pas ik graag aan.

Meestal waarschuw ik de boeren die zich aanmelden dat ze het hoogstwaarschijnlijk wel drukker zullen gaan krijgen als ze in de 'rauwe melk' lijst komen, bij hun was ik het vergeten maar het bewijst zich toch maar weer, deze rauwe melk lijst en de WAPF kaart, helemaal toppie.

Lia

Alexandra,

Ik zie nu pas je berichtje van 3 januari, ga deze boerderij ook toevoegen aan onze lijst en de WAPF kaart.

Lia

Zojuist weer twee boeren toegevoegd op onze rauwe melk adresjes.

In Dinteloord,Noord-Brabant fam. van der Lely, ze worden in oktober 2015 biologisch.
Verkoop van rauwe melk en af en toe rundvlees.
Ze gebruiken o.a. grasklaver, koolstof en Keltisch zeezout.
Het Keltisch zeezout nadat er ene Mike Donkers langs was geweest. :-)

In Smallebrugge, Friesland, fam. Bokma, boerderij de Gouden Boaiem (bodem)
Een boerderij op een eiland, mag je bootje varen.
Biologische rauwe melk en rauwmelkse kazen van Jersey koeien.

Het is gewoon leuk, de boeren melden zichzelf bij ons aan.
Heb ze ook op de WAPF communitykaart gezet.

Lia

Lia,
Ik weet niet hoe nauwkeurig je die groene druppels kan plaatsen, maar als ik inzoom op boerderij de Gouden Boaiem staat ie volgens mij op de verkeerde boerderij. Ietsje naar links (naar het westen) staat de naam bij een andere boerderij (dezelfde als op google maps)
Zou jammer zijn als iemand verkeerd zit, hoewel als je eenmaal daar bent je het vast wel vindt als je het vraagt.

JP, dank voor je melding.

De Gouden Boaiem had zich ook al gemeld, het is inmiddels aangepast, de groene druppel staat nu op de juiste plek.

Lia

Poekie,

Ze maken de yoghurt en vla zelf, dagvers en ambachtelijk. De dieren leven zoveel mogelijk in hun natuurlijke omgeving.

Ik denk dat ze biologisch verantwoord zijn, hoe zou ik dat verder kunnen nagaan om het zeker te weten?

Vetje

Wat krijgen ze nog meer te eten als alleen gras?
Worden er pesticiden op het land gebruikt?
Wordt er kunstmest gestrooid op het land?

En ook even vragen of ik ze op onze rauwe melk lijst mag zetten.

Zijn de eieren biologisch? Anders ook kijken of ze grasgevoerd zijn en wat krijgen ze nog meer te eten?

Lia

Ik heb mijzelf even verhuisd en zag dat er nog een natuurvoedingswinkeltje miste: in Winsum, Groningen, heb je de Fluitekruid zitten. Goed vergelijkbaar met de Gulden Roede in Loppersum, maar ietsje groter. Het gaat goed met het aantal boerderijen zie ik, leuk!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.539
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan