Verzoek om adresjes voor rauwe melk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Ik krijg met praten over "adresjes" soms het gevoel dat het ergens anders over gaat, laatst vertelde ik iemand dat ik over een adresje gehoord had waar rauwe roomboter te krijgen is.. Veel zwaar illegale dingen zijn makkelijker te vinden


Ja dat herken ik helemaal, ik ben al jaren op zoek naar een "adresje" voor rauwe biologische gras gevoerde boter maar heb dat nog niet kunnen vinden terwijl als ik een beetje geld heb haal ik zo een pond heroine in Amsterdam, geen probleem.

(nooit gedaan hoor :-)

Trouwens; pssst, waar is dat adresje? :mrgreen:

 
Ik heb gisteren een gesprek gehad met de boerin waar ik mijn melk haal. Ze vertelde dat ze wel met antibiotica werken, dat de koe die antibiotica had gehad eerst getest werd door een dierenarts (of het spul uit het lichaam was) en dan mocht er pas weer gemolken worden. Ook zei zij dat de dieren in de winter gedroogd gras kregen en bijgevoerd werden met mais.

Ik heb helaas nog geen andere boer in de buurt kunnen vinden, naar Maastricht ben ik steeds een uur onder weg en deze ligt tegenover de plus lekker dichtbij.

Wat denken jullie is dit geloofwaardig

Dan maar beter gepasteuriseerde bio melk kopen of toch deze rauwe melk?

Jolanda

 
nee, dat is een adres in Heerlen (Heerlerbaan) en voor mij veel dichterbij dan St Geertruid en aangezien wij toch wel 2x per week 4 liter halen is Geertruid voor mij wel ver.

 
@vanille: Qua voer zit dat wel goed. Gedroogd gras is beter dan kuilgras dus waarschijnlijk zijn ze goed bezig. Gepasteuriseerde bio melk is zeker niet helemaal grasgevoerd.

Je kan de melk zelf testen: heel makkelijk.

Die test i.c.m. een goed verhaal van de boerin en je zit goed.

 
Mike, zou jij eens naar mijn bericht hierboven willen kijken over de rauwe melk die ik haal. Ik ben ook de test aan het doen.

bvd Jolanda

 
Ik heb gisteren een gesprek gehad met de boerin waar ik mijn melk haal. Ze vertelde dat ze wel met antibiotica werken, dat de koe die antibiotica had gehad eerst getest werd door een dierenarts (of het spul uit het lichaam was) en dan mocht er pas weer gemolken worden. Ook zei zij dat de dieren in de winter gedroogd gras kregen en bijgevoerd werden met mais.

Ik heb helaas nog geen andere boer in de buurt kunnen vinden, naar Maastricht ben ik steeds een uur onder weg en deze ligt tegenover de plus lekker dichtbij.

Wat denken jullie is dit geloofwaardig

Dan maar beter gepasteuriseerde bio melk kopen of toch deze rauwe melk?

Mijn vraag is of dit verhaal te geloven is of de antibiotica daadwerkelijk na een tijd uit het lichaam van de koe is .

 
Antibiotica verstoort de darmflora. Deze zijn bij koeien zeer delicaat en van essentieel belang voor de omzetting van plantaardige voeding naar vetten en eiwitten. Zelfs al zouden de ab niet meer meetbaar aanwezig zijn, dan nog verstoren ze de darmflora van het dier. Als ik jou was, zou ik toch die extra kilometers rijden om aan een betere bron te komen van rauwe melk.

Mike

 
Vanille,

je haalt nu 2x per week 4 liter, je kunt toch ook 1x 8 liter halen. De melk blijft wel een week goed hoor.

Lia

 
ik haal altijd 1 x per week melk, zelfs na 8 dagen is hij nog lekker.

 
Melktest afgerond: heb nu na 5 dagen een potje met soort dikke yoghurt (die niet eens vies smaakt) met een roomlaagje, geen stank, zuur luchtje. Lijkt me dat de melk de test heeft doorstaan (Yay!). Dit is het adresje wat ik van Jolanda heb gekregen in Sint-Geertruid Heerkuil 1, voormalig geitenboerderij.

 
Ik heb een adres voor mensen in deventer e.o. Ik wil het alleen niet rechtstreeks op het forum plaatsen. Wie het graag wil hebben kan via de mail er naar vragen. De melk is nog niet getest.

 
wij halen de melk in de buurt van zwolle bij een biologische boer die geen antibiotica gebruikt

adres kan je via de mail wel krijgen, eerst eens vragen of het hier mag staan

 
Na enkele dagen kamperen in de rimboe van de noordoost polder leek het mij wel makkelijk om op de terug weg even langs 't Ecolar in Wijthmen te gaan om wat rauwe kefir te kopen, omdat ik daar toch langs kwam op de weg naar huis.

Niet alleen bleek de kefir echt zeer de moeite waard maar ik liep toevallig ook nog onze moderator tegen het lijf :-)

Mike ik dacht dat je ook de winkel in zou gaan om de kefir te kopen, ik had je nl ook nog nog even persoonlijk willen bedanken voor het bekend maken van Weston Price in Nederland.

Ik was al bekend met Weston Price maar door jouw site en later het forum (ik heb me pas veeel later aangemeld)ben ik er toch serieus mee aan de slag gegaan en dat heeft mij enorm geholpen om van een legio aan kwalen af te komen. Dus bij deze bedankt!

Omdat ik je niet meer in de winkel heb gezien vraag mij af of jij als grootverbruiker direct uit het (kefir) vat tapt?

En doe je dat dan in glazen flessen?

 
Hoi Remco,

Wat een prettig toeval dat ik juist vandaag de rit naar Wijthmen heb ondernomen voor de kefir van Andre en Tonny! Ik werd door Andre naar een aparte koelkast geleid vanwege mijn grote order (16 liter kefir), dan hoefde deze niet uit de koelkast in de winkel te worden geplukt. Dank voor de complimenten en goed om te horen dat het nu veel beter met je gaat! De kefir gaat je naar alle waarschijnlihkheid nog veel meer goeds brengen!

Mike

 
Ecoloar is top, ik voel me zeer bevoorrecht dat ik ook van hun kefir en sinds kort ook yoghurt mag genieten.

(yoghurt is soms op, de verkoop moet nog een beetje op gang komen, dus nog lastig voor ze in te schatten hoeveel te maken)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan