Verzoek om adresjes voor rauwe melk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Weet iemand een adresje voor rauwe melk in de buurt van rotterdam?

 
Bedankt voor t adres boterbloem! Dit is nog dichterbij dan t Geertje.

Fijn ook dat ze er vlees hebben.

 
@rateltje

Omdat jij volgens mij ook in het Noorden van het land woont ben ik benieuwd waar jij de rauwe melk vandaan haalt.

Adressen van andere forumleden voor de provincies Groningen/ Drenthe zijn uiteraard ook welkom.

 
Hier ook drinken we rauwe melk, maken we yoghurt en kefir. Twee adressen : Melkveebedrijf Bruggert in Enschede en landgoed het Hengelman in De Lutte, regio Overijssel.

De tweede heeft mijn voorkeur.

Zk

 
He dat is goed nieuws!

Dat zou echt mooi zijn. Waar haal jij nu de rauwe melk Mack?

 
Hallo allemaal,

Ik haal de rauwe melk bij Eko-boerderij de Eerste in Marknesse, Flevoland.

Gehele bedrijf werkt ekologisch. Koeien lopen in de wei, lekker grasjes eten.

Ze hebben ook yoghurt van de rauwe melk. Daarnaast complete boerderijwinkel met biologische en ekologische producten.

Verbouwen ook heelveel groenten zelf.

Ik houd de melk zonder problemen twee weken goed in de koelkast en de yoghurt nog veel langer.

Die wordt ietsje zuurder, maar ja, melkzuur, wat wil je.

Ik heb zelf ook al zuurkool gemaakt met de wei uit de yoghurt. Heerlijke zachte zuurkool. Staat nu al een half jaar. Niks mee aan het handje.

In ieder geval nog een adresje erbij.

Groetjes Marco

 
Pike, ik zou de melk kunnen halen bij Urtica De Vijfsprong bij Zutphen maar heb dat nog steeds niet gedaan. Ik drink dus geen melk, alleen yoghurt.

Kleine tip, bij Ekoplaza is de Bulgaarse en Griekse yoghurt in de aanbieding.

 
Hier ook drinken we rauwe melk, maken we yoghurt en kefir. Twee adressen : Melkveebedrijf Bruggert in Enschede en landgoed het Hengelman in De Lutte, regio Overijssel.

Het biolgische melkveebedrijf Hengelman van Jos en Dorthy Elderink heeft hele goede rauwe melk. Het bedrijf werkt zonder antibiotica en voert speciale kruidenmengsels (net als wij en Remeker) om de kwaliteit van de melk verder te waarborgen.

De melk is ook erg lekker.

Het bedrijf Bruggert ken ik niet zo goed, ik ken de boer wel maar heb weinig contact met hem.

 
Beste lezers,

Ik ben opzoek naar een adres (een winkel o.i.d.) in Amsterdam voor rauwe melk. Kan wel wat rond Amsterdam vinden maar het probleem is dat ik geen auto heb. Op die manier lijkt het bijna onmogelijk 2 keer in de week op dat adres te komen. Misschien is er iemand in Amsterdam die rauwe melk haalt met wie ik afspraak kan maken?

 
Hoi Nico, je kunt 1x per week naar de Noordermarkt op zaterdagochtend (wees er vroeg bij), en dan op een doordeweekse dag naar Zunderdorp. Maar ik doe het zelf ook allemaal met de fiets.

 
Dank Thijs! Je bedoeld 'Ons Verlangen', zorgboerderij? En dan morgen de wekker maar vroeg! :) Welke kraam moet ik hebben?

 
Nou, ik bedoel eigenlijk voor 12-en. Ze staan naast de Raw-foods, aan de kant van de gracht. Zunderdorp Ons verlangen, ja. Volgens mij gaan ze het steeds drukker krijgen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan