Verzoek om adresjes voor rauwe melk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
De kefir gaat je naar alle waarschijnlihkheid nog veel meer goeds brengen!

Daar twijfel ik niet aan. En hoewel het nu erg goed met mijn gezondheid gaat, in vergelijking met een tijd geleden, is er zeker nog ruimte voor verbetering!

Jp ook nogmaals dank voor het adres! Hoeveel kefir drink jij eigenlijk zo gemiddeld per dag?

Ik was "lactose-intolerant", heb kefir van 1 liter naar 6 a 7 liter per week opgebouwd, daarna melk ernaast en iets minder kefir.

Nu 3 a 4 liter kefir, 1 liter yoghurt en 5 a 6 liter rauwe melk per week.

Hier haal ik mijn rauwe melk

www.desterkeakkers.nl

Een biologisch schapenmelk bedrijf waar je ook schapenvlees kunt kopen. Er is een kleine biologische winkel bij met groente en eieren.

Valsteeg 3

7751 RK Dalen

Toen ik met de rauwe melk begon, ca. een half jaar geleden, heb ik de test gedaan.

Quote:
Ik heb trouwens nog een adres dichterbij, waarvan ik als het meezit (de tank is soms leeg en ik ben soms te laat met bellen) deze week de melk ga testen. Ik heb er alle vertrouwen in, ze zijn iets goedkoper, maar verkopen ook minder dingen

@ Jp, heb je deze melk nog getest?

Moet je eerst bellen voor de rauwe melk of kan je ook gewoon langskomen?

Ja, getest en goed.

Tijdens de openingstijden van de winkel kan je gewoon langskomen.

Alleen de tijden van de vrijdag kloppen niet, dan tot 16:00

De tankwagen komt om de 3 dagen, dus als je één keer weet wanneer die geweest is kan je zelf uitrekeken wanneer je voor de zekerheid moet bellen, meestal komt ie trouwens redelijk laat, dus als je vroeg gaat weet je bijna zeker dat er melk is.

ps. het wordt eens tijd dat ik een lijstje ga maken, was met andere dingen bezig, maar dat gaat goed komen.

Hier nog een site met diverse rauwe melk adressen:

http://www.news4all.org/verkoop-melk

Daar vond ik ook deze:

'We zijn een biologisch bedrijf,

We verkopen rauwe melk, rauwmelkse boter,

boterolie en kaas. De koeien krijgen Keltisch zeezout en lopen dag en nacht buiten, ze eten gras, kruiden, klaver ,hooi,volgens de gedachtegang van

Weston Price.

Geen maïs en tarwe en geen zetmeel en suiker,

Het weiland krijgt ook Keltisch zeezout en zeoliet of klei-mineralen

en stalmest en compost. Met vriendelijke groet, Matthijs de Haan.'

Klinkt erg goed, en ze hebben ook rauwe boter en zelfs boterolie!?

Is er iemand bekend met dit bedrijf?

De boerderij is in Ingen.

Melkveebedrijf de kleine meren

Fam. A. Verschuren

Hellegatweg 31

4891 ST Rijsbergen

€0,70 per liter

Aantal weken geleden getest en goed door de test gekomen. Het is een tap, 7 dagen per week open van 8.00 tot 20.00 uur.

@ Mike,Ja dat is wel duidelijk :wink:

Hoe zit dat met die boterolie, maken ze die zelf of bedoelen ze dat ze die van greenpastures in het assortiment hebben?

Ik heb Mathijs ook eens gebeld voor de roomboter, ik weet zo niet meer de prijs maar ik vond het niet goedkoop.

Lia

Quote:
Klinkt erg goed, en ze hebben ook rauwe boter en zelfs boterolie!?

Is er iemand bekend met dit bedrijf?

De boerderij is in Ingen.

Met boterolie bedoelt Matthijs volgens mij Ghee. (ik kom elke week bij hem)

Rauwmelkse boter raakt volgens mij gebeurd, vertelde Matthijs mij vorige week. Het komt van de fam. vd Voort van Remeker en die schijnt bang te zijn dat hij problemen krijgt met verkoop van rauwmelkse boter.

Quote:
Ik heb Mathijs ook eens gebeld voor de roomboter, ik weet zo niet meer de prijs maar ik vond het niet goedkoop

Ik geloof 3,50 euro per half pond. Een tijdje heb ik wekelijks zelf rauwmelkse boter gekarnd maar dan komt het nog duurder uit.

Dat is inderdaad niet goedkoop.

En ik moet er dan ook nog 130 km voor rijden. Dat gaat mij toch echt iets te ver.

Hoeveel liter melk had jij ongeveer nodig voor 250 gram boter?

Het is al een tijdje geleden, maar als ik reken op 10 liter melk dat je ongeveer een kleine 4% vet hebt, is volgens mij als ik goed reken 350 tot 400 gram boter. Je krijgt het met afscheppen niet 100% afgeroomd.

Afroommachines in Nederland zijn alleen maar industrieel te koop en begint bij 800 euro of zo. In Amerika kon je al huishoudelijke afromers kopen rond 100 dollar heb ik toen eens uitgezocht. Omdat ik toen rauwmelkse boter bij Matthijs ben gaan kopen was ik daar gewoon goedkoper mee uit. (melk is intussen ook duurder geworden, dus nog minder interessant) Rauwmelkse vind ik ook duur.

Koop nu al een hele tijd grasboter van ZuiverZuivel.

Je kan de boter ook invriezen, dus je kan hem wel een maand of wat in de vriezer op voorraad nemen.

Quote:
Je kan de boter ook invriezen, dus je kan hem wel een maand of wat in de vriezer op voorraad nemen

Ja dat wilde ik eigenlijk doen, in Juni of zo daar een hele boel rauwe boter halen en dan invriezen. Maar 7 euro voor 500 gram dat wordt voor mij helaas te duur.

Boer André

Ik had met Mike al een paar keer gesproken over meedoen op "HET" Forum en nu moest het maar een keer gebeuren.Als boer moet je op dit soort platforms ook je stem laten horen en je niet verschuilen achter 'geen tijd hebben'. Daar komt nog bij dat ik niet zo snel typ zeg maar gerust langzaam.Maar als de naam van ons bedrijf 't Ecoloar regelmatig langskomt en dan ook nog TOP wordt beoordeeld voelen mijn vrouw Tonny en ik ons toch zeer gevleid en een beetje trots ook wel.

Daarnaast is het soms wenselijk om bepaalde reacties op het forum te verduidelijken. Hiermee bedoel ik dat er wel eens uitspraken worden gedaan die niet helemaal stroken met de werkelijkheid omdat men niet goed weet wat er op een boerderij allemaal speelt.

Ik zal af en toe wel eens dingen rechtzetten en nuanceren.

Op onze site www.ecoloar.nl is allerlei info te vinden over ons biologisch bedrijf behalve over de kefir,yoghurt en de rauwe melk.

We zijn bezig met de certificering en hopen dat dit binnenkort afgerond zal zijn.

Ook speelt mee dat sinds de nieuwe wetgeving op het gebied van gezondheidsclaims op geen enkele wijze wij nog mogen claimen dat rauwmelkse producten gezond zijn.Dit moet eerst wetenschappelijk aangetoond zijn.

Wij zijn momenteel bezig verhalen van onze klanten te verzamelen die zeggen veel baat te hebben bij het consumeren van onze rauwe zuivel. Met al deze verhalen hebben we al een paar artsen benaderd om zo'n onderzoek op te starten maar nog zonder succes.

Tevens zijn we op zoek naar nog meer verhalen om nog sterker te staan dus schroom niet om deze naar ons te sturen.

Verder wil ik nog wijzen op de site www.rauwemelk.net . Hier staan ervaringsverhalen, wetenschappelijke onderzoeken en rauwe melk adressen vermeld.

Boer André,

Langzaam typen mag ook hoor, bovendien zien wij dat toch niet. 8)

Welkom, en fijn dat je af en toe even je vakkundige stem laat horen waar nodig..

Lia

Andre,

SUPER dat je nu eindelijk ook meedoet! Het heeft lang geduurd voordat je de stap hebt gezet, maar ik ben nu al blij met je deelname en bijdrages. Ik zie jou en Paul Blokker als de twee boeren die de meest ontwikkelde visie hebben op vee- en zuivelhouderij. Zou mooi zijn als Paul ook nog een keer de stap waagt om hier actief te worden!

Mike

Verzoek bij Paul en Ilse neergelegd, ze vinden het een goed idee. Dus we zullen ze binnenkort wel zien 'verschijnen'. Leuk.

Lia

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan