Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik twijfel er niet aan dat jullie gelijk hebben hoor, ik had idd ook zelf kunnen zoeken op internet..

Ik dacht het alleen echt gelezen te hebben in een topic.. Maar ik ben al poosje aan het zoeken en vind het er niks van terug.

Dus Sorry voor het ongemak.

Quote:
Jodium en selenium uit paranoten zouden wel eens wonderen kunnen doen. Jodium vind je hier

Het staat er wel en het staat er niet: dat er jodium in paranoten zou zitten. Het is maar net hoe je het leest, het bovenstaande.

Er staat: Jodium, en selenium uit paranoten........

Dus jodium gecombineerd met selenium uit paranoten......

Het is maar net waar je de klemtoon legt.

Lia

@ Amancay

Op deze site http://www.youngerthanyourage.com/ned/waidiet/cholesterol.htm staat het volgende:

Beschadigd Cholesterol

Onder de invloed van hitte verandert ongeveer 30% van de gezonde cholesterol in oxicholesterol. Uit proeven bleek dat ongeveer 6% van dit oxicholesterol daadwerkelijk in het bloed werd opgenomen. [4]

Rauw eigeel bevat alleen maar gezonde cholesterol, maar als je een ei kookt of bakt, raakt een deel van de cholesterol in dat ei beschadigt; het oxideert tot oxicholesterol.

Oftewel: men heeft ons jarenlang bang gemaakt voor het eten (verse) rauwe eieren, en gezegd dat je deze vanwege het gevaar van bacteriën (waar het lichaam heel goed mee om kan gaan, mits er aan gewend) flink door moet koken of bakken, terwijl dat er nou juist voor zorgt dat er stoffen ontstaan die wel echt schadelijk zijn.

Zou dit waar zijn of is het een fabel?

De mens eet al heel lang met veel succes gekookt voedsel. Natuurlijk raken er dingen beschadigd, maar je krijgt er ook een betere verteerbaarheid (en smaak!) voor terug. Ik maak me er in ieder geval niet druk over.

Mike

Mojita,

Je kunt een url/website adres zo neerzetten hoor, zonder de 'url' knop. Heb het even aangepast, zo doet-ie het wel.

Lia

Cholesterol zit in het geel en dat eet je het beste vloeibaar, dus sunny-side-up spiegelei en zachtgekookte eitjes.

Ik zit er al een tijd aan te denken om de acerolakers poeder van Ron fonteine te kopen.

Maar als die bessen gedroogd en gemalen worden behoud het acerola poeder dan wel alle vit C ? als het met zuurstof in aanraking komt.Anders zou ik het zonde vinden van het geld.

Quote:
Maar als die bessen gedroogd en gemalen worden behoud het acerola poeder dan wel alle vit C ? als het met zuurstof in aanraking komt.Anders zou ik het zonde vinden van het geld.

Ja het hele idee van het poeder is een hoog vitC gehalte in een kleine hoeveelheid te creëren. Lijst met voedingswaarde mag je gewoon aannemen dat het klopt.

Het is mij niet bekend dat het zuurstof in de lucht de vitC afbreekt.. Licht doet dat wel, maar ook dat zal met mate zijn lijkt mij.

Maar wel donker weg zetten.

Volgens mij is de hoeveelheid vitamine C in mulberry's vrij laag.

Rozenbottelpoeder is denk ik een betere optie.

Je zou ook gedroogde rozenbottels van Pyramide kunnen kopen. Zij verkopen het voor in de thee, maar je kunt ze ook gewoon eten!

Mike

Je kunt op het moment overal rozenbottels plukken, dat eet wat lekkerder weg als die droge stukjes.

Vitamine c en nierstenen:
Quote:
“The intake of high doses of vitamin C does not increase the risk of calcium oxalate kidney stones...” The members of the group with the highest vitamin C intake “had a lower risk of kidney stones” than those with the lowest intake.

(1997) Gerster 41 269 http://www.doctoryourself.com/VC.NZ.Sept.2010.pdf p. 22

Ik ga volgende week donderdag naar Fred, ben zeer benieuwd of er nog verstoringen te vinden zijn.

Maar Lievergezond, hoe doe je dat dan als je ascorbinezuur POEDER hebt? Ik heb deze week eens een klein kuurtje gedaan, maar het is inderdaad ontzettend zuur, maar prima weg te krijgen.

Maar als het je glazuur gaat oplossen, dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Misschien toch maar aan de natriumascorbaat de volgende keer als ik een kuurtje wil doen.

Hoe krijg je ascorbinezuur poeder anders veilig binnen? Ik neem het altijd met minimaal water, zodat ik het in 1 grote slok naar binnen werk. Daarna wel even naspoelen met water.

Ik drink ascorbinezuurpoeder opgelost in water altijd met een rietje, gaat prima.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan