Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Pike.

3 weken geleden gaf je mij een protocol voor bromide detox, het werkt niet dus ik nog eens kijken op je post van toen en zie ik dat ik langs en over de dikke letters geschreven 3g vitC voor detox!! Gelezen heb :roll: :roll: duss.. Dom van me maar jammer dan, ik vond het al wel vreemd dat beetje zout en helder water me van de puisten op de rug af zou helpen :lol:

Maar hoe raad je het verder aan, sochtends de 3G in een keer weg kloeke en half uurtje later de warme zout oplossing ofzo?

Of de 3G vitC verdelen over de dag, dat het beter opgenomen kan worden?

Tot de huid weer rustig is geen jodium meen ik aan hè, of heb ik dit ook nodig om bromide los te krijgen of is de vitC hier voldoende.voor?

Op poekie haar site las ik bij urine therapie dat de nieren hoofdzakelijk voor balans zorgen wat nutriënten betreft en naar nagenoeg geen gifstoffen uitscheiden, maar? Bromide wel?

Gr maarten.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de puisten niet komen door een bromide detox maar door wat anders.

Het werd erger of begon dus na jodium suppletie?

Ik zou de vitamine C in twee keer innemen in ieder geval.

De jodium heb je inderdaad nodig om de bromide los te krijgen dus misschien een klein beetje proberen plus C en zout?

Maar nogmaals je problemen hoeven niet perse veroorzaakt te worden door de jodium/bromide detox.

Ik begon toen in ochtend een groot glas rauwe melk met twee rauwe eieren en sole en jodium.

De rauwe eieren en jodium waren dus nieuw.

En ik had ze soms al wel, maar ik had het vaak niet in de gaten, geen last van dus, en na introductie van rauwe eieren en jodium werd het wel knap vervelend.

ik zal nu dan 1 of 2 keer in de week een drup jodium proberen?

Rauwe eieren kunnen hier ook wel de oorzaak van zijn.

1 a 2 druppels per week lijkt mij een goed idee ja.

Quote:
Rauwe eieren kunnen hier ook wel de oorzaak van zijn.

Ok, door de ontgiftende werking of om slechtere eiwit vertering, ik weet niet of rauw juist beter of slechter te verteren is.

Wel heb ik begrepen dat slechte eiwit vertering ook zulke klachten veroorzaakt.

gerard hoeveel gram vit c neem jij per dag?

en dan de gewone of in combinatie met vetoplosbare vit c, en verdeel je dan dat over de dag heen?

sheila

Nu wel;-) Ik gebruik ergens tussen de 3 en 7 gram per dag. Hoeveel je nodig hebt is moeilijk te bepalen, zie maar eens het lijstje en de grafiek in dit artikel.

dank je gerard ik zal het eens lezen.

ik gebruik nu s morgens in mijn yoghurt denk een gram vetoplosbare vit c en dan nog paar gram gewone vit c poeder. dan doe ik verder nog door mijn kefir ook vit c.

maar misschien moet ik het nog meer ophogen want ik zit nog vol met ontstekingen in holtes, het is vaak slijm met geel en soms beetje rood.

Goede morgen Sheila,

Vetoplosbaar door de yoghurt lijkt me prima. Ascorbinezuur liever niet samen met melkproducten gebruiken, dat gaat meestal nogal borrelen in je buik.

Om optimaal van de vetoplosbare C te profiteren kan je het beste een half uur voor een de wateroplosbare gebruiken, je lichaam heeft dan even voldoende wateroplosbare C en zal niet meteen alle vetoplosbare C omzetten in wateroplosbare C.

Ik denk dat je vooral eens naar je mineralenhuishouding moet kijken, ik krijg de indruk dat je calcium / magnesium huishouding niet goed is. Wellicht dat je dat met magnesium, selenium en vitaminen A, D, E en K verbeteren kunt. Probeer dit zoveel mogelijk uit voedsel te halen (eidooier, lever, vette vis, roomboter, rauwe melk) en tijdelijk supplementen om er een beetje vaart achter te zetten. Wel liefst supplementen gebruiken samen met het voedingsmiddel waar de betreffende stof van nature al in voorkomt.

Doe verder rustig aan hè, eerst beter worden.

gerard ik heb toch verschillende keren op het forum gelezen dat je juist de gewonen vit c in combinatie met de vetoplosbare moet doen .

ik gebruik al selenium en magnesium, en levertraan boterolie.

daar naast gebruik ik altijd veel eieren, en kefir en rauwmelkse yoghurt en boter.

ik heb vit c in poedervorm in pap of kefir kan je het nog wel beetje roeren, maar in water lijkt me helemaal niet te gaan.

Dat klopt ook wel, omdat anders de vetoplosbare omgezet wordt in in wateroplosbare als het lichaam meer behoefte heeft aan wateroplosbare. Vandaar mijn advies om de wateroplosbare soort even voor de vetoplosbare te nemen. Dit is wel afhankelijk bij welk voedsel je e.e.a. gebruikt. Je zou b.v. de wateroplosbare met groente kunnen combineren en de vetoplosbare met melkproducten, en ander voedsel waar vet in voorkomt.

Vetoplosbare C wil niet in water oplossen, wateroplosbare uiteraard wel.

Lang niet alle supplementen zijn zo maar goed. Net zoals vitamine C in meerdere vormen bestaat, geldt dat ook voor b.v. magnesium, selenium, B12, enz. Goed uitzoeken wat het beste is en vaak gewoon uitproberen.

Succes!

1 maand terug was er een raadsel waarom vitamine C magnesium zou kosten. Ik kom het nu tegen:
Quote:
Niet zure Vitamine C

Als je zure ascorbinezuur poeder niet kan verdragen gebruik dan Calcium Ascorbaat of Magnesium Ascorbaat poeder. Deze vorm is niet zuur en spaart de maag. Gebruik alleen Calcium Ascorbaat als je ook extra magnesium gebruikt. De verhouding moet Ca : Mg = 2 : 1 zijn. Anders werk je botontkalking in de hand. Mensen die de niet zure vitamine C willen gebruiken en bovendien botontkalking willen tegen gaan kunnen beter Magnesium Ascorbaat gebruiken. Het voedsel in Nederland bevat n.l. al voldoende kalk, suppletie met extra kalk is niet nodig en soms zelfs ongezond. Voor mensen met een te hoge bloeddruk of hartritmestoornissen geldt hetzelfde: gebruik vitamine C op basis van Magnesium Ascorbaat, dan sla je twee vliegen in een klap. Synergie met andere vitaminen en spoorelementen Vitamine C is een instabiele in water oplosbare stof. Koken, zonlicht, zuurstof kunnen vitamine C gemakkelijk vernietigen. Vitamine C wordt versterkt door Vitamine E, Zink, Caroteen en Selenium. Deze stoffen kunnen vitamine C in het lichaam "recyclen". Het kan dan opnieuw gebruikt worden. Dit is een van de reden waarom het niet verstandig is alleen bijvoorbeeld vitamine C te slikken.

Bron: Pilliewillie

Hum... ik zie nu dat dat doelde op de Calcium ascorbaat variant. Niet van de gewone.

Quote:
Symptomen van een acuut vitamine C-tekort zijn:

Scheurbuik: vitamine C heeft als belangrijkste functie de vorming van collageen. Deze stof is het cement van het lichaam. Zonder deze stof valt het lichaam uit elkaar en dat is precies wat bij scheurbuik gebeurt.

Bloeduitstortingen: vooral aan de benen zijn grote blauwe plekken en kleine rode plekjes (ecchymosen) te zien door een tekort aan substantie tussen de cellen in de huid. Ook kunnen er bloedingen ontstaan in veel organen zoals de darmen, ogen en oogleden (petechiën), bij de tanden, neusbloedingen, bij de botten (subperiosteaal) en in de gewrichten.

Oude littekens breken weer open en wonden genezen slecht.

Zeer pijnlijke, breekbare botten en een zeer slecht gebit: door de afwezigheid van collageen krijgen we gezwollen mondslijmvlies en loszittende tanden, en zwakke botten en kraakbeen.

Reumatische pijnen in de benen en atrofie van de spieren: vooral de knieën doen pijn en de benen zijn vrij zwak.

Depressie, hypochondrie, overgevoeligheid en onverschilligheid.

Snelle vermoeidheid, weinig energie, kortademigheid, slaapbehoefte, anemie (=bloedarmoede), trillerigheid en rillerigheid.

Gevoeligheid voor virusinfecties, vooral voor herpes, mond- en klauwzeer, kinderverlamming en andere besmettelijke virale ziekten. De zwarte dood ontstond vroeger bij mensen met een voorstadium van scheurbuik. In Europa zijn aan deze ziekte 25 miljoen mensen gestorven.

Koortsen, stinkende ademhaling, longaandoeningen en constipatie.

Schimmels die niet reageren op medicatie

Klinische aspecten van chronische vitamine C tekort

Marginaal tekort: afname biochemische functies, verder geen symptomen.

Milde vitamine C deficiëntie. Dit veroorzaakt:

Moeheid, spierzwakte en afname van de groei, anorexie, overgevoeligheid voor infecties, afname immuniteit, hypertensie, hoog cholesterolgehalte, toename van hartinfarcten, vertraagde wondgenezing en lage opname ijzer (Fe).

Ziekten behandeld met hoge doses vitamine C met een gunstig resultaat

Longontstekingen,

encefalitis (hersenvliesontsteking),

Herpes zoster en simplex

Mononucleosis

Hepatitis

Pancreatitis

Blaasontstekingen

Artritis

Atherosclerosis

Diabetes

Glaucoma

Schizofrenie

Ulcus cornea

M.S.

Chronische vermoeidheid

Brandwonden

Intoxicaties

http://www.wanttoknow.nl/inspiratie/meelezen/vitamine-c-alles-op-een-rijtje/

Waarbij ik graag opmerk dat epidemieën als de zwarte dood niet het gevolg zijn van besmetting met het één of ander, maar het gevolg zijn van ondervoeding, in bovengenoemd gebrek aan vitamine C. Zo'n gebrek komt ook weer niet alleen, door onvolwaardige voeding zal er dan ook gebrek zijn aan andere essentiële stoffen.

gerard, ik gebruik nu laatste tijd best veel vit c, vroeg me af kan je dat tijdens de leverreiniging niet door gebruiken? ik bedoel anders doe je de dag van de reiniging geen supplementen gebruiken. maar het lijkt me voor je lichaam niet goed opeens een dag niks te gebruiken.

Het is inderdaad niet goed om met C plotseling te stoppen, maar of dat ook voor 1 dag geldt weet ik niet. Ik denk dat het tijdens een leverreiniging juist goed kan zijn om vit. C te blijven gebruiken, het heeft ook een reinigende werking in de zin dat het giftstoffen vrijmaakt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan