Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
De ascorbinezuur van Pit & Pit is ook GMO vrij en afkomstig van de DSM fabriek.
Een kilo kost €29,99 en is bij grotere afname nog voordeliger.

https://www.pit-pit.com/ascorbinezuur.html

Deze mail kreeg ik van Pit & Pit als antwoord op mijn vragen:

Hartelijk dank voor je bericht.
Op je vraag naar het Vitamine C kunnen we je meedelen dat onze vitamine C (als ascorbinezuur) van DSM/La Roche is en afkomstig is uit China. DSM/La Roche levert kwalitatief hoogstaande producten die binnen de voedingsmiddelenindustrie zeer goed aangeschreven staan. Het product is gegarandeerd GMO-vrij.
Als je nog vragen hebt, aarzel niet ons opnieuw te contacteren. We helpen je graag verder.
Met vriendelijke groet,

Ingrid
Pit & Pit Klantenservice

Nee hoor bij lange na adviseren ze niet allemaal een hogere dosering. Ik wil alleen maar aangeven dat iemand t.o.v. de reguliere adh een enorm hoge dosis neemt.
Een dosis waar heel veel mensen van denken dat deze heel goed voor je is maar ook zijn er veel tegengeluiden die zeggen dat het juist extreem gevaarlijk is.
Ik wil gewoon even meegeven dat mensen wel weten waar ze mee bezig zijn. Het is geen vitamine B12 of zo dat vrijwel risicoloos in extreem hoge dosis kan worden genomen.
Ikzelf heb waarschijnlijk in de afgelopen jaren meer jodium geslikt dan wie dan ook hier op het forum maar dat betekent niet dat ik denk dat het zondermeer voor iedereen goed zou zijn. Lees jezelf in en informeer jezelf over het standpunt van beide kanten en maak dan een beslissing of je inderdaad zoveel wil gaan of blijven gebruiken.
In deze moet je m.i. niet afgaan op hij/zij zegt dat het oke is dus dan zal het wel goed zijn.

hier ben ik toe aan nieuwe vitamine C, had laatste keren acerola poeder van Fonteine.com maar zit een dragerstof in maltodextrine van maniok, is dan natuurlijk maar 45 euro voor een zoete knol is best veel met 17% vit.C.
Hebben jullie misschien een link voor die Schotse vit. C?
Ik ben me hier aan het inlezen weer maar loop behoorlijk achter (va begin december weinig tijd gehad voor dit forum)

Hallo iedereen, dit is mijn eerste post op dit forum, een vraag over ascorbylpalmitaat samen met een paar indrukwekkende filmpjes en lezingen over vitamine c.
Hoe het iemands leven redde, over de essentie en welke vormen en hoeveel ervan aan te raden is onder verschillende omstandigheden.
De videos post ik hierboven.

Over ascorbylpalmitaat, ik wil het gaan gebruiken omdat het goed wordt opgenomen in de hersenen, ik lees alleen op verschillende plekken dat het in de darmen opgesplitst wordt in ascorbinezuur, dus gewone vitamine c en palmitaat waardoor de oplosbaarheid in vetweefsel verloren gaat. Is er iemand die er wat meer over weet? Dank, dieter

Hoe vitamine c iemands leven redt:

Lezing van over vitamine c door dr suzanne humphries:

Lezing over vitamine c door dr thomas levy:

Dat kan geen toeval zijn: ik wou net dat filmpje over de lezing van Suzanne Humphries (2e filmpje hierboven) hier neerzetten. Net gekeken namelijk en zeer de moeite waard om te bekijken. Alle mythes over vitamine C worden behandeld. Halverwege vertelt ze nog haar persoonlijke verhaal over hoe ze destijds als reguliere arts geschokt was hoe de reguliere zorg omging met vaccinaties en toen uit de reguliere zorg stapte en haar eigen praktijk begon.

Volgens haar is er niet veel overtuigend bewijs dat ascorbyl palmitaat in grote mate door de hersenen wordt opgenomen.

Mark

Zou kunnen, zieke organen hebben (veel) meer vitamine C nodig, maar de bijnieren, ogen en bloedvaten zijn sowieso grootverbruikers.

Ook dat verhaal dat er nierstenen gevormd zouden worden door inname van ascorbinezuur wordt ontkracht in haar presentatie.

Mark

Ben erg toe aan wat wel werkt, zonder al teveel (negatieve) aandacht aan wat niet werkt. Heb veel te maken gehad met (agressief) controlegedrag naar mijn persoon, veel posttraumatische symptomen. Na het gebruik van goudwater vorig jaar waarbij ik te plotseling stopte zonder af te bouwen verlammingverschijnselen en algehele doofheid aan een kant. Dat herstelde weken later voor zeg 90%. Daarom de palmitaat versie.
Humphries' argument is dat het prijzig is in Verhouding, ik heb haar niet horen praten over de opsplitsing in de darmen voordat het de bloedbaan bereikt, ik heb het idee dat ze er ook weinig onderzoek naat heeft gedaan omdat het haar voorkeur niet Heeft. Zijn jou dingen bekend hierover mike?

In 2013 schreef ik dit:

Dierlijke vitamine C is vetoplosbare vitamine C. Als een dier de wateroplosbare vitamine C (ascorbinezuur) opeet in planten wordt deze opgeslagen in verzadigd vet, palmitinezuur om precies te zijn. De combinatie van ascorbinezuur en palmitinezuur heet ascorbylpalmitaat, oftewel: vetoplosbare vitamine C. Niet alleen kan vetoplosbare vitamine C de bloed-hersenbarriere doorbreken, in tegenstelling tot de wateroplosbare variant, het verzadigde vet beschermt de kwetsbare vit. C ook tegen beschadiging door verhitting. Daarnaast concentreren de dieren de vit. C, waardoor deze in veel grotere hoeveelheden in met name orgaanvlees voorkomen dan in groente of fruit.

De mens kan zelf geen vit. C aanmaken. Toch kreeg de oermens naar schatting zo'n 5 gram vit. C per dag binnen. Tijdens opeenvolgende ijstijden! De vit. C uit voeding kan dus niet alleen plantaardig zijn geweest vanwege de geringe vegetatie in een poolklimaat. De voornaamste voedingsbron in dergelijke klimaten is dierlijk. Naast plantaardige bronnen van vit. C. als dennenaalden is de vetoplosbare, dierlijke variant (ascorbylpalmitaat) altijd de hoofdbron van vit. C geweest.

Het is niet ondenkbaar dat de genoemde 5 gram vit. C in werkelijkheid lager is geweest, maar dat met 5 gram geisoleerde ascorbinezuur (wateroplosbare vit. C) het gewenste effect wordt bereikt. De oermens kreeg geen geisoleerde vit. C binnen, maar ook cofactoren in voeding die zorgden voor een beter rendement met lagere doses. Daarnaast levert minder vetoplosbare vit. C meer rendement op dan een hogere dosis wateroplosbare vit. C.

Mike

Nierstenen door ascorbinezuur? Nooit van gehoord, maar onzin. Oxaalzuur daarentegen…

Daar ben ik nog niet zo zeker van. Telkens als ik ascorbinezuur neem beginnen gewrichten erg zeer te doen en kraken. Zeer waarschijnlijk door kalkvorming, en laat ik nou toch met (o.a.) nierstenen geëindigd zijn in het ziekenhuis. Er zijn diverse studies op het net te vinden waarbij ascorbinezuur als veroorzaker wordt aangewezen dus wellicht is het persoonsafhankelijk. Ik veeg in ieder geval het idee niet resoluut van tafel af.

Weet je zeker dat het de vit. C is geweest? Heb je daarvoor veel geisoleerde vit. D geslikt? Eerder deze maand schreef ik nog:

Ik had het met Dave Wetzel afgelopen zaterdag over geisoleerde vit. D-suppletie. Hij voorspelt een explosieve toename van broze botten, die ‘zomaar’ afbreken. Vit. D is nl. verantwoordelijk voor calciumopname en teveel calcium zorgt voor broze botten!

Mike

Nee zeker weten doe ik het niet Mike, maar telkens als ik vitamine C suppleer (in welke vorm dan ook) neemt weliswaar mijn energie even toe, maar zit ik ook telkens weer met de krakende pijnlijke gewrichten.
Dit is zo vaak gebeurd, dat ik er niets meer van snap.

Ja ik heb enkele jaren geleden vitamine D gesuppleerd. Dat is echter zo lang terug dat ik me afvraag of dat het nog is.

Op de een of andere manier heb ik enorm snel last van mijn gewrichten en verkalking. Wist ik de oorzaak maar. Ik heb er al vele aangewezen, maar kan niet op die ene oorzaak stuiten.

Nee nachtschades eet ik pertinent niet, want die merk ik inderdaad gelijk.
Magnesiumtekort zou kunnen inderdaad maar dan weet ik niet meer hoe ik dit nog zou kunnen verhogen.

Magnesiumcitraat ben ik op getest en zou slecht voor me zijn.
Ik merk deze overigens ook in die zin dat of mijn lever het niet wil en/of mijn schildklier. Smeren van gel, olie doe ik elke dag, voetenbaden zeker 1x per week.
Ik neig ook niet -meer- naar chocola of andere magnesiumhoudende voeding, dus wellicht is dat toch een teken dat ik inmiddels genoeg magnesium in mijn lijf heb.

Toch ben ik zeker geneigd deze kant op te denken. Overigens ben ik dit jaar met zuivel begonnen waarvan ik het idee heb dat dit voor mij niet het juiste is. Telkens bouw ik dan tandsteen op (en heb eveneens andere klachten). Ik ben op zuivel ook getest, echter ben ik wel op meer getest maar dat testen en de aanhangende adviezen pakten verder niet goed uit dus die uitslag (in zijn geheel) laat ik liever maar even links liggen.

Ik heb ook zitten denken aan suppletie van mineralen zoals zink en selenium als huidige oorzaak.
Vandaar dat ik na mijn ziekenhuisopname alle suppletie geschrapt heb, dus ook magnesiumcitraat daar magnesium (of liever: een teveel hieraan) ook al veroorzaker van nierstenen genoemd wordt.

Kortom, ik zoek nog even verder. De stress lijkt me toch weer DE hoofdoorzaak al snap ik niet waarom ik telkens maar weer zoveel stress blijf ervaren.
De problemen met gewrichten heb ik al tientallen jaren dus ik moet het niet in de huidige tijd zoeken. Ik was ervan verlost toen ik raw food at, echter kreeg ik gaandeweg andere problemen (wat logisch is, maar dat is weer een ander verhaal).

Ja inderdaad Mike, maar laat ik nou toch geen idee hebben waar die stress telkens weer vandaan komt, laat staan hoe ik die aan kan pakken.
Er zijn natuurlijk wel wat ideetjes die bij me spelen, echter verbaas ik me erover dat dit zoveel stress bij me veroorzaakt.

Daarom terug naar de basis voor mij. Bijnieren aanpakken en steunen, verder maar eens gewoon gek doen en erop los leven. Wie weet 'leer' ik het ooit nog eens om dingen los te laten, te accepteren en vol passie te leven.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan