Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ja inderdaad Mike, maar laat ik nou toch geen idee hebben waar die stress telkens weer vandaan komt, laat staan hoe ik die aan kan pakken.
Er zijn natuurlijk wel wat ideetjes die bij me spelen, echter verbaas ik me erover dat dit zoveel stress bij me veroorzaakt

Beetje rare vraag misschien maar wat voel of merk je dan als je zoveel stress ervaart?

Geen rare, maar een goede vraag Pike :)
Confronterend ook, om hier eens goed over na te denken.

Ik ervaar spanning in mijn lijf (aangespannen spieren, maar dan ook echt bijna alles), opgejaagdheid, een gevoel dat alles me teveel wordt, gedachten als "al dat gezeur aan m'n hoofd", onrust, gevoel dat ik steeds wat moet doen.

Heksje

Ik ben er niet zo zeker van dat je voldoende magnesium inneemt.

Normaliter is het nodig dat je 6-8 mg magnesium nodig hebt per kg lichaamsgewicht (ongeveer tussen 400 en 600 mg per dag).
In perioden van stress is het verstandig 10 mg per kilogram lichaamsgewicht aanhouden.

Magnesium citraat bevat per 500 mg ongeveer 75 mg elementaire magnesium.
In 500 mg magnesiumtauraat zit ongeveer 50 mg elementaire magnesium.

Magnesium Chloride
De hoeveelheid magnesium in 1 spray van 25%/35% magnesium chloride oplossing is tussen 13 en 18 mg. Als je 400 mg wilt opnemen zal je ongeveer 6x moeten sprayen op ieder been en op iedere arm. Doe je daarbij nog 6x op je borst en 6x op je rug sprayen dan kom je aan ongeveer 600 mg.

Het magnesiumgehalte is het laagst vroeg in de morgen en in de late namiddag.
Op die momenten kan je dus het beste magnesium innemen en ook nog een keer net voordat je naar bed gaat.

Zelfs als we het allerbeste magnesiumsupplement oraal innemen dan duurt het nog zeker 6 tot 12 maanden vooraleer het tekort is weggewerkt. Als je magnesium via de huid laat opnemen met een concentratie van 25%, dan duurt het wegwerken van je tekort ongeveer 6 weken.

Uit The Magnesium Miracle

@Spal, dank je wel voor deze cijfers. Het lijkt er dus op dat ik én een tekort moet wegwerken én dat ik voldoende in moet nemen tegen de stress. Meer smeren en slikken dus.

Hoeveel magnesiumcitraat is dan wenselijk? De pot vermeldt dat een halve theelepel 315 mg magnesium bevat. Heb ik het dan juist dat een theelepel per dag voldoende is?

Hallo heksje, ik heb ook wat je beschrijft, ik herken het in mezelf als "oude" gewoontes die zichzelf opdringen in me omdat ik ze zo gewend was te doen maar niet bij me pasten, ook post traumatische verschijnselen spelen een rol.
Over de vitamine c, natriumascorbaat, dat is ascorbinezuur met een na atoom eraan is veel milder voor het lichaam omdat het minder zuur is, meer zoutig smaakt ook, beter opneembaar door het lichaam omdat ascorbinezuur natrium nodig blijkt te hebben om de darmwand te passeren, deze natriumcomponent zit er op deze manier al bij in, het is ook nog eens goedkoper.

Wat betreft de stess, ik merk dat het ware contact met mezelf, mijn werkelijke emoties zonder buitenkant en ego me bij mezelf brengt maar het is wel nooszaak om me in de komende periode zoveel mogelijk af te sluiten voor invloeden en mensen die oude gewoontes en manieren van "mezelf presenteren" bij me triggeren, dit is de stesss in mij, ook vanuit veel onbegrip, mensen kunnen de omslag moeilijk handelen soms.
We leven in een wereld wasrin we worden gestimuleerd afstand te doen van onze menselijkheikheid en onze ware kern, leren ons te schamen voor veel, ook voor onze emoties (sorry dat ik huil, sorry voor dit of voor dat, sorry dat ik mezelf ben), veel wordt autoritair opgelosd in elke laag van de samenleving, ook binnen het gezin, op de werkvloer, bezinning is voor mij de oplossing en terugtrekken, afstand doen van oude mechanismen.
Het onder controle houden of brengen can emoties en stress brengt ons ook in contact met de dark side, psychologisch gezien mocht je de starwars films hebben gezien, dat is wat anakin skywalker overkwam, veel angst, het willen of niet anders kunnen dan het onder controle houden en in het verlengde daarvan ook de controle over anderen ambieren als spiegel van de controle over de eigen te onderdrukken spanningen en voila darth vader is geboren, ik voel hem ook nog vask in me zolang ik blijf controleren. Een sociale omgeving die je helemaal neemt, liefheeft, accepteert voor wie je bent kan de weg eruit zijn, vaak alternatieve en spiritueel ingestelde mensen.

Magnesium kan erbij helpen, ook hoge doseringen vitamine c. Op stressvolle dagen heeft het lichaam 20 gram of meer nodig. De lezingen op de vorige pagina geven veel info hierover. Geiten bijvoorbeeld die zelf vitamine c aanmaken in hun lichaam blijken tot 100 gram op een dag aan te maken als ze ziek zijn. De lage doseringen die mainstream gezondheidszorg voorschrijft blijken meer ter voorkoming van scheurbuik te zijn dan dat ze helpen te genezen.

Google eens op liposomale vitamine c, die wordt heel goed en effectief opgenomen zonder bijverschijnselen. Zelf maken blijkt ook te kunnen maar veel methoden op youtube werken niet effectief omdat de mix methoden die de lipisomen mixed met de vitamine c veel te kort blijkt te zijn.
Ik vond deze, ik heb er wel een goed gevoel bij.
https://www.quantumbalancing.com/liposomalC.htm

Je geeft aan 1x pw een voetenbad te nemen.
Waarom niet dagelijks?

Omdat het dan zo'n vast protocol wordt en dat is nou juist iets waar ik stress van krijg omdat het totaal contra mijn natuur is :-?

@Paradigm11: dank voor je informatie maar ik waag me echt niet meer aan hoge doseringen vitamine C. Ik heb zo'n beetje elke vorm wel geprobeerd en loop steeds weer spaak. Ik durf er echt niet meer aan te beginnen.

Ben je wel eens bij een kinesioloog geweest? Zo iemand kan precies achterhalen waar je stress vandaan komt, je verleden misschien, voeding of wat het dan ook is. Ook welke voeding of supplementen goed voor je zijn en welke niet. Je lichaam geeft antwoord vanuit het onderbewustzijn, een kinesioloog kan veel blootleggen en ook al veel "repareren" door energiemeridianen te herstellen.

Ja bij geweest paradigm met als gevolg dat het nog slechter ging dan voorheen nadat er eerst een opleving leek. Ook deze 'therapeut' had niet het totale grote plaatje in het vizier.

Sterkte heksje. Ik Ga vanaf vandaag in retraite in een huisje op de veluwe om te deprogrammeren vean veel en om helemaal tot rust te Komen, mijn laatste post voor een lange tijd hier. Mike, dank je voor alle info die je hebt gegeven over de jaren.

Dank je voor je berichten en adviezen Paradigm11! Vooral ook de alinea's over emoties, gevoelens en stress.
Ik wens je veel rust toe en hopelijk tot weer ziens op het forum.

Toch nog een laatste post aan heksje, liep het laatste uur te zoeken omdat ik dingen hekende of misschien lijk te herkennen, het raakte me wel.
Een paar jaar geledrn leerde ik de energetische spiegels te herkennen in veel dat op me af kwam ook in anderen.
Zo hoorde ik het dat iemand was gebeten door een teek en sommigen daar meer 'talent' voor hebben dan anderen. De man in kwestie had ongezonde voedingsgewoonten volgens zijn vrouw en wat het me zei was dat de teek niets anders deed dan de man te helpen door signalen die zijn lichaam uitstuurde hem te helpen wat bloed af te voeren en dus wat van het gif in zijn lijf. Hij kreeg er ook lyme voor terug, een heftige ziekte maar als je ervan heelt een signaal het anders aan te pakken.
Met nierstenen is het net zo. Er versteent iets in je figuurlijk. De steen blokkeert je 'afvoerleiding', je urineweg, en geeft zo het signaal af te stoppen met zoeken naar manieren, zoals vitamine c, te stoppen met actief af proberen te komen van je stress, want je versteent, de stress en blokkeert jezelf ermee.
Kort gezegd, lekker stoppen heksje met zoeken en met vitamine c. Je lichaam geeft het aan. Hoe meer je het gewoon kunt laten, hoe groter de kans dat op je pad komt waar je het wel kunt vinden, als het zover is dan weet je en voel je dat. Veel liefde, licht en lucht.

@Heksje

Hoeveel magnesiumcitraat is dan wenselijk? De pot vermeldt dat een halve theelepel 315 mg magnesium bevat. Heb ik het dan juist dat een theelepel per dag voldoende is?

Als een halve theelepel 315 mg elementaire magnesium oplevert dan zou je denken dat je klaar bent met 2 halve theelepels. Echter ik vermoed dat die hoeveelheid laxerend werkt.

Beter is het 600 mg magnesium te verdelen over tenminste 4 momenten op een dag en daarnaast je voeten ook nog eens dagelijks te steken in een badje van magnesiumchloride.

Op mijn pot staat trouwens 1 gram magnesiumcitraat bevat 160 mg magnesium.

Welke vorm van magnesium neem jij en welke merk bevat per gram zoveel elementaire magnesium?

@paradigm11: helaas kan ik je laatste 2 links niet inzien. Echter je eerdere bericht raakt mij immens diep en ik vermoed dat jij de spijker pal precies 100% op de kop slaat. Loslaten inderdaad. Jemig, hoe mooi gesproken! Nu extra jammer dat je het forum -tijdelijk!!!-verlaat!
Veel dank!!!

@Spal: ik heb de magnesium citrate van Now Foods . Een halve theelepl (1.9 gram) zou 315mg magnesium opleveren.

Overigens werkt 600mg absoluut niet laxerend bij mij. Dit geeft wellicht de mate aan waarin ik een tekort heb of dat er mogelijk nog een ander interessant probleem met mijn spijsvertering aan de hand is :-?

Oke.. George eby kan je kopieren en plakken,

Evin's journey:

I am currently sitting back, in awe, as my life has literally transformed into that of my deepest dreams. Visions, wishes, manifestations have actually been Born into Physical reality before my very eyes.
Taking this path was the hardest choice I ever had to make. It was also, the only choice I had. "Life or Death," Spirit softly whispered in my ear.
I was given a choice.
A choice to choose between living my deepest dreams by following an unpaved trail, or, to take the path that had been laid out for me. One path lead straight into the mystical glimmering waters of the deep unknown...and the other? A concrete paved road that was to play it safe, to make my parents proud, to be a "good girl" in a messed up world.
Do what is "right" they say. "This is the WAY," they say. Stay in your comfort zone. Follow the path that has been laid before you!
My heart dreamed of distant lands, traveling, True Beloveds, Star Soul family, Rainbow realms of Light, Healing MySelf, Awakening the Goddess Within. Mystical waters called to me, I wanted to connect deeper with nature, attend sacred gatherings, Awaken to my truth, and truly walk my Sacred Spiritual Journey upon Earth. But, at that time, all I knew was the safety of my apartment and computer screen. I HAD to believe in my dreams. If anything I had learned was true, I knew I could, and would, manifest the life of my dreams.
In 2010, the weekend before my Junior year of Finals at Florida State University, I received a sort of “Cosmic Awakening from the Stars”. A new energy I had never felt before coursed through these veins, and I received Knowledge that came from the depths within. It didn’t come “from” me, but came “through” me. Everything I ever knew, I knew no more. And what I knew, well, I had no idea How in the world I knew it! I just did!
I watched the world I had spent my 20 years of life building up around me, in an instant, crumble to the ground. All that I ever thought I was and would be, was no more. I saw all the labels I had collected burn up in flames.
In fact, they never were even real. My ego couldn’t stand a chance against the infinite Love that flowed through these cells on that fateful day.
All that I had left was the essence within. I saw through the Academic School System I was currently enrolled in (GPA, grades, tests), I saw through my OWN ego’s dramas and needs, and I saw through everything our Society breeds us to believe.
Cosmic Divine LOVE filled this vessel, and I KNEW without a fraction of a doubt that Love is what we’re made of. Literally. Physically. I saw the “big-bang” and saw how it was L O V E. Literally every cell of our being is made of this Cosmic Universal Divine Love, and we’re so numbed up & plugged in to actually re-mem-ber our ancient eternal true heritage of O N E.
I saw the deep sickness, suppression, and oppression that exists in our Society. I met Albert Einstein, and was taken on a journey into his world and time, and saw how it was not too distant from mine. The function of Society was the same. The rejection, the game, the false fame.
Now, I knew it would be torturous to stay upon the same path I had been upon, as it held not an ounce of truth to it’s name, but at the same time, what path was I to choose? I was at risk of losing all my friends, my family, my chosen career. Nothing made sense to me anymore.
I kept the transformations of my inner world secret to all those who knew me in my life before. I was, as far as I knew, a completely different being than the world outside knew me to be.
The Spirit Path my heart called for, was against everything I had ever been taught and told. But the comfort of my old life was literally growing UNBEARABLY uncomfortable by the day. And I, sicker and sicker.
I was in deep contemplation for some time, as to which path to choose. I listened all too much to the voices, opinions, and advice of those outside of me, rather than following my OWN intuition.
My body did not cease to show me what I had allowed to build up inside. As I tried to resist my heart calls, my body literally began to show it. My skin began breaking out in terrible cystic acne all over my face, chest, and back, so bad that I dared not leave the house. It physically hurt to smile. I gained 20-30 lbs despite eating a raw diet of only fruits & veggies. What had happened to the Goddess I once knew? They begged to put me on all kinds of pills and antibiotics, but I refused western medicine. I knew I could heal myself.
It was a deeply painful time not only for me, but for my family. For as I was suffering, so too did they. The bright, shiny, positive being of Light we once knew was hidden somewhere deep down in her own depth of darkness.
I received a very strong inner calling to the jungle. Specifically, the jungle of Peru. I felt I needed to go there to drink a Sacred medicine, known as Ayahuasca. I didn’t know why, but when I resisted this call (because I listened to others instead of ME) I fell into a deep depression, which led to my body almost shutting down.
I did everything. I went 100% raw vegan diet, cut out all gluten, all sugars, all cooked foods, oh, but nothing helped. It only got worse and worse.
After about a year, of suffering in my pain, I finally decided to jump. Into the Unknown. Two days before my 22nd Birthday, I followed my heart and inner whispers to distant lands where I knew no one.I prayed and prayed for Spirit to guide me, and guided I most certainly was. This time, I stumbled upon a picture of a magical lake, and discovered a Yoga center there where I could apprentice and learn. Anything, to get me out of the Western World! Two weeks later, I was on a one way flight to Guatemala.
In that moment, I chose to walk the path of Spirit. I chose the path of my Heart. I KNEW if I didn’t, well, I didn’t know what would happen but I surely knew that I didn’t want to find out.
As hard as it was, I could no longer keep myself stuck in a world of pain and suffering when I knew I could heal myself, follow my heart, and ultimately, Live my BLISS.
I asked my Dad to sell my car, and I began what would be a never ending journey of One-Way flights into the unknown. I needed to cut my ties to my life at home, and that meant letting go, fully.
I dove into healing. Into remembering. The waters began to teach and call to me. As I unplugged from our Western World, I re-mem-bered more and more of who I AM and what I came here for.
I lived in Magical Earthen Portals; from the Initatory, Mystical shores of Lago Atitlan, where I first met the Cacao Spirit & my Soul Tribe in 2011, to the Highest Peaks of Costa Rica where the pure pristine waters still run! Since then I’ve lived in the Jungles of Hawaii, in the mountains of Oregon & California, and (as of now), in between La Selva & the High Andes of Peru.
In 2013 I followed my inner visions, which lead me from my sacred mountain-river home in Costa Rica, back to the U.S. where I drove across country with my star- soul-brother Chance Aquarius. We had met one fateful day in the middle of a hot, dry, middle-of-nowhere road in Guatemala, and now would be making a sacred journey together through the USA. Our next destination?
Rainbow Gathering, Montanta, 2013. It was here that I was introduced to someone who would revolutionize my life forever more. From our very first meeting, upon hearing his Voice, and his hands touching mine, I knew I had met someone I could not and would not ever forget.
We stood in the middle of the path. Introduced by a friend from Lago Atitlan. We gazed into each others eyes and saw realms of consciousness residing within. I instantly felt at home, safe, and like I had found someone who too was walking in waking life, AWAKE.
He placed his hand on my heart, and mine on his, as he spoke the words, "Feel our Hearts, they beat as ONE".

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan