Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Nou het is meer dat je daar dan wel heel erg veel van zou moeten nemen. Bij de natuurlijke varianten heb je echt niet zo snel grammen vitamine c, die je nodig hebt om aan de rees te gaan/weer naar de wc te kunnen. Maar misschien ga je ook wel rennen als je een potje of meer acerolapoeder leeg eet alleen wordt het dan een beetje duur.

Ik lees zojuist dat de camucamupoeder wel een heel hoog gehalte heeft aan vit C.
Ik had het ooit gekocht en niet helemaal opgemaakt. Nu is het sterk ingedroogd maar denk dat het niet weggegooid hoeft te worden.
Ik persoonlijk reageer op alles en nog wat, vroeger was dat niet zo. (endeldarm is verwijderd) Een glas sinasappelsap bv. Ik probeer steeds voedsel uit, dus 1e keer sap - bingo, 2e dag ging goed - derde dag ging goed - 4e dag geen sap gehad, wel bingo. He? hoe komt dat nou weer? misschien toch een reactie op het sap van de 2e en 3e dag. Zo zal het met de vit c ook gaan maar wil het toch weer gaan proberen.
Tenslotten eet ik ook meer vet, dus wie weet.

ik snap het niet zo heel goed sorry maar je neemt vitamine c toch niet alleen maar om naar de wc te kunnen?

Vitamine C (ascorbinezuur), een wateroplosbare vitamine, is in de eerste plaats belangrijk voor een goede weerstand. Daarnaast zorgt het voor gezonde botten, tanden, huid en bloedvaten. Het zorgt voor een goed functionerend zenuwstelsel en draagt bij aan de energievoorziening. Vitamine C is verder een antioxidant en beschermt het lichaam samen met vitamine E tegen vrije radicalen. Vrije radicalen spelen een rol bij verouderingsprocessen. Ook bevordert vitamine C de opname van ijzer.

beter de oxypowder weg laten is dit dan inverband met de darmflora?

Als mensen slecht naar de WC kunnen (ontlasting) kun je meerdere dingen gebruiken. Vit C is in eerste instantie niet bedoeld voor dit doel maar heeft als bijkomstigheid dat als je veel neemt je extra naar de WC gaat, dit is dus voor mensen die verstopt zitten. Maar je kunt ook oxypoerder nemen, zeker als je dat al in huis hebt. of bitterzout.
Als ik zelf vit C neem is het uitsluitend voor de gezondheid, niet voor de WC.

Eerst gebruikte ik aov ascorbinezuur, dat was niet goed omdat het van gmo mais komt en niet zo goed opneembaar zou zijn als de in vet oplosbare vorm.

vervolgens overgestapt naar aov ascorbyl palmitaat, maar is ook dus niet goed als het enkel ingenomen wordt met vet.
dacht hier vaker gelezen te hebben dat dit wel goed werkte, zonder de combi met een natuurlijke vita c.

Misschien interpeteer ik de reactie van Mike, 2 pagina's terug ook verkeerd.. hmmz

Vitamine C komt maar moeilijk in de hersenen daar de hersenbarriëre alleen vetoplosbare stoffen doorlaat en zo de hersenen beschermt tegen giftige stoffen. Door vitamine C vetoplosbaar te maken (ascorbylpalmitaat) is het mogelijk meer vitamine C in de hersenen te krijgen. Om te voorkomen dat het lichaam een te groot gedeelte elders in het lichaam gebruikt of weer omzet in wateroplosbare vitamine C, geef ik ook altijd de wateroplosbare vitamine C in de ascorbaat vorm. Dat is de niet-zure vorm gebonden aan een mineraal zoals calcium, kalium, magnesium, zink. Hierdoor wordt het mogelijk ook mineralen toe te dienen gecombineerd met de vitamine C. De niet-zure vorm wordt in het algemeen ook beter verdragen. De belangrijkste functie van vitamine C in de hersenen lijkt vooralsnog het verminderen van de oxidatieve stress. Dit gebeurt door het opruimen van vrije radicalen en de methylering van allerlei stoffen.
Komt van:
http://www.fonteine.com/autisme.html

Dank je voor deze informatie.
Helaas is niet het hele artikel leesbaar (File not found)

''de wateroplosbare vitamine C in de ascorbaat vorm. Dat is de niet-zure vorm''
Wordt hier DSM bedoeld?

Als ik het goed begrijp moet de inname van Wateroplosbare vitamine C hoger zijn dan de Vetoplosbare? Zo ja, wat is dan een goede verhouding voor inname (icm vet) tussen de DSM (of Acerola) icm de Ascorbyl Palmitaat

Acerola innemen met iets zuurs? staat me iets van bij

Juist.

Waar bestel jij je DSM?

http://www.le-products.nl/NL/prod/5.../Ascorbinezuur-(Vitamine-C-DSM/La-Roche).html
Ik hoef echt geen 2 kg te hebben voor 1 persoon.

Is het beter om het op te lossen in water of door de yoghurt (icm ascorbyl palmitaat?)

Heb je enig idee hoeveel DSM Ascorbinezuur tegen over Ascorbyl palmitaat ingenomen moet worden voor een goede opname, zonder dat teveel verloren gaat?

Ik lees ook over het bufferen v/d vitamine C met Bica en gefilterd water.
Is dit enkel om geen last v/d maag te krijgen of is het gewoon beter?

Excuus als de antwoorden op mijn vragen al eerder in het topic genoemd zijn, maar ik lees niet alle 27 pagina's hiervoor, niet dat ik lui ben ofzo hoor. ;)

Iew, arsenicum???

De ultieme grondstof voor de productie van vitamine C (ascorbinezuur) is maïs of tarwe.

Er zijn 8 stappen nodig voor uiteindelijk vit c gevormd wordt. Elke tussenstap kan verontreiniging geven.

Over arsenicum en zware metalen in synthetische vit. C :

Tot op heden (opm.: later dus wel) hebben we nog geen vitamine C of aanverwante stoffen gevonden waar geen arsenicum en andere zware metalen als verontreinigingen zaten, waarschijnlijk komende uit de bodem en het graan dat gebruikt wordt om dat produkt te vervaardigen.
We vonden dat de chinese producenten meer zware metalen bevatten dan de europese, hetgeen weer te wijten kan zijn aan de bodem dan wel aan het reinigingsproces tijdens de verschillende stappen van de fermentatie in China.

Eind jaren ’80 was de concurrentie vanuit China zeer groot en hebben gerenomeerde bedrijven zoals Merck, BASF en Hoffman La Roche besloten om te stoppen. DSM heeft toen de produktie eenheid van Hoffman overgenomen en produceert als enige europese fabrikant nog verder in Schotland. Op het DSM analyse veiligheidsblad worden ook sporen van arsenicum en andere zware metalen aangegeven, echter in lagere hoeveelheden dan voor de chinese producenten.

We hebben ettelijke keren contact met DSM op genomen om een verklaring te vinden voor de aanwezigheid van arsenicum en consorten, maar ze weigeren elk antwoord. Zal het zo zijn??

Dus realistisch gezien zal vandaag de dag alle synthetische vitamine C en aanverwante ascorbaten een geringe hoeveelheid arsenicum en andere zware metalen bevatten inherent aan het fermentatieproces, echter DSM produkten blijken op papier iets zuiverder te zijn dan de chinese fabrikanten.

De internationale pharmacopia zal die hoeveelheden wel moeten toestaan, daar zij geen alternatief hebben en volgens hen “misschien” de zéér geringe hoeveelheid arsenicum plus andere zware metalen homeopatisch kan werken, hetgeen een hypocriete gedachte is, daar die farmaneuten homeopathie niet accepteren.

Vitamine C of ascorbinezuur komt voor in talloze vruchten en gewassen en het wordt synthetisch vervaardigd uit vooral maiszetmeel. Er is geen verschil tussen natuurlijke of synthetische vitamine C, het gaat om exact hetzelfde molecule, met dezelfde opneembaarheid en dezelfde effecten. Pure ascorbinezuur laat zich uitstekend oplossen in allerlei koude dranken.

Linus Pauling.

Als dit zo is, waarom dan een dure DSM en niet de goedkope die Gerard neemt.

* TWIJFEL*

Je schrijft net in een post dat de Europese (DSM) ascorbinezuur minder vervuild is (en bovendien gegarandeerd GMO-vrij), dus daar is je antwoord.

Als je kleinere hoeveelheden wil dan 2 kg (komt echt wel op overigens), dan kun je bij iHerb zoeken naar Quali-C. Andere fabrikanten gebruiken deze naam voor de DSM ascorbinezuur.

Mark

Dank je wel voor je antwoord =) Met deze informatie ga ik zeker aan de slag!

Het mengen doe je elke dag, of maak je meteen een grote portie?

Welk merk baking soda gebruik je? (ivm zware metalen)
Ik gebruik de oranje uit USA, om mijn haar te wassen en dus niet voor inname.

@Devotion, volgens bovengnoemde info zou synthetische vit. hetzelfde zijn als natuurlijke vitamine. Hetzelfde molecule? Mijn voorkeur gaat uit naar natuurlijke vit. C. Citroen bv, tamelijk simpel.

Deze is GMO vrij staat in de tekst. maar erg goedkoop.
Waarom is DSM dan zo duur en deze zo goedkoop?

Omdat er DSM op staat? Zou DSM niet net zo goed een fabriek in China kunnen hebben als zoveel andere bedrijven?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan