Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Jij had een probleem met synthetische ascorbinezuur, niet ik, vandaar dat ik het raar vind dat je het dan zelf ook neemt, waarbij je niet weet waar de ascorbinezuur van Pureway-C vandaan komt. Het meeste komt vanuit China, waar je zelf voor waarschuwde.

Mark

Daar zit het bedrijf, maar daar komt het ascorbinezuur niet vandaan.
80% komt uit China:
http://themoderatevoice.com/china-has-near-monopoly-on-world-vitamin-c-production/

Only one Western company, DSM of the Netherlands, still makes ascorbic acid, concentrating production in Scotland since shutting down its US plant two years ago. Chinese firms have driven all other competitors out of business.

Mark

oh nee shit, dan neem ik maar Camu Camu poeder, dat is in ieder geval niet synthetisch.
Of Rozenbottel, deze schijnt ook veel vit C te bevatten.
Wil in ieder geval geen chemische rommel in mijn lijf.

Rozenbottels kun je in gedroogde vorm kopen als biologische thee van het merk Pyramide. De indianen trokken er ook thee van em verwerkten ze daarna in gerechten.

Mike

thx fatsnotbad en cham

@ fatsnotbad: Rozenbottel heel of stukjes zijn toch ook te koop?
Ik googelden even hierop en Jacob Hooy heeft deze.

@ cham: als DSM ook synthetisch is wil ik dit liever niet.

@Baukje, ik gebruik liever ook geen synthetische vitamines. Vitamine C is voor mij een uitzondering omdat ik daar hogere doseringen van nodig heb. Vandaar dat ik het zelf mix met de acerola, dat lijkt me beter dan de ascirbinezuur afzonderlijk innemen.

Die van Jocob Hooy zijn ook gedroogde rozenbottels, net als die van Pyramide.

We moeten de term 'synthetisch' wel even nuanceren, vind ik. Er bestaat geen 'synthetische' vit. C, in de zin van: in een laboratorium nagebootst. Het molecuul is te ingewikkeld en dus wordt vit. C 'synthetisch' gewonnen (geisoleerd) uit mais. Belangrijk bij deze 'synthetische' vit. C is dat de bron een biologische, niet-gemodificeerde variant is.

Hoewel geisoleerde ascorbinezuur niet het gehele spectrum omvat van wat werkelijk vit. C is, is het wel degelijk bewezen effectief en hoef je het dus niet te mijden als de pest. De term 'synthetisch' geeft een nare bijsmaak, maar het betreft hier natuurlijke vit. C uit een natuurlijke bron, mits deze dus biologisch en non-GMO is. Een alternatief kan zeker een vit. C-rijke bes zijn als acai, acerola of camu camu, maar bedenk dat het poeder hiervan lang niet zo'n hoge concentratie vit. C bevat als de 'synthetische' variant.

Mike

Vetoplosbare vit. C is wel hittebestendig vanwege bescherming door het verzadigde vet palmitinezuur.

Mike

Vetoplosbare vit. C is wel hittebestendig vanwege bescherming door het verzadigde vet palmitinezuur.

Mijn reactie ging nog over rozenbottel, wat geen vetoplosbare vitamine C bevat.

Mark

Mike Adams in zijn artikel:

"Synthesis" simply means creating a new whole from various parts. It's a process that's used across nature. What's important, in my view, is making sure that none of the raw materials or processes involve GMOs or genetic engineering.

Ik eerder deze maand in dit draadje:

Hoewel geisoleerde ascorbinezuur niet het gehele spectrum omvat van wat werkelijk vit. C is, is het wel degelijk bewezen effectief en hoef je het dus niet te mijden als de pest. De term ‘synthetisch’ geeft een nare bijsmaak, maar het betreft hier natuurlijke vit. C uit een natuurlijke bron, mits deze dus biologisch en non-GMO is.

Klinkt als min of meer hetzelfde, of niet? Mike Adams had toen zijn artikel nog niet geschreven!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan