vlees beginnen te eten nadat je het compleet ontwend bent

Quote:
Zelf ben ik ook geen volger dus zal me niet aansluiten bij een Weston Price noch zijn visies volgen of reacties hier gaan lezen.



Dan kan deze reactie van Richard wat mij betreft verwijderd worden.

Richard wil dus alleen even vertellen hoe slecht wij zijn en hoe goed en rechtschapen hijzelf is. Maar wil verder niet reageren of zelfs reacties lezen.

Typisch...

 
Ik laat het staan, omdat ook hier weer het gevoel van morele superioriteit van voorstanders van vegetarisme uit spreekt. Laatst las ik nog in het boek A Cook's Tour van Anthony Bourdain dat op bepaalde plekken in de wereld een kip het verschil kan betekenen tussen leven en dood. Vegtarisme is een luxe die je je alleen in de moderne wereld kunt veroorloven. Richard, net als Lindsie kun je beter een ander heenkomen zoeken, dit is niet jouw plek.

Mike

 
Richard,

Niet biologisch vlees is ook ongezond,dus dat de meeste mensen ziek worden of oud er uit zien komt doordat ze dat soort vlees eten,in combinatie met veel suikers/koolhydraten/bewerkt voedsel.Hoe kun je denken dat je van een stuk vlees afkomstig van een' ziek' dier gezond kan zijn.

Het is dus wat voor vlees,wat voor melk.Gepasteuriseerde melk wordt je ook niet gezond van,van rauwe melk wel.

Zelfde met eieren,boter etc.

 
Quote:
De meningen van de meesten hier en haar staan zó lijnrecht tegenover elkaar dat ik onwillekeurig moest denken aan de uitspraak van de Japanse professor Oshawa, in Parijs woonachtig geweest: ´Zeg me wat u eet en ik zeg u wie u bent............´.



Richard19:'ik eet alleen groente'

Japanse professor die in Parijs woonachtig is geweest( :? :roll: ) :"you are a vegetable!"

 
Goed artikel over dierenrechten tegenover mensenrechten:

http://letthemeatmeat.com/post/48208079931/how-animal-rights-would-make-humans-subordinate

Dit is overigens geschreven door een ex-veganist!

Mike

 
Richard beseft niet dat hij niet zo goed een volger is. Zijn vriend knapte erg op toen hij een periode macrobiotisch was gaan eten. Hij schrijft:

Quote:
Hij stapte over op macrobiotisch voedsel. Hij vertelde dat hij zich in die periode ongelooflijk fit voelde, beter ging zien, helderder kon nadenken.


Het was dus tijdelijk, een periode, Richard maakt daaruit op dat vegetarisch macrobiotisch eten goed is voor de rest van jij leven. Voor de duidelijkheid Richard ik denk ook dat vegetarische macrobiotisch eten heel gezond kan zijn. Maar inderdaad voor een periode.

Ik hoorde vroeger ook alleen maar dat vegetarisch eten goed voor je is en vlees eten slecht. Ik ben er alleen nooit aan begonnen, omdat ik aanvoelde dat ik er nooit genoeg voedingstoffen uit zou kunnen halen. Ik kon niet tegen melk producten, ik houd niet van paddestoelen en ik heb ook nog een tijdje moeite gehad met het verteren van noten. Ik voelde gewoon aan dat als ik vegetarisch zou gaan eten ik nooit genoeg verschillende eiwitten binnen zou krijgen, ookal geloofde toen ik wel wel dat het gezond kon zijn.

Het punt dat ik wil maken is dat iedereen bepaalde ideeën over gezond eten volgt. Sommige mensen volgen de richtlijnen van het voedingscentrum, sommige denken het haalt allemaal niks uit en eten gewoon wat ze lekker vinden, weer andere mensen willen graag afvallen en proberen daarvoor allemaal verschillende diëten. Sommige mensen zoals jij en ik proberen allemaal verschillende voedings patronen uit. Met veel of weinig vet, koolhydraten, granen, fruit, vlees, vis.

Er zijn echt heel veel voeding ideeën die allemaal claimen de waarheid te hebben. Prima mogen ze van mij doen maar ik heb hier van iemand gehoord en zij kende iemand uit okinawa en die snapte niet hoe ze met die blue zones op een veganistisch voedings patroon uit waren gekomen zij aten daar namelijk altijd veel reuzel en het vlees van het varken. Als je naar een Grieks restaurant gaat zal je zien dat het daar eten daar vooral veel vlees is (veel meer dan in andere restaurants) dat zal op dat ene eilandje niet veel anders zijn. In Sardinië eten ze ook heel erg veel vlees. Bekijk dit maar eens: . Of ga er zelf eens op vakantie en ga dan een keer ergens eten waar je allemaal lokals ook ziet eten. De mensen uit Ijsland beweren trouwens dat zij het oudste worden.

Stap dus af van het idee dat je geen voedings ideeën volgt, dat doe je namelijk altijd. En als dat niet in een bepaald hokje past en geen naam heeft dan zijn het wel de iedeeën die je zelf heb op dat moment.

Lees gewwon veel over alle mogelijk iedeeën over wat gezond is en probeer het uit. De grootste verschillend merk je in het begin (al kost weer vlees eten wat meer tijd, heb ik ook van vegetarisch iedmand gehoord die tijdelijk weer vlees was gaan eten omdat ze in het buitenland op stage wilde en daarbij een gastgezin kwam) dus je weet snel of het voor jouw werkt. En kijk vooral ook naar het soort vlees, groenten en melk producten en of ze gangbaar, biologisch, biologisch-dinamisch, gevoerd met allemaal grassen en kruiden, met of zonder graan erbij of ook nog met krachtvoer.

Zo heb ik het ook gedaan ik heb gewoon heel veel uit geprobeerd en bij meer verzadigd vet merkte ik meteen grote verschillen. Ik denk dat als je gezondheid echt met sprongen vooruit gaat met elk ding dat ik invoer het wel goed moet zijn ook over 30 jaar.

Maar dan nog blijf ik kijken en kritisch zijn (en ik raad het jouw ook aan dat te doen) of ik over 6 maanden of over 1,5 of 20 jaar nog steeds merkt dat mijn gezondheid voor uit gaat en niet in eens achteruit. En als ik op een gegeven moment punt kom waarop mijn gezondheid niet meer vooruit gaat, wat over 10, 20 of misschien wel 30 jaar op hetzelfde voedingspatroon, een keer gaat gebeuren. Dan nog zal ik in de gaten houden of ik gezonder blijf dan mijn leeftijds genoten. En als ik iets tegen kom waaruit blijkt dat ik toch niet helemaal goed bezig ben dan zal ik dat uitproberen (als ik dat nog niet heb gedaan) en als ik daarop merk dat mijn gezondheid toch nog iets beter kan dan zal ik dat doen. Het is voor mij namelijk niet in beton gegoten dat ik dit eetpatroon blijf volgen. En als Mike over tien jaar dood neer valt (ik hoop niet dat je dat gaat doen Mike, dat wens je niemand toe) of ernstig ziek wordt dan ga ik ook nog actiever verder kijken.

Kortom lees dus juist wel hier bij een forum met iedeeën die je niet aanstaan andere posts. Dan zal je ook zien dat we normaal heel lief zijn en mild reageren, dat merken mensen ook op (ik kan het alleen niet meer zo snel vinden). Allen over dat vlees en dierlijk vet gezond zijn daar zijn we heel erg duidelijk over. En er zitten ook behoorlijk wat heetgebakerde veganisten tussen. Die bijvoorbeeld met taarten gaan gooien naar een politicus die andere ideeën heeft dan hij heeft of op een andere manier heel erg fel actievoeren. Zoals hokken van nertsen open maken en ze vrij laten wat niks uithaalt want die fokker krijgt geld van de verzekering en begint opnieuw. En die vrij gelaten nertsen zijn helemaal niet gewend in het wild te leven ik weet niet of die dan wel kunnen overleven. Dit zijn dingen en er zijn nog veel meer voorbeelden die vooral door veganisten gedaan worden en als ze daarbij mensen tegen komen gaan ze daarbij uitzichzelf actief heel hard tegen aan. Het zijn allemaal dingen die uitzelf nooit zou doen. Ik ben het er niet mee eens maar ik op een andere manier voor verandering zorgen.

 
Quote:
Het was dus tijdelijk, een periode, Richard maakt daaruit op dat vegetarisch macrobiotisch eten goed is voor de rest van jij leven. Voor de duidelijkheid Richard ik denk ook dat vegetarische macrobiotisch eten heel gezond kan zijn. Maar inderdaad voor een periode.



Hier een quote uit een artikel van 2004:
Quote:
Mijn tafelgenoten zijn Paul Fagel, eigenaar van Het Arsenaal, ex-nouvelle-cuisine-adept, ex-macrobioot, ex-vegetariër, auteur van een boek over de slanke lijn en bijzonder toegewijd aan de Franse keuken;



Die macrobiotische periode was blijkbaar meer dan 35 jaar geleden. Mensen stoppen er niet voor niets mee. Het is gewoon niet te doen.

http://www.bouillonmagazine.nl/ambassadeurarsenaal.php

En het is helemaal niet gezond ook niet voor een periode (ja misschien een paar weken)

Wat er gebeurd is dat zo iemand alle patat,frikandellen en koffie laat staan en dan rijst en groenten gaat eten ja dan voel je je in het begin wat beter. Maar als je kefir en biefstuk was gaan eten voel je je ook goed en waarschijnloijk nog veel beter.

Macrobiotiek is helemaal niet gezond. Ik heb het gedaan voor een paar jaar met desastreuze gevolgen voor mijn gezondheid.

De 'grondlegger' voor deze waanzin, George Oshawa, werd 73 (hartaanval) en met zijn twee grootste descipelen Aveline en Michio Kushi gaat het al niet veel beter.

Aveline is 78 geworden na 9 jaar aan kanker geleden te hebben en Michio is nu 81 en heeft ook (darm!)kanker.
Quote:
For those of you who don't know who the Kushi's are, (Michio & Aveline), they wrote books on Japanese macrobiotics back in the 60's and have been at the forefront of the macrobiotic movement. Aveline died after nine years of cervical cancer at the young age of only 78.



Hier proberen ze e.e.a. nog een beetje recht te praten:

http://www.macrobiotics.co.uk/kushis.htm

Quote:
Prima mogen ze van mij doen maar ik heb hier van iemand gehoord en zij kende iemand uit okinawa en die snapte niet hoe ze met die blue zones op een veganistisch voedings patroon uit waren gekomen zij aten daar namelijk altijd veel reuzel en het vlees van het varken.



Net als het veganistische Hunza paradijs is het algemeen bekent dat die blue zones alles behalve veganistisch of zelfs vegetarisch waren/zijn. Iedereen snapt dat behalve veganisten.

 
Quote:
Die macrobiotische periode was blijkbaar meer dan 35 jaar geleden. Mensen stoppen er niet voor niets mee. Het is gewoon niet te doen.

http://www.bouillonmagazine.nl/ambassadeurarsenaal.php

En het is helemaal niet gezond ook niet voor een periode (ja misschien een paar weken)


Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik bedoelde ook voor een paar weken (een week of 4 maximaal en zeker niet meer dan 6) om te ontgiften.

Ik heb me helemaal niet veel verdiept in macrobiotisch eten omdat ik aan voelde dat vegetarisch eten niet goed voor mij is en ik al suiker vrij at en ik alleen maar dingen las dat het moeilijk vol te houden is. En als ik dan een recept tegen kwam op internet trok het me ook niet aan.

Ik ben wel ooit eens iets tegen gekomen op een website over suikervrij eten die ik toen altijd veel meer volgde en nu zeker niet meer een raad. maar het idee van macro biotisch is goed:
Quote:
Macrobiotiek is een voedingsleer, gebaseerd op het zenboeddhisme en oosterse geneeskunde. Het gaat er voornamelijk om dat je voeding in balans is. Voeding die aan de uiteinden van de balans zitten,


Quote:
Als je daar teveel van eet, raak je uit balans. Deze extreme voeding wordt daarom niet of nauwelijks gegeten in de macrobiotiek.


Quote:
Het gaat er steeds om dat je voeding in balans is. Dus gevarieerd eten is goed.


Als je heel veel vet eet wordt je misselijk en krijgt je schildlier het moeilijk. Ook bij een WAPF voedingspatroon gaat het om een goede balans, alleen vinden wij dat die goede balans ergens anders licht.

Maar als ik dan de hele tekst citeer en er geen stukjes ook haal, staan er toch echt een heleboel dingen in waar ik het niet mee eens ben.
Quote:
Macrobiotiek is een voedingsleer, gebaseerd op het zenboeddhisme en oosterse geneeskunde. Het gaat er voornamelijk om dat je voeding in balans is. Voeding die aan de uiteinden van de balans zitten, zijn bijvoorbeeld geraffineerde suiker en vlees. Als je daar teveel van eet, raak je uit balans. Deze extreme voeding wordt daarom niet of nauwelijks gegeten in de macrobiotiek. Wel wordt aangeraden veel ongeraffineerde granen en groenten te eten. Daarnaast zijn een aantal dingen typisch voor deze voedingsleer, zoals zeewier, bonen en miso. Het gaat er steeds om dat je voeding in balans is. Dus gevarieerd eten is goed.


Quote:
Baelus zegt dat geraffineerde suiker ‘zowat het slechtste en meest ongezonde is wat je kunt eten of wat je jezelf kunt aandoen’. Hij schrijft over al die producten waar suiker in is verwerkt, zoals beschuit, augurken, chips en babyvoeding. Hij noemt een aantal van de nadelen van suiker, onder andere dat het zorgt voor teveel maagzuur en dat het je bloed verzuurt (waardoor je gevoeliger wordt voor bacteriën en virussen). Volgens hem zijn er genoeg heerlijke alternatieve zoetmiddelen. Rijststroop is zijn favoriet en hij gebruikt ook regelmatig fruit als zoetmiddel.

bron: http://suikerwijzer.nl/pure-kracht/


Ik zou macrobiotisch eten ook niet aanraden, en ontgiften kan ook anders.

Maar als iemand dat wil doen vindt ik het nog steeds prima, maar kijk dan wel even hoelang mensen het volhouden en zo ja hoe gezond zijn ze dann werkelijk. En kijk ook even of de redeneringen kloppen door te kijken naar Nateonal Geographic of aminal planet als je hoort dat chimpansees en gorillas veganistisch zijn. Of ga naar een gebied op vakantie waarvan geclaimd wordt dat de mensen zo oud worden

 
Pike, ik ben het met je eens hoor. Ik wilde in mijn laatste stukje alleen wat meer informatie geven, het is dus niet strikt vegetarisch (wat ik hier leesdan) wel weinig vlees integenstelling tot wat ik altijd hoor. Ik wilde alleen zeggen dat Richard (en anderen die er zo over denken) die waarschijnlijk toch niet meer mee leest juist wel overal mee moet lezen.

Ik ben veel te lief, en wilde alleen maar zeggen blijf altijd verder kijken dan je neus lang is. En blijf open staan en kijken naar ideeën waarvan je denk dat ze niet werken. Wetenschappelijk aangetoond bewijs behoort namelijk te vervallen zodra en 1 onderzoek is geweest dat het tegendeel beweerd, ookal kan je nog zo veel onderzoeken laten zien die het bewijzen.

 
Kaaskanlekkerzijn, ik was het ook grotendeels met jou eens hoor :D

Alleen een nuance verschil wbt dat macrobiotische dieet. Het is inderdaad niet strikt vegetarisch maar in het boek van Kuschi (die ligt al lang in de prullebak) raden ze vlees erg af en vis alleen af en toe en dan alleen als je helemaal fit en gezond bent.

Quote:
Ik wilde alleen zeggen dat Richard (en anderen die er zo over denken) die waarschijnlijk toch niet meer mee leest juist wel overal mee moet lezen.



Richard hoort echt niets van wat wij 'gemene op konijntjes en een vos jagende' vleeseters te zeggen hebben.

Ze willen alleen wat one liners om de deur gooien, wat steken onder en boven water en dan weer weg wezen. Een beetje de online versie van het taart gooien.

Vooral ook die arrogante houding van 'ik wil niets lezen van Weston Price, al die mensen waren /zijn geestelijk onderontwikkeld en stierven voordat ze 40 werden'

En dan nergens op in gaan maar alleen je vega propaganda herhalen.

En ook iedereen die vlees eet op een hoop gooien en alles wat mensen krijgen aan ziektes automatisch toeschrijven aan die 150 tot 200 gram vlees toeschrijven is ook zo dom en simplistisch.

Ook daar gaan ze nooit op in maar herhalen gewoon een of andere mantra.

Ik ben helemaal klaar met die lui, vooral omdat ik zelf mijn gezondheid en levensvreugde zolang heb geschaad met die bullshit.

En ik vrees dat er nog meer langskomen hier.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan