Quote:
Die macrobiotische periode was blijkbaar meer dan 35 jaar geleden. Mensen stoppen er niet voor niets mee. Het is gewoon niet te doen.
http://www.bouillonmagazine.nl/ambassadeurarsenaal.php
En het is helemaal niet gezond ook niet voor een periode (ja misschien een paar weken)
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik bedoelde ook voor een paar weken (een week of 4 maximaal en zeker niet meer dan 6) om te ontgiften.
Ik heb me helemaal niet veel verdiept in macrobiotisch eten omdat ik aan voelde dat vegetarisch eten niet goed voor mij is en ik al suiker vrij at en ik alleen maar dingen las dat het moeilijk vol te houden is. En als ik dan een recept tegen kwam op internet trok het me ook niet aan.
Ik ben wel ooit eens iets tegen gekomen op een website over suikervrij eten die ik toen altijd veel meer volgde en nu zeker niet meer een raad. maar het idee van macro biotisch is goed:
Quote:
Macrobiotiek is een voedingsleer, gebaseerd op het zenboeddhisme en oosterse geneeskunde. Het gaat er voornamelijk om dat je voeding in balans is. Voeding die aan de uiteinden van de balans zitten,
Quote:
Als je daar teveel van eet, raak je uit balans. Deze extreme voeding wordt daarom niet of nauwelijks gegeten in de macrobiotiek.
Quote:
Het gaat er steeds om dat je voeding in balans is. Dus gevarieerd eten is goed.
Als je heel veel vet eet wordt je misselijk en krijgt je schildlier het moeilijk. Ook bij een WAPF voedingspatroon gaat het om een goede balans, alleen vinden wij dat die goede balans ergens anders licht.
Maar als ik dan de hele tekst citeer en er geen stukjes ook haal, staan er toch echt een heleboel dingen in waar ik het niet mee eens ben.
Quote:
Macrobiotiek is een voedingsleer, gebaseerd op het zenboeddhisme en oosterse geneeskunde. Het gaat er voornamelijk om dat je voeding in balans is. Voeding die aan de uiteinden van de balans zitten, zijn bijvoorbeeld geraffineerde suiker en vlees. Als je daar teveel van eet, raak je uit balans. Deze extreme voeding wordt daarom niet of nauwelijks gegeten in de macrobiotiek. Wel wordt aangeraden veel ongeraffineerde granen en groenten te eten. Daarnaast zijn een aantal dingen typisch voor deze voedingsleer, zoals zeewier, bonen en miso. Het gaat er steeds om dat je voeding in balans is. Dus gevarieerd eten is goed.
Quote:
Baelus zegt dat geraffineerde suiker ‘zowat het slechtste en meest ongezonde is wat je kunt eten of wat je jezelf kunt aandoen’. Hij schrijft over al die producten waar suiker in is verwerkt, zoals beschuit, augurken, chips en babyvoeding. Hij noemt een aantal van de nadelen van suiker, onder andere dat het zorgt voor teveel maagzuur en dat het je bloed verzuurt (waardoor je gevoeliger wordt voor bacteriën en virussen). Volgens hem zijn er genoeg heerlijke alternatieve zoetmiddelen. Rijststroop is zijn favoriet en hij gebruikt ook regelmatig fruit als zoetmiddel.
bron:
http://suikerwijzer.nl/pure-kracht/
Ik zou macrobiotisch eten ook niet aanraden, en ontgiften kan ook anders.
Maar als iemand dat wil doen vindt ik het nog steeds prima, maar kijk dan wel even hoelang mensen het volhouden en zo ja hoe gezond zijn ze dann werkelijk. En kijk ook even of de redeneringen kloppen door te kijken naar Nateonal Geographic of aminal planet als je hoort dat chimpansees en gorillas veganistisch zijn. Of ga naar een gebied op vakantie waarvan geclaimd wordt dat de mensen zo oud worden