vlees beginnen te eten nadat je het compleet ontwend bent

Quote:
Die met een pijl en boog achter onschuldige konijntjes en een vos jagen


Wat vind jij eigenlijk van andere roofdieren die 'onschuldige' konijntjes levend verorberen? Zijn ze in jouw ogen moreel inferieur? Of zijn de konijnen die lynxen eten altijd 'schuldig'? Je schijnt niet te begrijpen dat predatie het concept van schuld en onschuld niet kent. Moeder natuur is zoals ze is.

Lindsie ik wil je niet beledigen hoor maar ik vind dat veganisten holle wereldvreemde of beter gezegd natuurvreemde retoriek uitkramen.

 
Quote:
Wat WP betreft, inderdaad Tanja, ik lees geen boek van iemand die refereert aan 'oermensen' die niet ouder werden dan 40 en dus natuurlijk geen kanker en Alzheimer kunnen krijgen


Laat je vooringenomenheid varen en doe je eens tegoed aan het lezen van Nutrition and Physical Degeneration van Weston Price en Nourishing Traditions van Sally Fallon.

 
ik lees geen boek van iemand die refereert aan 'oermensen' die niet ouder werden dan 40 ????

Nee maar ik denk ook dat bijna geen mens het boek van Westonprice kent

WAAROM???? omdat wat echt gezond is verborgen wordt gehouden voor de mens.

en tja?? die mensen die daar onderzoek naar doen hoe oud men vroeger werd zijn dat toevallig ook niet de mensen die beweren dat de opwarming van de aarde door een te hoge CO2-uitstoot komt en spreken van overbevolking.

er zijn juist zoveel bewijzen vandaag de dag dat mensen die oud worden veel dierlijk vet eten & belangrijk volledige en volwaardige voeding eten.

 
@Clara

Ik heb ongeveer 23 jaar vegetarisch gegeten, en ben van het ene op het andere moment weer vlees gaan eten. Gehakt, stooflapjes (mmm, die maakte mijn oma zo lekker), hamburgers zelfs een pepersteak en een biefstukje gegeten. Niets geen geborrel in mijn darmen. Geen verstopping, maar zodra ik iets van tarwekiemen, boekweit, rijstewafel of desem-speltbrood uit de natuurvoedingswinkel eet begint de ellende weer.

@Lindsie

Gezond worden/blijven door vegetarisch te eten??....best balen als je dan de ene spieruitval verschijnsel krijgt na het andere en uiteindelijk zo labiel rondloopt dat je het zelf niet eens meer door hebt. (En een giga vitamine en mineralen tekort opgelopen hebt). Ik was erg overtuigt vegetariërs, ik probeerde zelf slagers om te praten :roll:

Ziek ben ik nooit geweest, dus ik dacht dat ik het goed deed. Ik heb wel altijd "gezond" gegeten. Om me heen kreeg de ene vleeseter na de andere (van mijn leeftijd) een beroerte of hartaanval. Weer dacht ik dat ik wel safe zat. Terugkijkend zijn het ook rokers, koolhydraten en verkeerde vetten vreters.

Tijdens een scan van mijn lichaam ben ik zo geschrokken van wat ik mijn lichaam aan doe. Geloof me ik baalde er stevig van dat mijn "perfecte" leefstijl voor zoveel problemen gezorgd heeft. Na 23 jaar is het best vreemd weer vlees te eten. Ik hoop dat ik het tij nog kan keren.

Mijn hond gaat trouwens heel graag mee rauwe melk halen...door mijn onhandige geklungel (coördinatiestoornis door jaren vegetarisch voedingspatroon :) ligt er heel wat melk naast het apparaat, wat zij met liefde opruimt/likt. Net als mijn katten overigens.

 
Je vegetarisme heeft geleid tot een vertraagde schildklier. Onhandigheid/klungeligheid is een symptoom van trage schildklierwerking.

Mike

 
Quote:
Onhandigheid/klungeligheid is een symptoom van trage schildklierwerking.



Juist...over een jaar herkent niemand mij meer terug :lol:

 
Quote:
Je vegetarisme heeft geleid tot een vertraagde schildklier. Onhandigheid/klungeligheid is een symptoom van trage schildklierwerking.


En ik maar denken dat het aan mijn bijnieren lag. Nog een symptoom voor de trage schildklier erbij.... Ik loop overal tegenaan, last vanalles uit mijn handen vallen. En ik,weet dat er periodes zijn waarin ik at helemaal niet doe. Weer een dingetje om in de gaten te houden hoe het op bepaalde gebieden met me gaat.

Barbamama, komt helemaal goed met ons! Ooit balanceren we over een koord en vallen er niet af omdat we wel zo slim zijn om het op de grond te leggen :wink:

 
Ja, is goed, maar als wat, weet ik nog niet. Als clown dan maar, hoef ik niet zoveel te oefenen :D

 
Nee joh, zie t voor je, geen blauwe plekken meer die je niet kan plaatsen, veel minder opruimen, omdat je niets meer laat vallen of omstoot. Heerlijk, wat zal ons dat een rust geven. En dat allemaal dankzij goed functionerende bijnieren en schildklier! Goed he :D

 
Hahaha, ik lees nu pas je bericht. Maar inderdaad, die onverklaarbare blauwe plekken. En alles wat omgaat (en weer opgeruimd moet worden). Dat gemopper van iedereen als er weer eens een kastdeurtje uit mijn handen schiet....

Wanneer gaan we effect gaan merken???

Vaak gaat iets zo langzaam, dat het jezelf niet eens opvalt. (zo ook de andere (slechte) kant op.

Het went hé, dat geklungel :?

 
De eerste keer dat ik aan de adrenal ging was het resultaat super snel! Ik hoop dat ik mijn schildklier snel op orde heb, dan is het gekluns ook voorgoed verleden tijd! Het viel mij de vorige keer wel op hoor. Net zoals het me nu weer opvalt dat ik veel laat omvallen enzo. Gaat echt snel goedkomen met ons, let maar op!

 
Goedemorgen allemaal, ik kwam bij dit forum en dit onderwerp terecht nadat ik wat googelde, op zoek was naar alternatieven voor fluor en tandpasta's.

Ik moet zeggen dat de meningen hier wat achterhaald zijn. In letterlijke zin. Erg interessant vind ik echter wat Lindsie schrijft. De meningen van de meesten hier en haar staan zó lijnrecht tegenover elkaar dat ik onwillekeurig moest denken aan de uitspraak van de Japanse professor Oshawa, in Parijs woonachtig geweest: ´Zeg me wat u eet en ik zeg u wie u bent............´.

De visies zoals Lindsie beschrijft zijn zeer de moeite waard. Ik krijg bij haar de indruk van een intellectueel persoon, iemand die bewust en zelfstandig nadenkt. Op mij komt ze erg prettig over. Ik zou graag eens met haar van gedachten willen wisselen. Dus als je dit leest, mail me als je wilt.

Zelf ben ik ook geen volger dus zal me niet aansluiten bij een Weston Price noch zijn visies volgen of reacties hier gaan lezen. Ik ben vooral geinteresseerd in het NU.

Googelend op zoek naar ´Blue zones´ kom ik terecht op het Hier en NU. Geen oer stammen maar 100 jarigen met een veganistisch leefpatroon in het NU.

Wat ik zie om me heen is dat vlees etende mensen heel snel verouderen. Zodra ze de 50 gepasseerd zijn steken de welvaart ziektes de kop op.

De meningen van de Weston Price groep vind ik erg fel, respectloos, onsympathiek en getuigen van een tunnel visie.

Paul Fagel, de bekende top kok, en goede vriend van mij, heeft es een lezing gegeven naar aanleiding van het feit dat hij zelf endeldarm kanker kreeg. Hij stapte over op macrobiotisch voedsel. Hij vertelde dat hij zich in die periode ongelooflijk fit voelde, beter ging zien, helderder kon nadenken.

´Dierlijk´ vet, ik ben er ook niet dol op. Ik geloof er niet in.

Groet, Richard

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan