vlees beginnen te eten nadat je het compleet ontwend bent

Veel kinderen staan tegenwoordig zo ver van de natuur vandaan dat ze niet eens weten dat melk van een koe komt. Ze denken dat het in de fabriek wordt gemaakt, net als cola. Ik heb regelmatig met mensen aan tafel gezeten en dan mag je absoluut niet praten over het dier dat op je bord ligt, want dan lusten ze het niet meer. Ik heb dat altijd vreemd gevonden.

Vroeger hing bij ons in de schuur wild te besterven en kwam mijn oom het slachten. Ik wilde daar altijd bij zijn maar dat mocht nooit. Vindt het nog steeds jammer! Ik lustte het wildvlees niet, veel te sterk van smaak.

 
Is mijn truc als ik meer vlees wil Alexandra, erover praten welk dier het is. :D

 
Hahahahahaha, slim Henk, je hebt dan zo een bord vol! Gelukkig eten wij niet samen, want bij mij werkt dat dus echt niet :lol:

 
Quote:
De oermensen waar Weston Price+ naar refereert werden niet ouder dan 40, waren geestelijk onderontwikkeld


Hieruit blijkt de morele superioriteit die vegetariers en veganisten er op na denken te houden. Wij, de morele planteneters staan aan de 'goede kant van de streep' en zij, de immorele vleeseteters staan aan de 'verkeerde kant van de streep'. Dit is al een teken van een slechte hersenfunctie en neigen naar extremisme.

Quote:
Het zegt iets over de hersenfunctie van veganisten. Dat krijg je nou als je je hersenen structureel vetten, eiwitten en cholesterol onthoudt! Hoe zit het trouwens met de 'love list' van deze mensen? Kennelijk houdt hun compassie voor dieren op bij mensen die ze eten? Je houdt of van alles en iedereen, of je houdt nergens van!


https://www.fatsforum.nl/topic/vetverbranding#post-1182

Mike

 
Hallo,

Planten zijn planten. Dieren hebben eenzelfde zenuwstelsel als mensen. Voelen eenzelfde pijn als dat wij aan één been zouden worden opgehangen om daarna als de band gaat draaien één voor één de keel gillend doorgesneden. Volgens een wetenschapper die er een boek over heeft geschreven, iets met de titel als ´De wetenschap van de ziel´, waarin gedocumenteerd staat dat er geen verschil tussen een mens en dier is dat dieren, wat betreft aanleg hersenen. Dieren hebben een kortere cortex waardoor ze dier zijn. Dieren zijn natuurlijk dieren, het is een woord. Ik weet het niet. Ik ben gewoon zeer geinteresseerd in een veganistische leefwijze omdat het eten van kadavers me misselijk maakt. Sorry, maar ik gruw ervan. OOk wil ik geen E nummers eten. Hoe lang duurt het voor een dood dier in de schappen komt bij de super en op je bord ligt...3 of 6 weken... wat gebeurt er met een kadaver.. er moet wel ongelooflijk veel conserveringsmiddelen ingespoten zijn en rode verf. Het staat er niet op maar daar wordt aan gewerkt volgens de warenwet, wacht op Europese instemming.

Goed dat je in ieder geval dieren eet die een biologisch leven hebben gehad! De dieren zijn je dankbaar. Voor jezelf is het ook beter want je krijgt minder tot geen groeihormonen, anti/biotica, rare medicijnen binnen.

Je bent wat je eet. Dat wordt uitgebreid wetenschappelijk uitgelegd door

de systeembiologie. Dr Hans Westerhof, hoogleraar systeembiologie schrijft daarover. `Een mens wordt precies gemaakt van het voedsel dat zij of hij eet´.

Ik ben bijna veganistisch. Eet 2 x per week een rauwe biologisch dynamische eidooier, kluts ik in wortelsap. En af en toe biologische karnemelk. Daarbij me afvragend `Is dit wel voor volwassenen.. melk is toch alleen voor baby´s bedoeld. Geen enkel ander levend wezen, dieren piekeren er over om de melk te jatten van een ander dier dat net bevallen is... want zonder zwangere dieren geen melk.

Ik ben wel erg blij met al dat heerlijke superfood... biologisch dynamische gefermenteerde rode rijst kiem poeder. 20 gram levert 18 gr. alle essentiele en niet essentiele aminozuren-eiwitten. Dat merk je! Na zo´n glas moet je gewoon lichamelijk aan het werk om de energei die je ervan krijgt te benutten. Gojibessen... 1 ons bevat 8 mg ijzer én 40 gr vit C. De combinatie is perfect. Biologische tarwekiemen... barstensvol vitamines B, foliumzuur, ijzer, zink, selenium enzovoort. Dan drink ik iedere dag een halve liter brandnetelthee, doe zoute stroop op een rijstwafel. Melasse daar mag je eigenlijk niet meer van dan 1 theelepel per dag. Het is een medicijn. Met extreem veel kalium, izjer, alle vitamines B etc.

Groenten allemaal volgens de Hippocrates methode. Fruit natuurlijk rauw. Ananas voor de jodium.

 
Quote:
Ik ben bijna veganistisch. Eet 2 x per week een rauwe biologisch dynamische eidooier, kluts ik in wortelsap. En af en toe biologische karnemelk. Daarbij me afvragend `Is dit wel voor volwassenen.. melk is toch alleen voor baby´s bedoeld. Geen enkel ander levend wezen, dieren piekeren er over om de melk te jatten van een ander dier dat net bevallen is... want zonder zwangere dieren geen melk



Waarom stop je daar dan niet meteen mee? Waar wacht je op en waarom eet je dit nog?

 
Mike, Einstein was veganist. De spirituele wijsheden kommen uit India waar men voor 90% een veganistische leefwijze had. Je hebt een hekel aan vegetariers en helemaal aan veganisten hé. Waarom toch.. Ieder is verantwoordelijk voor haar of zijn eigen keuzes. Je kunt daar toch over van gedachten wisselen in plaats van, ik citeer je `vingers in je oren stoppen´.

Je vaten laten dichtslibben veroorzaakt Alzheimer en hart en herseninfarcten. Ik gebruik gewoon vet in mijn eten. 50 gram per dag. 5 x 1 afgestreken eetlepel. Of lijnzaadolie, of biologisch kokosvet, of walnoten pasta. Avocado´s, 1 per week is voldoende om je hormoonhuishouding op peil te houden.

 
Lindsie

Je leest je bronnen niet goed

Eerst kwam je met een totaal verkeerde overlijdensleeftijd van Price

Nu kom je weer met theorie van Einstein

Einstein was in het laatste jaar van zijn leven veganist.

In 1954 schreef hij: ik heb altijd vlees gegeten met een schuldgevoel.

Een hekel hebben aan mensen is heel wat anders dan een hekel aan ideeën.

Ik vraag me alleen af wie je hier wil overtuigen? Velen hier komen juist vanuit een vegetarisch voedingspatroon wat hun niet bracht wat ze wilden. En als je goed leest knappen ze nu juist op.

Als jij graag zo wilt eten, is jouw keuze, maar ik denk dat je dan beter op een ander forum kan gaan waar je meerdere slachtoffers van de leugen mbt veganisme zal treffen.

 
Waarom geef je geen antwoord op de vraag van Pike?

Ik ben blij met ieder stuk vlees dat ik iedere dag eet. En dankbaar voor allen die het me mogelijk maken dat iedere dag weer te doen.

Stem je eens af op de plantenwereld. Er is zoveel dat ze je te vertellen hebben. Daar heb je geen zenuwstelsel voor nodig hoor! Alles is en komt voort uit Moeder Aarde. En ook zij komt voort uit de bron, net als wij. Dus uiteindelijk eten we altijd hetzelfde. De vorm is alleen anders. Maar dat is uiterlijk vertoon.

 
Lindsie, je zit op het Weston Price forum zonder dat je zijn boek hebt gelezen of je hier hebt ingelezen, als je dat hebt gedaan en dan nog van mening bent dat alle spirituele mensen veganisten zijn dan kunnen we hierover van gedachten wisselen.

 
Reactie op Pike:

De miljoenen honden én katten die levend gekookt worden..voor MIJ maakt dat, dit voorbeeld, de waanzin nog es extra duidelijk omtrent de wreedheid van de bio-industrie. De wreedheid, het gemartel van de dieren is niet veel minder van wat hier gebeurt in de slachthuizen met koeien, paarden, lammetjes, varkens, eenden, kalkoenen, alle dieren die worden gedood en opgegeten. Welke dieren er aan moeten geloven is cultuur bepaald.

Ik ben vooral geinteresseerd geraakt in de veganistische leefwijze onder andere doordat ik van dichtbij meemaakte dat een vriendin met terminale kanker zichzelf genas met een veganistisch dieet. Dus sinds een jaar of 8 ben ik pt vegetarier, pt veganist. En het is zo lekker! En IK voel me fitter en blijer dan ooit. Hollands welvaren. Ik voel me bijzonder fris en fruitig en schoon van binnen.

Ik lees mijn bronnen heel goed. Niet omdat ik door die bronnen geen kadavers meer kan eten. Het is gevóel, mijn weerzin ertegen, uit compassie, mededogen. Ik kan GEEN dieren eten, geen kavers, geen lijken. Ik kan geen dierenleed eten. Het rot maar weg in je darmen, duurt weken voordat het helemaal verteert is.

Dat een vegenistische leefwijze veel gezonder is, dat was eigenlijk voor mij bijzaak. Ik krijg korting van mijn verzekeraar omdat ik vegetarisch eet. Maar toevallig eet ik heel gezond!!!!! Er zijn ook vegetariers of veganisten, die net als veel anderen nogal ongezond eten. Spaghetti, patat, groenten uit blik, pizza's uit de super. Gevulde koeken..

Wat WP betreft, inderdaad Tanja, ik lees geen boek van iemand die refereert aan 'oermensen' die niet ouder werden dan 40 en dus natuurlijk geen kanker en Alzheimer kunnen krijgen. Die met een pijl en boog achter onschuldige konijntjes en een vos jagen... die zelf aan een hartaanval is gstorven.

 
Lindsie

En de diertjes die vertrapt, verpulverd worden als jouw groenten geoogst worden dan?

De wormpjes, kevertjes, slakjes, die heerlijk in de wortels van de plant zaten of in de groente zelf?

Denk je dat die het overleven?

Of zijn dat geen "aaibare "diertjes? en dan is het niet zo erg? Is dat geen gemartel als een kever, worm, uren ligt te spartelen als ie vertrapt is, of overreden door een tractorband, of door een mes doormidden is gesneden?

Of raakt je dat niet omdat je ze toch niet ziet? Dat is wel heel hypocriet dan!!!

Quote:
Dat een vegenistische leefwijze veel gezonder is, dat was eigenlijk voor mij bijzaak. Ik krijg korting van mijn verzekeraar omdat ik vegetarisch eet.


Dus je leeft zo omdat je korting krijgt? Dan ben je wel erg makkelijk te koop.

Beter lijkt me om je eerst te gaan verdiepen ergens in voordat je ergens mee komt, je komt met desinformatie, dus je verdiept je nergens goed in, overlijdensleeftijd van Price, de leugen over Einstein. Wat is de volgende?

Steve Jobs was ook, dacht hij, gezond bezig en je weet zijn einde he.

Er is nog geen veganist op de wereld aangetroffen die levenslang veganist is geweest van boven de 100. En de mensen die nu 100 zijn en ouder hebben vroeger allemaal rauwe melk, veel vet en dieren gegeten.

Quote:
Geen enkel ander levend wezen, dieren piekeren er over om de melk te jatten van een ander dier dat net bevallen is


Weer zoiets wat je zelf verzint. Mijn kat vindt het heerlijk en als ik ze nu laat kiezen tussen een pakje kattenmelk of rauwe melk mag jij raden waar ze voor kiest en de vogeltjes buiten komen er ook uit drinken uit haar bakje, dus waar haal je die onzin vandaan?

Beste lijkt me dat je heel de dag op dezelfde plaats blijft liggen, want als je loopt vertrap je duizenden spinnetjes, huismijten. O ja die zie je niet, dus ze bestaan niet. En ze zijn niet aaibaar.

Ik schrijf nu hoe jij schrijft en zie je hoe dat overkomt?

Als je je goed had verdiept zie je dat iedereen hier vlees eet van dieren die goed verzorgd zijn en dierwaardig bestaan hebben gehad.

En tegen de bioindustrie

 
Snap je de vraag niet? Ik vraag toch gewoon waarom je nog eieren eet en karnemelk drinkt terwijl je denkt dat dat zo slecht voor je is ?

En daarmee steun je het houden van kippen en koeien voor menselijke consumptie.

Quote:
Het rot maar weg in je darmen, duurt weken voordat het helemaal verteert is.



Hoe kom je nu weer bij deze onzin?

Quote:
Wat WP betreft, inderdaad Tanja, ik lees geen boek van iemand die refereert aan 'oermensen' die niet ouder werden dan 40



En dit?

En daarbij wat doe jij op een Weston Price forum als je je niet eens wil laten informeren of kennis nemen van het gedachtengoed van deze man?

Quote:
Beter lijkt me om je eerst te gaan verdiepen ergens in voordat je ergens mee komt, je komt met desinformatie, dus je verdiept je nergens goed in, overlijdensleeftijd van Price, de leugen over Einstein. Wat is de volgende?



Precies Henk.

 
Hier iets voor Lindsie:

Like many of us, Weston A. Price, DDS (1870 - 1948), has suffered from the results of physical degeneration. His son Donald, died from complications of an infected root canal, which Dr. Price put in. Dr. Price examined physical degeneration by carefully studying people's teeth. What is true for the teeth, is usually true for the rest of the body.

Zijn zoon stierf op 16 jarige leeftijd , zijn zoon kreeg een hartinfarct nadat hij twee weken eerder een wortelkanaalbehandeling had ondergaan. Triest van je Lindsie om iets te zeggen over Weston A. Price wat eigenlijk over zijn zoon gaat, laf..........

En als je getallen kunt lezen, Weston A. Price werd 77 jaar 139 dagen oud. Maar ja de leugen regeert door.

Weston Andrew Valleau Price

September 6, 1870

Newburgh, Ontario, Canada.

Died

January 23, 1948

(aged 77 years, 139 days)

Occupation

Dentist, Medical Researcher

 
@Amancay: kan ze niks aan doen, hersenen werken slecht zonder bepaalde vetten.

@Lindsie: Wat denk je dat er met de dieren gebeurt in een regenwoud dat gekapt en afgebrand wordt voor een soja plantage?

 
Hoi Jp, maar ze kan altijd nog even iets checken voordat ze het neer schrijft.

Ze wil het vegetarische gedachtegoed uitdragen, maar begint met leugens.

 
Quote:
Wat WP betreft, inderdaad Tanja, ik lees geen boek van iemand die refereert aan 'oermensen' die niet ouder werden dan 40 en dus natuurlijk geen kanker en Alzheimer kunnen krijgen



Geen kanker en alzheimer.

Waaraan gingen ze volgens jouw dan allemaal dood voor hun 40e?

Quote:
Die met een pijl en boog achter onschuldige konijntjes en een vos jagen...



Foei toch! Gemene bosjesmensen toch!

Al had die vos het er natuurlijk wel naar gemaakt omdat die net dat onschuldige konijntje op wilde eten dat nare beest.....

 
De rotzakken, hoe durven ze! De bruine beer die ze vervolgens tegenkwamen na het jagen op konijntjes probeerde de jagers niet op te eten, want dat vond hij zielig voor hen. Dieren zouden toch nooit mensen eten? Toevallig nog een docu gezien over de "catfish (meerval)": als deze uitgegroeid is kan hij een mens makkelijk verslinden. En inderdaad, er zijn weleens mensenresten in die vissen aangetroffen... Foei!

 
Quote:
Die met een pijl en boog achter onschuldige konijntjes en een vos jagen


Opnieuw die morele superioriteit, waarbij de wereld wordt ingedeeld in 'morele' planteneters en 'immorele' vleeseters. Wie is hier nu geestelijk onderontwikkeld? Ook zie je het 'kapotte grammofoonplaat'-syndroom, het eindeloos herhalen van halve waarheden en hele leugens. Lindsie, ik raad je aan een ander heenkomen te zoeken, je hoort hier duidelijk niet thuis. Dat kun je met die anderhalve hersencel zelf hopelijk ook wel inzien, toch?

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan