Reactie op Pike:
De miljoenen honden én katten die levend gekookt worden..voor MIJ maakt dat, dit voorbeeld, de waanzin nog es extra duidelijk omtrent de wreedheid van de bio-industrie. De wreedheid, het gemartel van de dieren is niet veel minder van wat hier gebeurt in de slachthuizen met koeien, paarden, lammetjes, varkens, eenden, kalkoenen, alle dieren die worden gedood en opgegeten. Welke dieren er aan moeten geloven is cultuur bepaald.
Ik ben vooral geinteresseerd geraakt in de veganistische leefwijze onder andere doordat ik van dichtbij meemaakte dat een vriendin met terminale kanker zichzelf genas met een veganistisch dieet. Dus sinds een jaar of 8 ben ik pt vegetarier, pt veganist. En het is zo lekker! En IK voel me fitter en blijer dan ooit. Hollands welvaren. Ik voel me bijzonder fris en fruitig en schoon van binnen.
Ik lees mijn bronnen heel goed. Niet omdat ik door die bronnen geen kadavers meer kan eten. Het is gevóel, mijn weerzin ertegen, uit compassie, mededogen. Ik kan GEEN dieren eten, geen kavers, geen lijken. Ik kan geen dierenleed eten. Het rot maar weg in je darmen, duurt weken voordat het helemaal verteert is.
Dat een vegenistische leefwijze veel gezonder is, dat was eigenlijk voor mij bijzaak. Ik krijg korting van mijn verzekeraar omdat ik vegetarisch eet. Maar toevallig eet ik heel gezond!!!!! Er zijn ook vegetariers of veganisten, die net als veel anderen nogal ongezond eten. Spaghetti, patat, groenten uit blik, pizza's uit de super. Gevulde koeken..
Wat WP betreft, inderdaad Tanja, ik lees geen boek van iemand die refereert aan 'oermensen' die niet ouder werden dan 40 en dus natuurlijk geen kanker en Alzheimer kunnen krijgen. Die met een pijl en boog achter onschuldige konijntjes en een vos jagen... die zelf aan een hartaanval is gstorven.