Voeding en fysieke degeneratie

Ja, ik begreep dat die chocola voorheen was. Dus voordat je ketogeen ging eten. Begrijp ik dat goed? Ik haal ook uit Mike zijn reactie dat wanneer het nodig is je koolhydraten weer moet toevoegen. Misschien heb je dat onbewust niet gedaan en daardoor die aanvallen om naar suikers zoals chocola te grijpen.

Maar goed, wacht Mike zijn reactie anders even af als ie dit leest. Maar ik denk dat je toch te laag gezeten hebt met koolhydraten.

Waar ben je exact bang voor?

Wat betreft de chocolade, heb ik nu dus 3 a 4 weken (ik denk echter meer 4 weken) niet meer aangeraakt. Ja, mezelf zo streng zetten, helpt mij in mijn (toch wel bestaande) chocolade verslaving. Ik had er al een oplossing voor, dat ik alleen nog maar Lindt chocolade kerstmannetjes en paashaasjes mocht eten, en die zijn maar 2x per jaar te krijgen, maar dan haalde ik in Aken grotere exemplaren. Tja, hoe ga je met zo een verslaving om.
Nu heb ik er absoluut geen probleem mee.
Maar goed, misschien moet ik me dan een klein beetje rijst toestaan per dag. Ook dat valt natuurlijk exact te regelen. Ik houd van regelmaat en precisie, dus dan moet ik dat maar precies inplannen.

Dorothé

Als het werkt voor je en je geen behoefte hebt aan suikers of honger aanvallen is het wellicht een ander verhaal. Maar het lijkt erop dat je eerder geen gehoor hebt gegeven aan het toevoegen van de juiste koolhydraten en daardoor toch naar chocola bent gaan neigen.
Het is aan jou. Wel gelezen dat bij het weg laten van koolhydraten dit in begin nog wel lukt maar dat er toch een moment komt dat je crasht. Vooral bij vrouwen schijnt dat het geval te zijn. Deze crash moet je zien te voorkomen. Dus wellicht misschien een klein beetje koolhydraten erbij iplv ineens helemaal stoppen. Jij voelt het het beste.

Trouwens wel genoeg vetten.
Rauwe melk, rauw melkse hangop en kefir, boter, crème fraiche, Griekse yoghurt.
Natuurlijk neem ik mijn levertraan.
Vette vis, vet vlees (met echte vetaders).
Dus dat klopt wel allemaal.

Fruit nu dus niet, sowieso weinig. Nu hebben we wel een appelboom en kersenboom, dus ja, die tijd komt ook wel weer.
Verder groene groenten en rode uien, knoflook, asperges, veel kruiden en salade met avocado.
Dus nu zal ik wel wat rijst gaan inbouwen. Maar ook weer niet te veel. Eigenlijk een beetje jammer, het ging zo goed.

Dorothé

Als je zelf vind dat het goed gaat moet je doen wat je goed lijkt.
Alleen ik kreeg de indruk dat je helemaal radicaal om wilde slaan naar veel vezels. Voor wat betreft die koolhydraten, als je in een crash komt dan kan je er niet tegen on geen koolhydraten te eten. En je hebt duidelijk een crash gehad met die chocola. Kort geleden schreef Mike dit nog in een ander topic. Jij voelt het het beste.

Misschien heeft het helemaal niets met die bloedsuiker te maken. De hongerklop die je voelt, met welke voedselgroep(en) heeft dat te maken? Het kan zijn dat je een bepaalde voedselgroep verwaarloost? Dit overkomt veel low-carb eters en die krijgen onherroepelijk last van… de schildklier. Het kan dus een specifieke honger zijn naar specifieke voedingsstoffen. Alle andere klachten kunnen aan dit voedselgebrek gerelateerd zijn.

Nee, ben geen vezelgek, geen houtvezels zoals Mike altijd zegt. Alleen in groenten zit ook wel iets voor de darm, maar geen onverteerbare vezels. Ik kan sowieso altijd goed naar de WC. Heb geen vezels nodig, melkzuurbacteriën doen bij mij goed werk.

Ja, vanwege de story van de schildklier werd ik ineens bang, zeker omdat ik zo een extremist ben. Altijd alles radicaal, nooit gematigd en langzaam. Dan sla ik ineens over naar de andere kant. Zo ook met de make-up. Eerst een opgemaakte pop en dan gooi ik alles ineens weg en ga voor puur natuur en koud douchen. Ook weer extreem dus. Ik kan nooit eens normaal doen. Ben ook een extreme perfectionist. Word wel eens moe van mezelf.

Dorothé

Het is heus niet verkeerd om groente te eten. Zolang je deze maar niet ziet als koolhydraten.

Ik denk wel dat je argwaan terecht is voor wat betreft het weg laten van de koolhydraten. Jij kunt het omschrijven als bang, maar misschien ben je wel alerter dan dat je denkt ?

En wat is normaal? Volgens mij hebben we allemaal een tic.
Dus haal jezelf niet naar beneden!

100 gram koolhydraten bij je andere voeding is nog steeds vetverbranding. Maar als je voelt dat je meer nodig hebt wees hier dan niet te streng in.

Nou moet ik ineens met mezelf lachen. Als tiener was ik ook eens vegetariër. Ook een vorm van extremisme. Nou, mijn vader heeft me dat afgeleerd. Hij kookte/ en ook mijn moeder steeds vegetarisch voor mij en ook van die vieze sojaburgers en andere troep en soja pudding. Ik had er al lang mijn neus van vol, maar wilde het niet toegeven en mijn ouders bleven maar braaf verder zo koken voor mij. Totdat ik het uitgeschreeuwd heb dat ik die troep niet meer wilde en weer gewoon wilde eten. Wel grappig dit incident.

Dorothé

Mike,

Even mijn vraag opnieuw
Ik volg op het moment een ketogeen dieet. Nu lees ik dat dat toch wel gevolgen kan hebben op de werking van de schildklier.
Wat is ervan waar en kan ik er beter mee stoppen?

Dorothé

Nou, ik wil geen risico. Heb gisteren al een klein bolletje rijst bij het eten genomen. Ik vertrouw nl. mijn eigen gevoelens in deze niet, want ik ben zo een doorzetter als ik het echt wil, dat ik niet capituleer, en niet moe wordt. Dat blijkt wel uit het feit dat ik 4 jaar in een callcenter gewerkt heb zonder ziek te worden en 2 jaar in een firma waar ik zwaar gepest werd, zonder op te geven. Ik ga maar door. Dus stop ik het maar rationeel en voeg wat rijst toe.

Dorothé

Dank je voor je antwoord.

By the way, even wat anders tussendoor. Ik ben heel graag in mijn nieuwe baan, het gaat goed en ik kan lopend naar mijn werk. Dat is lekker.
Natuurlijk heb ik de dood van mijn moeder nog niet verwerkt. Ik merk dat ik anders in het leven sta. Alles is betrekkelijker geworden, niets is meer zo van belang als voorheen. Toch zit ik nu met die baan veel beter in mijn vel en dat voelt al met al toch heel goed.

Dorothé

Goed van je Dorethe dat je dit tich serieus neemt.

En fijn dat je nu een leuke baan gevonden hebt waar je het naar je zin hebt.

Supermarkten komen weer met iets nieuws. Logo van groen t/m rood. Nutriscore. Hoe verzinnen ze het.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/albert-heijn-gaat-nutri-score-gebruiken~ad4df1d4/

Dank je Joost en Binc,

Ja, tot nu toe lijkt het me een fijne baan. Van de ene kant rust als receptioniste (in de zin van geen grote verantwoordelijkheden) van de andere kant toch dieper als kwaliteitsfunctionaris. Ik word opgeleid hiervoor en moet vaker naar Zoetermeer met de trein. Even uit de kliniek.
Dus, 2 functies en dat maakt het leuk.
Op het moment moet ik me verdiepen in gevaarlijke stoffen op het werk en infectueuze stoffen. Is toch wel interessant om dat allemaal te weten.

Dorothé

Ja, doen we. Als het een keer op een vrijdag is, want anders ben ik blij dat ik uiteindelijk thuis ben. Zeker 3,5 uur terugweg.
Maar lijkt me wel leuk.

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan