Voedingsadviezen uit de geschiedenis

Ja paling is bijna uitgestorven, kweekvis is geen aanrader.

Wij stonden vorige week voor het laatst op de markt. Willen ons nu gaan focussen op de zaak, die hopelijk eind dit jaar begin volgend jaar open zal gaan.

Botten opeten, als ze zacht zijn en het smaakt, lekker doen.

Dank je Tanja.

Ik zag vorige week Charlotte op de markt en ze zei me dit al.

Succes met de zaak. Ik zal zeker komen.

En wat betreft de botten, dan zal ik ze lekker opeten.

Dorothe

Iemand bekend met de docu Food Choices?

(Gekeken via popcorn time)

Behoorlijk anti vlees zuivel ei.

Weinig nuances in de docu.

Behoorlijk lachertje. Alles wordt uit de kast getrokken "global warming" is zelfs een troef.

Bijzondere eetgelegenheid in Maastricht (Pietersberg).

Biologische producten - jammer veel vegetarisch en veganistisch.

Voor de rest wel zeer goed initiatief.
http://bijbijzonder.com/over-ons/

Ik heb dan maar een groentesoepje genomen, maar het was wel lekker en ik wist dat er geen rotzooi inzat.

Dorothé

Ik heb de laatste tijd wat moeite om paranoten tot mij te nemen. Ik vind het opeens vies. Ik neem 2x2 noten per week (van te voren geweekt in sole) voor mijn seleniumgehalte. Welke andere seleniumbronnen zijn er ook aan te raden die ook zoveel selenium als paranoten hebben?

Dorothé

Hoi Tanja,
Dank je.

Dus dan zou ik de druppeltjes Lugols ook niet meer hoeven nemen??

En wat voor sardientjes neem je, vers van de vismarkt of in blik?
En als het blik is, is dat dan wildgevangen vis?

Dorothé

Dank je.
Ik heb hier een blikje uit de natuurwinkel. Dat ga ik dan maar eens vanavond opeten.

Dan heb ik nog een vraag (sorry). Als ik bv. 2x per week sardientjes eet, kan ik dan toch nog 2x2 druppels Lugols nemen, of wordt dat dan teveel jodium?

Dorothé

Toch even mijn vraag weer aangehaald omdat het toch welbelangrijk is:

Als ik bv. 2x per week een schaaltje sardientjes eet (i.p.v. de paranoten vanwege het selenium), kan ik dan toch nog 2×2 druppels Lugols nemen, of wordt dat dan teveel jodium?

Dorothé

De optimale dosering is voor iedereen anders. Met 2x2 druppels Lugols zou ik m'n bijnieren bij het GFT afval kunnen gooien ?

Zelf luisteren naar je lichaam.

Mark

Ik gebruik ook lugol's, ik begon met 2x per week een druppel. Nu elke dag 2 druppels, om te kijken wat het doet, maar ik merk helemaal niets. Ben een keer uitgeschoten met de druppels (ong. 6), maar ook toen geen klachten en ontgiftingsverschijnselen. Voorlopig houd ik het bij 2 druppels per dag, daarbij eet ik natuurlijk wapf.

Joost

Dank je Joost.

Ik was al een beetje bezorgd. Ik merk ook helemaal niets van die 2x2 druppels per week.
Maar ik ga dan nu toch maar eens een maandje stoppen en neem i.p.v. de druppels 2x een bakje sardientjes per week. Misschien dat ik over een maandje weer begin.
In ieder geval heb jij me nu gerust gesteld.

Dorothé

Ik ben nooit dol geweest op vis en gruwelde van haring, maar sinds ik hier op dit forum vertoef eet elke week haring en nu door de tip van Tanja ook de sardientjes (in olijfolie) geprobeerd en die smaken me goed. Waar WAPF al niet toe kan leiden:P

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan