Voedingsadviezen uit de geschiedenis

Een tijd geleden heb bij wijze van hoge uitzondering een keer de wereld draait door gezien. En dat ging o.a. hierover. Nu is het echt hip misschien moeten wij toch wat anders zoeken, of we geven het een andere naam dan hoeven we niet mee te doen met de trend;).

http://www.npo.nl/de-wereld-draait-door/16-02-2016/VARA_101377081
het begint na 42 en een half minuut, maar na 37 minuten is te zien dat je het eigenlijk kleiner moet snijden als dat ze in de studio hadden gedaan.
Antony Bourdain komt zelfs een keer voorbij.

Christian Weij schrijft (van het boek Verrot lekker)
Garum kun je heel eenvoudig zelf maken. Het enige wat je nodig hebt is heel verse vis - volgens Romeinse overleveringen is garum van makreel het allerlekkerst als de vis levend in mootjes wordt gehakt - en veel zout. In de Romeinse garum zit minimaal 15% zout, meer dan genoeg om de vorming van Clostridium botulinium bij kamertemperatuur tegen te gaan. Dit recept is een basisrecept. De Romeinen hadden hierop bijna eindeloos veel varianten bedacht: met knoflook, kruiden en zelfs wijn erdoor.

Die romeinen hadden niet te maken met 'wetenschappers' als Kaayla Daniel, die rapporten schreven van ruim 100 pagina's met vage beschuldigingen over de vermeende 'ranzigheid' van garum. Dave Wetzel helaas wel. Terwijl hij exact hetzelfde doet!

Mike

Dt recept wil ik graag maken voor mijn zoontje zijn verjaardag (het bezoek)
http://www.rejoiceinlife.com/recipes/rawcheesecake.php

Iemand enig idee waar ik de Double weight cream mee kan vervangen? Slagroom is 35% vet, maar double cream 48%, dacht ik zo.
Ik wil alle ingredienten biologisch kopen.
Roomkaas met slagroom mixen is dus geen optie.

Een ander lekker cheesecake recept is ook welkom.

Oja, de notenkorst vervang ik door iets anders.. misschien chufameel en dadels!

Ik kijk graag filmpjes over oude volkeren. Natuurlijk is dit niet hetzelfde dan de volkeren die W. Price bezocht heeft, maar het is toch wel interessant. De Duitse TV heeft hier hele series over uitgezonden:
Die vergessene Völker der Welt, en dan steeds de naam van een volk.
Een leuk vb.

Dit gaat over de Huzulen in de Oekraïne.

Dorothé

Valt zeker niet tegen van David Wolfe. Hij is steeds meer aan het opschuiven richting dierlijke voeding, goed!!!

Mike

Is het een idee om zuiveringszout bij de rabarber te doen om het iets minder zuur te maken? Of ontstaan er dan een chemische reactie waar je niet op zit te wachten?

Geen idee. Zuiveringszout heeft een beetje wee-ige smaak, dus het zal er niet lekkerder van worden. En wat is er trouwens mis met de smaak zuur?!

Mike

Zuur is heerlijk, maar dat gebitje van mij denkt daar wat anders over ;).

Jammer dat rabarber zo oxaalzuurrijk is, maar met mate is het wel een goede voor galuitstoot.

Een vriend van mij is diabeet (type 2) en eet wel eens havermout (3 eetlepels) met Kelt zeezout en 1,5 eetlepel kokosvet in water gekookt.

Zijn bloedsuikerspiegel is voor het eten 6 en na 10,5.

Er wordt beweerd dat het bloedsuiker regulerend is, maar het bevat natuurlijk veel koolhydraten. Ik had niet verwacht dat het zon invloed zou hebben. Helemaal niet met het kokosvet.

Dat ligt aan de havermout, daar gaat dat kleine beetje kokosolie niets tegen helpen.

Joost

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan