Goed voorbeeld van hoezeer de 'wetenschap' de vooruitgang van de mensheid af kan remmen, want het was de WETENSCHAPPELIJKE CONSENSUS dat hygiene niet nodig was. Semmelweiss, een Zwitserse WETENSCHAPPER die durfde te stellen dat hygiene noodzakelijk was ter voorkoming van kraamkoorts, werd voor gek verklaard en zelfs opgesloten in een inrichting, waar hij 3 weken later overleed door mishandeling van het personeel. Pas toen Pasteur zijn bacterietheorie presenteerde kreeg Semmelweiss postuum gelijk. Dit leverde een vertraging op van 40 jaar, met talloze onnodige doden tot gevolg!
We hadden scheurbuik ook al veel langer kunnen voorkomen en ontelbaar veel doden kunnen besparen onder zeelui als we simpelweg naar de 'wilden' hadden geluisterd. Een citaat uit het boek van Weston Price:
Toen ik, met behulp van een tolk, een oude Indiaanvroeg waarom de Índianen geen scheurbuik krijgen, antwoordde hij meteen dat dit een blanke ziekte was. Ik vroeg of het mogelijk was voor de Índianen om scheurbuik te krijgen. Hij zei dat dit mogelijk was, maar dat de Índianen weten hoe ze dit moeten tegengaan en de blanken niet .
Toen ik hem vroeg waarom hij de blanken dit niet leerde, was zijn antwoord dat de blanken teveel meenden alles beter te weten om de Índianen wat dan ook te willen vragen.
(...)
Hij nam me aan de hand mee en leidde me naar een boomstronk, waar wij beiden op gingen zitten. Vervolgens vertelde hij dat als een Indiaan een eland doodt hij deze opensnijdt. Aan de achterkant van de eland, net boven de nieren, bevinden zich wat hij omschreef als twee vette balletjes. Deze, zo vertelde hij, werden door de Índianen verwijderd en in zoveel mogelijk stukjes gesneden als dat er kleine en grote Índianen waren in het gezin en ieder at zijn stuk op.
Ze aten ook de wanden van de tweede maag. Door het eten van deze delen van het dier bleef de Índianen scheurbuik bespaard, wat veroorzaakt wordt door een gebrek aan vitamine C. De Índianen kregen hun vitamine C uit de bijnieren en andere organen. De moderne wetenschap heeft pas recentelijk ontdekt dat de bijnieren de rijkste bron van vitamine C zijn van alle dierlijke of plantaardige weefsels.
De 'recente ontdekking' omtrent vit. C waar Price het over heeft is de ontdekking die de Schotse chirurg James Lind naar buiten probeerde te brengen in 1753. Maar natuurlijk luisterden de WETENSCHAPPERS weer niet, wat opnieuw een vertraging opleverde van 40 jaar en talloze onnodige doden. Er is
niets veranderd en jij maakt ook deel uit van die 'group think'. Werkelijke wetenschap is het zoeken naar zwarte zwanen en niet voortdurend het bestaan van witte zwanen aantonen!
Mike