Voedingsadviezen uit de geschiedenis

@ Godsgeschenk

Overweeg intermitterend vasten.
http://fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2015/10/16/intermittent-fasting-helps-shed-excess-weight.aspx

Dank jullie. Ja, ik ben er niet aan begonnen om af te vallen, maar het zou wel mooi meegenomen zijn. En dat van het snel weer bijkomen, ja dat weet ik na al mijn ervaringen wel. Dat gejojo ga ik niet meer doen.

Hoi Pascal, ik ga ook eens kijken wat dat intermitterend vasten is. Dank je.

Thanks.

Dorothé

Heb 'n vraag maar weet niet onder welke topic hij hoort:
Het paard van mijn dochter heeft 'n schimmelinfectie. Nu las ik ergens op dit forum dat wei zou kunnen helpen. Hoe kom je aan wei? Is H2O2 ook 'n optie? In welke verhouding?
Ik ben blij met iedere reactie. Alvast bedankt

Het paard van mijn vriendin heeft ook een schimmel gehad in het verleden. Dit komt overigens vaak door een combinatie van vocht (regenval) en modder. Wij hebben toen zelf een zalfje gemaakt van olijfolie met ozon. Jij zult geen ozongenerator hebben en dus geen olijfolie kunnen ozoneren, maar wellicht kun je iets zelf bedenken op basis van een olie als drager van een schimmeldodende substantie.

Mike

Beste mensen,

Ik ben nu dus bezig met de detox.
Het is echt onvoorstelbaar, maar ik hoef bijna niet meer te hoesten.
Mijn hoest is ongeveer 14 jaar geleden begonnen, toen ik gepest werd door een cheffin. Ik kreeg zeer sterke maagzuuraanvallen, zelfs zo erg dat ik bloed moest hoesten. Het is daarna niet meer weggegaan. Ik heb verschillende maagonderzoeken gehad, niets gevonden en een longonderzoek, ook niets.
Nou ja, toen de ergste stress weg was, hoestte ik geen bloed meer, maar de hoest bleef wel.
Ik moet zeggen dat het steeds wel erger werd, steeds ophoesten van slijm en vooraf een gevoel van maagpijn. Nu, sinds ik in Maastricht woon, is het weer steeds erger geworden. Zal wel door mijn huidige werk komen.
MAAR, ik doe nu sinds 5 dagen die detox, en het is bijna geheel weg. Hoe kan dat? Geel geraffineerde koolhydraten en de helende werking van bouillon??? Zou zo maar kunnen dat chronische ontstekingsprocessen aan het helen zijn.
Ik heb ook geen hongergevoel en voel me fit.
Ik ben heel euforisch hierover, dat kun je wel denken.
Als de detox voorbij is, ga ik geheel op de WAPF toer door, want ik voel me er goed bij en dat is het belangrijkste.

Dorothé

Nog even hierop toevoegend:
Ik voelde me al veel beter sinds ik (toch al geruime tijd) alleen biologische of natuurvoeding eet, natuurcosmetica gebruik en dus absoluut geen e-nummer meer binnenkrijg, geen medicijnen en geen vaccinaties, ik rook sowieso niet en drink ook niet.
Maar ik was altijd zeer moe...dit was dus al veel beter geworden en ik heb al heel lang geen griep/verkoudheid meer.
Ik vind het wel jammer voor mijn vriend, Italiaan, hij kookt geweldig en zet heel veel om wat ik hem zeg. Hij kookt echter graag pasta en dat wel op een heel lekkere manier met veel knoflook. Ik kon daar ook wel van genieten. Nu kan hij zich daar dus niet meer in uitleven. Dat vind ik voor hem wel jammer dat ik daar niet meer mee van kan genieten. Het is toch ook wel een gevoel van samenhorigheid en geluk - lekker samen eten. Ik zal dus vaak anders eten dan hem.
Trouwens het brood dat ik at, was zuurdesembrood.
Maar ik denk dat ik dus die koolhydraten niet zo kan verdragen.
Ja, dan houdt het op en is de keuze eenvoudig..

Dorothé

Onderschat nooit de helende kracht van bouillon! Zo goed voor je slijmvliezen.
Zou ook kunnen dat je gluten slecht verdraagt en daar kom je nu achter. Fijn dat het je zo goed doet.
Je vriend kan toch andere dingen koken?
Courgettespagetti alio olio is ook heel lekker. En er zijn zoveel andere lekkere Italiaanse gerechten zonder pasta. Blijven genieten samen is natuurlijk wel ook heel belangrijk.

Ja, hij kookt ook heel vaak andere dingen. Maar wij hebben echt een eet-relatie (?!?). Daarom ben ik ook zoveel bijgekomen de laatste jaren. Dit moeten wij echt gaan doorbreken. Zo kan dat niet meer.

We zullen er wel uitkomen. In ieder geval ga ik nu mijn poot strak houden en niet voor de lieve vrede of het gezelligheidsgevoel maar toegeven.
Ik kan heel goed anders, heb een ongelooflijke sterke wil en doorzet. Daar mankeert het niet aan.

Dorothé

Het hoeft toch werkelijk niet op wilskracht? Dit eten is zo lekker en voedend dat je alleen andere keuzes hoeft te maken. Mijn leven draait ook zo'n beetje om eten, ik word er niet dik van. Ik geniet nu meer dan ooit van eten, veel meer dan van de pasta's.

Begrijp ik. Ik wil alleen maar zeggen, dat als ik iets voor heb, heb ik het niet achter. Ik heb met een andere manier van eten helemaal geen problemen. Ook lekker.

Nee, ik heb tot nu toe de WAPF niet geheel omgezet vanwege redenen hierboven, en niet omdat ik het zelf niet wilde. Dit is wat ik duidelijk wil maken. Ik kan zelfs mijn geliefde chocolade laten, dat is ook geen probleem.
Alleen sporten lukt me niet en gelukkig hoeft dat ook niet. Hopelijk komt snel eens wat kouder weer dan ga ik lekkere wandelingen maken. Kan ook nu, maar dan is het helemaal een feest.

Dorothé

Even een vraagje.
Ik ben nog steeds bezig met de detox en ik geloof dat ik toch iets ben afgevallen. Het zal niet veel zijn. Ik heb me bewust niet gewogen, maar de kleding zit losser en mijn gezicht is iets smaller geworden. Nou, mooi meegenomen.

Mijn vraag is nu, als ik doorga met WAP-voeding en geen koolhydraten meer neem in de vorm van pasta, rijst, zuurdesembrood, aardappelen, suiker (sowieso niet meer), dan ga ik waarschijnlijk van een suikerverbranding naar een vetverbranding. Ik hoop dat althans. Hoe lang kan zoiets duren?

Dorothé

Zo, de detox eindigt vandaag. Ik heb het goed doorstaan en ben daadwerkelijk afgevallen en voel me top.

Nu heb ik even een vraagje betreffende wilde vis.
Er wordt aangeraden wilde rode zalm te nemen. Ik heb niet altijd de mogelijkheid om naar de vismarkt te gaan, maar weet trouwens niet eens of ze wilde zalm hebben. Ik geloof niet eens.

Bij de Jumbo hebben ze wilde Hout gerookte sockeye zalm.
Ingrediënten: Vis, zout, suiker rook en vangebied FAQ 67.

Dat is toch niet goed geloof ik (fukushima?)? Klopt dit?

Dorothé

Volgens mij is wilde rode zalm alleen te verkrijgen uit de vriezer. De rest is kweekzalm.
Echter is het vervelende dat diepvriesvis bewerkt is, al weet ik echter niet waarmee en hoe dat precies zit. Als je gevoelig bent voor salicytaten wordt diepvriesvis afgeraden.

Hoi Heksje,
bedankt.
Nee, het is echt gerookte zalm.
Bij de Jumbo hebben ze wilde Hout gerookte Sockeye zalm.
Ingrediënten: Vis, zout, suiker rook en vangebied FAQ 67.
Nu vind ik dat heel lekker, maar durf het nooit te nemen i.v.m. het vanggebied.

Wie weet het antwoord?

Dorothé

Ik eet geen zalm. Volgens mij is er geen gezonder zalm meer te koop. Ik zou niet weten welke...?

Kennissen van mij hebben in Noorwegen gewoond en nadat ik van hun hoorde hoe ze daar omgegaan met met de kweek EN wilde zalm.... nee ik hoef niet meer.

Mijn vraag is nu, als ik doorga met WAP-voeding en geen koolhydraten meer neem in de vorm van pasta, rijst, zuurdesembrood, aardappelen, suiker (sowieso niet meer), dan ga ik waarschijnlijk van een suikerverbranding naar een vetverbranding. Ik hoop dat althans. Hoe lang kan zoiets duren?

Je hebt de afgelopen weken toch al zeer weinig koolhydraten gegeten?
Misschien zit je al in de vetverbranding, gezien het feit dat je ook al gewicht hebt verloren.

Volgens mij kan je lijf vrij moeiteloos schakelen tussen beide soorten verbranding.
Tenminste zo ervaar ik het. Waarbij ik ervaar dat als je wilt afvallen de vetverbranding het meest efficiënt is.
Ook heb ik dan geen tussendoortjes nodig en ook geen hongergevoel of andere ongezonde trek.

Ik ben 15 kilo afgevallen door beperkt koolhydraten te eten en ook heb ik daardoor diabetes type 2 overwonnen.

Goh Femke,

Geweldig. Dat je diabetes type 2 overwonnen hebt is fantastisch.
Dat zou mooi zijn voor mijn vader, maar hij heeft ook chronische pancreatitis en mag dus eigenlijk geen vet.
Een heel moeilijke zaak.

Dorothé

Jouw vader zou gericht geholpen moeten worden d.m.v. enzymen en natriumbicarbonaat. Staat hij hier voor open?

Mike

Nee, daar heb ik mijn ouders nog niet aan gekregen. Mijn vader heeft wel al veel biologische producten aan zijn (en dus ook voor mijn moeder) voeding toegevoegd, maar voor de rest zijn de dokter en de diëtiste zijn god. Ik heb als brugman gesproken, maar kan daar niets meer aan veranderen. Mijn ouders hebben Becel op de tafel, dan weet je het wel.
De schijf van vijf en dat wat het voorlichtingsbureau van de voeding verkondigt is volgens hen waar.

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan