Voedingsadviezen uit de geschiedenis

Oh, sorry Mike, jouw mening kwam ertussen. Dat heb ik nog niet gevraagd. Hij is nu 72 en heeft het al 20 jaar in zeer zware mate. Zijn pancreas is al verkalkt. Ik ben blij dat hij nog leeft, maar echt levenskwaliteit heeft hij natuurlijk niet zo.
Hij kan wel nog gewoon autorijden, dus heeft nog armen, benen, voeten en handen compleet. Dit, zo zegt hij, dankt hij aan de dokters. En dan ben ik uitgesproken.
Dorothé

Trouwens Mike, wat denk jij van de bovengenoemde zalm?
Bij de Jumbo hebben ze wilde Hout gerookte Sockeye zalm.
Ingrediënten: Vis, zout, suiker rook en vangebied FAQ 67.
Nu vind ik dat heel lekker, maar durf het nooit te nemen i.v.m. het vanggebied.

Dorothé

Mijn vriendin en ik wisselen de volgende dierlijke eiwit- en vetbronnen voortdurend af: vlees, vis, eieren en zuivel. Wij kopen ook ingevroren MSC-gecertificeerde zalm en tonijn.

Mike

Hoi naief,

Dank je. Ja die lijst heb ik. Het probleem is alleen dat de wilde zalm meestal van die vangebieden komen die niet goed zijn.

Dorothé

Hoi naief,
Ja, dat klopt. Alleen ik lees dus ook bij de WAPF dat wilde zalm zeer goed is. Dan denk ik, als het steeds van deze vanggebieden komt, misschien is bij de wilde zalm de radioactieve werking dan niet gevaarlijk. Ik weet anders niet welke wilde zalm er dan bedoeld wordt.

Dorothé

Er is volgens mij ook wilde zalm in blik te koop. Nadeel daarvan is de coating in het blik en wellicht ook het vangstgebied.

Is het niet zo dat elke wilde zalm uit het verkeerde gebied komt? Ergens anders leeft de zalm immers niet. Dat is dus de voor- en nadelen afwegen.

Er is echter zat vis die wel geschikt is voor consumptie zonder de risico's die er aan wilde zalm kleven.

Ja altijd uit de pacifische oceaan, dus Fukushima invloed:

http://eten-en-drinken.infonu.nl/producten/80895-wilde-zalm-wat-is-wilde-zalm-en-waar-komt-deze-zalm-vandaan.html

Ik lees dat gewone zalm wel vetter is, en het vet is wel gezond. Jammer dat gewone zalm meestal aquacultuur is en ze antibiotica krijgen.

Dorothé

Dorothé

Astaxanthine komt ook voor in garnalen, welke gewoon in de Noordzee gevist worden.
Verder ook in krab en kreeft.

FAO 67 staat hier beschreven:

http://www.fao.org/fishery/area/Area67/en

Ik heb geen berichten gehoord over tumoren in vissen in de Beringzee. De wateren daar zijn ook erg koud en dat levert veel gezondere vis op. De preoblemen zien we in de warme wateren aan de kust van Californie. Gewoon eten dus.

Mike

Fijn.
Dan ga ik me daar volgende week aan te goed doe. Hard gekookte eitjes, majo en wilde gerookte zalm. MMMmmmmmmmm, lekker.

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan