Voorstellen Brian

Quote:
Zoals ik al schreef wil ik in ketose zitten en niet alleen maar vetverbranding.Dit is de hoof rede waarom ik laag in de kh. blijf.Je kunt inderdaad in de vetverbranding zitten met een kh.inname van rondom de 100 gr. maar je kunt dan adieu zeggen tegen de aanmaak van voldoende aanmaak van ketonen zodat je hersenen meer afhankelijk zijn van de kh.

Kun je hier iets meer over zeggen, ad? Wat is volgens jou het cruciale verschil tussen vetverbranding en ketose?

Mike

Voor mij is het verschil dat je in ketose bijna niet afhankelijk bent van glucose om je hersenen van energie te voorzien.wanneer je in de optimale ketose zit zal de kleine hoeveelheid glucose makkelijk geproduceerd worden door gebruik te maken van glycerol en waarschijnlijk een beetje proteine.De glucose spiegel zal altijd op een lager niveau constant gehouden worden en dus een klein beetje insuline triggeren.Dit is de rede waarom een niet diabeet nooit in ketoacidose kan komen.

Bij een kh.inname van meer ongeveer 50-60 gr. zal het lichaam onvoldoende ketonen produceren en je hersenen dus op korte termijn een tekort aan energie krijgen(zeker wanneer je ook nog eens gaat sporten of anders behoorlijk aktief bent).Gluconeogenese vangt dit welliswaar gedeeltelijk op ,maar dit betekent uiteindelijk verlies van eiwitten of je moet meer kh.eten.

Ketonen zijn efficienter in energie levering maar het proces van ketonen maken in de lever kost veel energie .Vandaar vaak een hogere cal.verbruik zonder meer aktief te zijn.

ad

@ Brian,

Misschien heb je iets gehad aan mijn antwoord aan Mike,zoniet stel dan gerust een vraag.Ik probeer altijd te antwoorden maar mis wel eens iets doordar ik niet continu alles volg.

Je moet in iedergeval ervoor zorgen dat je voldoende zout inname hebt(sole bv) omdat een lage kh. ervoor zal zorgen dat je nieren meer natrium zullen verwijderen.

ad

Hoi Brian, beetje laat, maar welkom hier! Ik zag je reactie op mijn post. Inmiddels ben ik al lang gestopt bij dat bedrijf, en heb de mensen lekker laten kletsen, was me de energie niet waard. Hoop voor je dat je veel aan het forum zult hebben.

@Ad Ligtvoet, ik heb voor jou nog een vraag. Kan ik die in deze topic stellen, of is het misschien handig om je te mailen?

Quote:
Ik ben nu serieus op mijn koolhydraten aan het letten en zag dat in een glas rauwe melk van 200 ml 20 gr koolhydraten zit! Moet ik deze ook meerekenen in het totaal als ik niet meer dan 100 gr koolhydraten neem?

Dit klopt niet!!!

En ik zie deze miskleun op meerdere plekken op t forum doordat ergens iemand schreef dat melk 10% lactose bevat en vervolgens de volgende het zo over neemt, melk bevat +- 4% lactose dat scheeld meer dan de helft dus al weer :D

Tevens de vraag van mij: als de lactose in kefir omgezet word in galactose ook een suiker... Wat heeft het voor zin dan behalve dat hele het echt lekker vinden.

Quote:
Dit is wel meer een vraag gericht op het vrouwelijk figuur, weet niet of jij daar specifiek iets mee kunt Janse

Ik ken veel mensen met vrouwelijke figuren dus ik ben eigenlijk ook wel geïnteresseerd in je vraag en vooral in het antwoord :mrgreen:

Quote:
Tevens de vraag van mij: als de lactose in kefir omgezet word in galactose ook een suiker... Wat heeft het voor zin dan behalve dat hele het echt lekker vinden.

Volgens mij wordt door de fermentatie van de melk in kefir het suikergehalte iig iets minder maar het belangrijkste is dat er daardoor veel meer vitaminen (bv K2) en probiotica ontstaan en bepaalde zuren welke enorm goed zijn voor je.

Let wel dat als je streeft naar ketose dat je mineralen huishouding ook in orde moet zijn.

Wat meer sole pakken dus.

En nog iets over kokosolie of Mct olie. Mct olie wordt gewonnen uit kokos- en palm(pit)olie en leidt sneller tot ketose waardoor minder vet gebruikt hoeft te worden.

Ok, dan zal ik mijn vraag aan Ad maar direct in de groep gooien. Hopelijk wil je hem beantwoorden Ad.

Voor mijn zwangerschap was ik behoorlijk afgetraind, met een vetpercentage van 19,5 en een gewicht van 54,5 bij 1.68. Voor mij veel te weinig, hoewel ik het toen prachtig vond. Ik heb smalle heupen en een brede taille: dat is nu eenmaal mijn bouw, prima. Met veel pijn en moeite had ik mijn taille aardig afgetraind, waardoor alles redelijk in verhouding was, voor zover dat kan met mijn bouw. Inmiddels zwanger geweest, flink aangekomen toen (20 kg). Ik weeg nu 57 kg, lijkt niet veel meer qua cijfers, maar heb echt een vetlaag gekregen, alles is massiever. Mijn omgeving vindt mij er ook veel gezonder uitzien terwijl het maar 2 kg scheelt. Lijkt mij voor nu prachtig. Mijn punt: mijn taille is breder gebleven na de zw.schap, heb nu lovehandles. Voel me daar echt niet lekker bij. Ook ben ik behoorlijk slap in de spieren. Door mijn bijnieruitputting wil ik niet fanatiek gaan sporten, maar ik voel me ook niet goed bij niks doen. Tillen gaat me moeilijk af, en mijn broeken zitten me niet lekker in de taille. Inmiddels al een tijdje aan het wandelen, gaat goed, maar die lovehandles blijven, spierkracht gaat ook niet vooruit. Ik moet gewoon wel veel tillen: dochter groeit flink door en loopt nog niet, ik moet de buggy en boodschappentassen de trap opslepen. Bijnieruitputting of niet, dat zijn dingen die ik gewoon moet doen. Heb jij tips om toch wat sterker te worden en dat vet in de taille te verminderen, zonder mezelf echt uit te putten? Ik was voorheen gek op bodypump, maar ja dat zit er natuurlijk niet meer in. Alvast bedankt! (En misschien hebben meer dames wat aan je antwoord :D )

@ pike,

ok dat is erg gunstig ja, maar ik heb gelezen in een reactie van indigo geloof ik in een ander topic dat ze na consumptie van kefir net zo hoge suiker waarde prikte als van rauwe melk ma goed.. Een hoger vit K2 gehalte en meer maakt het zeker waard.

Ik dacht trouwens dat bij kaas vit K2 ook omhoog gaat naar mate het ouder word

En hoe zit het met rauwe melk die zuur word na een week ofzo? Is dat het zelfde proces als met kefir meer vitamines enzo, alleen trager of heel anders.

Ik drink het altijd gewoon op, als het wel anders is als kefir? waar zit het verschil?

@ San,

Het is al laat en ik zal dan ook morgen pas reageren.

Je zult mijn antwoord misschien niet leuk vinden maar daarom heb je er waarschijnlijk wel iets aan.

Hints,

priotiteit

plaatselijke vetverbranding?Of misschien toch en waarom bij jou niet.

Trainen om af te vallen?

Bodypump???

etc.

Tot morgen

Ik vind dan wel dat het antwoord in het topic van Ad (krachttraining) hoort te staan, dan staat het netjes bij elkaar.

Ik ben benieuwd Ad. Het maakt mij niet uit in welk topic het antwoord komt. Laat ik voor de zekerheid nog even aangeven dat ik weet dat plaatselijke vetverbranding niet echt mogelijk is, en dat ik zeker geen bodypump meer wil doen. Ik weet zeker dat bodypump bijgedragen heeft aan mijn burnout, ik was enorm fanatiek. Maar ik voel me nu gewoon erg slap, en moet toch veel tillen, wat me erg zwaar af gaat. Schaam me er soms voor, als ik de flessen melk haal op de boerderij. Ik haal dan 10 liter melk en 2 l. yoghurt, en ik krijg het doosje nooit vanuit de winkel de auto in, of ik moet 2 keer lopen. Op zich niet erg hoor, maar er is zelfs een vrouw van achter in de 50 die me weleens helpt, die tilt die 12 liter met gemak. De andere medewerkers (vrouwen) helpen me ook vaak, en die hebben ook geen moeite met dat doosje. Ik ben benieuwd naar je antwoord, alvast bedankt Ad.

Edit: Ik heb er nog even over nagedacht, en misschien heb ik het stuk over bodypump niet helder genoeg geformuleerd. Ad, ik zou het jammer vinden als je een heel verhaal afstak over waarom BP niet goed is, en waarom ik het niet zou moeten doen. Daar ben ik inmiddels zelf al op een harde manier achtergekomen: ik ben in 2011 gestopt met BP, toen ik een burnout kreeg. Ik heb het in mijn vraag vermeld omdat ik wel eerlijk wil zijn over wat ik in mijn verleden aan sport heb gedaan, ik kan moeilijk zeggen dat ik altijd rustig yoga heb beoefend. Tot vanavond!

Ad, ik wacht nog het resultaat af van deze manier eten en trainen. Vandaag voor het eerst trainen zonder carb refeed, maar heb er wel een goed gevoel bij! Wat zou je aan bevelen qua sets x reps? 3 x 15 of 3 x 6?

Brian

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan