voorstellen en tevens mijn (bekopte, ahum) verhaal.

@moondust,

naar mijn idee heb je goede waarden.Moet ik wel zeggen,ze verschillen neit zoveel van de mijne :P.

Ben wel benieuwd naar welk advies/commentaar dat je hebt gekregen.

heb je ook nog andere waarden zoals hba1c laten meten?

@Maarten,Hba1c ,vit d3,nuchtere glucose bv.

Meer geavanceerde waarden zul je moeilijk krijgen van je arts.dan moet er een aanleiding voor zijn.

ad

 
Hallo Ben, ik kan me voorstellen dat er de laatste paar dagen heel wat over je heen is gekomen kwa info en van het inlezen op deze site en op de site van Poekie.

Neem er lekker de tijd voor, als je dat kunt en ik weet niet waar je woont, maar het is ook meer dan de moeite waard om een keer een lezing van Mike bij te wonen.

 
Ok bedankt ad ligtvoet.

Ook als het uit eigen zak komt niet? O kost dat een hoop.

Calcium is ook iets wat me intereseerde, heb hier al is gelezen dat dat nog wel eens slecht opgenomen werd door onderandere vit d te kort en magnesium geloof ik? met gevolg afzetting en bot ontcalking als ik het me zo herinner.. weet t nie goed meer, zal er wel beetje naast zitten.

 
@ad ligtvoet

Is er een andere naam voor hbac1? Ik zie deze term er in ieder geval niet tussen staan, maar wellicht wordt het onder een andere naam genoemd.

De nuchtere glucose was trouwens 4.0 mmol/l

Tot slot nog even lachen. Ik citeer een stuk uit de conclusies van mijn lichamelijke onderzoek:
Quote:
Het enige dat uit de verschillende onderzoeken duidelijk naar voren komt is uw ongezonde voedingspatroon (naar Westerse maatstaven). Wij spraken hierover tijdens uw bezoek aan onze kliniek. U volgt het principe van Dr. Weston price (1948), die uitgaat van 'oervoeding'. Deze voeding bevat veel verzadigde vetten en eiwitten. Weston Price was tandarts en heeft zijn eigen theorieën ontwikkeld op het gebied van voeding, mondgezondheid en lichamelijke gezondheid. In eerste instantie heeft u voor dit voedingspatroon gekozen omdat u wat in gewicht wilde aankomen en dit is goed gelukt. Daarnaast spreken de theoriëen u erg aan en is het iets waar u wel vertrouwen in heeft. De toekomst zal nog uit moeten wijzen of u zich lichamelijk beter gaat voelen op de lange termijn, aangezien u dit principe nu zo'n drie maanden volgt. Deze principes druisen in tegen de Nederlandse richtlijnen omtrent gezonde voeding, hetgeen uw slechte score op het gebied van voedingsgewoonten verklaart.

Het bloedonderzoek laat hoge waarden zien voor het totaal cholesterolgehalte en het 'slechte' LDL-cholesterol. Er zou mogelijk een verband kunnen bestaan met uw huidige voedingsgewoonten. Uw 'goede' HDL-cholesterol is gelukkig ook hoog, hetgeen elkaar enigszins opheft. Toch willen wij u adviseren om jaarlijks uw cholesterol te laten controleren.


Ik vind het leuk dat de dame in kwestie zich wel enigszins in Weston Price heeft verdiept, want tijdens het gesprek heb ik alleen zijn naam genoemd en aangegeven dat het dieet vetrijk en koolhydraatarm is. En wat ik ook wel kan waarderen is dat ze WAPF niet afkeurt maar zich neutraal opstelt. Elk jaar mijn bloed laten controleren lijkt me sowieso wel een goed idee. Ik moet alleen nog even uitzoeken wat voor test ik dan het meeste aan heb, dus welke test zoveel mogelijk relevante waarden laat zien. Ad, jij noemde een bepaalde test een aantal berichten terug. Wat is je motivatie daarvoor?

 
Quote:
hetgeen uw slechte score op het gebied van voedingsgewoonten verklaart.


Er staat alleen dat je laag scoort op het gebied van voedingsgewoonten - de westerse voedingsgewoonten - dat betekent dat je niet meer goed weet hoe je een boterham moet smeren enzo. Dat zou ik ook niet meer weten. :lol:

Er staat nergens dat je ongezond bent, want dat ben je namelijk niet. De toekomst moet uitwijzen, een mogelijk verband, het heft elkaar op, ongezond naar westerse maatstaven (en dat zijn ongezonde maatstaven, dus je zit goed) Gefeliciteerd, dit zijn de betere rapporten.

 
Dank je thijs, ik ga een feestje geven dit weekend om het te vieren, maar ik nodig niemand uit hoor, anders moet ik mijn bouillon delen. :lol:

 
Quote:
Zijn hdl is hoog? Maar ldl is nog veel hoger, ik weet ondertussen wel dat hoog cholesterol mag zijn (al zegt een erg hoog cholesterol gehalte geloof ik wel dat er iets mis is of niet?) Maar ik dacht dus dat de hoogte in het voordeel van de HDL moest zijn, en niet de LDL zoals bij ad het geval is.


@ Maarten, zoals ad al aangeeft is het ldl berekent en geeft een vertekend beeld omdat de triglyceriden erg laag zijn (wat heel goed is).

Hoe dat precies werkt ben ik even kwijt maar ga ik opzoeken. Maar het is sowieso niet erg als het ldl hoger is dan het hdl. (nog even buiten het feit dat deze ldl berekent is en niet gemeten)

Het gaat om een bepaalde ratio.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan