voorstellen en tevens mijn (bekopte, ahum) verhaal.

Voor mij is er geen alternatief voor brood/granen omdat brood etc. dan iets goeds zou leveren.Voor mij bestaat het gewoon niet,is geen voeding.misschien lijkt het dan dat er weinig andere producten over blijven ,maar dan zeg ik hoeveel heb je er nodig?

Ik eet 3-5 hele eieren per dag,iedere dag een beetje lever/hart,volvette kaas,kokosnoot ,enkele eetlepels roomboter,vis,vlees.Hierin kun je al veel varieren.Oh vergeten,iedere dag een kop eigen getrokken bouillion.

ad

 
Het alleen lezen forum lezen, de site van Poekie eens grondig doorspitten ( www.voedingisgezondheid.nl ) en daarna met je vragen komen. Ik denk dat dat het meeste rust geeft. In je eigen tempo.

Ik ben het met Ad eens. Je hoeft brood niet te vervangen. Je eet voeding en daarmee klaar.

 
ad ligtvoet zegt;

Ik eet 3-5 hele eieren per dag,iedere dag een beetje lever/hart,volvette kaas,kokosnoot ,enkele eetlepels roomboter,vis,vlees.

ik ben toch heel nieuwsgierig naar jouw cholesterol ? blijft die goed ?

btw, eet je geen groente, groente mag toch ?


 
Ik mag toch hopen dat mijn cholesterol hoog genoeg is :D

Ik zal morgen mijn waarden van vorig jaar plaatsen.Voor mij was hewt belangrijker om de triglyceride en hb waarde goed te hebben ern dat was ook zo.Daarnaast wilde mijn huisarts de bloeddruk meten,bleek 80/120 te zijn .Gezien mijn verdere leefstijl mmakte hij zich niet zo druk om mijn chol.waarde.Ik kreeg hem wel zo ver om een apo b meteing te laten doen.Zal ik morgen ook vermelden samen met m'n D3 waarde.

Zoals ik vaker aangaf,ik experimenteer graag wanneer ik iets denk te begrijpen.En ben niet bang om te doen.

ad

 
:lol:

Cholesterol van eieren :lol: klassieker :lol:

Ga toch 'alleen-lezen' :lol:

 
Zuur-base theorie, bloedgroependieet, angst voor vet, cholesteroltheorie.....allemaal voorbeelden van 'wetenschappers' met een beperkte visie die denken dat ze het beter weten dan miljoenen jaren evolutie. We hebben er hier helemaal niets mee, omdat de mechanismen niet begrepen worden. Kortom, geloof niets, onderzoek alles. Nogmaals, niets is wat het lijkt. Het mooiste bewijs is dat je zelf ervaart waar je beter van wordt.

En groente is ok, maar vooral groen en niet te veel. Groente is namelijk een bijzaak. Hoofdzaak is vlees en vet....veel vet.

 
Als ik jouw klachten lees, krijg ik het idee dat jij een giga candida-infectie hebt, met een lekke darm.

Bij onderstaande link kun je hier veel informatie over vinden.

Ik ben het niet met alles eens wat hij zegt, maar in grote lijnen klopt het wel.

Hoop dat je iets aan die informatie hebt.

null

 
Als aanvulling op de reactie van Bambi nogmaals : glutenintolerantie. Stop met graan!

 
Beste Ben,

Ik heb deze draad vanaf je aanmelding gevolgd. Erg goed dat je hier terecht bent gekomen. Wat goed is te merken dat je door de bomen het bos volledig niet meer lijkt te zien. Heel begrijpelijk.

Om niet in eindeloze herhalende discussies te komen is het volgende hopelijk een tip voor je:

Maak een duidelijk plan voor jezelf. Wat ga ik als ontbijt nemen, welke lunches en warme maaltijden ga ik eten. Hoe maak ik sole, ga ik H2O2 gebruiken, vitamine C enz. enz.

Besteedt heel veel tijd aan het doorlezen van de alleen lezen artikelen en de site van Poekie. Koop de meest interessante boeken (eet vet wordt slank van Barry Groves is een goede start, ook als je niet dik bent). Schrijf alle produkten die je van plan bent te gaan gebruiken op een lijst en ga met die lijst op zoek naar de eetbaatheid. Wel doen niet doen en in welke vorm. Ik heb zelf hiervoor alles overzichtelijk in aparte mapjes op de PC gezet en bijvoorbeeld alle adressen en internet sites in een excel file. Wat ga ik wel/niet eten, waar komt het vandaan, waar kan ik het bestellen.....). Neem nou het voorbeeld van het vlees. Je denkt "het is biologisch dus is het goed" Hier ga je leren dat de samenstelling van het vlees uitermate belangrijk is. Net als bij ons is de gezondheid van het beest gerelateerd aan de leefstijl en voeding. Als het beest veel vers en jong gras heeft gegeten zit er waarschijnlijk veel omega 3 in dat vlees. Dan kom je al snel uit op bijvoorbeeld de Schotse Hooglanders die meestal zo'n beetje het hele jaar buiten lopen te grazen. Zo ga je stap voor stap door alle producten heen.

Resten er daarna nog vragen (altijd!) wordt je hier wel van je laatste onzekerheden afgeholpen.

 
Bambi zegt;

Als ik jouw klachten lees, krijg ik het idee dat jij een giga candida-infectie hebt, met een lekke darm.

hallo bambi,

ik vind dit wel interessant om te proberen, maar om zeker te zijn dat ik het niet voor niets doe, is er een betrouwbare candida bloed/ontlasting onderzoek ?

o ja, vraagje, ik slik al jaren dagelijks probiotica, zou dat candida niet moeten tegen gaan ?


groet ben.

 
Probiotica gaat alleen de candida tegen in de darmen. Maar dan moet je er meer dan 1 per dag nemen. Maar gezien je klachten, zit het volgens mij bij jou ook al behoorlijk in je bloed. Dan red je het niet met probiotica alleen.

Dan moet je ook candida dodende preparaten en kruiden nemen en alle voedigstoffen mijden die de candida voeden.

Je kan een levende bloedanalyse laten uitvoeren, maar dan moet je geen produkten meer eten waar bakkersgist in zit. Omdat bij zo'n bloedanalyse het verschil tussen bakkersgist en candida niet te zien is.

www.doktercandida.nl/candida-de-diagnose/

 
@Benbijnier,

Je maakte je zorgen om mijn cholesterol waarden door oa mijn eieren consumptie.Vandaar dat ik de waarden van de afgelopen jaren plaats.

24-03-2010

totaal cholesterol 6.6 mmol/l

hdl 1.58

ldl 4.7

triglyceriden 0.79

hba1c 5.3

25-oh vitamine d3 70 nmol/l

11-10-2010

totaal cholesterol 5.9 mmol/l

hdl 1.77

ldl 3.7

triglyceriden 1.01

hba1c 5.3

25-oh vitamine d3 geen meting

05-10-2012

totaal cholesterol 6.43 mmol/l

hdl 1.70

ldl 4.34

triglyceriden 0.85

hba1c 5.4

25-oh vitamine d3 322 nmol/l

calcium 2.32 nmol/l

12-10-2012

Apo B100 1.2 g/l

Zoals je ziet zijn de waarden vrij stabiel(fluctuaties zijn normaal).Misschien schrik je van de tot.chol.waarde ,maar deze valt nog steeds binnen de referentie waarde(als dat al iets betekend)en het ldl valt er net buiten. Maar kijk dan eens naar de triglyceride en hdl waarden ,deze zijn zeer goed.Mijn bloedsuiker op lange termijn gemeten is constant.

De apo b waarde geeft aan hoeveel ldl deeltjes er zijn en dus waarover het 'ldl cholesterol'verdeeld is.Valt ook netjes binnen de referentie.

Je ziet ook dat mijn vitamine d3 enorm was gestegen.Ben ik blij om omdat ik dan zeker weet dat de d3 gelcaps werken.In nam 10.000ui per dag.Nu nog maar 2x per week en ik ben zoveel mogelijk in de zon,zonder zonnebril overigens.

Deze testen heb ik laten doen om de uitwerking van mijn eetwijze op de bloedvetten te beoordelen .Eigenlijk wou ik in getalletjes zien wat ik al wist.

Grappig vond ik dat ik vorig jaar ook een verzoek kreeg voor het maken van een hartfilmpje ,puur op basis van de laatste waarden.Echter wat ik dan weer vreemd vond was dat er geen enkele reactie was op mijn vitamine d3 niveau,omdat deze tegen de toxische grens aan lag(zoals deze vastgesteld is,in werkelijkheid ligt de toxische waarde veel hoger).

Bedenk verder ook dat je niet bang hoeft te zijn voor de hoeveelheid cholesterol in je voeding.Je lichaam neemt hiervan max.500mg op de rest maakt het lichaam zelf.Ik help mijn lichaam graag om de maximale hoeveelheid op te kunnen nemen zodat het zelf iets minder hoeft te maken. :lol:

ad

 
hallo ad,

dat zijn mooie cijfers :-)

vooral die vit-d is lekker omhoog,

bij mij was vit-d ook erg laag (30 nmol/l) en heb een stootkuur gehad van 2 x 50.000 ie in twee weken (1 per week).

dat spul viel bij mij heel niet goed maar praat over 9 maanden geleden, ik was er toen tig keer slechter aan toe als nu.

nu zal ik het miss iets beter verdragen.

 
@bambi,

hmmm, dus als ik het getest wil hebben dan zal ik toch gewoon aan een candida-dieet moeten geloven.

ik lees op voedingisgezondheid.nl dat je wel zuurdesumbrood mag maar hier op deze site zijn de meningen daar over verdeeld begrijp ik, wat is wijsheid ?

 
Ben, omdat je bijna zeker ook een lekke darm hebt is wijsheid het volgende;

Alle granen, peulvruchten, brood , vezels, fruit de dur uit.

Elke dag botten bouillon s, l glutamine

Verder eieren, vis , vlees en low carb groente.

Rauwe kaas melk en of kefir voor o.a de gluthation. Kefir ook voor pro biotica

Veel boter, runderniervet en runderlever.

 
En het mooie is dat melkkefir candida "eet". Rauwe melk kan ik zelf niet verdragen ( idd mega verkouden door en opgezette buik ), maar kefir van rauwe melk gaat wel, dan heb ik geen klachten.

Vit D kan je omhoog krijgen door de cod liver oil of skate liver oil ( met butter oil voor vit K ) te gaan innemen

angst voor te hoog cholesterol hoef je ook niet echt te hebben ( of de waardes moeten echt heel hoog worden ) zie oa het boek over de cholesterol leugen.

 
@pike,

dus zuurdesum spelt brood mag dan ook niet meer?

@zonne,

mijn (slechte) cholesterol is altijd redelijk te hoog en heel lang geleden heb ik aan de pillen gezeten daar voor maar dat was gauw afgelopen, tjonge, wat kreeg ik daar verschrikkelijke bijwerkingen van (heb ik zowiezo van alle medicijnen in het algemeen), heb 4 verschillende merken geprobeerd en ben toen gestopt want was niet te doen.

ik geloof zowiezo niet in die chemische zooi, cholesterol heeft een mens nodig.

@iedereen,

ik lees hier vaak over slagroom, hoe gebruiken jullie die, klop je hem op of ongeklopt drinken ?

had net een paar uur geleden voor het eerst 250 ml in 1 keer opgedronken, mag dat of is dat teveel van het goede ? (ik heb er (nog) geen last van).

heb keltisch zout gekocht en zaterdag komt de cod liver oil, hoe kan ik het beste die zout gebruiken ?

 
keltisch zout kan je sole van maken en dat iedere morgen ( of vaker ) in een glas water oplossen en je kan het kzz ook gewoon in het eten gebruiken.

Hier op het forum ( en natuurlijk nog meer mensen ) geloven niet in slecht cholesterol.

 
Als je lichaam zo verzuurd is,is het logisch dat je vlees slecht verdraagt.

Vlees verzuurt. Dus wordt de verzuring in je lichaam hoger.

Vlees met de hoogste verzuringsgraad is varkensvlees. Dat kun je dan, naar mijn mening, beter niet nemen. Welk vlees een lage verzuringsgraad heeft, weet ik niet. Er is vast wel iemand op het forum die het wel weet!

Je vraag of je wel zuurdesembrood mag eten, dat is jouw beslissing. Maar als je zoveel klachten hebt van allergiën, dan is de kans dat je ook een glutenallergie hebt erg groot.

Je kunt dit trouwens via de huisarts laten testen.

Als de candida in je bloed zit, is de kans groot dat je een lekke darm hebt.

En als je dan ook nog een glutenallergie hebt en je eet gluten, dan gaat je darm door de gluten nog verder kapot!

Ikzelf heb door een grote hoeveelheid stress in mijn verleden, ook veel last van candida gehad.

(Het voordeel van vrouwzijn is, dat wij dat aan de onderkant merken, door kwarkachtige afscheiding.)

Ik heb toen ook last gehad van verzuring en een vergiftigingsgevoel. Ik zei dan altijd: "Het lijkt wel of er zoutzuur door mijn aderen stroomt"

Vlees kon ik ook niet goed verteren.

Ook had ik dan koude rillingen en het gevoel of er een griep aan het sluimeren was.

Een branderig gevoel in mijn enkels op de plaats waar het randje van mijn sokken zit.

De laatste keer dat ik dat had, had ik ook zo'n branderige pijn in mijn scheenbeen, alsof het van binnen kapot was. Slapen ging toen ook niet meer goed. Ik sliep niet diep meer en had het gevoel dat ik niet meer herstelde tijdens de slaap.

Kon me niet concentreren en leefde heel erg in mijn hoofd.

En was doodmoe.

Ik was ook heel erg opgejaagd in die periode.

Ik was in die periode ook op de vlucht voor mijn verdriet, vandaar dat opgejaagde gevoel.

Ook was ik depressief en negatief.

Dit was een wisselwerking. Doordat ik op de vlucht was voor mijn gevoel, kreeg ik candida en door de candida, kreeg ik die andere klachten. Doordat ik op de vlucht was voor mijn verdriet, gaf ik ook geen positieve gevoelens de ruimte en werd ik depressief.

Door homeopathie raakte ik dat opgejaagde gevoel kwijt, kwam ik bij mijn verdriet en ging ik aan de diarree.

Ik heb toen 2,5 week diarree gehad en daardoor ook mijn slijmvlies uitgepoept.

Dat rook hetzelfde als tijdens een antibioticakuur. Ik heb toen mijn candida dus uitgepoept! Goedkopere darmspoeling bestaat niet.

Doordat ik de hele dag alleen maar met mijn buik bezig was, kreeg ik weer kontakt met mijn lichaam en kon mijn hoofd makkelijker loslaten. Dat is gebleven.

Glutenallergie heb ik niet, dat heb ik laten testen.

Ik slik sinds die tijd 2 × per dag caprylzuur, 2 × per dag pau d'arco, 2 probiotica en molkosan. Ook gebruik ik Schüsslerzouten o.a. tegen verzuring.

En eet veel yochurt.

Mijn klachten zijn niet meer teruggekomen. Ik zit er nu ook als een pitbull bovenop.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.146
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan