Als je lichaam zo verzuurd is,is het logisch dat je vlees slecht verdraagt.
Vlees verzuurt. Dus wordt de verzuring in je lichaam hoger.
Vlees met de hoogste verzuringsgraad is varkensvlees. Dat kun je dan, naar mijn mening, beter niet nemen. Welk vlees een lage verzuringsgraad heeft, weet ik niet. Er is vast wel iemand op het forum die het wel weet!
Je vraag of je wel zuurdesembrood mag eten, dat is jouw beslissing. Maar als je zoveel klachten hebt van allergiën, dan is de kans dat je ook een glutenallergie hebt erg groot.
Je kunt dit trouwens via de huisarts laten testen.
Als de candida in je bloed zit, is de kans groot dat je een lekke darm hebt.
En als je dan ook nog een glutenallergie hebt en je eet gluten, dan gaat je darm door de gluten nog verder kapot!
Ikzelf heb door een grote hoeveelheid stress in mijn verleden, ook veel last van candida gehad.
(Het voordeel van vrouwzijn is, dat wij dat aan de onderkant merken, door kwarkachtige afscheiding.)
Ik heb toen ook last gehad van verzuring en een vergiftigingsgevoel. Ik zei dan altijd: "Het lijkt wel of er zoutzuur door mijn aderen stroomt"
Vlees kon ik ook niet goed verteren.
Ook had ik dan koude rillingen en het gevoel of er een griep aan het sluimeren was.
Een branderig gevoel in mijn enkels op de plaats waar het randje van mijn sokken zit.
De laatste keer dat ik dat had, had ik ook zo'n branderige pijn in mijn scheenbeen, alsof het van binnen kapot was. Slapen ging toen ook niet meer goed. Ik sliep niet diep meer en had het gevoel dat ik niet meer herstelde tijdens de slaap.
Kon me niet concentreren en leefde heel erg in mijn hoofd.
En was doodmoe.
Ik was ook heel erg opgejaagd in die periode.
Ik was in die periode ook op de vlucht voor mijn verdriet, vandaar dat opgejaagde gevoel.
Ook was ik depressief en negatief.
Dit was een wisselwerking. Doordat ik op de vlucht was voor mijn gevoel, kreeg ik candida en door de candida, kreeg ik die andere klachten. Doordat ik op de vlucht was voor mijn verdriet, gaf ik ook geen positieve gevoelens de ruimte en werd ik depressief.
Door homeopathie raakte ik dat opgejaagde gevoel kwijt, kwam ik bij mijn verdriet en ging ik aan de diarree.
Ik heb toen 2,5 week diarree gehad en daardoor ook mijn slijmvlies uitgepoept.
Dat rook hetzelfde als tijdens een antibioticakuur. Ik heb toen mijn candida dus uitgepoept! Goedkopere darmspoeling bestaat niet.
Doordat ik de hele dag alleen maar met mijn buik bezig was, kreeg ik weer kontakt met mijn lichaam en kon mijn hoofd makkelijker loslaten. Dat is gebleven.
Glutenallergie heb ik niet, dat heb ik laten testen.
Ik slik sinds die tijd 2 × per dag caprylzuur, 2 × per dag pau d'arco, 2 probiotica en molkosan. Ook gebruik ik Schüsslerzouten o.a. tegen verzuring.
En eet veel yochurt.
Mijn klachten zijn niet meer teruggekomen. Ik zit er nu ook als een pitbull bovenop.