@Ollie:
Ja, ik heb ook verschillende hormoonzalven gehad. Dat is echt rommel. Nu gebruik ik, net als jij, ook kokosolie. Mijn eczeem wordt daar wat rustiger van, en mijn huid minder droog
.
En inderdaad, je bent nooit te oud/te jong om te leren!
@Dennis:
Ghee verdraag ik wel goed, inderdaad. Dat maakte ik eerst wel eens, maar nu is het weer een tijdje geleden. Nou ja, ik ben nu zo goed als vrij van school, dus ik heb zat tijd. Ja, ik verdraag andere zuivel wel redelijk, denk ik, maar ik weet het niet zeker. Om daar achter te komen, zou ik een tijdje met zuivel moeten stoppen. Maar dat kan ik op dit moment niet doen, want dan blijft er bijna niks over voor mij wat ik nog kan eten ;D. Ik ben er in elk geval achter dat gluten de grootste veroorzaker van mijn eczeem waren. Daarom eet ik die zelden nog.
@Poekie:
Ik heb het doorgelezen. Mooie site trouwens, knap werk! Ik ga al die andere pagina's ook maar eens goed lezen en bekijken.
Die tips voor eczeem zijn erg handig. Waar ik heel graag mee wil beginnen, is levertraan en H2O2. Vooral die levertraan. Maar daarvoor moet ik eerst mijn ouders overtuigen, want erg goedkoop is het niet.