Als je kijkt op de site van menno: www.broodvanmenno.nl dan staat daar een geweldig recept voor een brood met 3 korreltjes gist, dus vrijwel niets. Dit deeg hoef je niet te kneden maar stort je in een ( gietijzeren) pan, en dan afbakken in de oven.
Ik ga zo'n pan nog bestellen, kijk bij handige adressen ( geloof ik )
Lijkt mij erg leuk broodje om te bakken.
Ik heb al een klein gietijzeren pannetje van dezelfde firma, dit gaat geweldig. Kan niet in afwasmachine of met afwasmiddel. Alleen maar met heet water, dus zelfs in de pan geen chemische middelen nodig.
En het bakken hierin gaat erg goed, pannekoeken/vlees/groente, alles kun je erin bakken.
Ik wil er ook nog een voor mijn oudste zoon, die houdt ervan buiten te koken, gewoon vuurtje stoken, de gietijzeren pan kun je dan gewoon tussen het hout zetten.
Ik ga zo'n pan nog bestellen, kijk bij handige adressen ( geloof ik )
Lijkt mij erg leuk broodje om te bakken.
Ik heb al een klein gietijzeren pannetje van dezelfde firma, dit gaat geweldig. Kan niet in afwasmachine of met afwasmiddel. Alleen maar met heet water, dus zelfs in de pan geen chemische middelen nodig.
En het bakken hierin gaat erg goed, pannekoeken/vlees/groente, alles kun je erin bakken.
Ik wil er ook nog een voor mijn oudste zoon, die houdt ervan buiten te koken, gewoon vuurtje stoken, de gietijzeren pan kun je dan gewoon tussen het hout zetten.