Voortgang herstel bijnieruitputting (en zware metalen vergiftiging)

@Janse heeft de ontgifting van kwik geholpen?

Geen idee, de bioresonantie is al een jaar of 5-6 geleden en Fred Neelissen was vorig jaar. Voel me er niet beter of slechter door ofzo. Maar elk beetje gif uit je lichaam is natuurlijk mooi meegenomen.

Ik had eigenlijk gezegd om het Cutler protocol te gaan behandelen, maar het verhaal liep even anders. Volgende keer Cutler!

Ben eigenlijk wel benieuwd. Zou best wel eens een zware metalen detox willen doen. Geen idee of ik nog steeds met die kwikvergiftiging zit, maar een detox kuurtje op z'n tijd kan natuurlijk nooit kwaad.

beste chelator van allemaal Alfalinoleenzuur (ja gewoon een aminozuur).

Alfa linoleenzuur is geen aminozuur, maar een VETzuur.

ga ik iedere avond rond 10:00 uur naar bed, en probeer ik 30 minuten per dag te trainen op de crosstrainer.

Dat ga je nooit lang volhouden elke dag, dit soort "cardio" is gewoon te saai en geestdodend :lol: Maarja, misschien vind jij het wel leuk.

Ik probeer 30 minuten per dag te wandelen, want ik wil wel blijven bewegen

Dit is dan weer de andere kant. Ongeloofelijk. Je PROBEERT 30 minuten per dag te wandelen? 8O

 
Dit is dan weer de andere kant. Ongeloofelijk. Je PROBEERT 30 minuten per dag te wandelen?

Misschien heb ik wat te snel gereageerd. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, of je klachten hebt etc. Misschien is het voor jou wel een hele opgave om 30 min per dag te wandelen.

Maar mocht dit niet het geval zijn, dan ben je gewoon een mega luie donder :P :wink:

 
Haha, niet zo letterlijk nemen joh!
Ik bedoelde dat ik geen zin heb om een half uur te gaan wandelen als het noodweer is bijvoorbeeld of pas laat thuis ben.

Snappie?
:wink:

 
Even snel een paar opmerkingen tussendoor:

Alfa linoleenzuur moet zijn: alfa liponzuur (aminozuur) :) Ik wordt gek van mezelf van dit soort fouten. ik erger me al 20 jaar aan mezelf, klinkt triest maar het blijft de waarheid. Helemaal nu met het detoxen van de metalen, is mijn IQ record low!!. Maar tegenwoordig (sinds 3 weken) doe ik aan acceptatie. Voor mij een geheel nieuw concept :D Werkt trouwens zeer goed! Stukken minder last van emotionele stress (meest slechte vorm van stress voor de bijnieren).

@finally-true-answers: Sporten en sporten zit dag en nacht verschil in. Ik crosstrain lekker rustig en ontspannen. Zodat ik mijn beweging krijg en ik mijn afvalstoffen afvoer. Daarnaast trek ik ook alle kwik dat niet meer helemaal vast zit van de detox, los en komt het in de bloedbaan en voer ik dit af met Zeolite. Oh ja en "dit soort "cardio" is gewoon te saai en geestdodend", heb daar niet zo last van. Heb in de 20 jaar dat ik nu de klachten heb wel zo'n ijzeren wil opgebouwd, dan ik helemaal niet meer nadenk of ik iets wel of niet leuk vindt. Zou ik dit wel doen, dan had ik deze jaren simpelweg niet overleefd en zou ik mijn regime :D niet volhouden. Heb ook al een keer 6 maanden lang alleen salade en wat vlees gegeten, puur voor mijn bijnieren.

Excuses, was vergeten dat ik ook nog vlees etc eet. Ik heb een tijdje kefir gebruikt, dit is aan te raden voor iedereen die last heeft van de darmen / mensen die last hebben van candida. Ik heb het een tijd gebruikt en het beviel perfect. Op het moment ligt de kefir als ijsklomp in de vriezer, dacht er laatst nog aan, misschien binnenkort weer. Kefir is echt superieur aan welke probiotic dan ook! Mocht iemand interesse hebben, koop dan niet de poeder variant maar een levende cultuur. Daarnaast doe ik vaak 2 gekookte eieren op mijn salade en eet ik af en toe kip. Wat ik wel veel eet zijn amandelen. Beste is 30 minuten voordat je gaat slapen. Is zowel goed voor de bijnieren, als de slaap alswel voor mijn metalen detox.

@watisgezond: Detoxen is eerlijk gezegd geen goed idee als je veel zware metalen in het lichaam hebt zitten. Antioxidanten zoals vitamine C, zijn uiteraard zeer belangrijk voor het lichaam, echter is vitamine C een antagonist. Het trekt wel de zware metalen los van de oppervlakkige lagen van lichaamsweefsels, echter het voort de metalen niet af. Hierdoor krijg je last van herdistributie en een toename van psychologische klachten. Ik ga hier verder op in, in mijn volgende posting over Cutler protocol.

Bedankt voor jullie feedback!

 
Hoi Mike,

Like your name "fatsnotbad". Ook helemaal mee eens, vetten zijn essentieel voor bijnierherstel. Ik neem zelf 2x per dag 1 eetlepel lijnzaadolie en zonnebloem olie. Sorry mensen was ik inderdaad weer vergeten te vertellen!

Als ik eerlijk ben Mike, is veruit het belangrijkste in het herstel van de bijnieren, het weghalen van de werkelijke oorzaak of oorzaken. Ik denk dat de juiste voeding zeker het herstel versnelt, maar ik vraag mij af of het echt helemaal nodig is, om elk dingetje na te leven. Ik denk dat het opvolgen van een paar belangrijke adviezen zoals goede vetten eten, geen caffeine, geen suiker en veel groente eten een heel eind kunt komen en natuurlijk voldoende rust! Mee eens of niet?

 
Ik neem zelf 2x per dag 1 eetlepel lijnzaadolie en zonnebloem olie.

Dat is wat ik bedoel. Dit is gebaseerd op de foutieve inzichten van Erasmus. Lees die recensie van de WAPF! Het gaat op vetoplosbare vitamines in verzadigd, dierlijk vet, de omega's worden chronisch overschat!

Mike

 
Antioxidanten zoals vitamine C, zijn uiteraard zeer belangrijk voor het lichaam, echter is vitamine C een antagonist. Het trekt wel de zware metalen los van de oppervlakkige lagen van lichaamsweefsels, echter het voort de metalen niet af. Hierdoor krijg je last van herdistributie en een toename van psychologische klachten.

Dus volgens jou moet je vitamine C in combinatie met een ontgifter nemen bij het verwijderen van zware metalen? Waar heb je die informatie vandaan?

 
hoi Watisgezond, wat adrenalman schrijft is niet vreemd.
Het Andrew Cutlerprotocol gaat over gericht gifstoffen uit je lijf bonjouren.

@ Adrenalman: ik weet nu nog steeds niet of/hoe/waar jij je hebt laten testen op zware metalenvergiftigingen.

 
@Lievergezond
Ok, ik ben benieuwd met wat voor ontgiftingsprotocol de tandarts komt.

Adrenalman had trouwens al geschreven dat er niet was vastgesteld dat hij zware metalenvergiftiging had, omdat dat moeilijk vast te stellen is. Ik ben nu wel benieuwd naar dat Cutler-verhaal van hem :D

 
hoi Watisgezond: dit zei adrenalman volgens mij:
Ik zeg het maar meteen, het is niet wetenschappelijk vastgesteld dat ik een zware metalen vergiftiging heb.

Beetje raar woord, dat woord "wetenschappelijk" in dit verband.
Ik ging ervan uit dat Adrenalman zich ergens heeft laten testen.
Hoe kom je er anders toe om jezelf te gaan ontdoen van zware metalen?

 
Hoi allemaal,

Ik zal even jullie vragen beantwoorden :D

@Lievergezond: 'Wetenschappelijk' kun je ook lezen als 'officieel'. Ik heb het zelf wel aangetoond, door zoals ik al zei, gewoon te beginnen met detoxen. En aan de verschijnselen/bijwerkingen die je dan ervaart en de resultaten na 1 maand, weet je precies of je wel/geen zware metalen probleem hebt. Moet zeggen dat naarmate ik me meer heb verdiept, was ik gewoonweg nooit zover gekomen, als ik alle officiële paden had bewandeld (huisarts etc.)

Het idee om te testen voor zware metalen, komt vanwege alle symptomen. ik heb een overzichtslijstje doorgenomen met sympotomen en dan herken je je hier wel of niet in.

@watisgezond: Het is voor de bijnieren erg goed om dagelijks vitamine C te slikken. Ik kwam er achter dat ik na een jaar (gaat namelijk niet zo snel) mentaal een stuk minder was. Geheugen slecht en moeilijk concentreren. Later kwam ik er dan ook achter dat vitamine C een antagonist is, die alleen de kwik lostrekt en er verder niks mee doet. Gevolg is herdistributie. Eerlijk gezegd denk ik niet dat er een midden weg is met vitamine C, misschien als je lage doseringen vitamine C gebruikt dat je dan minder last hebt van herdistributie, maar altijd wel wat.

Het vervelende van deze situatie is voornamelijk, je bent vitamine C nodig voor herstel bijnieren. Echter kun je dan last krijgen van herdistributie. Het combineren van metaal Detoxen en bijnierherstel gaan wel samen, maar is wel zwaar voor de bijnieren, voornamelijk door de nachtelijke inname (vertel ik morgen meer over). Best een lastige en vervelende situatie.

 
Adrenalman,
Vit C is een antagonist en trekt kwik alleen los. Wat bedoel je daarmee? Een antagonist belemmerd de opname voor zover ik heb begrepen. En zou je misschien wat bronnen met ons kunnen delen, zodat we het kunnen nalezen?

 
Ik vond hier aardig wat info over het Cutler protocol:
http://onibasu.com/wiki/Cutler_protocol

Over het vitamine C verhaal kwam ik dit tegen:
http://stgvisie.home.xs4all.nl/AMALGAM/NL/SUPPLEMENTEN/selenium01.html

Hierin lees ik:
It also showed that those who are heavy-weight and with excess body fat, are going to absorb lot more mercury to their brains than those who are thinner, and not overly fatty, who do not have as much distribution of the methyl-mercury to their fats, and those that circulate their brains.

So, a great way to get brains mercury poisoned is to eat plenty fatty foods, taking excess doses of methylating nutrients such as TMG, B12, C, Selenium, and at the same time, taking nutrients that impair reduction of blood/liver methyl-mercury such as lipoic acid, and keeping oneself overweight.

Selenium is also a great way to pump mercury to the brains, in addition to B12+C combo, and blocking liver methyl-mercury detox with lipoate, or taking SAMe that also methylates mercury and can together therefore help methylate kidney, GI and oral deposits of inorganic to methyl-mercury, and then cause the raising of blood and brain methyl-mercury levels, and as the methyl-mercury is the main intake mode, this is non-desireable.

Maar ik lees graag waar Adrenalman de info vandaan heeft en dat hij eindelijk z'n detox (Cutler) ervaringen deelt. Je bouwt de spanning wel op zeg! We hangen aan je lippen! :-D

Mark

 
Goede morgen,

@watisgezond: De website omnibasu.com is inderdaad ook een goede bron. Beter is echter om eerst het boek te lezen. Op deze website staan voornamelijk de specifieke vragen, erg handig want je houd altijd vragen die niet in het boek staan.

Het culter protocol:
Andrew Cutler heeft jaren geleden een protocol bedacht om het lichaam te ontdoen van kwik en andere zware metalen. Hierbij is de focus de kwik omdat deze het meest schadelijk is in het lichaam en omdat hij zelf ook last heeft gehad van kwik vergiftiging. Zijn motivatie voor het opstellen van zijn protocol was dan ook om zichzelf te genezen. Cutler wijkt in zijn benaderen nogal af van meningen die de westerse medische wereld erop na houd. Ik denk zelf dat dit voornamelijk komt omdat Cutler een scheikundige achtergrond heeft, hij is geen medisch professional. Hij benaderd alles volgens scheikundige principes.

Het Cutler protocol is een serie van procedures met als einddoel het verwijderen van kwik uit de hersenen. Kwikvergiftiging kan meerdere oorzaken hebben: amalgaam vullingen, inentingen en blootstelling bij bepaalde beroepen. Volgens zijn statistieken ontstaat het bij de meeste mensen door amalgaam vullingen, dit zijn de zilverkleurige vullingen die ze de laatste 50+ jaar gebruikt hebben in de tandheelkundige wereld. Deze vullingen zijn 50% kwik en 50% amalgaam. Deze materialen zijn gebruikt omdat ze zeer duurzaam zijn. Echter is al heel lang bekend dat ze kunnen lekken.

Amalgaam vullingen lekken voornamelijk door kauwen, 's nachts tandenknarsen en als ze in contact komen met hete vloeistoffen, zoals hete koffie of thee. Wat ik begrepen heb, ontstaan hierdoor kwik dampen die het lichaam opneemt. Bij opname van kwik in het lichaam komt het voornamelijk bij de bijnieren en in de hersenen terecht (vettige lichaamsweefsels).

Het Cutler protocol is in technische termen een "low dosage high frequentie" protocol. Er worden dus lage doseringen gebruikt met korte intervallen. Er is een vaste chronologie in het cutler protocol. 3 stoffen staan centraal, DMSA (Dimercaptosuccinic acid), DMPS (2,3-Dimercapto-1-propanesulfonic acid ) en ALA (Alfa liponzuur). Echter wordt er meestal een combinatie gekozen tussen ALA en DMSA of ALA en DMPS. Belangrijk om te weten is dat ALA een natuurlijke en lichaamseigenstof is en dat DMSA en DMPS synthetische stoffen zijn. Beide zijn gemaakt voor gebruik door autistische kinderen. Dacht zelf dat autisme iets aangeboren is, maar volgens Cutler is het vaak een gevolg van zware metalen in de hersenen.

Als je begint met het protocol, dient je tenminste 1 a 2 maanden alleen DMPS of DMSA te gebruiken. Beide stoffen komen niet door de hersenbloedbarriere heen, met als gevolg dat alleen het bloed goed wordt gezuiverd en gedeeltelijk het lichaam (oppervlakkige lagen). Belangrijke reden dat dit zo gedaan wordt, is om te voorkomen dat er kwik uit het bloed en lichaam in de hersenen terecht komt. Na 1 of 2 maanden is volgens Cutler de bloedwaarden laag genoeg en kun je ALA toevoegen. Als is de kampioen onder chelatoren (chelator is een stof die zware metalen, ingeval van ALA voornamelijk lood en kwik losmaakt van lichaamsweefsels en een 'di-tiool' verbinding maakt, die sterk genoeg is, zodat het kwik of lood deeltje niet bij afvoer uit het lichaam zich weer bind aan nieuw weefsel). ALA dringt wel door tot de hersenen en de diepere weefsels van het lichaam. Er wordt in het protocol een duidelijk onderscheid gemaakt tussen kwik in het lichaam en in de hersenen. Waarbij de eerste variant vaak ziekten als reuma en pijnlijke spieren tot gevolg heeft en kwik in de hersenen vaak psychologische klachten geeft.

Het belangrijkste element van het Protocol
Het Cutler protocol draait om ronden (rounds). Een ronde duurt 72 uur (3 dagen) en gedurende deze tijd neemt je DMSA, DMPS, ALA, ALA+DMSA of ALA+DMPS in.

ALA: iedere 3 uur
DMSA: iedere 4 uur
ALA+DMSA: iedere 4 uur
DMPS: iedere 8 uur

Ik moet opmerken dat voor mij een interval van 4 uur bij de combinatie ALA+DMSA te lang is, blijkt te liggen aan de snelheid van je stofwisseling. Ik doe iedere 3 uur.

Cutler raad aan om te beginnen met DMSA of DMPS: 12,5mg

Het is belangrijk om de ronden niet korter te maken dan 72 uur, omdat de concentratie aan losse kwikdeeltjes in het bloed anders nog te hoog is en je meer herdistributie krijgt dan nodig is. Beter is 4 dagen te doen, echter Houd Cutler 3 dagen aan, omdat dit minimale distributie is en mensen (voornamelijk kleine kinderen) kunnen dit dan volgen tijdens het weekend.

Dit was het eerste deel. Volgende keer de rest van het Cutler protocol.

Graag feedback of vragen.

 
Bedankt voor de info. Ik had mezelf ook al wat ingelezen hierover. Onder andere http://is.gd/MjlU7h]hier[/url] is veel info te lezen.

Ik wil afgaan op de expertise van de tandarts wat betreft het ontgiften, maar ik wil alvast op de hoogte zijn wat er zoal aan detox methodes zijn.

Jij hebt het over 1 a 2 maanden wachten met het nemen van ALA. Staat dat in zijn boek? Ik las namelijk op http://home.earthlink.net/~moriam/Andy_dose_sched.html]deze[/url] website dat je zelfs 3 maanden na het verwijderen van alle amalgaamvullingen pas mag beginnen met ALA:

How long to wait after amalgam replacement before chelating:
for DMSA: at least 4 days
for ALA: at least 3 months. ALA has specific risks because it crosses the blood-brain-barrier. It is riskier if used soon after mercury exposure (such as soon after amalgam replacement). This should be considered in deciding when to use ALA.

http://www.biologicdentists.com/custom3.html]Hier[/url] las ik nog een boel info over het binden van zware metalen. Cutler's methode wordt ook even aangestipt. Even flink naar beneden scrollen, vanaf What is chelation therapy gaat het hierover.

Wat betreft je spierpijn: heb je geen magnesium-tekort? Ik had maanden geleden ook enorme spierpijn, echt overal. Na het nemen van magnesiumcitraat en smeren van magnesiumolie, heb ik daar geen last meer van.

Kurkuma strooi ik overigens dagelijks over avondeten.

Mark

 
Nog iets:
vandaag geen extra vitamine C en multi genomen en ik voel me tot dusver veel helderder! Geen hoofdpijn, niet vermoeid, etc.
Dus wat jij schreef (en wat ik ook al meer gelezen heb) over dat bepaalde stoffen de kwik wel losweekt maar dan weer ergens anders in je lichaam (hersenen) vastzet, zou dit wel eens kunnen verklaren.

Ik zag dat er in de multi die ik neem ook spirulina zit. Dat is volgens mij ook zo'n stof welke niet slim is om te nemen als je nog amalgaamvullingen hebt vanwege herdistributie kwik.

Hetzelfde effect had ik met kefir van rauwe melk, mariadistelthee, etc. Knallende koppijn kreeg ik ervan.

Nog maar even niet dus...

 
Adrenalman,

Je zegt dat alfa liponzuur de beste kwikontgifter is. Hier lees ik echter hele andere dingen. Hoe zie jij dit?
http://www.patrikpeters.amalgaam.be/alfa_liponzuur.htm#4. Besluit alfa-liponzuur en kwik

Je zegt ook dat dmsa niet door de bloed-hersenbariere kan, maar hier lees ik weer dit:

DMSA heeft de bijzondere eigenschap zich niet alleen te binden aan kwik in het bloed, de lever en de nieren; de stof overschrijdt ook de bloed-hersenbarrière en elimineert eventuele gifvoorraden uit de hersenen.

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=m4&s=M22&l=NL

Een boel tegenstrijdige info wat betreft kwik ontgiften.

Nog een vraagje: een ronde van het cuttler protocol duurt 3-4 dagen. Hoeveel van die rondes heb je gemiddeld (ik snap dat dit natuurlijk per persoon verschilt) nodig voor je alle kwik uit je lijf hebt?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.159
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan