Ik heb nog niet de hele topic gelezen maar ook ik ben de laatste dagen aan het inlezen over alles wat met zware metalen te maken heeft (na mijn 'fluoride-vergiftiging' zoals ik zelf het noem, na zware antibioticakuren 2 jaar geleden)
Je kan eens kijken bij de Belgische professor Michael Maes, hij is een voorloper op het gebied van zware metalen en ontgifting van het lichaam bij mensen met CVS & heeft hier een hele hetze doen ontstaan toen hij openbaar maakte dat het RIZIV bewust al zijn wetenschappelijke onderzoeken negeeerde omdat het de staat teveel zou kosten om al deze chronisch zieke patiënten te helpen.
Omdat ik zelf voornamelijk met Fluoride bezig ben weet ik misschien minder over Kwik maar het volgende kan ik wil oplijsten wat ik tot nu toe onthouden heb (sorry indien het al in het topic verschenen is, nog niet alles kunnen lezen)
oorzaak?
- kwik/amalgaamvullingen
- vaccinaties (met thimerosal bv)
- vis & alles uit zee dat vervuild is met kwik
gevolg?
kwik zet zich eerst in het lichaam vast, voornamelijk in de nieren en lever - pas later in de hersenen waar het super schadelijk is. De eerste tekenen zijn depressie, angst, irritatie, geheugenverlies maar daarna zal het zich uiten als diabetis (type 2), neurologische schade, darmproblemen, immuniteitsproblemen en nog later: alzheimer of parkinson.
werking?
kwik zweeft nooit alleen rond in het lichaam maar bindt zich aan sulfur (thiol) (bv cysteine en glutathione) door dit te doen zal het de andere goede metalen (bv zink) niet de kans laten om nog goed in het lichaam opgenomen te worden. Het gaat onze cellen aanvallen en ons DNA beschadigen. Ene persoon kan het goed uitscheiden van het lichaam maar andere mensen weer minder goed.
hoe detox?
je glutathione aanspreken! (moeilijk op te nemen want spijsvertering zal dit doden, zelfs met infuus heel moeilijk op te nemen) maar je kan wel de 3 volgende aspecten of voorlopers innemen om je glutathione te boosten.
1. neem cysteine rijke voeding (beste voorbeeld is whey proteïne) om het losmaken te starten
2. help het verplaatsen door het lichaam (via sulfur gebaseerde phytonutrienten zoals kool, look, broccoli, bloemkool, radijzen, etc…) eventueel kan je ook MSM proberen. Koriander zou ook een goed middel zijn
3. binden van de kwik: omdat kwik voornamelijk via de darmen zal afgevoerd worden heb je goede partners aan chlorella, thiol resins, goede darmbacterieen (via gefermenteerde voeding) of NAC
4. aanvullen goede mineralen die plaats van zware metalen opvullen en je versterken (selenium en zink zijn uitermate belangrijk bij kwik vergiftiging) + eet veel vette voeding en voorzie ook vitamine C en E
En zoals ik in het topic zag verschijnen is het ook heel goed om je lever te ondersteunen en je cellen te beschermen tegen DNA schade door de inname van anti-oxidanten (zoals bv alfa-liponzuur)