Voortgang herstel bijnieruitputting (en zware metalen vergiftiging)

Héj Edwin, en weet je zeker dat je kwik belasting hebt dan?, het verhaal van baad het niet schaad het niet gaat hieraan niet op afgaand op mijn vorige post.

 
Dat ben ik met je eens. Zeker voor een langdurig proces is het toch wel handig om te weten of er echt sprake is van een kwikbelasting. Het bepalen van een kwikbelasting is niet zo eenvoudig. De meeste onderzoeken worden gedaan met bloed, maar kwik wordt voornamelijk in de hersenen en beenderen opgeslagen. Cutler beschrijft volgens mij wel methoden om een eventuele kwikbelasting aan te tonen, maar zover ben ik nog niet in het boek.

Ik heb vier amalgaamvullingen gehad, die zo'n 13 jaar in mijn gebit hebben gezeten. Ze zijn er een paar jaar geleden uitgehaald, maar wel op de meeste foute manier die er is: zonder bescherming eruit boren. En ik heb de standaard DTP en BMR vaccinaties gehad. Dat samen met de klachten die ik heb lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ik een kwikbelasting heb. Maar dat weet ik inderdaad niet 100% zeker.

 
Ik heb ook alle standaard vaccins gehad, na de (ik geloof) 3e DKTP en ik had ook net de BMR gehad werd ik ernstig ziek, mijn ouders hebben altijd gezegd dat ik nooit beter geworden ben.
Ik verwacht er ook hinder van, uit haaranalyse blijkt het kwik gehalte 0.6 ppm dit moet onder de 2.0 ppm zijn en is dus.. 'goed'
Zoals cutler stelt (en niet alleen hij) zegt dit misschien weinig over wat zich in het hoofd bevindt.

Maar janse heeft ook zat amulgaam gehad en ook erg slecht verwijderd.. maar merkt niks van de kuur, kan nog komen misschien maar zit al op de max dosis.

Tja..

ik hoop dat adrenalman binnenkort zijn toelichting geeft op dat verhaal van metalen zien in ontlasting..

 
Maar janse heeft ook zat amulgaam gehad en ook erg slecht verwijderd.. maar merkt niks van de kuur, kan nog komen misschien maar zit al op de max dosis.

Is het niet zo dat Janse Buteyko training heeft gedaan en al een hoge CP heeft? Misschien dat het lichaam daardoor makkelijker om kan gaan met de kwikontgifting.

 
Edwin,

CP valt wel mee. Meestal ergens tussen de 25-30. Ben er ook niet zo heel actief mee bezig de laatste tijd.

 
Ik heb nog niet de hele topic gelezen maar ook ik ben de laatste dagen aan het inlezen over alles wat met zware metalen te maken heeft (na mijn 'fluoride-vergiftiging' zoals ik zelf het noem, na zware antibioticakuren 2 jaar geleden)

Je kan eens kijken bij de Belgische professor Michael Maes, hij is een voorloper op het gebied van zware metalen en ontgifting van het lichaam bij mensen met CVS & heeft hier een hele hetze doen ontstaan toen hij openbaar maakte dat het RIZIV bewust al zijn wetenschappelijke onderzoeken negeeerde omdat het de staat teveel zou kosten om al deze chronisch zieke patiënten te helpen.

Omdat ik zelf voornamelijk met Fluoride bezig ben weet ik misschien minder over Kwik maar het volgende kan ik wil oplijsten wat ik tot nu toe onthouden heb (sorry indien het al in het topic verschenen is, nog niet alles kunnen lezen)

oorzaak?

- kwik/amalgaamvullingen
- vaccinaties (met thimerosal bv)
- vis & alles uit zee dat vervuild is met kwik

gevolg?

kwik zet zich eerst in het lichaam vast, voornamelijk in de nieren en lever - pas later in de hersenen waar het super schadelijk is. De eerste tekenen zijn depressie, angst, irritatie, geheugenverlies maar daarna zal het zich uiten als diabetis (type 2), neurologische schade, darmproblemen, immuniteitsproblemen en nog later: alzheimer of parkinson.

werking?

kwik zweeft nooit alleen rond in het lichaam maar bindt zich aan sulfur (thiol) (bv cysteine en glutathione) door dit te doen zal het de andere goede metalen (bv zink) niet de kans laten om nog goed in het lichaam opgenomen te worden. Het gaat onze cellen aanvallen en ons DNA beschadigen. Ene persoon kan het goed uitscheiden van het lichaam maar andere mensen weer minder goed.

hoe detox?

je glutathione aanspreken! (moeilijk op te nemen want spijsvertering zal dit doden, zelfs met infuus heel moeilijk op te nemen) maar je kan wel de 3 volgende aspecten of voorlopers innemen om je glutathione te boosten.

1. neem cysteine rijke voeding (beste voorbeeld is whey proteïne) om het losmaken te starten
2. help het verplaatsen door het lichaam (via sulfur gebaseerde phytonutrienten zoals kool, look, broccoli, bloemkool, radijzen, etc…) eventueel kan je ook MSM proberen. Koriander zou ook een goed middel zijn
3. binden van de kwik: omdat kwik voornamelijk via de darmen zal afgevoerd worden heb je goede partners aan chlorella, thiol resins, goede darmbacterieen (via gefermenteerde voeding) of NAC
4. aanvullen goede mineralen die plaats van zware metalen opvullen en je versterken (selenium en zink zijn uitermate belangrijk bij kwik vergiftiging) + eet veel vette voeding en voorzie ook vitamine C en E

En zoals ik in het topic zag verschijnen is het ook heel goed om je lever te ondersteunen en je cellen te beschermen tegen DNA schade door de inname van anti-oxidanten (zoals bv alfa-liponzuur)

 
Melissa, hier is inderdaad al veel over geschreven in dit topic en bijvoorbeeld ook in mijn topic.

Het verplaatsen van kwik is alleen aan te raden als het daarna ook goed wordt afgevoerd. Chlorella blijkt daar niet sterk genoeg voor te zijn, waardoor het kwik elders op meer kwetsbare delen in het lichaam wordt vastgezet.

Tis een hele studie!

Mark

 
@Kaaskanlekkerzijn

3. binden van de kwik: omdat kwik voornamelijk via de darmen zal afgevoerd worden heb je goede partners aan chlorella, thiol resins, goede darmbacterieen (via gefermenteerde voeding) of NAC

Tot aan 'hoe detox?' vind ik het een goede samenvatting.

 
Ik ga ter ondersteuning tijdelijk deze bijnemen: http://goimmun.com/en/what-is-immunocal.html
Zou enorm goed helpen om je Glutathione levels omhoog te krijgen als je dit op natuurlijke wijze niet goed meer lukt. Proberen waard voor mij.

 
Ik ga ter ondersteuning tijdelijk deze bijnemen: http://goimmun.com/en/what-is-immunocal.html
Zou enorm goed helpen om je Glutathione levels omhoog te krijgen als je dit op natuurlijke wijze niet goed meer lukt. Proberen waard voor mij.

Immunocal is an all-natural protein derived from milk.
It is a specially-prepared whey protein isolate.

8O 8O 8O
100 dollar voor een paar mini zakjes met whey proteïne?

Er zijn veel andere en goedkopere manieren om glutathion levels te boosten.

En mocht je het alleen doen voor de kwik, waarom ga je niet voor alfa liponzuur? Dit werkt nog vele malen beter om kwik te verwijderen, en je betaalt nog geen 5 dollar voor een potje!

 
Janse, ik neem deze voor darmproblemen veroorzaakt door een zware darmontsteking 2j geleden met als gevolg een leaky gut en dysbiosis. Ik heb enorm hoge waarden van serotonine en histamine in mijn darmen (mast cell problemen?) en Immunocal zou hier goed voor zijn omdat het op verschillende vlakken deze problemen aanpakt. We'll see...

 
Ook voor darmproblemen zijn er nog wel goedkopere mogelijkheden met alles erbij wat je verder nog nodig hebt. Ook met glutathion want denk ik ook wel handig erbij is.

 
Melissa,

Dan alsnog is 100 dollar ongeloofelijk duur voor 10 zakjes met 30 gram whey proteïne.

In een liter rauwe melk zit ongeveer 35 gram van deze eiwitten. Deze koop ik voor €0.50 per liter.
Dezelfde voedingsstoffen die jij voor 100 dollar exclusief verzendkosten wilt halen uit een speciaal poedertje haal ik dus voor minder dan €5.00 uit de biologische rauwe melk.

En dan zit mijn rauwe melk ook nog eens bomvol met vitamines, mineralen, enzymen en andere gezonde voedingsstoffen!

Snap je nu wat ik bedoel?

 
Ik ga wel akkoord Janse maar heb tot nu toe in mijn buurt nog geen rauwe melk kunnen vinden jammer genoeg, ik ben wel aan het zoeken (woon in België) - wel gebruik boter van rauwe melk, die heb ik wel al kunnen vinden bij een boer hier.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan