Voortgang herstel bijnieruitputting (en zware metalen vergiftiging)

Goededag,

@watisgezond. Volgens mij stond er 3 maanden. Echter heb het zelf meteen gedaan. Probleem als je zwakke bijnieren hebt en veel stress ervaart, staat je bloedbreinbarriere vaak wagenwijd open, door chronische stress. Echter wist ik dit van mezelf. Je kunt dit testen met GABA. Dus als de BBB niet functioneert, komt de DMSA ook gewoon in de hersenen terecht. Ik moet toegeven dat ik zelf blij ben dat ik meteen met ALA ben begonnen, ook al zal ik dit niet aanraden voor andere mensen!

Wat betreft afgaan op het oordeel van de tandarts met detoxen, lijkt me niet verstandig, aangezien tandartsen hier vaak niks vanaf weten.

Wat betreft vitamine C, klopt. Toch raad Cutler grote hoeveelheden vitamine C aan tijdens detoxen, omdat het de symptomen van het detoxen verminderen. Spirulina en Chlorella, zijn ook antagonisten. Er zijn mensen die echt duizenden euro's uitgeven aan deze supplementen en vaak alleen maar slechter worden.

@Janse, Mooi dat je kritisch bent. Wat betreft Alfa liponzuur kan ik slechts zeggen dat ik het 100% eens ben met Cutler. En uit eigen ervaring is het echt een wonderstof. Ik kan gewoon iedere maand merken dat ik beter wordt. Plus ik zie door het controleren van mijn uitwerpselen en urine dat er gigantische hoeveelheden metalen het lichaam verlaten. Daarnaast is het volgens Cutler een misverstand dat DMSA de BBB overscheid. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, aangezien mijn BBB al openstaat door zwakke bijnieren (chronische stress). Je kunt dit testen met GABA. Neem gewoon wat gaba in en als je er iets van merkt (wordt rustig) dan dringt het door de BBB heen, terwijl dit niet mogelijk zou zijn. Gaba wordt alleen actief in de hersenen aangemaakt.

Je hebt gelijk, veel mensen dus veel tegenstrijdige meningen! Tot nu toe gebeurd er precies wat Cutler aangeeft en het is allemaal goed, dus ik sta 100% achter hem. Vandaar natuurlijk ook dat ik informatie over hem verspreid :-)

De duur van het detoxen is tussen de 2 a 3 jaar. Als je hier vanuit gaat dan zit je aardig goed (blijkbaar een gemiddelde). Daarnaast hangt het af van de hoogte van de doseringen die je gebruikt. Ik ga zelf uit van 100 ronden, heb er nu 30 gedaan.

Eerdaags ga ik weer even verder met het verhaal, heb het namelijk druk op kantoor!

Veel succes allemaal!

 
Adrenalman, bedankt voor de info.

Wat betreft afgaan op het oordeel van de tandarts met detoxen, lijkt me niet verstandig, aangezien tandartsen hier vaak niks vanaf weten.

Daarom ben ik dus naar een http://www.biologischetandarts.nl]biologische tandarts[/url] gegaan, waar ik net m'n eerste consult heb gehad. Hier wordt vanuit een holistische benadering naar je klachten gekeken. Er wordt gecheckt welke vullingen, verdoving en ook welke detox methode het best bij me past. Dit is dus een tandarts die wel het totale plaatje in ogenschouw neemt.

Zijn mening neem ik dus wel serieus, maar zoals gezegd, wil ik hier niet blanco instappen, vandaar dat ik me al wel aan het inlezen ben over detoxen van kwik. Dan begrijp ik beter wat er gaat gebeuren en kan ik ook gericht vragen stellen.

Maandag heb ik de Mindlink/Preventest.

 
Adrenalman,

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn eerste vraag.

Waar koop je betaalbare dmsa?

 
Aangezien je maar een aantal keer per week antwoord, gelijk nog een vraagje.

Moet het alfa liponzuur zijn, of de wat duurdere R- alfa liponzuur? Of maakt het niet zoveel uit wat kwik betreft?

 
Hoi Allemaal,

@watisgezond: Heel slim van je om een biologische tandarts op te zoeken. Laat maar even weten wat er uit je preventest is gekomen. Zit hier dan ook een biologisch prijsje aan? Ik was zelf ongeveer 100 euro per vulling kwijt. Natuurlijk net in het jaar dat ik geen uitgebreide tandverzekering meer had. Ik had 75% tot 250 :-) Beter als niks en het is het zo ongelofelijk waard dat ik die vullingen kwijt ben. Vullingen = geen Cutler!

@janse, Sorry ik had idd je eerste vraag niet behandeld. Ik bestel ALA en DMSA bij: http://www.livingnetwork.co.za/products/. Een bedrijf in Zuid-Afrika. Je betaald minder, maar de kwaliteit van de capsules is ook duidelijk minder. De smaak komt er wel wat doorheen. Echter maakt me dit niet zoveel uit persoonlijk. Trouwens wel snelle levering. Eerste keer had ik het na 3 dagen al binnen en dat vanuit Zuid-Afrika :) Als het langer duurt dan ligt het pakket bij douane, nu al 2 keer gehad. Het duurt dan iets van 2 weken, dus wacht niet tot het laatste moment met bestellen! :D OH jah vanaf 7 potjes, hoef je geen verzendkosten te betalen. Echter zorg ervoor dat je per bestelling niet meer dan 7 potten besteld, anders moet je inklaringskosten betalen bij de douane. Als ik bestel: 7 potjes ALA en 7 potjes DMSA, dan bestel ik het in 2 orders.

Oh ja bij livingsupplements is alles ook ingericht op het Cutler protocol. Ze hebben alle doseringen!

Goed dat je vraagt naar het type alfa-liponzuur! Cutler geeft aan dat je gewone ALA moet nemen, Volgens mij was R-Alfa-liponzuur te sterk qua werking!

 
hoi Adrenalman en waar haal je dan dmps? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je dat alleen op doktersvoorschrift kunt krijgen.

 
Interessant die zware metalen vergiftiging. Al mijn vullingen zijn al jaren geleden verwijderd, ogenschijnlijk heb ik nu nergens last van. Vraag me af of zware metalen ooit vanzelf uit je lichaam verdwijnen. Ik denk het niet.
Arts heeft me aangeraden zeoliet (van Skalaris) te gaan nemen, ik was juist gisteren aan het zoeken naar een goede kwaliteit. Als dat een goed produkt is is dat dan ook een goede methode om te ontgiften? In plaats van de Cutler-methode.
ik zou anders liever het boek kopen maar is in het engels.

 
Onderwijl vind ik Cel Herstel Centrum, daar kunnen ze testen op zware metalen.
Heeft iemand dit al eens gedaan en wat was de uitkomst?

 
Hoi allemaal,

@Liesje: ik gebruik zelf ook zeoliet. Het is belangrijk om je te realiseren dat Zeoliet alleen de bloedbaan zuivert van Zware metalen, aangezien het niet voorbij de maag komt. Ik gebruik het zelf om tussen ronden, de achtergebleven kwik (metalen) in het bloed af te voeren. Het beste is om een poeder variant te nemen. Aangezien de vloeibare varianten niet wetenschappelijk getest zijn.

Zware metalen hebben een erg lange halveringstijd. In het lichaam (de organen) kan dit enkele maanden tot jaren duren. Dit is ook afhankelijk van hoe goed je lichaam is in detoxen. Het slechte nieuws is dat de halveringstijd in de hersenen aanzienlijk hoger ligt vooral bij kwik. Cutler geeft aan dat de halveringstijd wel een mensenleven kan bedragen! Je gaat er dus je graf mee in helaas!

 
@lievergezond. DMPS kun je ook kopen bij livingsupplements, maar de vraag is of je dit iedere keer goed langs de douane krijgt, aangezien je aangeeft dat je hier een dokter voorschrift van moet hebben. Ik gebruik zelf geen DMPS. Het moet beter werken dan DMSA, maar haast niemand gebruikt het, heb ik vernomen, want het is blijkbaar nogal duur!

 
@lievergezond: de enige mensen die het gebruiken, zijn diegenen die niet tegen DMSA kunnen. Er zijn namelijk mensen die uitslag krijgen hiervan, echter komt dit maar zelden voor volgens Cutler.

 
Adrenalman,

Bedankt voor je antwoorden.

Heb nog een aantal vraagjes:

-eerst dus een maandje alleen dmsa. Elke dag om de 4 uur? Of een paar rondes van 3 dagen elke 4 uur? 12.5mg?

- een ronde duurt 3 dagen. Is het de bedoeling om 1 ronde per week te doen? Of kun je ook gewoon aan een stuk doorgaan? Ik houdt namelijk niet zo van dat slome gedoe en ben niet bang voor ontgiften etc.

Ik moet opmerken dat voor mij een interval van 4 uur bij de combinatie ALA+DMSA te lang is, blijkt te liggen aan de snelheid van je stofwisseling. Ik doe iedere 3 uur.

-Waaraan merk je dat 4 uur te lang voor je is?

- je zegt dat je dmsa en ala apart besteld. Waarom niet gewoon de mix? Is toch veel handiger? http://www.livingnetwork.co.za/products/index.php?main_page=index&cPath=6_9

- is het de bedoeling dat je altijd die 12.5mg blijft nemen, of kun je ook voor de hogere dosering (25mg) gaan?

- is het verstandig om hier ook nog zeoliet en of selenium bij te gebruiken om de kwik goed te ontgiften en af te voeren?

 
Cutler geeft aan dat je gewone ALA moet nemen, Volgens mij was R-Alfa-liponzuur te sterk qua werking!

Volgens mij heeft die cutler het dan toch niet helemaal goed begrepen.

Regulier verkrijgbare alfa liponzuur bestaat dus voor 50% uit de R+ (natuurlijk) en voor 50% uit de S-(onnatuurlijk) stereo-isomeer. De R+ stereo-isomeer is de vorm van liponzuur die van nature in planten, dieren en het lichaam voorkomt.Deze vorm is verantwoordelijk voor de goede effecten van alfa liponzuur en bevat een aantal unieke eigenschappen.

De S- stereo-isomeer komt in tegenstelling tot de R+ stereo-isomeer niet voor in de natuur. S-alfa liponzuur is een synthetisch bijproduct welke ontstaat tijdens de productie van alfa liponzuur. Het grote nadeel is dat de S- vorm de meest belangrijke eigenschappen van de R+ vorm teniet doen en daarmee dus ook de werking wegneemt.

Doordat de stereo-isomeren heel erg op elkaar lijken kan de S- stereo-isomeer de R+ stereo-isomeer vervangen op de plaatsen in het lichaam waar het zijn werk doet, maar zonder de positieve effecten van de R+ stereo-isomeer. Je zou dit kunnen vergelijken met een sleutel die in een ander slot past maar het slot niet kan openen omdat er toch kleine maar essentiële verschillen zijn.

Tenzij het anders staat aangeven bevat het alfa liponzuur product die je nu gebruikt de racemische vorm. Dit is dus niet alleen een product met een lage kwaliteit maar zelfs een product die de goede werking van zichzelf blokkeert!

http://www.alfaliponzuur.nl

R(+)-alfaliponzuur superieure vorm
De meeste (goedkopere) supplementen met alfaliponzuur bestaan voor 50% uit R(+)-alfaliponzuur (de natuurlijke, lichaamseigen vorm) en voor 50% uit S(-)-alfaliponzuur (de synthetische variant). Het verschil tussen de enantiomeren R(+)- en S(-)-alfaliponzuur is hun driedimensionale structuur (zie figuur 2). Net zoals de linker- en rechterhand zijn ze elkaars spiegelbeeld. Echter, alleen R-alfaliponzuur heeft gezondheidsbevorderende effecten; S-alfaliponzuur heeft waarschijnlijk geen functie, is eerder belastend voor het lichaam, kan de gunstige effecten van R-alfaliponzuur tegengaan en bevordert insulineresistentie.(1,13) Daarbij leidt inname van de natuurlijke vorm van alfaliponzuur tot een hogere plasmaconcentratie dan de synthetische vorm.(1) Een supplement met uitsluitend lichaamseigen R-alfaliponzuur (bij voorkeur gebonden aan natrium in verband met de instabiliteit en temperatuurgevoeligheid van R-alfaliponzuur) is daarom te prefereren boven een supplement met een (50/50) mengsel van natuurlijke en synthetische alfaliponzuur.(14)

http://www.orthokennis.nl/ResearchItem.asp?IDResearch=69

 
Adrenalman,

Ik ga gewoon door met vragen stellen, want ik ben een beetje ongeduldig :wink:

Als dmsa alleen het bloed en de oppervlakkige lagen ontgift, en ALA is een veel betere chelator die wel met gemak de hersenen kan ontgiften en niet zorgt oor herdistributie in hetlichaam dan moet het toch ook goed mogelijk zijn om het gehele lichaamte ontgiften met alleen (r-)ALA?

ALA wordt ook door het lichaam zelf aangemaakt, dus dit lijkt me de natuurlijke manier waarop het lichaam zich ontdoet van zware metalen. Dmv amalgaam vullingen en vaccinaties krijgen mensen echter zo'n belachelijke MEGA dosis kwik in het lichaam dat je het een flinke hand moet helpen, omdat het anders honderden jaren zou duren voor die zooi er uit is.

Waarom dan dmsa, en niet zoals het lichaam het zelf ook zou aanpakken, dus via r-ala?

Voor mensen die net het amalgaam er uit hebben snap ik dat je eerst de grootste zooi uit het bloed wilt hebben voor je overstapt op ALA, maar voor mij is het al meer dan 5 jaar geleden dat ik alle amalgaam er uit heb laten halen, dus waarom zou ik het niet kunnen doen met alleen ALA?

Dit is bij iherb ook nog eens supergoedkoop te krijgen (ook niet onbelangrijk voor mij).

 
Dit is bij iherb ook nog eens supergoedkoop te krijgen (ook niet onbelangrijk voor mij).

Ik kijk misschien verkeerd, maar ik vind de r-ALA nu niet bepaald goedkoop of zo.

 
Inderdaad, ik keek naar ala ipv r-ala.

De gewone ala is wel supergoedkoop te krijgen.

 
Die Andy Cutler is echt geen voorstander van r-ala:

If you want your kid to get better, use regular ALA. If you want to
turn them into an original medical experiment and see if you can mess
them up really really really bad, using R-ALA is a great way to do it.

Andy . . . .

Ik snap nog steeds niet waarom. Iemand een idee?

 
Hoi Allemaal,

@Janse: Je begint inderdaad met DMSA, Cutler geeft dacht ik aan 3 a 4 maanden, zodat de concentratie kwik in het bloed sterk is gedaald. Je kunt elke week 1 ronde doen of om de week. 1 Ronde= 3 dagen lang (72 uur) iedere 4 uur 12.5 mg DMSA.

@Janse: Ik heb dezelfde instelling blijkbaar als jou. Ik ben vrij snel omhoog gegaan met mijn dosering.

@janse: Ik merkte dat het interval te lang was, omdat ik last kreeg van woedeaanvallen en depressie. Probleem is dat dit bij mij pas naar meerdere ronden duidelijk werd. En herdistributie is waardeloos en zeer gevaarlijk. Ben nu 11 ronden verder en heb nu weer het idee dat ik de schade van 4 a 5 slechte ronden weer kwijt ben, qua voortgang in iedergeval!

@Janse: Je hebt gelijk, een mix is veel makkelijker, echter gebruik ik 50mg DMSA en 125MG ALA, zulke hoge doseringen maken ze niet, immers gebruiken de meeste mensen veel lagere doseringen.

@Janse: Cutler raad aan om niet meer dan 50% te verhogen per ronde. Sommige gebruikers zeggen dat ze per 5 rondes weer verhogen. Ik ben zelf vrij snel gaan verhogen. BElangrijk is wel om uit te kijken met te hoge doseringen. Aangezien je het niet meteen merkt, maar een maand later kun je bijvoorbeeld last krijgen van verzwakte bijnieren of verzwakte nieren/lever. Je merkt immers niet altijd meteen of iets slecht is of niet. Dus niet te gek met doseringen. Maximale doseringen zijn: ALA 200mg en DMSA 100mg.

@Janse: Cutler heeft het niet over Zeoliet, waarschijnlijk ook omdat het een vrij nieuw product is. Ik ben blij voor je dat je het meteen toe kunt passen. Ben er zelf na 5 maanden mee begonnen en als ik het eerder had geweten, had ik het meteen toegepast. Zeer handig om helder te blijven tussen de ronden door en om aan het einde van een ronde, de noodzakelijk her distributie te verminderen. Koop gewoon poeder vorm. HEb zelf sinds kort Zeolite pure, dit tevreden over. Had eerst capsules vorm, maar dat is altijd veelste duur!

@Janse: Wat betreft de Alfa-liponzuur, ik gebruik de standaard variant en het doet wonderen.
Weet daar zelf niet zoveel vanaf.

@Janse: Je kunt inderdaad het lichaam ontgiften met ALA alleen. Cutler geeft dit ook aan. Alleen ALA is essentieel. Echter DMSA verkleind symptopmen van detoxen, maakt het iets aangenamer en verhoogt effectiviteit van ALA met 30%. Daarnaast moet je eerst beginnen met DMSA, om de bloedwaarden lager te krijgen. Zou je direct beginnen met ALA, dan kan het gebeuren dat kwik uit het lichaam in de hersenen terecht komt. Aangezien je altijd iets her distributie hebt.

@Janse: Oh al 5 jaar geleden. Dan kun je inderdaad direct beginnen met ALA. Het mooie voor jou om te weten, is dat ongeacht je met detoxen begint, het lichaam 6 tot 9 maanden na verwijdering van het amalgaam, het lichaam de kwik uit de organen dumpt. Dit heb je dus al achter de rug. Ben je hier al verder mee dan mij!.

@Janse: Wat is supergoedkoop??? :D

Morgen of overmorgen zal ik weet even wat vertellen over mijn eigen voorgang met Cutler. Gaat erg goed namelijk de laatste paar weken! :D . Ik ben die man echt super dankbaar!!!

Groeten.

 
Oh al 5 jaar geleden. Dan kun je inderdaad direct beginnen met ALA. Het mooie voor jou om te weten, is dat ongeacht je met detoxen begint, het lichaam 6 tot 9 maanden na verwijdering van het amalgaam, het lichaam de kwik uit de organen dumpt.

Na 6 maanden dumpt het lichaam de kwik uit de organen (en dus ook hersenen)? Hoe bedoel je precies? Waar zit de resterende kwik dan?

Wat is supergoedkoop???

Ik heb deze besteld om mee te beginnen. Zijn tabletten van 50mg. Deze breek ik doormidden zodat ik kan starten met 25 Mg. Zit wel wat ongezonde toevoegingen bij, maar dat maakt me voor deze ene keer niet uit. De volgende keer ga ik voor capsules (zonder rommel toegevoegd als het kan), want dan zit ik waarschijnlijk toch op een hogere dosering, capsules van 25 Mg kon ik namelijk niet vinden.

En ook deze zijn heel goedkoop te vinden via iherb.

http://www.iherb.com/Source-Naturals-Alpha-Lipoic-Acid-50-mg-100-Tablets/1023

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan