Voortgang herstel bijnieruitputting (en zware metalen vergiftiging)

@adrenalman
ik snap je verwaring van alfa-linoleenzuur en alfa-liponzuur, amerikaans afkorting voor liponzuur is ALA (alpha lipoic acid)

en op de nederlandstalige sites staat ALA wel voor alfa-linoleenzuur als ik het goed begrijp.

 
@maarten geen chlorella of koriander innemen want dit zorgt voor herdistributie (als je pech hebt naar je hersenen). Ik kan je verder aanraden om het boek van Cutler te lezen en adviseren laag te beginnen. Eerst je bijnieren opkrikken is wel aan te raden. Tevens moet je zorgen dat je eliminatiekanalen goed werken :wink:

 
Ik zit nu al een aantal weken op de volgens cutler maximale dosis van 200mg ala.

Eigenlijk geen idee of het zijn werk doet. Soms denk ik me er wat scherper en rustiger door te voelen, maar kan natuurlijk ook aan andere dingen liggen.
Nog steeds geen last van ontgiftingsverschijnselen.

Merk alleen vieze geur van de urine door die ala.

Soms vergeet ik ook weleens een dosis te nemen. Ook hier merk ik dan helemaal geen negatieve effecten van.

Ik heb er nu denk ik een stuk of 6 rondes op zitten. Volgens cutler duurt het wel even voor alle kwik uit je lijf is. Met die hoge doseringen die ik neem zal het wel wat sneller gaan waarschijnlijk, maar voorlopig ga ik er nog gewoon mee door.

 
Maarten,

Inderdaad, ik weet ook nooit zo wat ik van die bioresonantie moet denken. Ik geloof best dat ze er prima kwik en andere problemen mee kunnen opsporen, maar verder weet ik het ook niet.

Volgens cutler moet je een heel protocol volgen en dan duurt het nog 1-3 jaar voor de kwik uit je lijf is.

Volgens bioresonantie moet je 1-2 keer een half uurtje die koperen dingen in je hand houden en alle kwik zal op magische wijze verdwijnen. Ik geloof er geen bal van eigenlijk.

 
Zou dit ook kunnen helpen bij het ontgiften van bestrijdingsmiddelen? Ik kan zo een heel rijtje afvinken. https://www.fatsforum.nl/topic/voortgang-herstel-bijnieruitputting-en-zware-metalen-vergiftiging/page/3#post-121977

 
Janse,

Soms vergeet ik ook weleens een dosis te nemen. Ook hier merk ik dan helemaal geen negatieve effecten van.

Als je een dosis vergeet mag je niet verder gaan met de ronde. Breek de ronde af, wacht een paar dagen en begin dan weer opnieuw. Het is erg belangrijk om ALA, DMPS en DMSA met de juiste tussenpauzes in te nemen. Anders ontstaat er herdistributie van kwik.

 
http://www.livingnetwork.co.za/chelationnetwork/chelation-the-andy-cutler-protocol/

If you miss a dose by an hour stop the round and wait three days before you start again. Your blood levels of your chelator will have dropped too much with the late dose inducing a lot of redistribution of mercury. If there are any side-effects monitor these and if too intense, stop, wait a few days and start on a lower dose, such as 10mg or 6mg. Alternatively, if you have strong side-effects (overt fatigue being the most common), you can increase the frequency of dosing, for example, taking a dose every 3 hours. Some people metabolize chelators more quickly and need to do it in this way. Make sure that you are familiar with adrenal and thyroid issues that often present themselves early on in chelation. It is best to have addressed these by starting appropriate support before you begin chelation. A ’round’ is “three days ON chelators” and “three days OFF chelators”, and later on you can increase the number of ON days once you have gained experience and are comfortable with the process.

 
@janse

Volgens bioresonantie moet je 1-2 keer een half uurtje die koperen dingen in je hand houden en alle kwik zal op magische wijze verdwijnen. Ik geloof er geen bal van eigenlijk.

Ja ik moest dan wel een maand of vier pilletjes slikken dus dat nam ook wel wat tijd, maar ik merkte er werkelijk niks van wat volgens de behandelaar wel mogelijk was maar ik was natuurlijk weer apart.. vraag me dan af of ze dat tegen elke patiënt zeggen haha.

@Edwin

Als je een dosis vergeet mag je niet verder gaan met de ronde. Breek de ronde af, wacht een paar dagen en begin dan weer opnieuw. Het is erg belangrijk om ALA, DMPS en DMSA met de juiste tussenpauzes in te nemen. Anders ontstaat er herdistributie van kwik.

Maar janse merkt er niks van, dus dan kan er toch ook geen sprake zijn van herdistributie?

@heksje

Tja, een heel verhaal eigenlijk, ik loop sinds nov 2012 met hernia klachten (nek) en dit durven ze niet te opereren (3 neurochirurgen hebber er naar gekeken) en verder elke therapie sloopten me verder uiteindelijk ruim anderhalf jaar op bed gelegen en waarvan gedurende half jaar echt 20 u per dag, toen eindelijk een therapeut gevonden die wel resultaat gaf (wel heel gestaag, heeft bij ook gezegd op eerste consult) maar een hoop stress dus, ik dacht gegeven moment mijn tijd nuttig te maken met die reiniging 3x ging t prima, goede 'oogst' en geen klachten achteraf, 4 maal ook goede oogst maar toen volgende dag voelde ik dat ik erg moe was.. en savonds weer eten merkte ik dat mijn maag eigenlijk niks met het eten deed.. en dat t echt slecht was..de zertering dan.
Veel oprisperingen en maagzuur in de slokdarm..
Was gaan slapen, snachts met paniekaanvallen wakker worden meerdere maals, en hield ook voor twee weken aan.
Volgende dag elk uur een uur naar bed, snachts en overdag ook kon ik om een vreemde rede niet slapen, dood moe maar slapen bo maar..
Ja.. en verder een mega waslijst aan klachten.
Volgen dag na de reiniging, Ik was wulps gaan zoeken op t net, en velthuis gebeld of ik mijn supps goed gekozen heb en of er nog wat af of bij moest.
Ondertussen heb ik van verschillende therapeuten vernomen dat dit vaker gebeurt en dat de de werking en dus nut van de moritz reiniging te betwijfelen valt gezien bij de meeste mensen de 'stenen' maar blijven komen.
Een therapeut waar ik geweest ben heeft ook een patiënt gehad die ook de moritz flush deed waarvan hij op dat moment zij de ze nog +- twee maanden zou leven naar verwachting..
Ondanks dat ik stenen oogste en de reiniging vereist van afgemaakt heb verteerd ik nu goed vet, (uit ontlasting onderzoek ook gebleken) niks aan de hand dus.

Ik weet dat hier velen er fan van zijn maar gezien mijn ervaring en verhalen van therapeuten omtrent het risico en dergelijk, doe ik hem nooit meer.

Ik knap wel op maar t is no g niet goed, darmen zit het denk ik nog niet helemaal goed.
Ik probeer goed te eten, maar leg er ook niet te veel druk (lees stress) op. En wat sups nog dan, ook dat nou ik af b6 is bij mij een tikje hoog (bloedonderzoek) b6 zit vaak in allerlei supps, ik heb hier van t begin wel op gelet maar toch is het iets aan het stapelen lijkt het, maar niks ernstigs nog.

 
Maar janse merkt er niks van, dus dan kan er toch ook geen sprake zijn van herdistributie?

Andrew Cutler heeft het steeds over het belang van het afbreken van een ronde als er een dosis is gemist

Important: If you miss a dose or are later by one hour stop the round!!!!! THIS IS VERY IMPORTANT.
In het boek van Cutler staat het ook met meer uitleg. Het boek heb ik nu niet bij de hand. Vanavond zoek ik het even op.

 
Bedankt voor je verhaal Maarten. Je relaas klinkt mij als dat je bijnieren al behoorlijk waren uitgeput voordat je met die laatste leverreiniging begon omdat je schrijft dat je toen veel stress had ervaren. Als de bijnieren zwak zijn is het beter niet een leverreiniging te doen. Ik heb het één keer wel gedaan, maar dat ging enorm ten koste van energie die ik al zo hard nodig hebt. Wellicht dat de reiniging bij jou een te grote aanslag voor je al zwakke lichaam was?
Er zijn inderdaad wisselende ervaringsverhalen over de leverreiniging, maar dat vind ik over een heleboel dingen wel :wink: Veel ervaringen zijn volgens mij verschillend omdat alle omstandigheden veelal ook verschillen. Elk gestel zit in een ander genezings- of ziektestadium.

 
Dit geeft meer duidelijkheid over waarom onder andere chlorella niet geschikt is voor het ontgiften van kwik.

http://www.livingnetwork.co.za/chelationnetwork/chelation-the-andy-cutler-protocol/

True chelators are identified by the presence of two dithiol groups.

Many health practitioners and doctors use compounds such as chlorella, cysteine, NAC and glutathione, claiming they are chelators. But these are ineffective, because they are not actually chelating agents, as they do not contain two or more binding groups (dithiol groups), rather they contain only one thiol group. These compounds can make matters worse by causing redistribution of stored metals, by mobilizing them from their storage sites, but failing to bind and excrete them. This is like stirring up a hornets nest. There is however a safe way to chelate, as taught by Dr Andy Cutler.

 
Ja ik wist dat bij zwakke bijnieren de reiniging afgeraden Word, ik heb het hele boek van voor tot achter gelezen en verder ervarings verhalen, maar de mate van mijn lichamelijke uitputting (alleen uitgeputte bijnieren vind ik een beetje aparte verhaal) heb ik ver onderschat.

Ja overal zijn de voors en tegens van te vinden, wat ik fout deed is alleen zoeken naar de positieve berichten.. Ja tuurlijk zijn er gevallen bij wie het geen catastrofe Word.. en eventueel ondanks de vermoeidheid.
het boek vind ik ook vrij mild wat betreft de risico's.
Nu mijn ervaring en heel wat therapeuten gesproken te hebben die zeggen dat sinds de opmars van de G&L flush het aardig druk krijgen..
Vind ik het dus best dom van mij zelf om alleen de sites te zoeken die het prijzen (die natuurlijk als eerst bovenaan de zoek functie staan) en niet ook eens op Google in typen: 'L&G flush gevaarlijk' even terzijde dit zo is of niet.
Maar puur om dat te kunnen beoordelen.

Ik denk wérkelijk dat het bijna m,n leven gekost heeft ook.. gekker had het niet
Moeten wezen want vraag me af of mij lijf zich dan nog had kunnen herstellen.

Maar goed. Dit draadje is van adrenalman :wink: ik wacht de updates af!

 
In mijn voorbereiding op de Cutler methode heb ik ALA van 50mg en 100mg gekocht bij http://www.swansonvitamins.com/q?kw=alpha+lipoic+acid Goedkooper, maar de verzendkosten zijn rond de $17. Ook heb ik nu mijn bestelling gekregen met manufacture date van 11/13, en er staat geen info voor de houdbaarheids duur op de verpakking en ook niet op hun website. Dus ik ben niet tevreden. Ik had daar besteld omdat ze de kleine doses goodkoop hebben.

Ik zou de 200mg ALA bij http://www.iherb.com/search?kw=alpha+lipoic+acid+200+mg#p=1&rcode=gws553 bestellen.

Ik ben nog niet begonnen met het innemen, dus ik kan niks over de kwaliteit van de ALA van Swanson zeggen.

 
@ Adrenalman

Andy Cutler heeft wel iets over zeolite gezegt, dit heb ik gevonden:

http://onibasu.com/archives/fdc/10104.html

I am VERY familiar with the current MLM driven zeolite fad.

I am also VERY familiar with zeolites.

I do not consider any of the claims regarding detox to be supported by
the evidence offered by the MLM salesmen, I do not find it conceivable
these are "chelators" in the sense of clearing the brain or organs of
toxins by getting into them and removing anything, and I do consider
the level and content of the marketing hype to have a very disturbing
"look and feel."

I also have some (few) adverse reaction reports.

I do not recommend using these products at present though I suspect
that most people will find them reasonably innocuous if they have
money they don't mind parting with, and may feel some "lift" from
them. Thus I also don't particularly recommend against using them if
you feel like it. I consider them pretty irrelevant. Just don't be
deluded into thinking you are detoxing anything.

Interesting that she says the zeolites don't chelate as the MLM sales
reps who try to get me to endorse the product (despite me stating up
front I endorse no products) always claim it does chelate.

Andy . . . . . ..

Mag ik het zo copy-paste eigenlijk?

Geef ons een update van je rondes, wordt je nog beter?

Je schreef in een eerdere bericht dat je weet dat de chelatie werkt door wat je ziet in je urine etc. Kan je wat meer daarover zeggen? Ik ben erg benieuwd.

 
Golden.

Je bedoelt dit:
Plus ik zie door het controleren van mijn uitwerpselen en urine dat er gigantische hoeveelheden metalen het lichaam verlaten.

Ja ik ben er ook benieuwd naar.. en ben er ook erg kritisch over gezien het totaal aantal kwik echt niet in de grammen of zelf onsen gaat lopen.
Dus ik betwijfel sterk dat het metalen zouden zijn die je ziet.

Verder heb ik op een Franse wiki gelezen dat chelators (daar valt niet alleen liponzuur onder overigens) ook goede metalen binden...
Ik zeg succes als je die kuuur 3 jaar moet doen..
Blijkbaar werkt het als een zware antinutrient dat goede metalen zoals koper zink magnesium en calcium rooft

Ik post hier wel een kritisch en negatiefs post ben verder wel geïnteresseerd hoor;)
Maar zo leest ik wat feiten waar toch wel goed rekening mee gehouden dient te worden denk ik.

 
Blijkbaar werkt het als een zware antinutrient dat goede metalen zoals koper zink magnesium en calcium rooft

De keuze is: tijdelijk tekorten hebben en deze zoveel mogelijk aanvullen met supplementen of de rest van je leven een kwikbelasting houden.

Voor mij is deze keuze niet zo moeilijk. Ik vind het te veel korte termijn denken om om deze rede van de chelatie van kwik af te zien. Ik kijk liever naar de lange termijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.199
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan