Voortgang herstel bijnieruitputting (en zware metalen vergiftiging)

Oh, je post was gericht aan watisgezond en niet aan mij zie ik nu :D

 
Je zegt dat je weinig meer merkt van de kwik, ook geen slecht geheugen, depressie of andere mentale klachten?

Ik heb al meer dan 10 jaar last van netelroos. Ik ben toen via bioresonantie er achter gekomen dat ik slecht reageerde op de kwik. Verder hebben meerdere bioresonantie/NESSCAN/ electro acupunctuur/ therapeuten en tandarts Fred Neelissen me verteld dat ik verder een supergezond en sterk lichaam heb. Op vele honderden verschillende stoffen getest, maar alleen kwik komt er als negatief uit. Oja, en de haargel die ik jarenlang gebruikt had (heb nu al jaren millimeter haar).

De kwik is toen ontgift via enkele behandelingen bioresonantie (volgens dat apparaat dan, geen idee of het dan ook echt zo is). Vorig jaar dus bij Fred Neelissen geweest. Hij heeft mijn gebit nagekeken en zei dat ik een sterk en gezond gebit had. Ook hij heeft me via electroacupunctuur (zo heet dat geloof ik) getest op enorm veel dingen. En ook hij zei een aantal keer dingen als "ongeloofelijk, wat ben je sterk en krachtig en oergezond verder".

Maarrr.. Ook hij kon met dat apparaat meten dat er nog kwik in mijn lijf zat waar ik slecht op reageerde. Heeft dat bioresonantie dus niet geholpen (???)Ik heb toen homeopatische druppels meegekregen, maar ook hier merkte ik weer niks van.

Ik vraag me al of dingen als "3 behandelingen bioresonantie" of een paar dagen speciale druppeltjes nemen wel echt zo goed werkt om alle kwik uit je lijf te krijgen. Volgens cutler moet je een aantal jaren flink aan de dmsa en ala, en die alternatieve artsen denken het met een paar speciale druppeltje allemaal uit je lijf te krijgen.

Vandaar dat ik dus alsnog het cutler protocol wil doen om nu voor eens en altijd zeker te zijn dat die gore kwik uit mijn lijf is.

ook geen slecht geheugen, depressie of andere mentale klachten?

Dat is wel een goede van je. Mijn geheugen is bijv werkelijk belachelijk slecht.

 
@adrenalman

Ik neem chlorella een half uur voor het ontbijt en dan een half uur later de koriandertinctuur. De koriander is een goeie 'losweker' van zware metalen, ook in je hersenen en de chlorella voert het af via de ontlasting. Ik zou dit dagelijks moeten ophogen totdat ik aan 3 x per dag 3 chlorella zit (dus 9 in totaal) en 3x 1 druppel koriandertinctuur.

Maar zoals met elke detox die ik in het verleden heb gedaan, heb ik veel ontgiftingsverschijnselen en kom ik niet aan die maximale hoeveelheid. Ik krijg zo rond 6 a 7 chlorella en 3 x koriander echt knallende koppijn en ook nekpijn, buikpijn en vermoeidheid (veel geeuwen). Soms voel ik ook m'n nieren. Ik kan me dan ook voor geen meter concentreren. Dus ik ben (in overleg met Mindlink therapeute) aan het kijken wat voor mij nog te doen is. Misschien zit er veel kwik in m'n lichaam en/of laat de kwik makkelijk los, wat die klachten geeft.

In de ochtend heb ik vrijwel geen last hiervan, maar de 2e dosis op een dag geeft vaak de problemen. Gisteren heb ik de inname verspreid met 1 ronde 's ochtends en 1 ronde 's avonds (in totaal 6 chlorella en 2 koriander). 's Avonds voel ik dan na een half uur na inname van de chlorella een enorm zwaar gevoel op m'n maag. Alsof ik iets verkeerd gegeten heb. Misschien is dat dan kwik die afgevoerd wordt en in m'n maag en darmen terecht komt. Als ik later dan de boel uitgepoept heb, lucht het weer op.

Gisterenavond voelde het eindelijk wat opgeklaard in m'n hoofd en kon ik redelijk goed een boek lezen.

Jij hebt dus ook hoofdpijn? Ik was bang dat dat een teken was van herdistributie van de kwik naar m'n hersenen. Of is het de kwik die losgeweekt wordt in je hersenen en daarna afgevoerd? Vertelt Cutler daar iets over in z'n boek?

Omdat ik pas eind deze maand m'n eerste afspraak heb om de amalgaam te verwijderen, mag ik eventueel nu stoppen met de detox en pas vlak voor de verwijdering weer beginnen. Het protocol heeft het over 2 weken voor de verwijdering beginnen met detox en tot zo'n 2 maanden na de verwijdering doorgaan ermee.

Mark

 
@watisgezond: Hoi Mark, dat je misselijk bent en last hebt van hoofdpijn, is gewoon een gevolg van detoxen, echter is het wel belangrijk dat je zelf wel enige vooruitgang merkt. Niet in de zin dat het iedere dag beter dient te gaan (detoxen van kwik staat in het teken van verbetering en verslechtering), maar dat je merkt dat het in de basis steeds iets beter gaat. Als je nog maar net bezig bent is de vooruitgang misschien nog niet merkbaar. Als je tekenen krijgt van verergerde depressie of andere mentale klachten, meteen stoppen!

Als ik eerlijk ben, denk ik wel dat het kwik afvoert wat jij aan het doen bent met koriander en chlorella, maar ik denk dat het minder effectief is al ALA + DMSA. Cutler geeft in zijn boek ook duidelijk aan dat de stoffen die jij gebruikt eerder antagonisten zijn en in mindere mate chelatoren. Wat inhoud dat ze wel voor herdistributie kunnen zorgen. Dit wil uiteraard allemaal niet zeggen dat het niet werkt hoor, maar het kan minder effectief zijn. Het enige dat ik weet is dat het Cutler protocol voor mij zeer goed werkt, en dat er een zeer hoog percentage volledig herstelt geeft ook aan dat het werkt!

Het mooie is, dat je eventueel Cutler gewoon kunt combineren met je huidige protocol. Je voegt als het ware 1 of 2 beter chelatoren toe. Echter is het wel een hoogfrequent protocol waar je je absoluut aan moet houden.

Succes Mark!

 
Bedankt Adrenalman,

Als de symptomen die ik ervaar inderdaad van het detoxen komen en jij ook hoofdpijn ervaart van de Cutler methode, dan moet ik dat denk ik niet gaan combineren. Tis al erg genoeg! ;-) Wellicht dat ik na de chlorella/koriander kuur nog overstap op Cutler als ik geen verbetering heb gemerkt dan.

Ik heb geen depressie vooralsnog, maar krijg van die enorme brainfogs dat je je echt niet meer kunt concentreren en maar staat te dralen. Bedoel je dat met 'mentale problemen'? Daar had ik al veel langer last van (voor het detoxen) in wat mindere mate, maar wist toen niet dat het wel eens met kwikbelasting in m'n hersenen te maken kon hebben. Ik dacht dat ik een dromer was ofzo.

Omdat de amalgaamsanering pas eind deze maand begint, heb ik het advies gekregen om nu even te stoppen met de detox en 3 dagen voor de sanering weer te beginnen en dan een maand of 3 ermee door te gaan.

Mark

 
@Watisgezond: lijkt me de veiligste optie om het niet tegelijk te doen. Mentale problemen/symptomen zijn alle problemen/symptomen die je hersenen voortbrengen. Dus concentratie, geheugen, depressie, humeur, angstig zijn en nog veel meer. Wat dat betreft heb ik de bingo ruimschoots gewonnen als het gaat om mentale symptomen. Ik kan zelf goed merken dat ik elke maand mij beter ga voelen. Helaas zijn mijn bijnieren nog niet van de partij. Maar het lijkt erop dat de bijnieren steeds beter instaat zijn om te herstellen, terwijl ik aan het detoxen ben.

 
@janse: het valt me nu pas op dat jullie allebij Mark heten :-)

Als ik eerlijk ben geloof ik zelf ook niet dat van die druppels uberhaupt veel werkingen genieten in het lichaam. De ronden van Cutler zijn 72 uur lang ALA innemen, juist zodat je geen herdistributie krijgt. En net wat jij al aangeeft, duurt het jaren voordat het weggaat. Ik ben blij dat je voor Cutler hebt gekozen, misschien wel de slimste keuze van je leven! In mijn geval idd wel!

Oh jah, tekenen van herdistributie is het ontstaan van mentale klachten waar je eerst geen last van had, of het chronisch erger worden van de bestaande klachten. Natuurlijk worden de meeste klachten zoals brainfog vaak erger tijdens het detoxen, maar naar mate je meer rondes gedaan hebt, moet alles minder worden. Bij de een kan het zeker langer duren als bij de ander. Scheelt dat je niet zo iemand bent die niet meer dan 3mg ALA kan verdragen. Er zijn mensen die er jaren over doen, om bij 25mg te komen.

 
Oh jah, tekenen van herdistributie is het ontstaan van mentale klachten waar je eerst geen last van had, of het chronisch erger worden van de bestaande klachten.

Nee, dat is het dan niet. Slecht geheugen is een van de dingen die ik al heel lang heb, dus niet iets wat tijdens deze ala kuur gebeurt. Vandaag 200 Mg elke 3 uur. Merk nog steeds geen enkel effect.

 
Hoi Hoi,
Sinds kort ben ik er achter waarom ik al een dikke jaar zo moe ben, erg afval, weinig spierkracht, reumatische klachten heb en enorm veel last heb van vergeetachtigheid met alsmede wisselstemmingen etc etc.
Het begon allemaal vorig jaar, werd extreem moe en een volle werkdag zat er niet meer in.
Doktoren volgde alleen de standaard procedure uit met bloed onderzoek, je kent dat wel.
Veelal ziek gemeld met veel onbegrip.
Begin dit jaar kreeg ik toevallig met de update-dagen van mijn werkgever een lood en kwik onderzoek van het bloed.
Paar maanden daarna pas opgebeld dat ik een verhoogde loodwaarde in het bloed had, kwik was niet hoog liet het bloed onderzoek.
Het was nog geen aanleiding om met spoed het lood te laten verwijderen maar het moest wel maandelijks in de gaten worden gehouden.
Een tijd later verloor ik 12 kilo aan (voornamelijk spieren) lichaamsgewicht en moest mij behelpen met krukken, sindsdien heb ik elke dag krampen en last van spier spasmes (vooral kuiten, voeten en iedere teen.
Echter ging de loodwaarde (uit het bloed) per maand omhoog en zat ik boven de 900ugl/l.
Dat was een aanleiding voor spoedopname met chelatietherapie, in het behandelen ziekenhuis aangekomen kreeg ik een algemene metaal onderzoek van het lichaam.
Dokter vertelde mij ook dat een bloed onderzoek weinig zin heeft want alle metaal delen gaan zich in de weefselen, botten etc etc settelen.
Na het aanhoren van alle symptomen vielen de puzzelstukjes bij elkaar en kan ik mij richten op (hopelijk) herstel van alle nog niet aangedane organen
Uit de weefseltest kwamen ook de metalen van o.a. Nikkel,kwik, zilver, cadmium, lood en aluminium tevoorschijn, lood en aluminium geven de hoogste waarden aan en ik was voor 100% toxisch vergiftigd (alles bij elkaar).
Sinds die tijd hang ik 2 X in de week aan het infuus en na 15 behandelingen is er nog steeds 75% vergiftiging over, ik ben er dus nog lang niet.
Ik krijg daarbij ook hulp via Ozon-therapie, extra magnesium (injectie), glutathion, EDTH, DMSA, Jodium, zeolietpoeder en magnesium tabletten.
Ik heb nog een lange weg te gaan en ga jullie eerder berichten dag voor dag doorlezen, want daar begint het al, geduldig en begrijpend lezen is hierdoor ook vergaan in de hoop dat alles nog goed komt.
Mochten jullie iemand weten die dit ongeveer ook heeft doorstaan, laat mij het dan weten want op het net staat (nog) niet veel van en over slachtoffers, wel begrijpelijk want het kost een hoop energie om hun ervaringen op te schrijven. Dat laatste beetje energie wil je wel kwijt aan de leukere dingen van het leven is mijn ervaring.
Groet, @Simpel1

 
Hoi Simpel1,
Welkom op dit forum. Dat zijn ernstige toxische vergiftigingen. Heb je enig idee hoe je daar aan bent gekomen? Heb je soms met bepaalde stoffen gewerkt?

Misschien kun je beter een eigen voorsteltopic aanmaken en jouw post daarheen kopieren want je zit nu in het topic van adrenalman.

Ikzelf heb ook verhoogde waardes van Hexaan, Pentaan en PCB's in mijn bloed.

 
@simpel1: ik denk ook dat je beter even een eigen topic kunt openen. Houd het allemaal wat overzichtelijker. Ik ben verder erg benieuwd naar je verhaal. Ik moet wel zeggen, ik weet niet of je al langere tijd klachten hebt, ik dacht dat je zei van niet. Weer maar erg blij dat je nu al weet waar het aan ligt. Ik moest 15-20 jaar zoeken. Dat is het voordeel van acute vergiftiging ten opzichte van chronische vergiftiging.

Oh ja, 25% kwijt in 15 behandelingen, dat is super snel. Het is maar waar je het mee vergelijkt.

Ik ben benieuwd verder naar je verhaal, en kom hier nog eens terug, want ik beschrijf in dit topic mijn eigen ervaringen en voortgang.

En welkom op het forum! :-)

 
@janse: Wordt je niet erg moe van zo'n hoge dosering, of zijn jou bijnieren sterk!?

Nee, voel me verder prima. Of ik nou hoge dosering ala inneem of niet maakt geen verschil.

 
Het Cutler protocol en mijn voortgang:

Ik heb ik mijn leven nog niet veel herstel protocollen gevolgd. In het verleden heb ik veel uitgeprobeerd, maar dit waren vaak middeltjes die echter zeer kort bleken te werken. Voornamelijk het placebo effect! Ook heb ik in het verleden ook wel eens eerder alfa liponzuur ingenomen, maar toen wist ik nog niet, hoe het in te nemen. Uiteraard wist ik doen nog niet dat ik last had van een kwik vergiftiging, echter wist ik altijd wel dat er iets niet goed was aan mijn hersenen en de manier waarop deze werkten. Ik heb dan ook wel elk hersenstimulerend product gebruikt en het liep altijd weer uit op een grote teleurstelling.

Het Culter protocol is qua aantal regels een simpel te volgen protocol, voor mij tenminste wel. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die het zeer zwaar hebben en hun bed niet kunnen uitkomen na het gebruik van ALA en DMSA. Echter qua regels is het niet erg ingewikkeld. Wat mij door de maanden heen, ik volg het protocol nu sinds begin maart +- 8 maanden, en ik moet zeggen dat ik nog wekelijks nieuwe dingen leer. Dit zijn dan dingen die ik merk en waarvan mijn herstel wordt bespoedigd. Ik zal hieronder een paar bevindingen beschrijven, soms lijkt het voor de hand liggend, maar het is toch vaak weer verschillend per persoon.

Ik heb door de maanden heen, meerdere dingen uitgetest, zo heb ik geprobeerd om 's nachts ALA + DMSA te nemen elke 4 uur. Na 4 a 5 ronden kwam ik erachter dat dit een grote fout was. Toch zal ik dit iedereen wel aanraden om uit te proberen. 2 keer eruit 's nachts ipv 3 keer kan gigantisch schelen in het herstel proces. Helaas blijkt mijn metabolisme sneller te werken dan de meeste mensen. Ik kreeg zelf last van agressie en depressie (verergerde symptomen). Als je dit merkt meteen stoppen!

Cutler geeft aan dat je minimaal 64 uur 3 dagen en 2 nachten moet detoxen, maar raad 72 uur = 3 dagen en 3 nachten aan. Ik heb het geprobeerd, ook weer ivm het herstel van mijn bijnieren. Heb 2 ronden geprobeerd van 64 uur. Ook weer geen goed gevolg. Kreeg weer flink last van brain fog.
Nu weer terug op 72 uur ronden!

Een vrij recente ontdekking van mezelf is dat je de rondes niet korter kunt maken, door te denken dat je de herdistributie aan het einde van de ronde, grotendeels kunt afvangen met ZEOLIET. Mijn denkfout hierin was dat al het kwik dat los wordt getrokken, ook daadwerkelijk door de bloedbaan (via de maag) weer terugkeert naar de hersenen. Veel kwik blijft aanwezig binnen de hersenen zelf in de bloedbanen van de hersenen zelf. Dus kortere rondes leveren altijd meer distributie van kwik of andere zware metalen op dan langere ronden.

De fout die ik zelf veel gemaakt heb is te veel kijken naar de toppen, oftewel de momenten dat het ineens beter gaat. Het proces van kwik detoxen staat in het teken van vooruitgang en veel achteruitgang. Deze achteruit gang treed op omdat je jarenlange voorraden van kwik lostrekt, waardoor symptomen verergeren. Daarnaast krijg je veel teruggaan als je het niet goed doet en als je te veel tijd tussen ronden neemt. Het enige stabiele vooruitgang die je bemerkt door de maanden heen is dat de dalen steeds minder diep worden. Dit komt in de vorm van symptomen die wegblijven of bijvoorbeeld meer emotionele stabiliteit. Als je let op de dalen, wordt je niet teleurgesteld. Dit klinkt misschien negatief, maar je zult vanzelf doorhebben dat het de beste manier is om dit traject af te leggen. Ieder positief verschijnsel, zoals helder zijn, goed geheugen, goed humeur, emotionele stabiliteit, zullen menig malen verdwijnen voordat ze constant aanwezig zullen zijn. Dit is dan ook een uitstekende indicatie hoe het kwik uit de hersenen worden verwijderd. Ik zal hier iets meer over vertellen.

Er is een groot verschil tussen de kwik in de hersenen en in de rest van het lichaam (lichaamskwik). Lichaamskwik komt gemakkelijker vrij en het lichaam is beter in staat om zich van deze kwik te ontdoen. Wel is de voorwaarde dat de bron van het kwik (amalgaam vullingen of spontane blootstelling aan zware metalen) weggehaald dient te zijn, voordat het lichaam echt begint met detoxen. Stel de kwik is afkomstig van vullingen en je haalt deze vullingen eruit (vervangen voor composiet), dan zal je na enkele jaren weinig kwik meer in het lichaam hebben. Echter de hersenen zal nog volop kwik bevatten. De affiniteit van het hersenkwik is anders dan van andere lichaamsweefsels. Kwik in de hersenen haal je alleen weg met chelatoren.

Tijdens het detoxen van kwik met ALA (+ eventueel DMSA) haal je eigenlijk laag voor laag, de kwik uit de hersenen. Helaas gaat het niet zo dat een laag leeg blijft nadat deze is leeggehaald. Tijdens een ronde haal je de meest oppervlakkige lagen leeg. Hierdoor wordt de concentratie kwik in de laag veel lager als in de rest van de hersenen. Dit zal enkele dagen zo blijven totdat de hersenen dit verschil in concentratie compenseren door een proces dat osmose heeft. Net als bij vloeistoffen, wordt de concentratie altijd evenredig verdeeld, zo ook het kwik in de hersenen. Na enkele dagen begin het proces van osmose, merkbaar te werken en zal de concentratie kwik weer toenemen in de binnenste laag. Door iedere keer de binnenste laag leeg te trekken, neemt de concentratie kwik af in de diepere lagen van de hersenen. Dit proces van osmose maakt het detoxen van de hersenen dan ook mogelijk in combinatie van chelatoren (ALA).
Aan de hand van deze werking kun je 2 duidelijk conclusies trekken. Begin je eenmaal aan het dotoxen, dan moet je het ook afmaken, anders zul je er mogelijk niks beter van worden en mogelijk zelfs slechter, neem het dus serieus! Ten tweede, houd de rondes zo dicht mogelijk op elkaar. Dus tussenpozen van 4 (3/4 schema | 1x pw) en niet langer dan 11 dagen (3/11 schema| 1x p2w).

Doe het goed, houd je aan het protocol en wees consistent anders moet je er echt niet aan beginnen!!!

 
Hoi Adrenalman,

Ik lees jouw berichten met veel belangstelling, ik hoop dat je helemaal beter wordt. Ik wil ook beginnen met ontgiften van zware metalen, ook volgens Andy Cutler. Nu verzamel ik alle info die ik nodig heb tijdens het ontgiften.

Ik hoop dat je blijft ons op de hoogte te stellen van je ontgiften.

 
Ik las net het volgende op de website van Henny Solleveld:

LET OP: Bij alle onderzoeken dient te worden aangetoond of te worden uitgesloten of er niet een of meerdere apexresecties met retrograde amalgaamafsluitingen zijn uitgevoerd. Veelal blijkt dan dat er amalgaam in Uw kaakbot zit!

Die kwik kan dus zelfs je kaakbot ingekropen zijn. Dus heb je je vullingen verwijderd, zit het er nog gewoon onder. Zou dat kwik in het kaakbot ook gewoon te verwijderen zijn met dmso en/of alfa liponzuur?

 
Janse, wat ik er over gelezen heb, is dat kwik zich vrij snel gaat nestelen in je botten, waardoor je er op dat moment niet zo'n last meer van heb. Dus waarom zou het kaakbot een uitzondering zijn? Het lijkt me dat het kwik zich daar dus sowieso ook kan afzetten.

Het regeneratie proces van botten is 7 jaar, dus dan zijn de botten weer vernieuwd en komt de kwik die opgeslagen zat, weer vrij.

Ik weet niet of bijv. ALA kwik uit botten kan trekken. Ben het boek (pdf) van Andy Cutler aan het lezen, misschien legt hij uit of dat kan.

 
interessant dit topic.

@watisgezond
ik loop bij een therapeut waar mee ik het door dit topic ook over kwik ontgiften heb gehad.
hij raden ook de koriandertinctuur aan.

hoe vordert het met jou nu?
en doe je de tinctuur en chlorella pillen samen als een kuur? of zat er nog wat anders bij?
van jou begrijp ik dat de tinctuur losweekt en de chlorella het bind om uit te scheiden.

ik heb hier ook wel oor naar, alleen heb ik een goede driekwart jaar geleden mezelf gesloopt met de andreas moritz reiniging en is mijn energie en darmwerking nog niet optimaal.. dus of het slim is het cutler protocol te volgen of welk ander dan ook..
eerst maar wat ervaringen van hier afwachten denk ik.

maar de kans dat ik kwik belast ben is er zeker.
zelfde verhaal als janse, ooit van kwik ontdaan middels bioresonantie en later blijkt het er gewoon nog te zitten.. ook gemeten met resonantie :roll:

veel succes voor degenen die een protocol volgen!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.199
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan