vragen over het niet vaccineren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Inderdaad, die verhalen van het suikerklontje ken ik ook. Maar ik kende dus pubers die zichzelf hebben laten inspuiten. En dat deden ze dan met meerderen tegelijk.

Daar heb ik zelf nooit iets van gezien of gehoord in mijn middelbare schooltijd, maar ik geloof het best. Pubers rebelleren meer tegen hun eigen achtergrond, of het nu om cafebezoek, jointjes roken... of in hun geval, vaccineren gaat.

Als ik met mensen praat over de gevaren van vaccineren, brengen velen het verhaal van mazelen naar voren. Dat we maar blij mogen zijn dat er vaccins zijn tegen de mazelen, anders waren er nog meer mensen overleden.

Oftewel, hoe kan je nu toch voor het niet vaccineren zijn? Stel dat het jouw kind overkomt?

Ik heb na mijn pubertijd (17-20 jaar) een periode doorgebracht aan de rand van een groep streng christelijke jongeren. Ik was de heiden en ik heb nergens zo met mijn oren staan klapperen als toen! Ik was zo groen als gras en wij zij allemaal wel niet deden.... Vandaar dat ik t weet van het vaccineren. Of dat voor alle kinderziektes was weet ik niet. In ieder geval hebben een aantal meiden zich toen laten vaccineren voor de rode hond. Zij waren toen 15-16 jaar denk ik.

@ Gifvrij: Over je woorden:
Quote:
Als ik met mensen praat over de gevaren van vaccineren, brengen velen het verhaal van mazelen naar voren. Dat we maar blij mogen zijn dat er vaccins zijn tegen de mazelen, anders waren er nog meer mensen overleden.

Oftewel, hoe kan je nu toch voor het niet vaccineren zijn? Stel dat het jouw kind overkomt?

Wat ik van Desiree Rover heb begrepen, is het een misvatting dat als je tegen de ziekten ingeent bent, dat je die dan niet meer zou kunnen krijgen in dezelfde of een andere vorm.

Zo zijn met het invoeren van de BMR-prik de etiketjes vierde, vijfde en zesde ziekte "ontstaan".

Volgens Desiree Rover is er een relatie tussen de zogenaamde vijfde ziekte en de mazelen.

Zoniet zijn ze synoniem: m.a.w.: met vaccinatie is er nog geen enkele garantie dat je de ziekte niet kan krijgen om niet te zeggen dat het de kans op infecties vergroot.

Blijft toch een vreemd verhaal, vroeger werd er niet gevaccineerd tegen mazelen en ging er bijna niemand aan dood. Ik vraag me dan ook af of mazelen wel de doodsoorzaak was.

Zie hier: http://www.post-vaccinaal-syndroom.nl/3911/mazelen.aspx

De ziekte

Mazelen wordt veroorzaakt door een virus en overgedragen door speekseldruppeltjes bij het hoesten. De ziekte is zeer besmettelijk en bijna alle volwassenen boven de dertig jaar hebben mazelen gehad, in het algemeen tussen twee en zes jaar. Toen de vaccinatie ingevoerd werd in Nederland, in 1976, waren complicaties uitzonderlijk: middenoorontsteking, bronchitis, longontsteking en zeer zeldzaam encefalitis (hersenontsteking). Zelfs voor de introductie van antibiotica werd de ziekte als ongevaarlijk beschouwd en gezien als een kinderziekte die je gewoon door moest maken. De ziekte beschermde tegen het nefrotisch syndroom, een ernstige nierziekte bij kinderen.

Na het doormaken van mazelen ontstaat er een blijvende immuniteit. Dit voorkomt ernstigere vormen van deze ziekte bij volwassenen en ook bij pasgeborenen, die nog beschermd worden door de antilichamen van de moeder.

Mazelen begint met koorts, een verkoudheid, en een oogontsteking (conjonctivitis). Aan de binnenkant van de wangen verschijnen witte puntjes en streepjes. Eerst daalt de koorts weer om vervolgens op te lopen tot 40oC. Een vlekkerige, rode uitslag verschijnt dan in het gezicht en achter de oren en vervolgens op het hele lichaam. Het kind heeft last van het licht. Na twee tot drie dagen wordt de uitslag minder, de huis begint te schilferen en de koorts daalt.

Voor de introductie van het vaccin was mazelen ook voor artsen een goedaardige ziekte en alleen de campagnes van de fabrikanten van vaccins hebben in een recordtempo de publieke opinie en die van artsen weten te veranderen. De angstgolf voor de mazelen vond in de Verenigde Staten veel eerder plaats dan in Europa, omdat daar het vaccin 20 jaar eerder in werd gevoerd.

In 1976, verklaarde een Franse professor nog in een tijdschrift: “Mazelen, die als een goedaardige kinderziekte gezien wordt, verdient volledig deze classificatie.”2 Maar in 1983, het jaar waar in Frankrijk de vaccinatie tegen mazelen en rode hond werd ingevoerd, presenteerde een andere professor tijdens een persconferentie “de maatregelen die genomen zouden worden om artsen en de bevolking bewust te maken van de ernst van deze ziektes met ernstige gevolgen.”

De behandeling

Er bestaat geen reguliere behandeling tegen het mazelenvirus. In het algemeen wordt aanbevolen om het kind te laten rusten, voldoende drinken te geven en koortsverlagende middelen te geven. In de volksgeneeskunde wordt aanbevolen de koorts zijn gang te laten gaan, het kind zelfs goed toe te dekken zodat het goed kan zweten. In de homeopathie wordt de koorts ook niet onderdrukt omdat dat het genezingsproces vertraagt en wordt een behandeling gegeven die op de specifieke klachten van het kind is gebaseerd en die het genezingsproces aanzienlijk kan verkorten en complicaties kan voorkomen.

Het vaccin

Het is een levend verzwakt virus, dat gekweekt wordt op kippenembryo’s. In Nederland alleen verkrijgbaar als BMR-vaccin (RIVM). Het bevat verontreinigingen van cellen van kippenembryo’s en menselijke diploïde cellen. Het bevat geen conserveermiddel en antibiotica. In Nederland wordt ook het Attenuvax (Merck, Sharp & Dohme) gebruikt. Dit vaccin bevat als stabilisatoren sorbitol en gehydroliseerde gelatine en een antibioticum (neomycine). In Belgie zijn beschikbaar: Duovax (MSD), MMR Vax (MSD), Attenuvax (MSD) en Rimevax (S.K.RIT).

Het vaccin kan dezelfde complicaties geven als de mazelen zelf, onder andere encephalitis (hersenontsteking). Tevens veroorzaakt het auto-immuunziekten, met name de ziekte van Crohn (chronische ontsteking dunne-dikke darm) en colitis ulcerosa (chronische dikke darm ontsteking).3 Volgens een Engels onderzoek komt de ziekte van Crohn drie keer zo vaak voor bij patiënten die tegen mazelen ingeënt zijn.4

In 1950 waarschuwde een rapport van de WHO tegen het gebruik van een eventueel mazelen vaccin (toen nog in ontwikkeling) dat niet in staat zou zijn om een levenslange immuniteit te verschaffen zoals de ziekte zelf doet, terwijl de feitelijke risico’s van mazelen heel gering zijn. Een methode die slechts een immuniteit van enkele jaren garandeert zou het uitbreken van de ziekte tot de volwassen leeftijd kunnen vertragen en dan veel gevaarlijker zijn.5

Dit bleken later profetische woorden te zijn.

Bijwerkingen

Het aantal mazelen gevallen daalde spectaculair in de eerste periode na introductie van het vaccin, maar daarna verscheen de ziekte bij volwassenen. Dankzij het vaccin zien we nu ook mazelen gevallen bij pasgeborenen, bij wie de ziekte ernstig kan verlopen. In het begin leek het vaccin erg efficiënt omdat de immuniteit van de gevaccineerden onderhouden werd door de veelvuldige contacten met het echte mazelenvirus van de niet-gevaccineerden. Maar nu het natuurlijke virus zeldzaam wordt, vermindert de werkzaamheid van het vaccin, moet het vaccin steeds vaker herhaald worden en treden er weer epidemieën op die ook de gevaccineerden treffen, zoals blijkt in Amerika waar het mazelen vaccin veel eerder ingevoerd werd.6

Wat is wijs?

In Nederland is het mazelen vaccin alleen in het combinatievaccin BMR (bof-mazelen-rode hond) verkrijgbaar. Het is dus niet mogelijk om wel voor het ene en niet voor het andere te kiezen. Ik adviseer zelf om het BMR vaccin achterwege te laten. Het geeft teveel bijwerkingen, waarvan ernstige chronische infecties en gedragsstoornissen zoals autisme en ADHD de meest in het oog springend zijn. Het meest doorslaggevende argument om wel een BMR te geven is om afwijkingen bij het ongeboren kind ten gevolge van de rode hond te voorkomen. Daarom adviseer ik ouders hun niet geënte dochters van 16-18 jaar op antilichamen te laten controleren en als er onvoldoende antilichamen zijn alsnog tegen rode hond te laten enten. Het vaccin is in België in gebruik (Ervevax (Smith Kline Beecham) of Meruvax II (R) (Merck, Sharp & Dohme). Het laatste is in principe ook in Nederland verkrijgbaar, maar maakt geen deel uit van het RVP.

Verschillende studies tonen ook aan dat personen die geen mazelen of andere kinderziektes doorgemaakt hebben tijdens hun kinderjaren vaker leiden aan ernstige ziektes zoals kanker, multiple sclerose (M.S.), en storingen in het immuunsysteem. Mazelen is juist belangrijk voor de ontwikkeling van ons immuunsysteem. Het risico op encefalitis (hersenvliesontseking) wordt van officiele wegen overschat met een factor tien.7

Met dank aan Tinus Smits(R.i.p)

Bij het gezin van mijn oma, die geboren is rond 1900 en overleden rond haar 83ste hadden ze 13 kinderen en 2 daarvan zijn overleden aan mazelen toen ze stiekum naar buiten waren gegaan. Volgens mij waren de leefomstandigheden in de jaren '20-'30 niet optimaal.

Wij, mijn broer,zus en ik kregen gelijkertijd de mazelen rond 1965 schat ik en we lagen heel gezellig met z'n drietjes in de woonkamer "ziek"te wezen wat overigens reuze meeviel. Ik kan me niet echt drama herinneren daarover.

Mijn kinderen zijn ingeent en hebben al die rare 4e, 5e enz. ziektes gehad, vaak vlak na een prik. Ik vond het altijd zo'n wazig verhaal, het was meestal verhoging en rare bultjes.

Onze dochter heeft autisme ontwikkeld (begon met epilepsie) binnen 2 weken na de BMR prik. Als je je kinderen goed voedt, zie ik absoluut het gevaar niet om het prikken achterwege te laten.

De jongste destijds pas met 4 jaar de mazelenprik bij de huisarts laten geven, zelfs toen ging zijn ontwikkeling nog helemaal fout (vooral erg angstig en onzeker na de prik en op school niet meer meekomen) en hebben we het gelukkig kunnen omkeren via homeopaat (Tinus Smits, ik ben hem nog steeds dankbaar)

Nu is het gewoon een lekker en fantastisch jong.

mijn mannetje (nu 5 jaar) heeft ook de zesde en vijfde ziekte gehad en is NIET ingeënt. wellicht kreeg men deze ziektes vroeger ook maar zijn ze gewoon nooit benoemd. het zijn ook vrij vage "bultjesziektes" met paar dagen flink koorts en dan huiduitslag.

ik geloof graag het verhaal hoe het op vaccin-vrij wordt weergegeven. klinkt ook heel logisch allemaal. wat ik daaruit niet kan verklaren is de uitbraken in de bible-belt. dat blijft raadselachtig dan, als de vaccins niet werken zouden er overal uitbraken moeten zijn.

desalniettemin mijn kind niet laten inenten en al is hij niet blakend van gezondheid (heeft wel een tik meegekregen van mijn bijniergebeuren vrees ik) ik ben blij dat al die zooi in elk geval niet in zijn lijf zit. kinkhoest heeft hij heel heftig gehad en dat was geen pretje, maar achteraf ben ik blij dat hij het heeft doorgemaakt. ik zou ook liever hebben dat hij de mazelen, bof en rode hond NU krijgt dan als hij een tiener of volwassen is...maar je hebt het niet voor het zeggen. of het nou is omdat de ziektes sowieso aan het uitsterven zijn of omdat het vaccineren toch nog iets doet....je loopt het tegenwoordig niet snel meer op.

Vitamine A heeft een gunstig effect op het mazelen 'virus'. Wat ik wel lastig vind is dat vroeger veel kinderen de mazelen kregen en nu hoor je er nauwelijks nog van. Hoe kan dat nou zijn, als vaccinaties niet werken? Is dan de 5de/6de ziekte stiekem de mazelen?

Als je de mazelen op latere leeftijd krijgt ben je er behoorlijk beroerd van, dat is de reden dat er in Duitsland mazelen feestjes worden georganiseerd voor vaccinvrije kindjes door ouders.

maar het is vast niet zo dat mensen die uit geloofsovertuiging niet vaccineren ook een slechter voedingspatroon hebben dan de gemiddelde randstadbewoner....toch?

Nee, ze zitten allemaal aan het zogenoemde SDCD(Standard Dutch Crap Diet) van veel koolhydraten, plantaardige olien en magere en light producten.

Zeer degenererend.

Quote:
Nee, ze zitten allemaal aan het zogenoemde SDCD(Standard Dutch Crap Diet) van veel koolhydraten, plantaardige olien en magere en light producten.

Zeer degenererend.

SCDC, zeer vindingrijk :mrgreen:

Je kan mbv kinesiologische (spier) testen achterhalen of je lichaam last heeft van zware metalen. Deze zou je d.m.v bioresonantie of andere wijze kunnen laten elimineren.

Ik kan je testen of je lichaam hier last van heeft. Voor meer informatie check:

www.balans-balans.nl

Mike,
Quote:
Een slecht voedingspatroon, die een gebrekkige weerstand oplevert. Met uitsluitend niet vaccineren kom je er niet, de bescherming moet van binnenuit komen!

Dit verklaart natuurlijk geenszins de uitbraak van mazelen/andere ziektes in de bible belt. Juist in de bible belt wonen veel boeren, dus waarom zouden ze in deze regio een slechter voedingspatroon hebben dan elders?

Ik vind het wel van belang om dit soort 'bewijs' dat vaccinaties werken gedegen te weerleggen.

Wat ik heb vernomen, is dat mensen op de biblebelt zich toch vaak stiekem laten vaccineren. Maar dat heb ik alleen van horen zeggen en niet uit de eerste hand.

Dat verhaal ken ik ook, maar ook dat verklaart de uitbraak van ziektes juist op deze plaatsen niet.

Tja en dan de totaal gekleurde landelijke media inzake de mexicaanse griep doet mij vermoeden dat zij de verslaggeving over biblebeltepidemieen uitvergroot/of simpelweg verzonnen heeft om de Nederlandse bevolking wijs te maken dat er maar 1 conclusie mogelijk moet zijn, namelijk: die spuit erin.

Ja dat denk ik dus ook, gewoon verzonnen of de gevallen die daar werden vastgesteld overbelicht.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan