vragen over het niet vaccineren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
op dit moment weet ik echt niet meer waar ik dat gelezen heb, is al een poos gelezen, maar wat Lievergezond zegt klopt, ik las verzonnen. Ook wordt er stiekum gevaccineerd (angst) en juist die lopen het grootste risico, en dan krijg je natuurlijk weer dat "uitvergroten" door de media :evil:

Waar mij ook iets van bijstaat is dat de poliovaccinaties die dmv suikerklontjes werden gedaan juist meer risico op besmetting veroorzaakten? Naadje van het kousje weet niet meer. De zonen van Hippocrates klinkt interessant Mack.

Is het ook Tanja, een aanrader voor iedereen. Was verplichte leesstof voor de opleiding Klassieke Homeopathie die mijn ex deed. Ik heb het boek gehouden :wink:

@ Tanja: hoe bedoel je dat van die vaccins op suikerklontjes? Was het dan oraal (via suikerklontjes) ipv via het bloed?

ik ben ook niet gevaccineerd en mijn familie ook niet.

Maar polio hebben we nooit gehad, wel mazelen waterpokkenn rode hond etc.

dat kregen we dan via de buren of kinderen op school die waarschijnlijk wel gevaccineerd waren.

@ Lievergezond, ja er zijn 2 soorten poliovaccin, eentje is oraal en wordt vaak gedruppeld op een suikerklontje gegeven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Poliomyelitis

Jaiks: zowel die polio als het suikerklontje.

Maar als ik moest kiezen tussen een spuit en een suikerklontje, dan toch maar het tweede.

Maar het idee op zich van de vaccinatie: ik blijf het walgelijk vinden.

Gisteravond het hoofdstuk even doorgebladerd en er kwamen 2 dingen naar voren.

Het eerste punt is dat iemand pas gevaccineerd wordt genoemd als hij/zij alle herhaal vaccinaties ook gehad heeft. Sommige type vaccins hebben herhalingen "nodig" om volledige bescherming te geven, als je die niet allemaal gehad hebt en je wordt ziek dan ben je zogenaamd niet gevaccineerd.

Het tweede punt is de mazelen epidemie en 1999 waarbij 3 doden vielen. Een 3 jarig meisje, en meisje van 2,5 en een jongen van 17. Alle drie waren ze al ernstig ziek(hartafwijking e.d.) en kregen ze mazelen op het moment dat hun gezondheid al zo ernstig zwak was dat ze dat niet meer aan konden. Soortgelijke gevallen worden elke keer weer gebruikt zoals ook bij de varkensgriep. Mensen overlijden niet zomaar aan een griepje maar zijn al zeer ernstig verzwakt door een andere factor waarbij de griep er als laatste ziekte bovenop komt en fataal wordt. Ik noem dat misleiding, zoals we wel gewend zijn ondertussen...

Nog iets wat hij in het boek beschrijft namelijk dat mazelen een groepsziekte is. Het heeft met je eigen "ik" te maken die nog niet volledig ontwikkeld is en je identificeerd jezelf dan met de andere ziektegevallen waarbij je dezelfde ziekte ontwikkeld.

Ook hij schrijft dat mazelen altijd als onschuldige kinderziekte werd gezien.

Iedereen bedankt voor de reacties, tips en adviezen. Ik ga zeker even een kijkje nemen op vaccinvrij.nl.

Ik vind het vaak wel leuk om te lezen wat voor discussie het weer oproept. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het niet zo goed begrijp. Ver voor mijn tijd vandaar dat ik er niet veel van snap denk ik, maar dat geeft niet. Ik pik er uit wat van mij voor toepassing is.

Vraagje: waarom zou dr Moolenburgh wel voor vaccineren van polio zijn? weet iemand dat?

Ik weet zoals Mike al zei dat je niet alleen met niet vaccineren zorgt voor een goede gezondheid. Goede voeding is zeer belangrijk!

Wanneer ik mijn kind niet laat vaccineren wil ik wel graag weten wat ik kan doen wanneer ze ziek zijn of wanneer ik me zorgen moet maken want ja ziek zijn is in eerste instantie niet zo erg. Dat gaat wel weer over mits het niet verergerd. Door al deze verhalen hier over die streng gelovige gemeentes die niet gevaccineerd zijn en toch overlijden aan ziektes, word ik eerlijk gezegd een beetje bang.

Misschien ben ik een controlfreak maar ik wil graag het goede doen wanneer mn kind ziek zou zijn. Ik heb al begrepen dat H202 goed is voor vele ziektes dus dat wil ik standaard in huis hebben en vit. c heb ik ook gehoord. Weet iemand daar goed merk/middel voor?

en kun je h202 ook wel goed bewaren, geopend en/of ongeopend? Zodat je het altijd in huis hebt?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Petra

Wel grappig trouwens. Op tv is nu een programma voor waar ze mensen uit urk volgen. Die zijn toch streng gelovig en laten zich volgens mij ook niet vaccineren, maar je ziet ook wat ze eten, nou dat is niet best haha...

Quote:
Door al deze verhalen hier over die streng gelovige gemeentes die niet gevaccineerd zijn en toch overlijden aan ziektes, word ik eerlijk gezegd een beetje bang.

Petrah, als je alle reacties goed zou hebben doorgelezen, zou je eerder tot de conclusie kunnen komen dat dat hele verhaal over die bible belt dus zeer waarschijnlijk verzonnen is.

Als je kind ziek wordt, gewoon laten uitzieken, een gezond, goed doorvoed kind wordt namelijk gewoon beter. Als vit C kun je rozenbottelpoeder of acerolapoeder nemen. De combinatie levertraan/boterolie natuurlijk en ik gebruik als m'n kinderen ziek zijn echinacea en/of propolis als ondersteuning. H202 kun je lang bewaren op een donkere plek.

Hallo Tanja, van welk merk heb je Echinacea en/of propolis? en waar dient het precies voor? Wanneer je kind ziek is heb ik begrepen dat je de koorts moet begeleiden i.p.v. onderdrukken. Daarbij kan helpen dus die vitamine c, levertraan en evt. dat andere dus. Dan weet ik dat en wil ik dat graag in huis hebben voor het geval dat.

Mike zei dat h202 ook erg goed is wanneer je ziek bent, maar kun je dat ook al wel gebruiken bij een baby of jong kind? zo ja hoe zou je het dan moeten gebruiken of eerst de andere middelen gebruiken en dan wanneer het heftiger wordt h202.

Ik wil dus niet vaccineren dus ook niet tegen tetanus, maar wanneer er een wond optreed wanneer ze vallen hoe kun je die dan het beste behandelen om tetanus te voorkomen? h202 zeker? en ontsmetten met keltisch zeezout?

Alvast bedankt voor de adviezen!!!

en weten jullie ook nog homeopathische middelen bij wat heftige koorts of ziekte?

Quote:
maar wanneer er een wond optreed wanneer ze vallen hoe kun je die dan het beste behandelen om tetanus te voorkomen? h202 zeker? en ontsmetten met keltisch zeezout?

Of lugols jodium

Schaafwondjes: Calendula ontsmet en zorgt voor herstel en gaat littekens tegen. Er zijn ook sprays van. Is een middel dat in de Middeleeuwen ook al werd gebruikt. En bij mijn kinderen perfecte resultaten en ze vielen nogal eens. Gelijk ontsmetten en herstel van de wond, dus dubbelfunctie.

Koorts: niet onderdrukken want koorts heeft een functie. Alleen als het in 1 keer te snel stijgt zou je een oud middel kunnen gebruiken. Sokken in azijn dopen, aantrekken en daar sokken overheen. Maar belangrijkste blijft : koorts niet te snel onderdrukken.

Petrah,

ik gebruik echinacea van dr Vogel en propolis van een imker uit de buurt, anders van de Traay. Ik doe 5 druppels propolis en 3-5 druppels echinacea in een 1/2 theelepel honing en roer de druppels hierdoor (met een andere lepel), zodat ze het lekker vinden, dit geef ik 3 keer per dag. Baby's onder 1 jaar geen honing geven, maar die doen hun mondje nog wel open voor hun mama.

Bij koorts inderdaad azijnsokjes of Viburcol van de firma Heel, zijn homeopathische druppels (drinkfiolen) die de pieken uit de koorts halen, maar niet onderdrukt.

Met jodium zou ik niet ontsmetten, dat belemmerd de genezing. Dan liever schoonmaken met 3% H202 en met teatree olie/honing insmeren, of de calendula idd.

Het gevaar van tetanus is niet zo groot als men je doet laten geloven. Hoeveel mensen ken jij met tetanus? Toch is de inenting maar 10 jaar werkzaam en moet dan herhaald worden minstens 2/3 keer. Iedereen die in het ziekenhuis komt met een wond krijgt een spuit tegen tetanus, maar niemand de herhalingsprik, die toch volgens het protocol noodzakelijk is om een goede bescherming te hebben. Bovendien werkt een vaccin niet met terugwerkende kracht.

Je kunt je kinderen ook homeopathisch laten 'vaccineren' of behandelen wanneer ze bv kinkhoest krijgen.

Henk heeft gelijk, koorts heeft een functie en is het enige afweer mechanisme waar een baby over beschikt om een ziekte mee te bestrijden.

Ik vraag mij dat eigenlijk ook af: h2o2 en baby's?

En maakt het uit welk azijn je gebruikt voor de azijnsokjes? Moet dat azijn verdund worden met water of niet?

Koorts heeft zeker een functie. Ik heb ook altijd begrepen dat een sterke stijging van koorts minder gevaarlijk is dan een felle daling (door koortsverlagende middelen, of dat nu badjes zijn of medicatie, speelt geen rol)

Er is ook al onderzoek gedaan waaruit bleek dat mensen die op kinderleeftijd nooit hoge koorts hadden mogen maken op latere leeftijd meer kans hadden op kanker omdat het lichaam nooit geleerd heeft kwalijke cellen op te ruimen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan