Petrah,
ik gebruik echinacea van dr Vogel en propolis van een imker uit de buurt, anders van de Traay. Ik doe 5 druppels propolis en 3-5 druppels echinacea in een 1/2 theelepel honing en roer de druppels hierdoor (met een andere lepel), zodat ze het lekker vinden, dit geef ik 3 keer per dag. Baby's onder 1 jaar geen honing geven, maar die doen hun mondje nog wel open voor hun mama.
Bij koorts inderdaad azijnsokjes of Viburcol van de firma Heel, zijn homeopathische druppels (drinkfiolen) die de pieken uit de koorts halen, maar niet onderdrukt.
Met jodium zou ik niet ontsmetten, dat belemmerd de genezing. Dan liever schoonmaken met 3% H202 en met teatree olie/honing insmeren, of de calendula idd.
Het gevaar van tetanus is niet zo groot als men je doet laten geloven. Hoeveel mensen ken jij met tetanus? Toch is de inenting maar 10 jaar werkzaam en moet dan herhaald worden minstens 2/3 keer. Iedereen die in het ziekenhuis komt met een wond krijgt een spuit tegen tetanus, maar niemand de herhalingsprik, die toch volgens het protocol noodzakelijk is om een goede bescherming te hebben. Bovendien werkt een vaccin niet met terugwerkende kracht.
Je kunt je kinderen ook homeopathisch laten 'vaccineren' of behandelen wanneer ze bv kinkhoest krijgen.
Henk heeft gelijk, koorts heeft een functie en is het enige afweer mechanisme waar een baby over beschikt om een ziekte mee te bestrijden.