Waaraan stierf de oermens?

Quote:
No plant must be allowed to be different from the other plants


Heerlijk, elke plant dezelfde vruchten, dezelfde bloesem, dezelfde kleuren, gewoon alle planten gelijk maken aan de hennep. ;-)

 
Elke dag dezelfde hennep leidt net zo goed tot verveling en gebrek aan groei. Dit is het verhaal van Het Paradijs, de Hof van Eden. We stonden daar maar een beetje tegen de bomen aan te leunen in die perfecte omgeving en vruchten te eten en ondertsussen gebeurde er niets waar de mensheid werkelijk verder mee kon qua kennis en ontwikkeling. Laatst schreef ik nog het volgende hierover:

https://www.fatsforum.nl/topic/de-waarheid-zit-niet-in-het-midden

Mike

 
Quote:
We stonden daar maar een beetje tegen de bomen aan te leunen in die perfecte omgeving en vruchten te eten en ondertsussen gebeurde er niets waar de mensheid werkelijk verder mee kon qua kennis en ontwikkeling


Eh, Adam en Eva waren zich niet bewust van het contrast waar je naar verwijst in dat andere topic.

De verboden vrucht bracht die bewustzijn wel: goed en kwaad leren kennen. Groter contrast kun je niet vinden.

Aan de andere kant: God leefde in Adam en Eva en dat had voldoende voor geestelijke verzadiging moeten zorgen. Echter waren ze nog niet volmaakt, maar in staat om tot volmaking te komen.

Buiten het paradijs verloren zij de staat om tot volmaking te komen.

 
Je religieuze indoctrinatie zit je in de weg om te begrijpen waar het om draait:

Quote:
In de topic over spiritueel nihilisme heb ik meermaals uiteengezet dat de natuur geen middenweg kent (en de natuur is mijn leermeester). De natuur kent polariteit en dualiteit, waarbij twee tegenovergestelde energieen (mannelijk en vrouwelijk van aard) elkaar proberen te vinden in een zoektocht naar evenwicht. Als dit evenwicht eenmaal bereikt wordt, vinden de twee polen elkaar in het midden en heffen ze elkaar op. Perfectie is dus dood en onbeweeglijkheid!

Het gaat in het leven om perfectionering door ervaring! Deze ervaring gebeurt op basis van contrasten, door het opzoeken van extremen. Je weet niet wat licht is als je de duisternis niet hebt verkend. Je weet niet wat goed is als je het kwaad niet heb bestudeerd. Je weet niet wat waarheid is als je niet door leugens heen kunt prikken.


Mike

 
Hier geef ik je gelijk in:

Quote:
Adam en Eva waren zich niet bewust van het contrast waar je naar verwijst in dat andere topic.


Daarom moesten ze ook wel weg uit die tuin. Perfectie = dood.

Hier geef ik je geen gelijk in:

Quote:
Aan de andere kant: God leefde in Adam en Eva en dat had voldoende voor geestelijke verzadiging moeten zorgen. Echter waren ze nog niet volmaakt, maar in staat om tot volmaking te komen.

Buiten het paradijs verloren zij de staat om tot volmaking te komen.


Het gaat ook niet om perfectie, maar om perfectionering. Perfectionering = groei/ontwikkeling/evolutie. Dichterbij het goddelijke dan dit kunnen we in ons materiele, aardse bestaan niet komen. Om tot groei/ontwikkeling/evolutie te komen moesten ze weg uit die tuin, anders was het hun dood geweest! De 'verleiding' was niets anders dan een hang naar kennis!

Mike

 
Mike, je kunt me geen gelijk geven, maar ik weet ook niet beter dan dat is wat in de bijbel staat.

Half wel en half niet het verhaal van de bijbel volgen maakt het voor mij een beetje lastig. Dat is een beetje als aanhouden dat Roodkapje gekust moest worden door de prins en dat ze tussen de dwergen woonde.

 
Quote:
ik weet ook niet beter dan dat is wat in de bijbel staat.


Dan wordt het tijd dat je wel snel beter gaat weten.

Ik hoop niet dat ik je boos of verdrietig maak als ik dit zeg, maar de Bijbel is pure plagiaat van veel oudere geschriften, met name uit de Egyptische en hebreeuwse religies. De Romeinse keizer Constatinus heeft in 325 na Chr. de Raad van Nicea bijeengeroepen, waar men STEMDE over welke boeken zouden worden opgenomen in de Bijbel en welke niet. Maar liefst 26 boeken hebben de Bijbel niet gehaald, waaronder het evangelie van Judas! Zou het niet interessant zijn om Judas z'n kant van de zaak te lezen?

Er heeft een BEWUSTE manipulatie van jouw geloof plaatsgevonden, van het begin af aan! Gezien de Romeinse oorsprong betekent dit ALLE versies van het christendom, incl. de jouwe, hun oorsprong vinden in het Vaticaan! Denk dus niet dat je een 'andere' variant aanhangt dan het katholieke geloof, want in essentie komen ze allemaal op hetzelfde neer!

Wat je m.i. eveneens uit je hoofd moet zetten is dat de wereld is begonnen ten tijde van het Oude Testament. Hoe verklaar je dan het bestaan van bijv. dinosaurussen? Zoals eerder gezegd, de Bijbel is een verzameling van VEEL OUDERE geschriften. Ik snap dat je hierdoor veel steun en houvast ondervindt en ik ga zeker niet jouw gevoel tegenspreken dat God in jou leeft (God leeft in ons allemaal), maar ik hoop dat ik je ervan kan doordringen dat de Bijbel weliswaar veel wijsheid bevat, maar dat deze wijsheid is GEMANIPULEERD is en NIET ORIGINEEL is. Wil je werkelijk tot de spirituele kern komen, dan zul je je moeten verdiepen in de spiritualiteit van oervolkeren, te beginnen met Afrika.

Spiritualiteit heeft altijd bij de mens gehoord. Ooit waren we 1 met de Schepping (de natuur en haar schepsels) en, voortvloeiend daaruit,.met de Schepper. Ik beschouw mezelf, net als jij, als een spiritueel/religieus mens, maar dan zonder de ketenen die georganiseerde religies mij op proberen te leggen. We zijn allemaal vrije kinderen van God met vrije wil en bewustzijn en laat niemand je iets anders vertellen!

Mike

 
Ik ontken niet dat dinosaursussen hebben bestaan. De bijbel verteld ons zelf over de leviathan en de behamoth. Er zullen dus nog wel zeker dinosaurussen hebben bestaan. Sterker nog, het zou me niets verbazen als Noach die soorten ook mee nam op de ark.

Als er dus bewijs is dat de bijbel plagiaat is, dan zie ik graag de bron van waaruit men het heeft overgenomen. Die is vast ruimschoot voorhanden. Anders kun je niet stellen dat het is overgenomen want dan is het nergens op geschoeid dan een aanname. Ik ben altijd nieuwsgierig naar historie van de bijbel.

Die 26 boeken zijn dus nog wel te lezen. Ze zullen wel hun redenen hebben gehad om ze niet op te nemen in de uiteindelijke selectie.

Het woord katholiek zegt het ook: "algemeen". Je doelt op het Rooms Katholieke en als die in essentie hetzelfde zou zijn, dan was er dus geen reden tot het houden van het strikte Latijn en zouden ze eerder over zijn gegaan op andere vertalingen en het onderwijzen van het gepeupel met de valse leer.

Echter hebben ze de leer vanuit de (valse) bijbel compleet naast zich neergelegd en hebben ze een valse leer van zonden aflaten kopen enz. en zijn ze de hele Inquisitie begonnen. Ik kan je vertellen dat ze de Inquisitie niet baseerden op het Oude Testament of het Nieuwe Testament. Ze baseerden dat op het winnen van macht en het merendeel van de RKK heeft een lange periode nooit iets van die twee delen opgestoken. Waar denk je dat de hervormingen vandaan kwamen? Uit de oude Afrikaanse geschriften?

Gelukkig laat ik me ook niets anders vertellen Mike. Mij wordt niets opgelegd en zit ik niet in ketenen gebonden. Het is mij duidelijk dat de bijbel een wonderlijk boek is. Als men het zo heeft kunnen manipuleren dat het wonderlijke van het boek tot stand is gekomen, dan hebben ze puik werk geleverd. Dan waren die mensen achter die manipulatie toch wel de moeite waard om te volgen met zoveel wijsheid, inzicht en onderscheidend vermogen. Je zou bijna denken dat ze goddelijke inspiratie hadden. De God in zichzelf zoals jij dat noemt.

Dat zullen vast niet dezelfde mensen geweest zijn die de Inquisitie hebben ingezet want die strookt totaal niet met de wijsheid van de bijbel.

Ik zie uit naar een lijst met bronnen van deze veel oudere geschriften. Al is mijn Afrikaans belabberd moet ik eerlijk toegeven.

 
Quote:
Als men het zo heeft kunnen manipuleren dat het wonderlijke van het boek tot stand is gekomen, dan hebben ze puik werk geleverd. Dan waren die mensen achter die manipulatie toch wel de moeite waard om te volgen met zoveel wijsheid, inzicht en onderscheidend vermogen.


Die wijsheid was er lang voor de Bijbel al. Men heeft eerst geprobeerd de mensheid volledig te despiritualiseren, maar dat lukte niet, daarvoor zat het te diep in de mens. If you can't beat them, join them. En dus heeft men vervolgens de religie gekaapt en er 1 gemaakt van een straffende, wraakzuchtige en mannelijke God, die gevreesd dient te worden. En nou niet met die onzin aankomen dat het woord 'vrezen' niet letterlijk moet worden genomen!

Men is uitgegaan van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Waar waren de vrouwen? Die werden tot hoeren bestempeld. Er is ook een complete focus op de Hemel en totaal niet op de Aarde, onze Moeder. En onze hang naar kennis en verliching werd veroordeeld door deze te bestempelen als de 'zondeval'. Lucifer werd in een kwaad daglicht gezet en aan hem werd de vrije wil toegeschreven, wat als een negatieve eigenschap werd bschouwd. Volgens deze 'religie' heb jij nl. niets te willen en ben jij niet vrij, geketend dus. Vervolgens wordt je geleerd om God buiten jezelf te zoeken en niet in jezelf.

Ze hebben inderdaad puik werk afgeleverd en het zijn wel degelijk dezelfde krachten achter de volkomen satanische Inquisitie. 2.000 jaar christendom heeft ongelooflijk veel leed en onderdrukking opgeleverd, met de even zo dogmatische Islam als goede tweede. Maar God is liefde. En Allah ook. Wist je dat onvoorwaardelijke liefde een VROUWELIJKE eigenschap is?

Jij wilt bewijs? Dat van de Raad van Nicea is algemeen bekend, hier een Wiki-pagina:

http://en.wikipedia.org/wiki/First_Council_of_Nicaea

Het aantal boeken die de Bijbel niet hebben gehaald zou zelfs wel eens 50 kunnen zijn:



Jij schrijft:

Quote:
Ze zullen wel hun redenen hebben gehad om ze niet op te nemen in de uiteindelijke selectie.


Ja, dat klopt: CENSUUR! Een beetje naieve opmerking, vind je zelf ook niet? Vooral omdat jij jezelf beschouwt als een kritisch denker, iets wat jouw religie totaal niet stiumleert overigens.

Het plagiaat van de Bijbel:

Deel 1:

Deel 2:

Deel 3:

Mike

 
Quote:
Waar waren de vrouwen? Die werden tot hoeren bestempeld


Toch beter je huiswerk doen Mike. De bijbel staat vol met verwijzingen naar vrouwen en niet zo zeer dat ze hoeren waren. Maar daar zul je vast geen oren naar hebben.

Quote:
Er is ook een complete focus op de Hemel en totaal niet op de Aarde, onze Moeder


Kom op Mike, ik schatte je toch wel wijzer dan dat. Het is niet moeilijk te begrijpen dat de Hemel het eeuwige, onvergankelijke voorsteld en de Aarde is het vergankelijke. Waarom meer aandacht schenken aan dat wat voorbij gaat en aandacht wegnemen van het eeuwige, onvergankelijke? De schepping is onderschikt aan de schepper net als de vaas onderschikt is aan de pottenbakker. Je stelt dat de vaas net zo belangrijk is als de pottenbakker.

Als je zo goed op de hoogte bent van de inhoud van de bijbel, dan had je dit kunnen weten.

Quote:
Jij wilt bewijs? Dat van de Raad van Nicea is algemeen bekend


Ja, de Raad van Nicea is me wel bekend. Maar dat ze daar besloten hebben de oude geschriften te negeren en er maar een stapeltje 'evangelien' van te maken, nee dat is nieuw voor me.

Quote:
Het aantal boeken die de Bijbel niet hebben gehaald zou zelfs wel eens 50 kunnen zijn


Oh, er zijn nog wel veel meer boeken die de Bijbel niet hebben gehaald. De bibliotheek van Alexandrie zat er waarschijnlijk vol mee. Oeps.

Quote:
Een beetje naieve opmerking, vind je zelf ook niet?


Je kent het woord sarcasme niet? Terwijl je er zelf heel goed in bent het te hanteren.

Ik ga die delen bekijken (niet binnenkort helaas) en dan kom ik er op terug. Goed?

Quote:
...iets wat jouw religie totaal niet stiumleert overigens


Je denkt wel heel wat te weten over mijn religie he?

Ik ben overigens wel benieuwd naar je theorie over hoe de profeten de komst van Christus Jezus hebben weten vast te leggen. Waarvan het merendeel honderden jaren ervoor zijn vastgelegd. Of zijn die ook in Nicaea er in geplakt tussendoor?

 
Quote:
Kom op Mike, ik schatte je toch wel wijzer dan dat. Het is niet moeilijk te begrijpen dat de Hemel het eeuwige, onvergankelijke voorsteld en de Aarde is het vergankelijke. Waarom meer aandacht schenken aan dat wat voorbij gaat en aandacht wegnemen van het eeuwige, onvergankelijke? De schepping is onderschikt aan de schepper net als de vaas onderschikt is aan de pottenbakker. Je stelt dat de vaas net zo belangrijk is als de pottenbakker.


Zolang we hier op aarde rondlopen is de Moeder vele malen belangrijker! Daar gaat dit hele forum over, over wat de Aarde ons geeft qua voeding. We kunnen niet leven van wat de Hemel ons geeft (zonlicht en regenwater), ook al lopen er ook verdwaasde figuren rond die beweren van wel.

Het Chistendom en de Islam wijken hiermee voledig af van vele oudere geloofsovertuigingen van natuurvolkeren die de Hemel beschouwden als bevruchtende gever van lever (Schepper) en de Aarde als een baarmoeder die leven draagt (Schepping). Beide werden wel degelijk als even belangrijk gezien, yin en yang. Alleen maar de mannelijke kant van de zaak benadrukken is manipulatie van een veel oudere spiritualiteit, die inderdaad door de Raad van Nicea onder Keizer Constatinus tot stand is gekomen.

Quote:
Ik ben overigens wel benieuwd naar je theorie over hoe de profeten de komst van Christus Jezus hebben weten vast te leggen. Waarvan het merendeel honderden jaren ervoor zijn vastgelegd. Of zijn die ook in Nicaea er in geplakt tussendoor?


Alle verhalen in de Bijbel zijn mythes, die NIET LETTERLIJK genomen dienen te worden. Het 'Paradijs' vertegenwoordigt de onwetende mens, 'Lucifer' vertegenwoordigt verlichting d.m.v. kennis. Geen bestaande personen of lokaties. Jezus was een niet-bestaand figuur die Horus heette in de Egyptische religie. Het is allemaal 1 grote metafoo voor astrologie. Natuurvolkeren hebben altijd de planeten en de sterren gezien als goden en hier complete bouwwerken aan gewijd die in 1 lijn staan met bepaalde hemellichamen. Sirius, Orion, de Pleiaden, de zon, de maan, deze speelden allemaal een belangrijke rol in hun mythologie. Vandaag de dag zijn wij ons hier niet of nauwelijks meer van bewust (dankzij het letterlijk nemen van de Bijbel en de Koran), maar onze parasitaire elite des te meer! Hier een artikel over Sirius, de 'ster uit het Oosten' (klinkt bekend, of niet?):

http://vigilantcitizen.com/hidden-knowledge/connection-between-sirius-and-human-history/

Mike

 
Op Aarde hebben we gewoon met de Aardse wetten te maken en ons lichaam is daar ook aan onderhevig, dat is de realiteit waar we niet voor weg mogen lopen, gebeurt dat wel en dat is allang het geval bij de moderne mens vandaag de dag dan ondervindt de mens daar gevolgen van zoals we om ons heen zien, zo simpel is dat en willen we de verlichting bereiken dan moeten we aan de basisbehoeften voldoen waarvan voeding primair is en voeding dient dan ook heel compleet en volmaakt zijn.

Eigenlijk heel makkelijk.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.153
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan