Quote:
ik weet ook niet beter dan dat is wat in de bijbel staat.
Dan wordt het tijd dat je wel snel beter gaat weten.
Ik hoop niet dat ik je boos of verdrietig maak als ik dit zeg, maar de Bijbel is pure plagiaat van veel oudere geschriften, met name uit de Egyptische en hebreeuwse religies. De Romeinse keizer Constatinus heeft in 325 na Chr. de Raad van Nicea bijeengeroepen, waar men STEMDE over welke boeken zouden worden opgenomen in de Bijbel en welke niet. Maar liefst 26 boeken hebben de Bijbel niet gehaald, waaronder het evangelie van Judas! Zou het niet interessant zijn om Judas z'n kant van de zaak te lezen?
Er heeft een BEWUSTE manipulatie van jouw geloof plaatsgevonden, van het begin af aan! Gezien de Romeinse oorsprong betekent dit ALLE versies van het christendom, incl. de jouwe, hun oorsprong vinden in het Vaticaan! Denk dus niet dat je een 'andere' variant aanhangt dan het katholieke geloof, want in essentie komen ze allemaal op hetzelfde neer!
Wat je m.i. eveneens uit je hoofd moet zetten is dat de wereld is begonnen ten tijde van het Oude Testament. Hoe verklaar je dan het bestaan van bijv. dinosaurussen? Zoals eerder gezegd, de Bijbel is een verzameling van VEEL OUDERE geschriften. Ik snap dat je hierdoor veel steun en houvast ondervindt en ik ga zeker niet jouw gevoel tegenspreken dat God in jou leeft (God leeft in ons allemaal), maar ik hoop dat ik je ervan kan doordringen dat de Bijbel weliswaar veel wijsheid bevat, maar dat deze wijsheid is GEMANIPULEERD is en NIET ORIGINEEL is. Wil je werkelijk tot de spirituele kern komen, dan zul je je moeten verdiepen in de spiritualiteit van oervolkeren, te beginnen met Afrika.
Spiritualiteit heeft altijd bij de mens gehoord. Ooit waren we 1 met de Schepping (de natuur en haar schepsels) en, voortvloeiend daaruit,.met de Schepper. Ik beschouw mezelf, net als jij, als een spiritueel/religieus mens, maar dan zonder de ketenen die georganiseerde religies mij op proberen te leggen. We zijn allemaal vrije kinderen van God met vrije wil en bewustzijn en laat niemand je iets anders vertellen!
Mike