Waardes van schommelende bloedsuikerspiegel

Volgens mij hoef je je helemaal geen zorgen te maken. Menigeen zou willen dat-ie zo mooi rond de 5 zit als jij!

Mike
 
Ik maak mezelf ook niet direct zorgen met deze waarden. Maar ik begrijp gewoon mijn extreme honger aanvallen niet. Samen met spierpijnen en steeds zware benen en armen. Ook steeds spontane bloedneus sinds gister en zand in me ogen gevoel. Steeds denk ik dan weer aan die schildklier. Maar als die traag zou werken dan zou schildklier hormoon zijn vruchten af moeten werpen. Dus ook niet, want zelfde verhaal als met selenium, ik word spontaan dezelfde dag heftig ongesteld. Ik kan het gewoon even niet rijmen. Toch ergens het weekend die bloedsuiker in de gaten houden zonder dat ik alfa lipon heb genomen.

Direct zorgen, nee dat niet. Maar vreemd vind ik het wel.
 
Misschien heeft het helemaal niets met die bloedsuiker te maken. De hongerklop die je voelt, met welke voedselgroep(en) heeft dat te maken? Het kan zijn dat je een bepaalde voedselgroep verwaarloost? Dit overkomt veel low-carb eters en die krijgen onherroepelijk last van... de schildklier. Het kan dus een specifieke honger zijn naar specifieke voedingsstoffen. Alle andere klachten kunnen aan dit voedselgebrek gerelateerd zijn.

Mike
 
Ik zou het echt niet weten. Ik moet er even over nadenken. Kom ik dan nog op terug. Alleen vandaag heb ik daar geen tijd meer voor. Dank voor het mee denken.
 
Het kan dus een specifieke honger zijn naar specifieke voedingsstoffen. Alle andere klachten kunnen aan dit voedselgebrek gerelateerd zijn.

Welke soort stoffen kunnen dit dan zijn, want het meeste is toch juis uit koolhydraatarme voeding (vlees, vis) te halen?
 
Geloof het of niet, maar het kan ook gebrek aan kh zijn. Niet iedereen is gemaakt om kh-arm te eten.

Mike
 
Even snel een reactie. Dat is dus het punt. Ik eet juist koolhydraten. Naar mijn idee dus meer dan juist de bedoeling zou moeten zijn. Ik kom er morgen op terug. Misschien vanavond als ik daar nog tijd voor heb.
 
Ik had eerder aangegeven dat ik steeds veel baat heb bij vochtafdrijvende middelen. Ik kom echt aan. Ik wil inmiddels ook niet veel meer drinken omdat ik het idee heb dit niet kwijt te raken. Ook krijg ik het idee dat ik vocht vast hou in me buik. Zo klinkt het af en toe.

Voor wat betreft voeding, ik kan echt niet bedenken wat ik weg laat. Vetten eet ik gewoon incl eiwitten en ook koolhydraten. Dit laatste zit inmiddels ruim boven de 100 gram.
Als ik voedsel eet zoals soep merk ik dat ik daar last van krijg. Vanavond was ik uit eten en voedsel was uiteraard met minder vocht dan dat ik gewend ben. Dan heb ik er eigenlijk niet zoveel last van. Het klinkt tegenstrijdig met wapf omdat voeding dan vochtiger is. Ik vraag mezelf dus af of dit in relatie kan staan met die bloedsuiker en misschien juist te laag word af en toe? En door het vast houden van vocht steeds al die pijnen heb bij aanhechtingen en spieren? Bloeddruk is ook steeds laag.
 
Dank voor het meedenken. Dan ben ik een Boeing 737? ?

Zelf denk ik histamine, gifstoffen die opgeruimd moeten worden. Bovendien moet nog blijken of mijn bloedsuiker te laag uit valt en of dat de reden is. Heb niet geprikt vandaag.

Maar vertel, wat is MCAS? Dan kan ik eens kijken of ik mezelf erin herken. Stempel Hashimoto heb ik al gehad en dat is het niet.



 
Mestcelactivatiesyndroom:

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/186504-mestcel-activatie-syndroom-extreme-allergische-reacties.html

Mike
 
Dank voor de link.

Behalve licht in me hoofd worden en problemen net 1 oog herken ik de andere genoemde symptomen niet. Licht in me hoofd word ik dus wanneer die honger zich aan dient.

Vanaf kindertijd heb ik al een oogprobleem aan mijn linkeroog (-2 cylinder) van dat oog heb ik wel steeds last met een rare druk ter hoogte van wenkbrauw. Maar verder herken ik niet zoveel. Ik denk niet dat dat oog te maken heeft met MCAS. Geen diarree, buikpijn of overgeven. Alleen veel slijm in me keel laatste dagen. Wel vocht vasthouden en baat bij vochtafdrijvers. Ik denk dus niet dat dit het probleem is.
 
Jhanne,

Is dit mcas niet wat jij een poosje terug schreef dat jij dat had? Er begint me nu iets te dagen. Misschien heeft het iets met een insectenbeet te maken? Met die kanttekening dat van sommige aandoeningen beweerd word dat je alleen ziek kan worden van een beet van een insect. Zoals Lyme bijvoorbeeld.
 
Over het ontstaan ervan had ik al wel verschillende dingen gelezen. Hierboven schreef ik al dat Lyme ook een rol hierin kan hebben. Geen idee of jij dat hebt? Hoef je overigens niet voor gebeten te zijn door een teek.

Verder, word er geschreven over genetisch/aangeboren. Maar we weten ook dat hormonale problemen doorgegeven kunnen worden aan het kind in de baarmoeder. Denk aan zwakke bijnieren of schildklier problemen en zo tal van andere dingen. Uiteindelijk is het dan zaak om dat aan te pakken.
Ook staat er geschreven over dat de oorzaak in het beenmerg kan liggen. Is het dan niet beter om het beenmerg te ondersteunen? Dat zou ik denken.

Veel van de klachten die ik gelezen heb zijn ook weer gerelateerd aan de schildklier. Ik vraag mezelf af in hoeverre dat meegenomen is aangezien de onderzoeken naar schildklierproblemen vaak niet serieus te noemen zijn. Er word veel geschreven over de lever. We weten dat de lever een relatie heeft met de schildklier. En de schildklier weer met de bijnieren. (ja ik weet dat het vervelend begint te worden)

Een aantal symptomen herken ik wel zoals de spierpijnen. Persoonlijk denk ik dat een tekort aan maagzuur dan nog steeds het onderliggende probleem is. Hoewel ik zeker een periode heb gehad dat ik echt 0 klachten had en toen was mijn melk consumptie heel hoog. Maar mijn theorie is dat naast een slechte eiwitvertering door tekort aan maagzuur ook een combinatie kan zijn van bv een slechte vertering van vetten en/of koolhydraten. Heb je daar al eens iets mee gedaan? Dus niet alleen de focus op maagzuur tekort maar ook de vertering van koolhydraten en vetten?

Momenteel ben ik het prikken even zat. Gister nog geprikt na een ontbijt van bessen met slagroom, 2 gekookte eieren en roggebrood met dik boter en kaas, en slagroom met melk. Verder nog 4 eetlepels roomboter met zout. Daarna geprikt en waarde was 7.4. Na een uur kwam ie uit op 6.3. Voor dit ontbijt was de waarde 5.2. Ik merk dat ik extreme behoefte heb aan room. Wellicht dat ik daarom ook moeilijk van de melk af kan blijven.

Het maakt niet echt verschil of ik zuivel bij mijn eten neem of niet heb ik het idee. Ik heb eerder het idee dat de hoeveelheid vocht die ik bij mijn eten neem het probleem is. Als je bij bijnieruitputting ook niet moet drinken bij je eten dan wellicht ook wat minder vochtig eten in mijn geval. De laatste dagen heb ik mijn vetinname verhoogd maar merk weinig verschil in de hongeraanvallen eigenlijk.

Welke natuurlijke supplementen neem jij voor je klachten?

 
'Wel vocht vasthouden en baat bij vochtafdrijvers.' Diuretica maar ook andere medicijnen veroorzaken verlies aan allerlei vitaminen en mineralen, waardoor je nog meer ontregeld raakt. Zo is zink belangrijk voor je bloedsuikerspiegel.
Site Rineke Dijkinga:
Diuretica, kaliumsparend (zoals spironolacton): Calcium, ijzer, vitamine B11 en C.
Diuretica, lisdiuretica: Calcium, kalium, magnesium, natrium, zink, vitamine B6, B11, B1 en C.
Diuretica, thiazides: Kalium, magnesium, natrium, zink, vitamine B1, B6, B11 en C.

Weet dat bij sommige oogklachten een atlascorrectie verbetering kan geven. Weet niet of dat bij een cilinder ook zo is.
 
Ik kwam net zelf al tot de conclusie dat ik het over een andere boeg gooi. En dat idd wederom sprake is van een ijzertekort.
Zoveel diuretica neem ik niet en al helemaal niet constant. Sowieso ben ik gevoelig voor tekort aan ijzer. Inmiddels heb ik alle duidelijke symptomen. Veel slapen, spierpijnen en honger. Magnesium kan zich omzetten in ijzer bij een tekort aan ijzer. weet niet meer waar ik dat gelezen heb.
Buiten dat zijn mijn menstruaties ook heftig. Waarom ik dat ijzer niet op peil krijg is mij een raadsel. Dat het door rauwmelkse zuivel kan komen dat geloof ik niet aangezien daar juist alle mineralen in zitten. De oogklachten hebben denk ik te maken met ijzergebrek.
 
Janneke,

Jij noemt hier de reguliere diuretica. Maar ik heb het over kruiden en homeopatische ontgifters.
De diuretica die jij noemt neem ik dus niet.
 
Binc wat me opvalt bij jouw dieet is: drinken bij het eten. Ikzelf drink nooit bij het eten. Ooit heb ik eens gelezen dat het ook niet goed is voor de spijsvertering. Je maag gaat maagzuur maken zodra er voedsel binnenkomt en als je erbij drinkt verdun je dat maagzuur en dat moet helemaal niet.
Ik begin smorgens met een glas water, dan fruit (banaan en vaak een stuk papaya) pas een half uur of een uur later 2 crackers met roomboter of kaas of ei en 1 koffie.
Pas een uurtje later een groot glas thee of soms nog een 2e glas en iets te eten, vaak weer een cracker.
In die tussentijd ben ik al vaak naar de WC geweest. de doorstroom is goed. Verder eet ik met kleine hapjes, een cracker snijd ik in 8 stukjes. Avondeten eet ik met een kleine lepel. pas een uur later neem ik weer thee.
Als ik naar buiten ga neem ik water mee en neem af en toe een slokje. Er is me onlangs nog verteld dat dat goed is voor het lichaam, het lichaam met kleine slokjes gehydrateerd te houden. Ik denk dat ik 1,5 l. vocht gebruik, meer niet. Mede omdat ik vaak moet plassen en moeite heb met inhouden.
Ik eet zeker niet te veel maar ook niet te weinig want gewicht is constant.
Melk gebruik ik amper en room van de koe al helemaal niet. Er bestaat geen room van de geit, wel boter gelukkig.
Dus waarom drink je zoveel? Heb je ook dorst tussendoor?
Lijkt het je wat om minder te eten maar dan meer tijd te nemen en met kleine hapjes, kleine lepel en klein bord?. Want je werd te zwaar toch?
Liesje
 
Ik heb even snel gegoogeld op zuivelverslaving.
Lijkt me dat dat heel goed kan.
Als ik zelf verse geitenmelk heb lust ik het ook erg graag.
 
Als ik vandaag ergens tijd heb dan zal ik hier een uitleg plaatsen die ik gevonden over waardes van bloedsuiker en ijzer tekort. Ik stuitte op een artikel hierover en een probleem wat veel artsen niet weten en niet op letten waardoor je dus doodleuk wel degelijk terecht met serieuze klachten blijft rond lopen. Ook maak ik dan meteen korte metten met werkelijk alle argumenten over dat melk en alle andere zuivel slecht zou zijn. Hoe goed men dit ook bedoeld, het is onzin! Overigens verklaart dat artikel ook waarom ik destijds wel degelijk goed functioneerde op liters zuivel.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.472
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan