Waardes van schommelende bloedsuikerspiegel

Zoals beloofd.


Zonne, wellicht lees je mee en kun je hier iets mee.

Uit deze informatie blijkt dat wanneer er sprake is van een ijzertekort de waarde van HBA1C niet betrouwbaar is. Deze waarde is gerelateerd aan de glucose spiegel. Maar is dus ook van invloed op de waarde van ijzer. Wanneer er wel sprake is van laag ijzer word gezegd dat er geen sprake is van bloedarmoede als het hb goed is. Vaak zegt de arts dan dat je vermoeidheid en andere klachten tussen je oren zitten. Zoals ik deze artikelen begrijp klopt dat niet. Dit blijkt ook uit mijn eigen bloeduitslagen die herhaaldelijk gedaan zijn. Glucose goed, Hb binnen de grenswaarden, maar wel laag ijzer. Nou, dit artikel verklaart genoeg lijkt mij zo aangezien de glucose spiegel dus ook niet betrouwbaar is zoals ik het begrijp en deze in werkelijkheid dan hoger ligt.

Toen ik eigenlijk leefde op alleen melk en eieren met een klein beetje koolhydraten ging ik mezelf dus wel degelijk beter voelen. Ook nam ik heel veel vitamine C en daarnaast lever en nier klieren.
Uiteindelijk heb ik hiermee dus zowel mijn ijzervoorraad aangevuld door veelvuldig vitamine C en de orgaanklieren. Maar, daarnaast heb ik door de veelvuldige consumptie van melk gerealiseerd dat ik in de vetverbranding kwam. De kruiden die ik nam welke ook vochtafdrijvend zijn zouden wel eens bijgedragen kunnen hebben aan het feit dat er wel degelijk sprake was van een vorm van diabetes. De klachten komen namelijk aardig in die richting. Op het moment dat ik mezelf dus wel goed voelde was mijn HBAC1 ook lager dan de andere keren.

Persoonlijk denk ik nu ik dit gelezen heb dat mensen die met onverklaarbare klachten lopen en dus ook een tekort hebben aan ijzer hebben zichzelf hier eens op kunnen laten testen. Kijk dan ook naar de MCV waarde.

Vanuit mijn eigen ervaring is dus duidelijk dat dit ijzertekort niet aan te vullen is met alleen voeding. Wel met veelvuldig vitamine C (elk uur) in combinatie met orgaanklieren.
Door middel van de hoge vetten in melk realiseer je dus de vetverbranding.

Dus voor iedereen die hier loopt te roepen dat melk en alle andere zuivel de oorzaak zijn van dergelijke klachten, laat eerst dit eens nakijken voordat er van alles geroepen word over voeding die niet goed is. Jullie vergelijken gepasteuriseerde melk met rauwe melk. Dit is appels met peren vergelijken! HBA1C is dus niet betrouwbaar bij een gebrek aan ijzer! En in werkelijkheid kan je suikerspiegel dus hoger liggen dan dat de glucose in bloed aan geeft. Bij ijzer tekort krijg je ook spierpijnen en magnesium helpt dan niet weet ik uit eigen ervaring.

https://www.henw.org/artikelen/effect-van-ijzergebrek-op-hba1c


https://www.henw.org/files/download/HW60-132.pdf


https://www.dvn.nl/behandelingen/bloedglucosewaarden/hba1c
 
@Binc
Ik kom even terug op wat je een paar dagen geleden schreef:
Zelf denk ik histamine, gifstoffen die opgeruimd moeten worden. Bovendien moet nog blijken of mijn bloedsuiker te laag uit valt en of dat de reden is. Heb niet geprikt vandaag.

Ik weet nu sinds kort dat ik histamine intolerant ben. Het gaat stukken beter met me nu ik histamine vrij eet. Dat is natuurlijk niet de oplossing, maar het was voor mij een test om te kijken of het inderdaad aan de histamine lag. Voordat ik dat wist had ik regelmatig lichte hypo's of een bloedsuiker die te snel steeg of daalde en ook veel meer honger. Zodra ik had gegeten voelde ik me even beter. Echter na 2 uur begon het weer. Ik dacht dus eerst dat mijn probleem bij de bloedsuikerspiegel lag.

Maar sinds ik een paar weken histamine vrij heb gegeten, gaat het zeker beter met mij. En wat blijkt, mijn instabiele bloedsuikerspiegel en mijn honger zijn compleet verdwenen. Na mijn (histamine-vrije) ontbijt kan ik er weer uren tegen. Ik eet 's avonds rond 18.30 en daarna pas weer de volgende morgen. En totaal geen last. Het fijnste vind ik dat mijn buien van onrust, stress en irritaties zo goed als over zijn als ik histamine vrij eet. Histamine kan ook heel veel andere klachten geven. Maar stress verhoogt ook de histamine, dus dat kan ook een trigger zijn.

Nu weet ik dat jij geen voorstander bent van een histamine vrij dieet, maar omdat je zelf histamine hebt aangekaart is het misschien toch ter overweging om je te verdiepen in dit verhaal. Histamine is namelijk ook een neurotransmitter en kan de boel aardig overhoop gooien.

 
Tijdens het eten zou je niet moeten drinken. Zodra je begint te eten wordt er maagzuur aangemaakt en dat wordt dan verdund door drinken.
Heb ik ooit ergens gelezen maar weet niet meer waar.
Zolang als ik me kan herinneren drink ik niet tijdens het eten. Pas een uurtje later.
Hoewel, uitzondering is koffietijd. Dan drink ik koffie en eet wat. Buiten de deur ben neem ik water mee, dan kan ik af en toe een slokje nemen om gedurende die tijd gehydrateerd te blijven. Veel drinken onderweg doe ik nooit, is lastig omdat ik vaak moet plassen.
Eenmaal thuis neem ik dan meteen thee.
Ook eten is beter om dat met een kleine lepel te doen en er de tijd voor te nemen. zelf kan ik niet eens meer snel en met grote happen eten en ook geen grote hoeveelheden.
Tijdens vasten/reinigingskuren heb ik dat allemaal geleerd en ingevoerd.
Ik ben momenteel ook erg tevreden over mijn "leverdrankje" voor de vertering. Neem het heel vaak. (2x per week).
 
Hoi gi-vrij,

Fijn dat jij je inmiddels beter begint te voelen op een histamine vrij dieet. Melk en room zijn ook toegestaan bij histamine vrij eten. Zelf weet ik nog dat ik absoluut niet tegen gefermenteerde producten kon in die tijd. Dat je glucose waarden te hoog waren dat verbaasd me niet. Ik zeg ook niet dat een histaminevrij dieet fout is. Tuurlijk kan dat helpen. Maar op een gegeven moment zou het niet verkeerd zijn om juist wel langzaam weer die voeding waar je niet tegen kan toe te voegen. Wat ik bedoel te zeggen is dat er meer factoren mee kunnen spelen en je niet neer te leggen bij een gevolg van een aandoening maar de oorzaak te behandelen en achterhalen.
Voor wat betreft bovenstaande, bij mij speelt voortdurend een ijzertekort. En dan word de situatie anders. Ik kan zelf wel tegen producten met histamine. Met die kanttekening dat ik ook nierorgaan neem welke hetzelfde werkt als de enzymen tegen histamine. Dit verhaal van jou getuigt ook maar weer hoeveel invloed dit heeft op de suikerspiegel en waarom dit zo belangrijk is om onder controle te krijgen.
 
als er in zo een publicatie wordt gesproken over aangeboren wordt bedoeld dat het niet genetisch is maar wel al bij geboorte aanwezig.

Is dat wat jij er zelf van maakt of staat dat nog ergens in het artikel? Want na vertalen van dit artikel word er letterlijk gesproken over genetisch. Welk onderscheid maak jij hier dan in?



veel van de klachten kunnen bij veel andere aandoeningen worden ingedeeld, diagnostiek is nooit alleen een lijstje.

Dat begrijp ik. Alleen vraag ik mezelf serieus af of deze diagnostiek niet eerder een gevolg is en de oorzaak elders ligt.


melkverslaving/exorfinenoverbelasting is een proces. eerst zal het lichaam zich aanpassen aan de grote toevloed van exorfinen door meer receptoren aan te maken ( upregulatie) maar op een gegeven moment houdt dat op en dan komen er minder receptoren ( downregulatie) dan beginnen de problemen.



als je wilt weten of er sprake is van exorfinenoverbelasting kan je eens een dag stoppen met zuivel,dan kun je voelen wat het met je doet. Ik weet dat ik destijds echt een enorme craving kreeg, een soort van “ik moet melk anders gaat het niet meer”, heel raar was dat. Ik heb het toen langzaam afgebouwd, dat ging goed.

Ik heb ruim 10 jaar GEEN melk gedronken en zeer matig geweest met andere zuivel. Mijn klachten werden alleen maar erger daardoor. Oke, we hebben het over de destijds gepasteuriseerde zuivel die ik elimineerde. Maar beter werd ik daar niet van. Eerder slechter. Wellicht heb je het niet mee gekregen hier, maar ik ben alleen maar opgeknapt van melk. Bovendien is het niet zo dat ik elke dag liters melk naar binnen giet. Tenzij iemand een gegronde reden kan geven waarom ik zou moeten stoppen met melk drinken ga mijn melk consumptie niet verdedigen en ook niet elimineren.




Dat met ijzer herken ik, had ik ook toen ik nog menstrueerde ( ook zo hevig trouwens, dat hakt erin hoor, qua ijzervoorraad) nu is het wel in orde. Blij dat dat achter me ligt, ouder worden heeft beslist ook voordelen

Persoonlijk denk ik dat het niet alleen te maken heeft met menstruatie. Ik had dit namelijk ook toen ik nauwelijks menstrueerde voor jaren terug. Voortdurend problemen met ijzer. Daar begonnen mijn klachten mee. Zit eerder in een probleem met de opname denk ik.

je zegt dat je steeds een glucose waarde hebt van 4.3. Maar je bloedsuiker spiegel kan nooit altijd de gehele dag dezelfde waarde hebben. Om daar inzicht in te krijgen zou je een dagcurve moeten maken. Ook is prikken op HBAC1 zinvol. Er zijn teveel valkuilen overigens met het prikken van deze waarde. Ik weet niet of je die artikelen gelezen hebt die ik geplaatst heb?

Voorlopig hou ik het gezien de symptomen op een gebrek aan ijzer. Ga van de week bloed laten prikken incl die HBA1C.

.
 
De valkuilen bij de interpretatie van HBA1C

http://www.dnodietist.nl/images/dno-nieuws/DNO%20Nieuws%202014-11%20artikel%20Valkuilen%20bij%20interpretatie%20van%20HbA1c.pdf
 
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet zo in die exorfinen en dat je dan melk weg moet laten.
Ik denk juist dat wat Jhanne zegt door het weg laten van melk en de combinatie met cravings er juist een behoefte is aan vet!
 
Gaat over gluten, niet zuivel. Lucas Flamend, de oprichter van Exendo, komt voortdurend met die flauwekul van exorfinen in zuivel, omdat hij sterk bevoordeeld is tegen zuivel. Fake news!

Mike
 
Heb trouwens ooit dat Exendo onderzoek gedaan, tarwe, soja en spinazie geen problemen. Bij zuivel had ik wel een hoge waarde, iets van 800. Hij zei wel dat tarwe voor iedereen slecht was maar zijn eigen test gaf aan dat mijn score op tarwe nul was. Welke test ik ook doe, ik scoor altijd slecht op zuivel. Eet alleen rogge nu, mede omdat ik recent las dat het serotonine verlaagt in de darmen, en dat heeft effect op je glucose niveau en de kans op darmkanker. Verder denk ik dat we ons bij tarwe drukker moeten maken om de Roundup en schimmeldoders (propionaat) die de darmen verstoren en insuline resistentie veroorzaken.
 
Ik heb hier op het forum eerder al eens gelezen dat melk opiaten bevat. Alleen dat werkt anders dan gewone opiaten. Echter in dit artikel staat dat bepaalde peptiden die zijn afgeleid van k-caseïne (casoxinen) of van lactoferrine (lactoferroxinen) zich te gedragen als opioïde antagonisten.
Je kunt jezelf dan de vraag stellen of dat waar is, of dat dit gedrag voort vloeit uit door een gebrek aan echte voeding wat rauwe melk dus is. Ik kan hier ook niet uithalen of het om gepasteuriseerde melk gaat of rauwmelkse.

Wel weet ik dat ik denk ik rogge weg ga laten aangezien mijn suikerspiegel dan wel erg hard omhoog schiet. Vanmorgen hb vingerprik laten doen en idd te laag HB.
 
Ik neem zelf aan het begin van de dag en eind van de dag roggeknackebrod, dan zie ik hooguit een stijging van 1.5 qua glucose waarde die weer geleidelijk weg zakt. Wat mij opvalt is dat ik bij glucosewaardes onder de 7 snel koude handen krijg. En als ik zorg dat glucose goed daalt door carbs te vermijden dan kom ik bij inspanning al snel in de probleem, dan gaat lichaam zelf de glucose verhogen, dat zie ik ook snachts als glucose door inspanning in de avond bijvoorbeeld daalt naar onder de 4, dan knalt die erna naar de 8 en sta je dus al op een hogere glucose. Ik heb jaren in de avond gesport en mee gestopt en focus beweging nu in de middag.
 
Zoals ik je verhaal lees lijkt het erop dat de verhoudingen tussen koolhydraten en vetten niet goed gegeten worden door je.

Je zegt dat je in de ochtend koolhydraten eet, maar wat eet je er dan bij?
En zoals ik het interpreteer neem je andere maaltijden weer zonder koolhydraten. Daar kun je idd last van krijgen.

De truc is om vetten, eiwitten en koolhydraten samen te eten. Niet de ene maaltijd wel en de andere niet. Even terzijde gelaten of ik je verhaal goed interpreteer natuurlijk. Maar dat is wat ik eruit haal.

Daarnaast zou je kunnen kijken naar de status van je ijzer etc. Alles wat met het rode bloedbeeld te maken heeft. En daarnaast dus die HBA1C. Zoals uit de artikelen blijkt is het goed mogelijk dat alleen de glucose waarde meten niet altijd even betrouwbaar is. Net als de HBA1c als je een ijzertekort hebt. Er bestaat ook nog een andere test genaamd HOMA-IR test voor hyperinsulinemie.
 
Forbes als bron? Download hier Bloodlines of the Illuminati:

https://www.cia.gov/library/abbottabad-compound/FC/FC2F5371043C48FDD95AEDE7B8A49624_Springmeier.-.Bloodlines.of.the.Illuminati.R.pdf

Je zult de naam Forbes ook zien terugkomen.

De elite wil ons onvruchtbaar maken en dus worden we weg van dierlijke voeding naar plantaardige gestuurd. Fake news!

Over opiaten in zuivel is hier al vele jaren geleden een discussie gevoerd. Ik heb nu te weinig tijd, maar zal later vandaag eens gaan grasduinen omtrent dit onderwerp.

Mike
 
Ja voor wat betreft die menstruatie zit dat me idd dwars. Wellicht toch iets met de schildklier. Maar schildklierhormoon heb ik geen baat bij. Ik heb destijds van Pike begrepen dat als je schildklierhormoon neemt je dat niet direct zal merken bij een trage schildklier. Maar bij mij is dus dezelfde dag al iets te merken en dat uit zich in het feit dat de rode vlag weer uit mag ?
Mijn moeder heeft een te snel werkende schildklier en ik heb zelf ook altijd gedacht dat dit bij mij het geval zou kunnen zijn doordat dit wellicht overgebracht is in de baarmoeder al en ik ook altijd zelf de indruk heb gehad dat alles te snel ging. Vooral de stofwisseling.

meestal istie 4,3 als HA laat testen. Heb wel eens dagcurves gemaakt met een geleende prikker, heel stabiel met 4,3 als meest voorkomende waarde. Voor mij zit het toch ergens anders. Interessante artikelen, hoop dat dat voor jou een ingang is.

Ik weet niet hoe je die dagcurve gedaan hebt? Maar je kan mij niet wijs maken dat als jij gegeten hebt dat die waarde van 4.3 na het eten nog zo is. Ik weet ook niet wat je eet? Maar dit lijkt mij niet goed als er zelfs niet eens een stijging in zit na voedsel.
Mijn vraag aan jou is, heb je de info gelezen die ik geplaatst heb? En is je HBAc1 wel eens getest?
Ik heb ergens gelezen dat je in dezelfde woonplaats woont als ik. En ik heb zo een vermoeden dat jij en ik wel eens dezelfde huisarts zouden kunnen hebben. Hoeft niet maar kan wel. De huisarts waar ik zit is in elk geval niet moeilijk met onderzoeken en je mag zelf ook aangeven wat je wilt.
Maar wellicht is het raadzaam om toch verder te onderzoeken en niet alleen op glucose te testen.

Voor wat betreft je opmerking over de onderbouwing van die exorfinen die Mike geplaatst heeft. Hij geeft toch aan hier later op terug te komen, ivm tijdgebrek?
 
Die studies maken geen onderscheid tussen rauwe en gepasteuriseerde melk. Wel zitten er twee tussen die zowaar het onderscheid maken tussen A1- en A2-caseine, wat aangeeft dat e.e.a. genuanceerder is dan nu wordt gesuggereerd.

In deze post uit juli 2014 ga ik in op het verchil tussen beloning middels opiaten voor plezier en voor pijn.

Mike
 
Dat heb ik ook al vaker gezegd dat er geen onderscheid gemaakt word in rauw of gepasteuriseerd.
Maar A2 melk is toch allen relevant als je klachten hebt van A1 melk? Die heb ik zelf niet.
Wel moet ik opmerken dat toen ik liters melk dronk ik ook heel veel water met azijn nam.
Ik dacht voor extra maagzuur. Maar ik zie dat dit ook je bloedsuiker stabiel houdt en rode bloedcellen aan maakt. Mijn ijzer is toen wel genormaliseerd bleek uit de bloeduitslagen. Na het avontuur met H2O2 ging dit ijzer weer naar beneden.
Dus wellicht heeft het daarmee te maken gehad. Het bleef in elk geval niet bij 1 glas voor de maaltijd maar dronk het de hele dag door. Overigens is het altijd al zo geweest bij mij dat ik altijd kan eten. En veel eet. Ik zit nooit echt helemaal vol of zo.

Jhanne,

Als je huisarts gedacht heeft dat je een traag werkende schildklier had zal dit vast gezien zijn aan de hogere TSH. Als je schildklier nu te snel werkt zit het probleem toch echt meer in de bijnieren heb ik het idee. Ik heb het idee dat je geen wapf eet. Ook na aanleiding van je opmerking vorige keer dat je er zieker van bent geworden. Hoe lullig ik het ook voor je vind, maar ik geloof niet zo in deze materie. Ik geloof wel dat je er last van kan hebben maar dat het probleem welke opgelost moet worden toch ergens anders zit.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan