Waardes van schommelende bloedsuikerspiegel

De link heeft het wel gedaan.





ik heb ruim 20 jaar verse zo van de koemelk en kaas/boter etc gegeten. Toen ik in 2016 bij Mtje kwam testte ik flink op exorfinenbelasting, later bij Lucas Flamend geweest die dit bevestigde. Man, toen was ik veul zieker dan nu. Dus wat mij betreft, ja, rauwe melk kan net zo goed exorfinenbelasting geven als gepasteuriseerde.


lol, nee, is lang geleden, ik was toen tegen de 40, werd ineens onplezierig te dik zonder dat ik nou meer at en was almaar moe, de HA heeft toen een tijdje om het half jaar schildklier geprikt, was altijd prima. fat,female, forty :-)ijzer was toen een beetje laag steeds, extra genomen, nooit duidelijk geworden wat er aan de hand was.


Voor je spijsvertering heb je ook ijzer nodig. Daarnaast denk ik dat de referentiewaarden die gehanteerd worden niet kloppen en in werkelijkheid veel mensen eerder een tekort hebben.
daarnaast heb je maagzuur nodig voor de vertering van eiwitten en dus ook vlees. Mijn eigen ervaring is dat ik de laatste tijd wat last had van opkomend maagzuur. Ik relateerde dit niet aan een ijzer tekort maar een tekort aan maagzuur. Nu ik echter al een paar dagen orgaan supplementen van lever en nier neem verdwijnt dat maagzuur. Bovendien merk ik dat als ik in de zon zit ik nu wel bruin word en voor een paar maanden terug met dat mooie weer niet. Dus opkomend maagzuur kan ook te maken hebben met een tekort aan ijzer. B12 tekort is ook een gevolg van een tekort aan maagzuur of misschien zelfs wel ijzer. Het zit dus in een verstoorde opname. Wellicht een idee voor mensen die geen baat hebben bij het nemen van extra maagzuur, en dat de oorzaak wellicht een ijzer tekort is om orgaan supplementen te nemen. Welk ijzer supplement je genomen hebt weet ik niet. Maar die pillen van de huisarts zorgen alleen maar voor stapeling en worden niet opgenomen. Ik had toen ineens een overschot aan ijzer met die staalpillen. Maar toen wist ik nog niet beter. B12 injecties ook langdurig gehad en die deden niks.

Maar alles wat jij beschrijft lijkt op een tekort aan maagzuur. En wellicht ook ijzer destijds waarbij je je voeding ook niet kan verteren.
 
Ik heb mijn waardes laten testen en dat kwam eruit:

Gluc nuchter 6,5 dus te hoog. Mag max. 6.1 zijn. En ik eet heel koolhydraatarm

HbA1c dat is gluc over langere tijd 5,6 dat is goed. Mag max. 6.2 zijn.

Cholesterol 7.0 dus geeft aan te hoog. Mag max 6.4 zijn.

HDL 1.8 Zeer goed. Moet meer dan 0.9 zijn.

Triglyceride 1.24 Zeer goed. mag max. 1.94 zijn

Vit D 81 Geeft als goed aan, maar ik vind het maar laag terwijl ik zoveel levertraan neem.

Nu was de doktersassistente met mijn waarden aan de telefoon NIET tevreden, in het bijzonder de cholesterolwaarde maakte ze problemen.

Reken ik echter de cholesterolratio uit Chol : HDL =  3.8 en dat is goed (4 of lager is goed)

Wat betreft de glucose waarde maak ik me een beetje zorgen omdat ik werkelijk zeer koolhydraatarm leef en omdat mijn vader een zware diabetespatiënt is met pancreatitis.

Wat denken jullie van deze waarden?

Tanja, als je meeleest, wat is jouw bevinding? Mike, wat denk jij?

Dorothé

 
Wij hadden het hier laatst nog over. Jij hebt heel veel dieten gevolgd in je leven en dus gejojo'd, waardoor het voor jou heel moeilijk is om af te vallen. Jouw lichaam is gewend om gewicht vast te houden, aangezien het jou niet 'vertrouwt'. Het zou kunnen dat jouw lichaam ook geleerd heeft om eiwitten om te zetten in suikers en dat je daarom een suikerverbrander blijft, ongeacht je lage kh-inname. Dit zou ook een verklaring kunnen zijn voor het vasthouden van gewicht. Je zou eens kunnen proberen om juist niet zo kh-arm te eten en het vet 'in het vuur van de kh' te laten verbranden. Het is niet ondenkbaar dat je een probleem in stand houdt juist door kh-arm te eten. Probeer het gewoon en rapporteer dan terug.

Mike
 
Dank je. Oef, dat vind ik best gevaarlijk en heb angst dat ik in recordtempo mijn gewicht zal bijkomen.

Maar goed, ik ga proberen.

Dorothé
 
Mag ik daar nog iets aan toevoegen wat mogelijk van invloed kan zijn op de problematiek.

Hormonen hebben ook een grote invloed op balans en daarmee gewicht.

Zijn die waardes ook bekend.

En dan is er natuurlijk ook het progesteron verhaal.

 
Ok prima.

Heb je verder wel eens over de dag heen je ph waardes gemeten.
Dat is ook n goede indicator wat er gebeurt van binnen.

Je hebt van die strips, maar nog beter is n ph meter dan kan je ten alle tijden je urine waardes meten over de dag dat geeft ook duidelijkheid en op basis daarvan kan je je eet keuzes aanpassen en direct het verschil zien.
Dit in het kader van meten is weten 🤓




 
Als ik ze niet in een vlaag van minimalisme opgeruimd heb, moet ik die strips nog hebben liggen.

Ik zal eens gaan kijken.

Dorothé
 
Misschien goed dat Tanja haar visie hierover ook even geeft? Ik zie mogelijk iets over het hoofd dat zij wel ziet.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.472
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan