Quote:
Poekie schreef
Hoi Enjoy,
Wat leuk om weer wat van jou te horen. Gaat het goed met jou? Vertel eens, we hebben al een tijd niets meer van je gehoord.
Oh oh Lia, ik had je vraag helemaal gemist 8O
Dat is ook de reden dat je niet veel meer van me hoort: dit forum is een enorm succes, maar voor mij een beetje té veel, want er wordt zo ontzettend veel geschreven dat ik het, hoe graag ik het ook zou willen, niet meer bijhoud. Dus ik probeer het ook niet meer tegen beter weten in. Het gaat ten koste van teveel andere dingen, temeer daar ik full time werk en per dag anderhalf uur reistijd (op de fiets) heb. Ik check wel vaak even de onderwerpen en soms duik ik er dieper in, liefst zou ik alles lezen, en misschien komt er wel weer een periode dat ik dat doe, maar nu lukt dat even niet.
Komt ook omdat het héél erg goed met me gaat. Ik eet nu sinds oktober 2011 min of meer volgens WP (meer in die zin dat ik een minimum aan koolhydraten binnen krijg en hoofdzakelijk goede vetten, en minder omdat ik geen zin heb natuurwinkels en boerenmarkten af te lopen, dus het moet wel bij Albert Heijn verkrijgbaar zijn, indien aanwezig biologisch). Ik voel me er geweldig bij! Je weet dat ik 25 jaar min of meer anorexia heb gehad (eerst meer, toen minder :wink
dus mijn lichaam kon wel wat vetten gebruiken. Mijn haar groeit beter en ziet er voller uit, mijn acné is verdwenen, ik heb bijna nooit meer honger, ben niet meer de hele dag met eten bezig, geen snaaigedrag meer, heb het veel minder vaak koud, slaap beter, ontlasting is (nog steeds) perfect.....en verder had ik eigenlijk geen klachten. Dus ik ben ook niet actief zoekende hoe ik nóg beter kan gaan eten, het is gedaald op de prioriteitenschaal. Ik ben jullie allemaal heel dankbaar voor je adviezen en goede tips. Dus als je me niet zo vaak ziet is dat in mijn geval alleen maar goed.
Ik ben drie kilo aangekomen, en ik ben daar tot mijn verbazing heel blij mee. Ik woog al vele jaren 65 kilo bij 1,82 meter. Nu weeg ik 68 en als ik in m'n blootje voor de spiegel sta weet ik eigenlijk niet waar ze zitten. Maar je ziet wel minder ribben en andere botten. Oftewel: ik was toch wat te mager. Nu is het een stuk mooier, en zonder de vetkwabben waar ik al die jaren zo bang voor was. Ik moet wel flink door blijven eten want ik heb snel de neiging om zomaar weer één of twee kilootjes kwijt te raken als ik niet oplet. Maar dat vind ik niet erg, ik mag eindelijk genieten van slagroom, kaas en kip mét vel!! Jazeker, voor mij is het nu elke dag kerstmis :lol:
En Lia: heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!