Wat gebruiken jullie zoal aan verzorgingsproducten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hmm.. Ben bang dat het toch de prullenbak in mag, lees maar... Mooi dat er verder niets in zit, dit is al genoeg :-(

http://en.wikipedia.org/wiki/Potassium_alum

We posten bijna tegelijk. Ik heb zoiets ook een tijd gebruikt, dacht ook goed bezig te zijn, totdat ik las over aluin=aluminium.

Hmmm, balen! Kan dus ook de prullenbak in... Eerst even iets anders verzinnen. zal vast al een beetje beterder zijn dan de spuitbussen die ik hiervoor gebruikte....

Nee, kokosolie was t niet voor mij. Heb jaren geleden met puur zout gesmeerd, werkte net zo goed als de stik. Maar los zout is een rommeltje. Heb er nog wel een bus van staan. Eerst maar eens kijken of er toch geen toevoegingen bij zitten :p

Het is allemaal wat hoor, je moet enorm scherp zijn tegenwoordig wil je alle gifstoffen vermijden. Zelfs in mijn BIDH-gekeurde conditioner zit nog een dubieus ingredient helaas. Ik maak hem op, en dan kies ik een ander. Hetzelfde ingredient zat in de zgn. natuurlijke billendoekjes voor mijn dochter :-( Die heb ik accuut weggedaan en gebruik nu wasbare doekjes.

Ik krijg mijn deo-stick niet op ;) Ga nu eerst naar cursus, daarna weer eens kijken wat ik ga gebruiken om niet te stinken :wink:

Ik merk wel dat ik op niet werkdagen de deo regelmatig vergeet en zelden mezelf ruik.. Nu weet ik niet hoe dat in de zomer gaat, maar volgens mij veranderd er iets.

Ik maak tegenwoordig een combi van kokosolie met baking soda en een paar druppeltjes etherische olie, voor mij werkt het prima.

Het recept is geloof ik 1 eetlepel baking soda op 6 eetlepels kokosolie. Maar het is een kwestie van uitproberen, de laatste keer heb ik iets meer baking soda gebruikt en dat bevalt mij beter. En de olie is naar behoefte.

Voor de mannen, ik vraag me af wat voor scheerschuim jullie gebruiken voor de baard ???

ik gebruik namelijk gewoon nog scheerschuim van Nivea.

Ik gebruik kokosolie, werkt prima. Het enige probleem is dat het wat glad kan worden onder de douche. En het is op gevoel scheren, want het lost meteen op. Maar ik vind het geweldig spul.

Nog even over aluminium in deo. Op die website die San gaf staat te lezen:

Quote:
Aluminum: clogs up those sweat glands so we dont perspire. Well it turns out that we actually want to sweat, it cools down and detoxifies our body. Aluminum also builds up in the body and has been implicated in Alzheimers disease. Here is how it works as an antiperspirant:

“The aluminum ions are taken into the cells that line the eccrine-gland ducts at the opening of the epidermis, the top layer of the skin. When the aluminum ions are drawn into the cells, water passes in with them. As more water flows in, the cells begin to swell, squeezing the ducts closed so that sweat can’t get out” ~Dr. Eric Hanson of the University of North Carolina’s Department of Dermatology.

Maar ik heb zelf een tijd die Urtekram stick gebruikt en mijn ervaring was nou juist dat ik wel zweette (plakkerige oksels, moest ik wel even aan wennen), maar niet stonk. En dat staat trouwens ook op de verpakking. Ik gebruik het nu niet meer omdat die stick steeds uit de houder kapot viel op de badkamervloer. En dan wordt ie wel erg prijzig.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan