Wat gebruiken jullie zoal aan verzorgingsproducten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik maak ook bijna alles zelf: http://gezondgestel.nl/2012/09/natuurlijke-schoonheid/

Staat ook bij wat ik in bad gooi.

Helaas zelf geen bad, maar in het badje voor mijn dochter gaat o.a:

- kefir/melk met honing

- appelazijn met keltisch zeezout

- amandel of kokosolie

-magnesiumsulfaat

Ik wil dat ook! :D

Dank je Tanja en San! Hoeveel keltisch zeezout moet er in een bad? Uitgedrukt in eetlepels? En waar is dat precies goed voor?

Ik doe er een kopje Kzzout in, een eetlepel of 6 zal dat zijn, voeg er wat lavendel etherische olie aan toe en genieten maar! Via de huid worden de mineralen uit het zout ook opgenomen. Ik geloof dat een 1% oplossing het beste is, dus een kilo in een bad van 100 l, maar dat is me net wat te duur. Ik maak soms een mix van magnesiumchloride en kzz voor de kinderen, krijgen die ook magnesium binnen.

Zeezout staat erom bekend dat het huidproblemen oplost, dus ook daarvoor is het goed (schimmels, psoriasis, eczeem of andere uitslag)

Hallo,

Ik heb misschien een paar leuke linkjes voor jullie ivm verzorging.

Het zijn webinars (engelstalig)

De ene gaat over vervangen van producten in het huishouden, zoals zeep/wasmiddel etc

de andere over huidverzorging.

Beide staan op deze link:

http://doterraeveryday.eu/europe-webinars/

de eerste is:

2014-03-13 Kara Blattman

de huidverzorging:

2014-01-23 Emmanuelle Bourbon – Skin Care

Van die laatste dame zijn op 11 en 12 april workshops in eindhoven:

https://www.facebook.com/BloesemDoTerra/posts/529038010548002

groetjes

Even over de kokosolie als ''sunblock''

Is dit echt een sunblock? of sunblock wil zeggen dat je niet echt snel bruin wordt.. of eigenlijk niet..

Of is kokosolie gewoon beschermend en wordt je toch bruin?

Ik dacht ooit gelezen te hebben dat kokosolie dezelfde bescherming had als zonnebrand factor 4, absoluut geen sunblock dus, maar geeft wel iets bescherming.

Is het niet zo dat we ons gewoon niet zo druk moeten maken om de zon? Ik denk dat het hele 'sunblock' verhaal in de lucht is gegooid door fabrikanten die belang bij de angst hebben. Er is niets mis met de zon. Het is een kwestie van gezond verstand want de hele dag op het strand liggen bakken als een of andere kip aan het spit heeft niets met onze natuur te maken. Als we ons hier concentreren op de voedingswijze zoals Weston Price deze heeft geconstateerd bij de diverse onderzochte volkeren, dan kan ik me niet voorstellen dat deze mensen om gingen met de zon en het zonnebaden zoals wij dat tegenwoordig doen.

Laat je niet bang maken door de commercie en allerlei angst oproepende stichtingen. Het draait allemaal om geld.

Niet helemaal waar. Wij blanken zijn Indiase albino's die naar het koude noorden zijn getrokken omdat we enerzijds verstoten werden en anderzijds niet tegen de felle zon aldaar konden. Zelfs in het noordelijke halfrond zijn we nog steeds zeer slecht bestand tegen zonlicht. Een blanke huid en blauwe ogen werken absoluut niet in ons voordeel en dit kan dan ook geen 'evolutionaire aanpassing' zijn aan leven in het noordelijk halfrond. Of we daarom sunblock moeten gebruiken is een tweede, maar wij blanken zullen altijd een haat-liefde-verhouding houden met de zon. Kwestie van recessieve genen.

Mike

Ik werk buiten en smeer me nergens mee in alleen bij de eerste zondagen is het wel wat wennen maar daarna is er niets aan de hand, bij mij geen sunblocks kokosvet of wat dan ook, ook geen zonnebril. Zonnegroet. :P

Onderaan de bladzijde een mooie verzameling zelf te maken verzorgingsproducten etc. http://plazilla.com/page/4295040360/zelf-shampoo-maken-hoeveel-chemicalien-smeer-jij-op-je-hoofd

Voor het milieu is het grijze toiletpapier beter dan het witte toiletpapier (ik weet het: het schuurt), heb ik me laten vertellen door iemand die zelf een composttoilet heeft.

Je kont wassen ipv vegen is nog beter voor het milieu, en het is schoner, je hoeft trouwens nauwelijks wat af te vegen als je goede ontlasting hebt.

hoi YT, ja daar heb je een punt. Iemand kwam al eens met een link hier op de site van een soort sprayfles die men in Indonesie zou gebruiken. Gebruik jij water i.p.v. papier? Goede ontlasting is inderdaad het allerbeste uiteraard.

Nee die gebruik ik niet, gewoon alleen water, me ontlasting is vaak goed en laat dus weinig resten achter. Maar zo'n spayfles zou idd veel beter zijn voor het milieu dan papier, ohja en zo zou je al helemaal niet naar de supermarkt hoeven:)

Oh sorry ik dacht dat je vroeg gebruik jij die sprayfles maar je zei water natuurlijk, herstel, ja ik gebruik dus alleen water idd.

Nee, gewoon wassen op een normaal toilet, ik vul een klein gietertje met water en was zo zittend op wcbril schoon, gewoon heel simpel dus.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan