Debsy,
Eindelijke een berichtje terug jij vroeg hoe ik smoothie maak met rauw ei.
Ik doe voor 2 kinderen 2 rauwe eidooiers(heel vers van mn vaders kippen zorg dat ze heel vers zijn)en rauwe melk of kefirmelk en halve banaan voor de smaak,wat honing en kaneel en cremefraiche of slagroom ze vinden het heerlijk
sorry
ben een tijdje niet geweest,
mn schoonmoeder is overgekomen uit Turkije voor een paar weken
heel gezellig
maar mn hele voedingsschema gooit ze om met haar koffers vol met zoetigheid(had nog zo gezegd niet meenemen)en haar kilo´s deegvellen waar mee ze iedere dag(in de zonnebloemolie)hapjes mee bakt.
Ik heb ook al een week geen melk gehaald doordat de auto stuk was,ook toevallig dat mn jongste 2 kindertjes van 7 maanden en 3 jaar die nog bij me drinken dan ook sinds een paar dagen meteen snotterig zijn geworden en de jongste krijgt voor het eerst schimmel op dr billen en in dr mondje
Heb aan Mike gevraagd wat te doen aan de spruw
helaas kan ik niet meteen(door ook krap bij kas) aan waterstofperoxide komen
en ook niet aan de jodium van lugol
dus heb gister op advies van een drogiste bosbessensap gekocht
geef haar daar nu wat van te drinken(theelepeltje per keer)en ook smeer ik het in haar mondje voor de spruw
heb het ook op haar billen gesmeerd
helpt het niet dan moet ik maar wat bij dokter gaan halen
het komt zeker weten doordat ik dus nu ff geen rauwe melk kan drinken en te veel troep heb gegeten afgelopen week(kon het niet weerstaan maar zie wat er gebeurd met mn jongste)
ga vanmiddag gelukkig weer rauwe melk halen,heb het echt zo gemist,en had steeds zon honger en at daarom veel koolhydraatrijke voeding niet goed dus.
Ook heb ik vorige week(lams)lever gekocht
heb het gekookt voor mn jongste en gepureerd.Ze kokhalste ervan,kon het niet bij dr naar binnen krijgen.Terwijl ze zonder moeite levertraan en nu de zure bessensap neemt
het het gemixt met bouillon maar ze wilde echt niet,jammer!
voor ons heb ik het lekker gemaakt met uien,knoflook,champignons,kruiden,zout
MAAR de smaak van de lever overheerste zo enorm dat ik het al na een hap uit spuugde en moest kokhalsen(in de keuken niemand zag het)
de kinderen begonnen lekker te eten(ze dachten dat het rundvlees was heb niets gezegd over de lever)behalve mn oudste van 9 jaar wilden ze het al na 1 hap niet meer.De oudste zat van het is lekker toch en at alles op.Behalve het laatste stukje,die spuugde hij uit,hij zei bah wat een vieze smaak.
Heb de lever urenlang in melk geweekt voor de sterke smaak.
Wat jammer,kan me herinneren dat mijn vader vroeger altijd levertjes at in de macaroni en dat hij dat zo heerlijk vond.
Ben echt geen moeilijke eter lust echt(bijna)alles.
Gelukkig drinken ze wel rauwe ei en rauwe melk etc,ga vanmiddag kefir maken,mn schoonma heeft uit Turkije een plantje meegenomen in een potje melk.
groetjes Danielle