Momenteel krijgt onze dochter van 9 maanden het volgende:
+/- 8x per dag borstvoeding, meestal voor en na vaste voeding en in de nacht ook nog wat.
ontbijt: 1 banaan, 1 kiwi, 4 aardbeien, of kwart watermeloen
tussen de middag meestal 1 of 2 kale boterhammen, bij voorkeur waldkorn of ander duits brood
avond: ze eet bijna altijd met ons mee. Veel groenten, klein beetje vlees, al heeft ze dat nog niet nodig vanwege de borstvoeding, klein beetje aardappel of pasta.
Ze mag zelf kiezen wat ze wel en niet eet, ze krijgt in stukjes aangeboden (rapleymethode) en eet zelf met haar handjes. Er is nog niet iets geweest wat ze niet lustte of in elk geval eet ze alles. Avocado vindt ze niet zo lekker maar dan neemt ze een hapje banaan en daarna een hapje avocado om de smaak te maskeren
.
Tussendoor eet ze wel eens een rijstwafeltje en/of een koekje van goodies (gezoet met druivensap).
Suiker willen we voorlopig ontwijken maar idd, wat is dat lastig, zelfs nu al; koekje bij de bakker (niet dus), overal potjes snoep. Ze is voornamelijk thuis bij ons, dus we hebben er zicht op maar kan me voorstellen dat het lastig is als ze naar de opvang oid gaan. Gelukkig vragen de mensen om ons heen of ze iets mogen geven.
Danielle, hoe geef je haar de lever? In stukjes of gepureerd? Mag ze het zelf pakken? Dat kan schelen.
Maar ik vraag me af hoeveel vlees je hoeft te geven als ze ook nog borstvoeding krijgt. Bij voeden op verzoek zou een kindje van die leeftijd +/- een halve liter mm binnenkrijgen en dat is voldoende voor 30 procent van de energie, bijna 40 procent van de eiwitten, 45 procent van de vit. A en 95 procent van de vit. C. Dat is al met 2-3 voedingen per dag.