wat te doen bij een blaasontsteking

ik heb net het antwoord gevonden inzake glycobiologie, sorry voor overvragen:

https://www.fatsforum.nl/topic/hoe-eten-de-bestuursleden-van-de-wapf-zelf/page/7/#post-85577

Ik denk trouwens dat hij zelf vis eet, niet of nauwelijks vlees, daar had hij het helemaal niet over, wel over essentiele vetten, uit vis bv.
Hij was stevig van postuur en te stevig om zijn middel, knoopjes van blouse waren redelijk gespannen als hij zat en had net een longontsteking achter de rug die hij als ik het goed hoorde van zijn zoontje had opgepikt.
Hij had het ook over virussen die ons ziek willen maken.
En in 3 maanden tijd zou ik van mijn schildklierverstoring af zijn met een ayurvedisch dieet. (Kicherie of zo iets)
Een hele aardige kerel met de beste intenties denk ik.
Als je zijn naam googled zie je dat hij begin dit jaar uit zijn huis is gezet, het artikel was niet helemaal te lezen, hij sprak over rentefraude enz. dus waarschijnlijk een verzet. Voor dat laatste had hij nog meer zinvols te melden maar ik kan die website niet vinden. Later zal ik dat hier plaatsen.

hoi Marijan, interessant over die essentiele suikers. Aloe vera is in dat kader van die glycobiologie ook een aanrader (en goed voor de darmen). Ik heb er poeder van dat ik om de dag inneem voor het slapengaan: hoeveelheid: mespuntje. Het poeder is vrij goedkoop. Mij helpt het poeder ook tegen verstopping en ik doe er lang mee.

Herhaalde Blaasontsteking kan ook duiden op een Vitamine B12 tekort. Dit tekort is dan niet van vandaag of gisteren; een gezond persoon heeft voor 2-3 jaar Vitamine B12 opgeslagen in de lever. Een te kort aan Vitamine B12 wordt helaas veelal voor lange tijd over het hoofd gezien door de artsen. http://www.kritischepatient.nl/vitamine-b12/

Terugkomende of chronische blaasontsteking kan ook een teken zijn van een verlaagd oestrogeenniveau (Alles draait om je hormonen, Rineke Dijkinga, p. 272).

Evenzogoed horen regelmatige ontstekingen en/of terugkerende ontstekingen zoals blaasontstekingen, vaginale infecties en holteontstekingen bij te weinig aanmaak van schildklierhormonen. Bron: Alles draait om je hormonen, Rineke Dijkinga, p. 275.

p.s.: weet dat 50 procent van de mensen met een vertraagde schildklierwerking uiteindelijk geen probleem heeft met de schildklier zelf, maar wel met de bijnieren die uitgeput zijn en die de schildklier lamleggen.

Blaasontsteking

by Gerda Tol-van Dijk • 23 november 2015 •

toiletpapier

Wat is een blaasontsteking eigenlijk? In veel gevallen is er een darmbacterie, de E-coli, in de blaas gekomen. Andere veroorzakers kunnen parasieten of andere bacteriën zijn. Dat het een darmbacterie is, verklaart direct waarom vrouwen er veel vaker last van hebben. Bij hen komt de bacterie makkelijker in de blaas. Symptomen zijn o.a. vaak aandrang hebben waarbij er maar weinig urine geloosd wordt, het plassen is pijnlijk en de urine kan er raar uitzien en een andere geur hebben. Meestal wordt er een kuurtje met antibiotica voorgeschreven. Helaas kan zo’n kuurtje E-coli, en nog veel meer goede darmbacteriën verstoren. Het immuunsysteem in je darmen wordt er ook door verstoord waardoor je met zo’n kuur misschien al bezig bent om de volgende blaasontsteking voor te bereiden.

Wat kun je doen om van een blaasontsteking af te komen, zonder antibiotica?
•Je kunt een kuur doen met D-mannose. Dit is een enkelvoudig suiker dat in kleine hoeveelheden voorkomt in bv. veenbessen (cranberry’s). De bacterie hecht zich aan D-mannose en wordt via de urinebuis afgevoerd.
•In plaats van D-mannose kun je het extract van de beredruif (uva-ursi) nemen.
•Drink voldoende water, zo’n 2 liter per dag.
•Neem extra vitamine C
•Vermijd suiker, alcohol omdat dit je darmflora kan verstoren

Blijft je blaasontsteking toch terugkeren, dan is het goed om eens naar je darmflora (ontlasting) te laten kijken. Misschien zit daar de oorzaak. Niet goed voor de darmflora zijn suiker, alcohol, gluten, zuivel, medicijnen (antibiotica), gifstoffen en stress. Probeer deze dus zo veel mogelijk te vermijden. Ook als je overweegt probiotica te nemen, moet je eerst je ontlasting na laten kijken zodat je weet welke bacteriën jouw darmen nodig hebben, anders geef je veel geld uit voor niets. Dit onderzoek kun je laten doen bij een darmtherapeut. Drankjes uit de supermarkt die probiotica bevatten, bevatten veel suiker, geen goed idee dus. http://www.primabalans.nl/blaasontsteking/

Ik lees hier verhalen dat meedere mensen h202 in een glas water met sole, honing en appelazijn drinken.

Doen de mensen dat hier elke dag, of alleen bij (blaas)ontstekingen?

Eigenlijk bedoel ik dus is de h202 per se noodzakelijk? IK heb nu Cranberry en D-mannose pillen, en verder maak ik bottenbouillons en drink ik kefir.

Vaznuit de Germaanse geneeskunde bekeken gaat het om een territoriumconflict. Kijk hoe dieren hun terrein met urine arbakenen, En daarom is het ook logisch dat ouderen in verpleeghuizen bijna allemaal urineweginfecties hebben. Hun territorium is er immers niet meer.

Markering van het buitenterritorium (man) en markering van het binnenterritorium (vrouw, vergelijkbaar met het identiteitsconflict).
Geen grenzen kunnen stellen, anderen over de grenzen heen laten komen, niet weten waar de grenzen liggen, de grenzen opzoeken en uitproberen. Ook: zich geen houding weten te geven.

CA-fase
Functieverhoging. Afname van de bekleding van het urinebekken, de blaas en de urinewegen.

Biologisch nut

Grotere diameter, meer urine of de urine sneller laten lopen om de grenzen beter te markeren.

Symptomen

Broekplassen bij intens conflict. Komt voor bij (jonge) kinderen na een verhuizing of bij de geboorte van een broertje of zusje.

PCL-fase
Normalisatie van de functie. Heropbouw van de slijmvliezen van nierbekken, blaas en urinewegen.

Symptomen

Nierbekken-, blaas- en/of urinewegontsteking. Pijn, bloed in urine.

Blaas + urinebuis: aandrang tot vaak plassen, brandend gevoel, soms urineverlies.

Urinebuis: bij syndroom kan door de extra grote genezingszwelling de doorstroom van urine gehinderd worden. Eventueel moeizaam plassen of urine-retentie (niet kunnen plassen, zie ook prostaat). Volle blaas met pijnlijk aandrang: katheter inbrengen.

Ca is conflictactief, en pcl is post conflict, dan genees je, alleen ziet de reguliere geneeskunde dat als ziek, terwijl je juist aan het genezen bent.Tenzij het steeds terugkeert dan zit je in een spoor en moet je nog met je thema aan de slag.

Meer info: http://hoedegeesthetlichaamaanstuurt.nl/Ectoderm/Nierbekken,-blaas-en-urinewegen/mobile/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan