wat te doen bij een blaasontsteking

Quote:
Ik heb vaker last gehad van blaasontstekingen. Drie maanden terug had ik een acute blaasontsteking en heb ik een theelepel natrium bicarbonaat met water (3 x per dag) gedurende twee dagen ingenomen. Aan het einde van de eerste dag waren de symptomen al verdwenen (bloed/pijn bij plassen en vaak moeten plassen). Waarom dit niet algemeen bekend wordt gemaakt, is mij een raadsel.

http://www.manon-schrijft.nl/index.php?page=3&schrijfsel_id=65

Mijn moeder van bijna 80 jaar is vorige week (goed) gekeurd voor haar rijbewijs. Ze gaat ook hartstikke goed (spreekt de trotse dochter), ze eet al een aantal jaren WAPF, slikt geen enkel medicijn en voelt zich prima en fit.

Bij de keuring moest ze urine inleveren en daarop zag de keuringsarts dat er 'veel' nitriet in de urine aanwezig was. Daarop vroeg hij aan mijn moeder of ze last heeft van haar blaas. Waarop mijn moeder, verbaast, antwoordde van niet. Haar urine is nl. helder van kleur.

Hij stelde voor dat ze de volgende dag met nog een ander potje urine naar haar eigen huisarts zou gaan.

Dat heeft ze gedaan, alleen kon ze pas aan het einde van de ochtend terecht en ze had de urine niet in de koelkast gezet. Dus het was te oud. Maar evengoed zij de huisarts dat het niet goed was en ze kreeg een recept mee voor een antibioticum.

Gelukkig is mijn moeder 'eigenwijs' en gaat het niet gebruiken.

Ze moest met een potje verse urine terugkomen en dat gaat dan nagekeken worden.

Ze gaat nu cranberrysap gebruiken en gebruikt al vitamine C (rozenbottel) poeder.

We hebben haar gevraagd of ze over 3 of 4 weken nog een keertje met een potje urine naar de huisarts wil gaan om te horen hoe er dan voor staat.

Ze slikt geen enkel medicijn, voelt zich goed en dan willen ze haar toch aan de medicijnen hebben. Een zieke wereld.

Ik heb trouwens even gegoogled op nitriet en blaasontsteking en dan kom ik tegen:
Quote:
Nitriet: Veel bacteriën reduceren nitraat in de urine tot nitriet, waardoor dit als indicator kan worden gebruikt voor de aanwezigheid van bacteriën (bacteriurie). Nitriet wordt door vele, maar niet door alle bacteriën aangemaakt.

En dit:
Quote:
Symptomen

Zelden verloopt een urineweginfectie zonder symptomen. Klachten van een urineweginfectie bestaan uit:

een branderig of pijnlijk gevoel bij plassen (dysurie)

loze aandrang

frequent plassen (pollakisurie)

troebele en sterk ruikende urine, soms met sporen bloed.

Andere mogelijke symptomen zijn pijn in de onderbuik en rode afscheiding uit de urinebuis.

Lia

Thee van guldenroede en/of beredruif erbij laten drinken Lia. Eventueel D-mannose als ze de volgende keer weer wat vinden. Goed dat ze eigen-wijs is. Er zijn trouwens mensen die geen klachten hebben bij een blaasontsteking. Wat fijn dat ze door de keuring is, kan ze nog lekker verder karren.

Hoi Poekie: Dit:
Quote:
Zelden verloopt een urineweginfectie zonder symptomen.

zou ik niet al te serieus nemen.

Zie bijv. deze opmerkingen op internet i.v.m. blaasontstekingen bij ouderen:
Quote:
Aandachtspunten voor de praktijkverpleegkundige

Zonder dat er sprake is van koorts of pijn bij het plassen, kan een oudere binnen enkele uren een delier krijgen (en verergert naarmate het langer duurt voordat de infectie is herkend).

http://www.platformouderenzorg.nl/kennisbank/ziektebeelden/urineweginfecties

Wat geen luxe is voor je moeder:

1. darmflora-onderzoek door iemand die er verstand van heeft (geen gewone huisarts): die persoon met verstand van darmflora-onderzoek kan bijv. bij je moeder een schadelijke e-coli-bacterieoverschot aantreffen zoals mij gebeurde en ik kreeg daarvoor symbioflor van het merk energetica natura ivm die e-coli-afremming: dit was echter mijn scenario: bij je moeder kan het anders liggen;

2. elke dag 3 eetlepels rauwe appelazijn verdeeld over de dag verdund met water;

3. elke dag theelepeltje natriumbicarbonaat.

Mijn moeder is vanmorgen met haar 'plasje naar dokter' (haar eigen huisarts) geweest en de uitslag: haar urine is schoon.

Een soort bangmakerij van zo'n keuringsarts? Wie zal het zeggen.

Maar dit is in ieder geval een mooie uitslag.

Lia

Lievergezond schreef:
Quote:
Colloidaal zilver, wat Janse hierboven noemt, doodt ook schimmels en dat is ook handig.

Maar of het krachtig genoeg is voor blaasontstekingen weg te krijgen, durf ik te betwijfelen.

Ik twijfel er geen moment aan, omdat ik het zelf 5 keer heb meegemaakt. Mijn zoon van toen nog geen 2 jaar oud had blaasontsteking. De eerste keer via huisarts een regulier antibioticum gebruikt, zonder resultaat, waarna nog een regulier antibiotica, met resultaat. Binnen een paar weken weer problemen en toen met colloïdaal zilver van Meditech Europe begonnen. Direct de volgende dag was hij al weer vrolijk. We hebben het toen 4 of 5 dagen gebruikt als kuurtje. Daarna nog 4 keer bij hem moeten gebruiken vanwege blaasontsteking, maar sinds hij meer vocht drinkt, heeft hij er geen last meer van gehad.

Zoals inmiddels al wel vaker op dit forum geschreven, gebruiken wij nu bij ontstekingen en veel andere zaken colloïdaal zilver van Crystal Colloïdals. Veel minder van nodig, geen vieze smaak, super spul. 8) Ik heb echt geen connecties met dit bedrijf, puur goede ervaringen die ik wil delen.

Hoi Joop, ja zo zie je maar hoe individueel bepaald het kan zijn wat waartegen werkt.

Bij mij hielp het dus niet.

Zo zijn er veel mensen die zichzelf prima redden met d-mannose en / of cranberrysap: maar ook dat hielp bij mij niet.

@Lievergezond en anderen:

Heb je cranberrysap, vit C en dergelijke gebruikt voordat je de 1e keer antibiotica kreeg?

Waarschijnlijk niet. Na één keer en zeker na meerdere keren antibiotica dan kan je het vaak vergeten om een blaasontsteking te genezen met een beetje cranberrysap.

Dat ligt niet aan de cranberrysap maar omdat je je lichaam verpest hebt met antibiotica.

Na antibiotica kost het veel meer moeite om een blaasontsteking onder controle te krijgen. (maar dat hoef ik jou niet te vertellen..)

Hoi JP in 2007 tot en met 2010 heb ik gesukkeld met chronische blaasontstekingen.

In 2007 toen het begon heb ik een maand verwoed vanalles geprobeerd, uiteraard ook liters cranberrysap, vitamine c en zeer veel d-mannose: ik wilde niets liever dan er vanaf komen zonder penicilline waar ik net als jij bepaald geen hoge pet van op heb.

Dat allemaal na die maand voordat ik overging op het paardenmiddel antibiotica dat tijdelijk wel voor de verandering die depressiefmakende en slaaprovende blaasontsteking stopte (ik had de klebsiellabacterie toen, kwam uit een kweek), maar vervolgens kreeg ik nog meer extra andere klachten (ik kan niet goed tegen antibiotica, maar het was toen al goed mis met mijn gezondheid) die nog verder verergerden na een hoge darmspoeling.

Het enige wat mij bij nader inzien destijds structureel echt hielp was probiotica (dagelijks gebruiken en dan ook de goede: afgestemd op mij na een darmflora-onderzoek en uitdrukkelijk geen prebiotica) en resonantietherapie, naast antibiotica die ik uiteraard verder niet meer wilde en, let wel, ook niet meer hoefde te gebruiken (sinds ik dus die extra manieren van behandelen kende).

Dit neemt niet weg dat ik overigens wel colloidaal zilver 2-3 jaar lang gebruikt heb als onderhoud in het algemeen voor mijn immuunsysteem.

http://nos.nl/video/666280-deckers-we-gaan-de-gevaarlijke-kant-op.html
Quote:
woensdag 25 juni 2014, 15:02

Video Columniste en schrijver Daphne Deckers gaf vandaag een indrukwekkende toespraak op de conferentie over antibioticaresistentie in Den Haag. In het Vredespaleis praten vandaag en morgen bijna dertig landen over de aanpak tegen resistentie.

Daphne zou zichzelf eens af moeten vragen hoe ze telkens aan die blaasontstekingen komt. Wat dacht je van een uithongeringsbeleid om toch maar vooral een anorexia-figuur te krijgen?

Mike

Je hebt ook nog zoiets als het urethrasyndroom. Dan ervaar je de symptomen van een blaasontsteking, maar in de urine vind de arts geen bacteriën die op blaasontsteking wijzen. In dat geval is de blaasmeridiaan verstoord en dient het dus op dat niveau behandeld te worden.

Vanmorgen het boek van Barry Groves " Eet vet, word slank " in de reformwinkel ingekeken.

Hij legt in dit boek een verband tussen een te koolhydraatrijk voedingspatroon en het ontstaan van blaasontstekingen wat volgens hem een signaal voor het ontstaan van diabetes type 2 kan zijn !

Zijn advies wat overeenkomt met WAPF is in mate van belangrijkheid als volgt :

1. eet de juiste vetten en laat ook het randje vet aan het vlees zitten ; is 60 % tot

70 % van de dagelijkse calorieën

2. eiwitten : 15 % tot 20 % van de dagelijkse calorieën

3. mijd zoveel mogelijk koolhydraten t.w. suiker en granen om de reden dat zij diabetes

in de hand werken. Houdt 10 % tot 15 % van de dagelijkse calorieën in,

Het laatste inzicht sluit trouwens aan bij het boek Broodbuik van William Davis die gefundeerd waarschuwt voor de gezondheidsklachten ten gevolge van de overconsumptie van tarwe.

Voor de geïnteresseerden bijgaand een inkijkversie

http://succesboeken.nl/Inkijken/9789079872534.pdf

Hallo Lievergezond, een beetje late reactie van mij, maar je schrijft dat colloïdaal zilver bij jou niet hielp. Mag ik vragen welk merk je hebt gebruikt, welke hoeveelheden, hoe vaak per dag en op welke manier je het hebt ingenomen?

hoi Joop, ik heb/had de volgende typen colloidaal zilvers gebruikt: crystal en trace minerals.

Deze hielpen mij niet tegen de blaasontsteking.

Ik gebruikte het bijv. 2 a 3 keer per dag een theelepeltje: dit heb ik zowiezo 2 jaar achter elkaar gedaan ongeacht de blaasontsteking.

p.s. ik kreeg net nog een tip door van iemand die goede ervaring heeft tegen blaasontsteking met tampons met colloidaal zilver... Dat heb ik destijds nooit geprobeerd.

Niet dat ik er nu last van heb, maar het is altijd fijn om verschillende manieren te weten mocht het weer zover zijn.

Deze is misschien ook iets om te onthouden bij een blaasontsteking: appel(cider)azijn en natriumbicarbonaat:

Poekie hoe is het trouwens met je moeder nu?!

Hoi Lievergezond, ik wil niet zeggen dat het colloïdaal zilver niet heeft gewerkt omdat je het "maar" 2 à 3 keer per dag hebt gebruikt, maar het klinkt wel weinig. Toentertijd gebruikten wij het CZ van MeditechEurope en daar hebben we 5 dagen lang, 4 maal daags tientallen milliliters per keer bij mijn zoon van naar binnen gewerkt, met wat limonade, anders was het te vies. Ik had uitgerekend n.a.v. een voorbeeld in een boek en omgerekend naar het gewicht van mijn zoon. Dit werkte als een trein (diverse keren), hoewel de kwaliteit van dat CZ volgens mij een stuk minder is dan die van Crystal.

Nu met die van Crystal, 4 keer daags 2 ml (of meer) onder de tong, 5 dagen lang (of langer). Ik moet toegeven dat wij deze nog niet bij blaasontsteking hebben hoeven gebruiken, maar dus wel bij longontstekingen, voorhoofdsholteontsteking, kaakholteontsteking, oorontsteking, verkoudheden/griepverschijnselen, kriebelhoest, enz. Naast innemen, zonodig inhaleren of druppelen in oor, etc.

Dat van die tampons, daar kan ik me iets bij voorstellen, omdat het dichter bij de bron/haard komt. Daarom inhaleer ik bijvoorbeeld ook bij longontsteking naast inname.

Wel vervelend dat het bij jou niet heeft geholpen.

Koemis Koetjing helpt direct bij blaasontsteking!

Het is te koop als thee en in capsules.

Bij blaasontsteking 3 keer daags enkele capsules tegelijk nemen.

Het is natuurlijk en werkt super!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan