wei , vermoeide benen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter elmo
  • Startdatum Startdatum
Concerted2: Ook hebben mensen allemaal een andere "bouw". Je ziet jonge meisjes met een extreem slanke taille en vrij dikke benen bv. Of zoals ik een vrij dikke taille en geen dikke benen. Met kleding kun je veel verbloemen. Niet met elke mode meedoen.

bv. lange broeken daar lopen de pijpen (schuin) slank naar beneden. Zoek een broek die mooi past over de heupen en rechtuitloopt naar beneden. Een rok zou ik niet dragen.

Ik zag nu wat mensen lopen in een lange zomerjurk, staat erg leuk.

Ik kan zelf slecht slagen met kleren, maat 44 net iets te klein in de taille en maat 46 te groot. Vroeger maakte ik nog wel eens iets zelf. Maar zelfs in de mode-bladen zie ik momenteel niets leuks. Waar ik woon lopen veel ouderen met een rollator en hebben klachten. Tot nu toe mag ik niet mopperen. Hoe is het dan met jouw "bouw". Had je moeder ook iets te dikke benen? Als je iemand tegen komt die je aardig vindt kijk je dan naar de benen? Of een vriendelijk gezicht en een leuke lach?

 
@liesje : eet echt heel veel vet, elke dag. suiker eet ik niet meer sinds ik ben overgestapt naar WAP. Geen suiker, brood, pasta, noten, zaden, fruit (alleen groene appel, grapefruit), laatste keer 2 glaasjes roséwijn was weken geleden en heb het ook nooit meer aangeraakt. Ik eet vet, vet en vet. Melk, kaas, stoofpotten, gekookte groenten, eieren, boter, ghee en olijfolie.

Ik moet wel zeggen dat ik veel eet, grote hoeveelheden, mijn lijf heeft al dat vet nodig na jaren vegatarian te zijn geweest en geen vet te hebben gegeten.

bv mijn middagmaaltijd was 1 grote bataat met boter, 3 witloofstronken gestoofd in roomboter, 100 gr lever gebakken in roomboter met cocosmelksaus, 1 liter melk en 150 gr mix van kazen (geit/koe). ook de sole/appelazijn, 3 adrenal, biergist, codliveroil, vit c etc.

vanavond : 1 liter melk, 2 eieren met boter en creme fraiche, kaas zeker en vast en een bakje kwark met slagroom.

tussendoor, lever/galthee

en iedere dag voel ik me meer en meer opblazen zoals een ballon. misschien is het toch wel de schildklier?

 
@liesje : mijn familie is allen mager, ikzelf ben heel mijn leven mager geweest. in 2005, juist voor mijn grote crash, was ik 50 kg bij 1m77 dus echt wel weinig.

tis begonnen 2 jaar geleden dat de kilos erbij kwamen (12kg) ook al at ik geen vet, melkprodukten, etc alleen soms vis. leefde totaal op groenten en fruit. vegetarian.

sinds WAP, nog eens 8kg erbij, nu wordt het wel een beetje veel en zeker die benen die opgezwollen zijn en rood/paars zijn met adertjes. pijnlijk nu. dat is waarom ik mij begin vragen te stellen. er klopt iets niet meer.

ook gisteren voor de eerste keer een opmerking gekregen over die paarse voeten, scary!

 
@ Converted :

Hier het volgende ervaren. Veel betere darmwerking. Veel meer energie om iets te ondernemen. Geen vermoeidheid halverwege de dag. Snellere stofwisseling dan voorheen en vervolgens heel wat kilo's binnen korte periode afgevallen. Hier de koemelk (rauw en gepasteuriseerd) laten vervallen om reden van voedselovergevoeligheid hiervoor en vervangen door rechtsdraaiende yoghurt, geitenmelk en nu zelfs kaas van schapen.

Quote:
iedere dag voel ik me meer en meer opblazen zoals een ballon. misschien is het toch wel de schildklier?



Alles hier lezend blijkt uit je terugkoppeling dat je darmwerking momenteel niet optimaal is. Mogelijkerwijs ligt door het aanmaken van te weinig maagzuur een niet optimale eiwitvertering hieraan ten grondslag en dan kunnen hierdoor problemen met de schildklierwerking ontstaan.

Eerste opdracht in dat geval is het volgen van een zuiveringsproces met chlorella en extra inname van jodium. Ik verwacht dat je het effect hiervan vrij snel zal ondervinden.

 
@VIvianne : ok dank je hartelijk. krijg dit allemaal volgende week, dus laat het je weten hoe het gaat erna. dank voor het meedenken.

oh ja, zal ik even stoppen met koemelk en bijhorende producten van koe? of kan ik het toch blijven eten, drinken? voel me niet ziek of zo alleen dik en opgeblazen

 
@ Converted

Misschien kan je een keer uitproberen of het voorlopig stoppen van koemelk het gevoel van dik en opgeblazenheid laat verdwijnen.

 
Dat stoppen met roken een schildklierprobleem aan het licht kan brengen kun je ook hier lezen. https://www.fatsforum.nl/topic/oei-ik-groei/page/2

Quote:
Aha, daar hebben we de factor, of in ieder geval een belangrijke! Het is algemeen bekend dat mensen aankomen nadat ze stoppen met roken. Om die reden beginnen sommige vrouwen weer met roken, want 'daar blijf je tenminste slank bij'. Roken fokt je schildklier op (sommige mannen en vrouwen krijgen er ook een soepelere stoelgang door en raken verstopt nadat ze stoppen). Je schildklier komt nu tot rust en gaat trager lopen. Of je schildklier was altijd al traag, maar dat merkte je niet omdat je rookte, of je schildklier heeft zo'n opdonder gehad dat-ie nu traag is geworden. Hoe dan ook verklaart dit je gewichtstoename.


 
@Converted

je krijgt wel heel veel calorieen binnen op een dag, het zijn wel gezonde calorieeen maar toch..

Als je gewicht je dwars zit kun je eens proberen iets minder te eten.

2 liter melk en 150 gram kaas is al ongeveer 2000 kcal en dit is maar een schijntje van de hoeveelheid energie die je tot je neemt op een dag.

 
@converted:

Ik verbaas me als ik zie wat andere mensen eten. Is dat echt nodig om gezond te zijn vraag ik me af. En heb je dan wel genoeg stoelgang? 1x??? 2x????

Je moet je voldaan voelen maar dat is iets anders dan opgeblazen.

Misschien de helft minder eens proberen? En rustig eten, met kleine hapjes, een klein bordje en klein lepeltje en veel aandacht. De vertering begint al in de mond.

ik eet zelf alleen nog maar met een kleine lepel.

 
Vivianne, Tanja, Codexx and Liesje : dank @ allen voor het meedenken.

1) ik denk inderdaad dat stoppen met roken, schildklier etc, er iets mee heeft te maken.

2) eten, ik eet traag, kauw goed en kleine hapjes. dek de tafel en geniet voor lange tijd.

3) stoelgang : normaal 1xper dag maar het lukt me ook 2xper dag, dit door de H2O2, nu 3x18 drups H2O2 35% en wat ik gegeten heb so not bad hey.

4) teveel eten?? ik weet het echt niet.ik heb zoveel honger, mijn man ook, na al die jaren alleen maar gestoofde groenten, salades en sapjes, en een beetje noten en zaden dat ik voel dat ik moet vet eten anders ga ik eronder door.

melk, als ik niet beter zou weten, ik zou zelfs meer drinken zo lekker vind ik het.Ik heb niet echt het gevoel dat het de vetten zijn die me vet maken, tis iets anders maar weet niet wat. misschien het niet verteren vd melk, maar eigenlijk snap ik er nog niet genoeg van.

 
Converted, je zegt dat je zo,n honger hebt en hier zegt iedereen: luister naar je lichaam. Dus: lekker blijven eten. Het enige is dat je het een keer kunt uitproberen, hoe het voelt om ietsje te minderen, of anders meer over de dag verdelen.

Verder gebruik je veel H202 35%. Minderen om uit te proberen. Soms weet je het al met 1 dag hoe het voelt.

Ik gebruik 1 tl 3% in een klein bekertje water per dag en heb al veel meer lucht dat ik kwijtraak dan vroeger. Stinkt niet. Ik ga ophogen 1 tl 35%.

Wat de schildklier betreft: ik heb ooit een paar weken thyroid gebruikt, ik at hetzelfde als altijd en ik verloor gewicht. Was opvallend.

Je bent vrij lang dus hoeveel weeg je nu. Lijkt me nog helemaal niet te veel als ik het bij elkaar optel. 50 + 12 + 8 = 70 kg.

Koemelk tijdelijk vervangen door geitenmelk lijkt me ook een goed idee.

Misschien moet je lichaam alleen maar wennen aan de veranderingen en gaat het iets te snel. Succes in ieder geval.

 
:P dankje Liesje voor de warme woorden.

Volgende week start ik met Lugols, goed voor de schildklier. en koe zal ik veranderen in geitemelk vanaf maandag, heb nog 3 l koeiemelk, maak er morgen een feestje van :lol:

 
Converted, ik ben nooit vegatarier geweest, maar heb een paar maanden vooraf gaande aan wapf steeds minder en minder vulling en voeiding tot me kunnen nemen, omdat ik gewoonweg niets meer verdroeg. Ik werd onder andere een gedwongen vegetarier, maar door de craving naar vlees mislukte dat minimaal 1 keer per week.

Er is op de vorige pagina al gewezen naar het topic, maar vanaf "hier" https://www.fatsforum.nl/topic/oei-ik-groei/page/2#post-47162 kan je mijn "verhaal" lezen. Ik ben nog steeds niet in orde, de klap kwam ook nadat ik gestopt was met roken, vorig jaar november. Ik geloof dat ik nu stabiel ben in mijn gewicht, eindelijk en gelukkig. Ik merk aan mijn lijf dat het het letterlijk zwaar heeft, ik ben in deze 10 maanden ruim 3 kledingmaten aangekomen. Vorig jaar zomer droeg ik maat 40 van broek, nu heb ik maat 46 aan. Ik laat me altijd aankleden door mijn zus en dit keer was mijn moeder mee. Beiden schrokken erg van de maat. Mijn reactie was: "Ik ben in ieder geval pijnvrij!". Toch hoop ik dat ik een gezonder gewicht zal krijgen, wat meer bij mijn lengte past en wat mij niet in de weg zit. Maar ik zal er geen maaltijd voor overslaan, geen hap minder voor eten dan waar ik behoefte aan heb, of een voedingsmiddel niet eten. Ik heb het vertrouwen dat mijn lichaam me aangeeft waar het behoefte aan heeft en dat er een moment komt dat mijn verteringssysteem goed kan omgaan met de voeding die het krijgt, vanaf het moment dat het in mijn mond zit, totdat het er aan de onderkant weer uitkomt!

 
Goed van jou Alexandra. Gezondheid is belangrijker dan gewicht. Voel je je wel fit tegenwoordig? Je werkt immers?

 
Ik heb altijd gewerkt Liesje, ook toen ik zoveel pijn had. Werd draagelijk gehouden dmv paracetamol en thuis aan de zwaardere zooi (codeine). Niet werken stond voor mij gelijk aan jezelf moeten opereren. En dat wilde ik dus niet. Al heeft mijn werkgever alles in het werk gezet, toen ik me 1 keer ziek melde ivm een koliekaanval, om ervoor te zorgen dat ik me zou laten opereren. Maar dat staat ook hier ergens op het forum.

Fit? Nee, dat ben ik niet, maar dat heeft te maken met de stress die een aanslag pleegt op mijn lijf. Dat is het lastige voor mij. Ik werk om mezelf te kunnen voeden, maar het werk geeft stress. Bijvoorbeeld al door de onregelmatige diensten. Daar heb ik echt last van. Maar ja, niet werken betekend geen inkomen en ik wil niet weten wat die stress weer doet met me. Dus die probeer ik niet uit. Ik blijf solliciteren naar banen die beter bij mijn gezondheid passen. En tot die tijd is het roeien met de riemen die we hebben!

 
Alexandra,

Respect hoor zoals jij in het leven staat en met de situatie omgaat. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er iets anders op jouw pad komt qua werk, zodat het niet zo'n aanslag meer is op je lichaam en geest.

En inderdaad, heb het vertrouwen (en dat heb jij volop) in je lichaam dat het weer goed komt met het gewicht.

Ennuh, blijf ons inspireren he, want dat doe je altijd vol overtuiging en met veel passie.

Lia

 
@Mike en Alexandra : dank voor jullie topics / verhalen en heb ze allen gelezen en herken er veel van maar toch, er is iets anders.

Inderdaad ex vegetarian dus houd nou veel vast om het lichaam te voeden. Ex roker, gestopt sinds februari dit jaar, dus reactie schildklier etc.

Ik begin te denken dat het hormonaal is, ik heb eigenlijk al de symptonen van iemand die goed in de premenopauze zit, zeker mijn zweten, opvliegers en kwaadheid bij momenten, dus ga mij hier even in verdiepen als ik het hier kan vinden op deze site.

And by the way, jullie hoorden niks van mij daar zondagochtend mijn computer besloten had te sterven en heb nu juist een nieuwe, snel geleverd via duitsland.

 
Welkom terug Converted! Balen zeg, van de computer. Maar nu heb je weer een nieuwe en die zorgt ervoor dat je nog lang bij ons blijft!

Ieder mens is anders en volgens mij weet Lia weer aardig wat over de menopauze, zeg ik zo uit mijn hoofd. En anders zeker te weten nog een heleboel andere dames!

Hormonen is voor mij ook een punt. Ik merkte de afgelopen 2 dagen puistjes op, deze had ik eigenlijk al heel lang niet meer. Ik denk dat mijn menstruatie eraan komt. Even kijken hoe dit gaat lopen. Hormonaal ben ik er zeker ook nog lang niet. Maar stap voor stap! Enne, ik vindt dat hormonenverhaal ook erg ingewikkeld! Zal nog wel even duren voordat ik me daar in ga verdiepen. Stiekem hoop ik gewoon dat als ik daar aan toe ben, de klachten vanzelf door alle andere aanpassingen zijn opgehouden. Hoef ik er ook niets meer mee ;)

Ik lees je bericht nu pas Lia, het is er tussendoor geschoten. Dank je wel! Ik hoop ook echt dat er een baan komt die me beter past. Ik merk inderdaad de grote aanslag en ben verbaasd dat mijn lijf het nog steeds zo goed doet! Maar dat gaat wel ten koste van andere dingen, de leukere dingen. Dus op naar een gezonde en leuke balans!

 
Inderdaag hormonenverhaal zoals je zegt, ik snap er ook niks van. Heb al wat gelezen op mijn superblinkende, nieuwe computer :D . Hoop dat er enkele dames zich gaan melden met advies.

Mijn symptonen zijn daar al meer dan een jaar, denk ik, maar nooit aangedacht dat het de hormonen waren tot 2 dagen geleden een vriendin mij een lieve, kordate opmerking gaf over mijn gedrag, was het nogal aan het uithangen.

Zweten, koud gevoel met rillingen daarna weer heel warm, lichaamsgeur soms heel onaangenaam, kwaad worden, agressif gedrag tot alleen mijn man :cry: maar nooit voor lang daarna voel ik me verschrikkelijk schuldig, onzeker, woorden kwijt, opgeblazen maar link dat ook aan mijn veranderd eetpatroon en stoppen met roken sinds kort, uitzetten van lichaam, ect. het is dat ik die kwade buien en mijn onzekerheid wil veranderen dat zou al mooi zijn. voeding zal er zeker heel veel mee te maken hebben maar er moet toch iets zijn om het een beetje te helpen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan